מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

הדרך לעבודה כרופא כוללת לימודים ממושכים ותובעניים, וגם השקעה כספית משמעותית. על-מנת למצות את כושר ההשתכרות, נדרשת כמעט תמיד פתיחת קליניקה פרטית אחרי צבירת ניסיון מספיק. כדי למשוך לקוחות אחד האמצעים הוא בניית אתר וקידומו. כדאי לדעת שיש מספר דגשים ספציפיים עבור קידום אתרים לרופאים, ולכן הכנו מדריך בנושא ספציפי זה.

נגן וידאו

במה שונה קידום אתר לרופא לעומת קידום אתרים אחרים?
הדגש החשוב ביותר לגבי קידום אתר לרופא הוא התוכן. כל תוכן שמופיע באתר של רופא או רופאה חייב להיות מקצועי לחלוטין, כלומר 0 טעויות. גולשים מייחסים לרופאים אמינות, ולכן מידע שגוי באתר כזה עלול לגרום נזק חמור לאדם ואפילו סכנת חיים. המסקנה המתבקשת היא שכל תוכן באתר חייב להיכתב ע”י איש מקצוע מנוסה.

דגש משמעותי נוסף הוא יצירת “הילה” סביב הרופא – הילה אינטרנטית שתמתג את הרופא כסמכות מקצועית מובילה בתחומו. בהתאם, כשרופא כותב מאמר מקצועי וחותם עליו, המאמר צריך להופיע בעוד מקומות באינטרנט (דבר שאינו הכרחי במקרה של אתרים אחרים, למשל של חברת הובלות).

כמה זמן לוקח לקדם אתרים של רופאים לעמוד הראשון בגוגל?
בתחום הרפואה יש הרבה אינדקסים, כלומר אתרים שמאגדים רופאים רבים (לפי ערים, לפי תחומי התמחות וכו’). אתרי האינדקסים גובים מהרופאים שמופיעים בהם סכום כסף על כל פנייה ו/או סכום כסף חודשי. בנוסף, יש הרבה קליניקות, כך שבאופן כללי מדובר בתחום תחרותי מאוד.

התוצאה: לוקח זמן להגיע לעמוד הראשון בגוגל. קידום אתרים של רופאים הוא תהליך ממושך – לא 3-4 חודשים, ולפעמים אפילו יותר משנה. בפרט זה המצב בענפי הרפואה היותר פופולריים: אתרים של רופאים שיניים, אתרים של השתלות, ייעוץ, ניתוחים פרטיים ועוד. בענפים אלה גם קידום ממומן יהיה יקר יותר מהרגיל.

עבור הביטויים המרכזיים, אתרים של רופאים לא מוכרים יגיעו לעמוד הראשון בגוגל בדרך כלל אחרי שנה עד שנה וחצי, ולפעמים גם שנתיים. עבור ביטויי זנב ארוך, הקידום עשוי להיות מהיר יותר. עוד כדאי לקחת בחשבון שבתחום הרפואה גולשים וגולשות שואלים הרבה שאלות, ולכן אפשר למצוא לא מעט ביטויים שהתחרות עליהם פחות קשה, כך שהקידום עבורם יהיה מהיר יותר.

קידום אורגני לרופאים ביעילות מרבית – דגשים ספציפיים
השלב הראשון של קידום אורגני לרופאים הוא כמובן מחקר מילים ומחקר מתחרים, כמו בכל תהליך קידום אתר (יש לנו מדריכים מפורטים עבור שני המרכיבים החיוניים האלה). עבור אתרים של רופאים נדרש מחקר נוסף – מחקר תוכן. דגשים ספציפיים נוספים הם בנייה נכונה של עמוד האודות, התמקדות שבאה לידי ביטוי גם בקישורים הפנימיים והתייחסות לעדכון של גוגל שנקרא YMYL.

מחקר תוכן
את מחקר התוכן אפשר לבצע באמצעות ScreamingFrog. בעזרת הכלי הזה אפשר לראות מהם הנושאים שעליהם כתבו המתחרים העיקריים, ועל הבסיס הזה להכין רשימת מאמרים לבלוג של האתר של הרופא. את מחקר התוכן כדאי מאוד לבצע ביחד עם הרופא או הרופאה, או סמכות מקצועית אחרת מהקליניקה. כמו כן מומלץ שהרופא יעבור על התכנים שנכתבים לאתר, יערוך אותם וגם יוסיף מהידע המקצועי שלו שלא תמיד קיים אצל מי שכתב בפועל את התוכן הראשוני (למשל, הפניות למחקרים שייתנו תוקף לנכתב בטקסט).

עמוד אודות
אם האתר הוא של קליניקה שעובדים בה מספר רופאים כדאי ליצור עמוד לכל רופא – עם פירוט קורות החיים שלו, ההתמחויות, מקומות העבודה ועוד מידע רלוונטי. כמו כן חשוב להוסיף תמונה לכל רופא או רופאה, וגם לקשר לחשבונות ברשתות החברתיות. עוד מרכיב הוא ציון הכנסים, הסמינרים והוובינרים שבהם השתתף הרופא. קישורים מאותם כנסים וסמינרים אל עמוד האודות יעזרו לבנות את האוטוריטה, ולכן רצוי לבקש מהגורמים הרלוונטיים לקשר.

מיקוד
בדרך כלל לכל רופא יש תחום התמחות אחד, אבל גם בקליניקה עובדים מספר רופאים עם כמה תחומי התמחות באתר לכל אחד מהם יהיה תחום אחד ספציפי. כך למשל כל רופא יהיה חתום על מאמרים בנושא ממוקד, ובין כל המאמרים באותה נישה יהיו קישורים פנימיים – מבנה פנימי כזה יאותת לגוגל שמדובר בקטגוריה חשובה.

YMYL
הביטוי YMYL הוא ראשי תיבות של המונח Your Money Your Life. הוא נלקח מההנחיות שמספקת גוגל לבודקים האנושיים שלה – בשנת 2018 החברה עדכנה את האלגוריתם שלה עם התייחסות ספציפית לאתרים של רופאים. העדכון בוחן את ה-EAT של הרופא – ראשי תיבות של מומחיות, סמכותיות ואמינות (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). חשוב לקחת בחשבון שלא “רק” האתר עצמו נבחן בקריטריונים הנ”ל אלא כלל ההופעות של הרופא באינטרנט. אגב, בעקבות העדכון אתרים רבים של רופאים ירדו בדירוג בשנת 2018, בגלל שגוגל קבעה שה-EAT שלהם נמוך. כדאי לדעת שגם אתרים בתחום הפיננסים מושפעים מהעדכון הנ”ל.

אופטימיזציה של אתרי רופאים
כל עמוד באתר של רופא חייב לעבור אופטימיזציה יסודית. המטרה היא התאמה למונחים שאותם רוצים לקדם בעזרת העמוד, בחירה מושכלת של Title ושל Description, הקפדה על כותרות בהתאם לכללים (H1, H2, H3 וכו’), הוספת Alt ו-Title לתמונות, ועוד. יש לנו מדריך מפורט בנושא אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באופן כללי – מוזמנים להיעזר בו.

מיתוג, עיצוב ונראות האתר
קידום אתרים לרופאים כולל התייחסות גם לפן הוויזואלי. העיצוב צריך להיות סולידי ושמרני, אבל הצבעים חייבים לשדר תקווה – לבן, תכלת וכו’. אפשר להיעזר בחוות דעת של חברים ואנשים אחרים, כלומר לבקש מהם להסתכל על האתר (גם בלי לקרוא את התוכן) ולהגיד אילו תחושות הוא מעורר אצלם. אופציה נוספת היא כמובן עיצוב מקצועי שמבטיח בחירת גוונים מדויקת, בחירת פונט שיותאם באופן מושלם לאתר ולרופא, ועוד.

גם לנראות של הרופא עצמו, כפי שבאה לידי ביטוי באתר, יש השפעה על המוכנות של הגולשים להשאיר פרטים או ליצור קשר עם הקליניקה. מומלץ לבחור לרופאים תמונות שבהן הם נראים כמו רופאים – עם חלוק, סטטוסקופ וכו’. תמונה מקצועית בונה תדמית מקצועית ומרגיעה את החששות של הפציינטים הפוטנציאליים, כך שיש לה ערך רב מאוד.

קישורים
חשוב מאוד ליצור קישורים לאתרים של רופאים, אבל מאתרים סמכותיים ורלוונטיים: אתרי אינדקסים, האתר של בית החולים שבו עובד הרופא (אם הדבר אפשרי, כמובן), אתר של קופת החולים שהרופא עובד איתה, אתרים של חברות תרופות, אם הרופא הצטייד במכשיר רפואי מתקדם אפשר לבקש מהחברה שמייצרת את אותו מכשיר לקשר לעמוד ספציפי שבו הרופא יתאר איך הוא משתמש בו, ועוד. גם לינקים מאתרי חדשות ואתרים שעוסקים בתחומי הרפואה השונים יכולים לשדרג תהליך קידום אורגני לרופאים, ועוד אופציה היא אתרים של רופאים אחרים.

אזכורים
מרכיב מרכזי בבניית ה”הילה” האינטרנטית סביב רופא היא אזכור השם שלו – לא רק באתר של הקליניקה שהקים אלא גם במקומות אחרים: באתר של בית החולים שבו הוא עובד, באתר של קופת חולים שהוא מספק לה שירותים, כשרופא מפרסם מאמר מקצועי חשוב שיהיה אזכור ברור של השם שלו וכן של תחום המומחיות. באופן דומה כדאי לייצר אזכורים ברשתות חברתיות ובפורומים מקצועיים.

חיפושי מותג
כדאי ליזום חיפושי מותג, כלומר חיפושים שכוללים את שם הרופא. כדי לעשות זאת אפשר לבקש מהפציינטים לבצע חיפושים שכאלה. עוד אפשרות היא להניע לפעולה הזו בפרסומים שונים (למשל ברשתות חברתיות, ועוד). לצד חיפושי המותג המדויקים, כדאי לנסות ליזום גם חיפושים שכוללים את תחום המומחיות (למשל ‘ד”ר דניאל לוי אורתופד’) ואפילו עם העיר שבה נמצאת הקליניקה (‘ד”ר דניאל לוי אורתופד באר שבע’).

תנועה לאתר
כל דרך שמייצרת תנועה ישירה לאתר עשויה לשפר את המיקום שלו בגוגל ולשדרג את תהליך הקידום. דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות כרטיס ביקור (נייר / דיגיטלי), עוד מקום שממנו אפשר לייצר תנועה לאתר של רופא הוא קבוצת פייסבוק שבה אותו רופא עונה על שאלות, וכך גם קבוצת ווטסאפ דומה.

יחסי ציבור
קידום אתרים לרופאים כולל גם יחסי ציבור – באמצעות פודקאסטים, ראיונות בתקשורת, לייבים בפייסבוק ועוד. רופאים בעלי שם משתתפים בוובינברים ובסמינרים בתחום המומחיות שלהם, יכולים להופיע גם בתוכניות רדיו וטלוויזיה (ובפרט תוכניות הבוקר), ויש עליהם גם כתבות בעיתונות. ככל שיחסי הציבור נרחבים יותר ומגוונים יותר, כך גם קהל היעד וגם גוגל יתייחסו אל הרופא כאל אוטוריטה.

פרסום ממומן
קידום אתר לרופא יכול להתבצע גם באמצעות פרסום ממומן: בגוגל, בפייסבוק, באינדקסים לרופאים וגם באאוטבריין או טאבולה.

פרסום ממומן בגוגל לרופאים יכול כאמור להיות יקר יחסית בגלל התחרות הרבה. כדאי לחפש ביטויים שעבורם התחרות מועטה, כלומר ממעגל שני ושלישי, או להחליט שמקדישים לכך תקציב משמעותי.

פרסום באינדקסים של רופאים: כשכותבים בגוגל “אינדקסים לרופאים” עולים כמה וכמה אתרים מתאימים (infomed, doctorinfo ועוד ועוד). ההרשמה כרוכה בתשלום, אבל עשויה לתרום גם לגידול בנפח התנועה לאתר וגם ליצירת ה”הילה” שתגרום לגוגל להבין שהרופא הוא אוטוריטה. כדאי לזכור להוציא קישור מהאינדקס לאתר של הרופא עצמו.

פרסום בפייסבוק לא מגיע בהכרח למי שמחפש כרגע רופא בתחום ההתמחות הספציפי, ולכן חשוב לבחון את המדדים הרלוונטיים – כדי לוודא שההשקעה אכן משתלמת.

פרסום באאוטבריין ו/או טאבולה מוביל להופעות באתרים גדולים – למשל וואלה, כלכליסט וכו’. ההופעה היא במתכונת של “עוד כתבות שיעניינו אותך”, כשמדובר על תוכן ממומן. הכתבות המתאימות לפרסום דרך הפלטפורמות האלה הן כאלה שמשלבות מידע רפואי מקצועי עם טקסטים שיווקיים.

מאמרים מקצועיים – גם בכתבי עת
קידום אתרים לרופאים כולל גם פרסום מאמרים מקצועיים בכתבי עת מודפסים. המאמרים האלה יגיעו בסופו של דבר גם לאינטרנט, ולכן יש בהם תועלת גם מבחינת הדירוג בגוגל. כמו כן ניתן להעלות העתק של המאמר – רצוי בפורמט של PDF או תמונה – באתר של הרופא. אפשר לפרסם מאמרים גם בכתבי עת באנגלית, ברוסית, או בכל שפה אחרת – וכך למשוך אל הקליניקה תיירים רפואיים (פלח שוק לא מבוטל בחלק מענפי הרפואה).

גוגל מפות
כרטיס בגוגל מפות הוא מרכיב חובה בקידום כל אתר. כדי לפתוח את הכרטיס מקלידים בגוגל Google My Business או “גוגל העסק שלי”, ועוקבים אחרי ההנחיות. מומלץ לפרט כמה שיותר אודות הקליניקה, להוסיף גם תמונות ולא לשכוח לתחזק את הכרטיס – כולל בקשה מפציינטים לדרג אתכם ולכתוב חוות דעת בהתאם לשירות שקיבלו (אפשר גם להציע צ’ופר כלשהו למי שמעשיר את כרטיס העסק עם תגובה ודירוג).

סכמת medical webpage
באתר של רופא כדאי להוסיף סכמת medical webpage. בקרוב נעלה מדריך ייעודי לנושא הספציפי הזה. כמו כן יש עוד סכמות רבות שכדאי להעלות: סכמת סרטונים, סכמת FAQ, סכמת תמונות ועוד ועוד.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך