מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

תוכן משוכפל הינו בעיה נפוצה באתרי אינטרנט, במיוחד כשזה מגיע לעולם קידום האתרים (SEO). תוכן משוכפל מתייחס לתוכן זהה או דומה מאוד המופיע במספר אתרים שונים או גם בדפים הנמצאים באותו אתר אינטרנט.

תוכן משוכפל עלול לגרום לבלבל את מנועי החיפוש, אשר עשויים להתקשות לקבוע איזו גרסה של התוכן אמורה להיות מוצגת בתוצאות החיפוש. כתוצאה מכך, אתרים עם תוכן משוכפל עשויים לראות ירידה בדירוג בתוצאות החיפוש שלהם.

בנוסף לירידה בדירוגים, תוכן משוכפל עלול להוביל להפרת זכויות יוצרים וירידה בחוויית המשתמש. לכן חשוב לזהות ולפתור בעיות של תוכן משוכפל בהקדם האפשרי.

במאמר הבא, נחקור מקרוב את הסיבות לאיך מופיע תוכן משוכפל מלכתחילה, את ההשפעה שיכולה להיות לו על SEO, ואסטרטגיות שונות לזיהוי ופתרון בעיות של תוכן כפול.

נגן וידאו

הגורמים לתוכן משוכפל
להלן כמה מהגורמים הנפוצים ביותר לתוכן משוכפל.

תמימות: אנשים עשויים להעתיק תוכן שלא בכוונה עקב חוסר הבנה של חוקי זכויות היוצרים, או בגלל שהם מאמינים שהמידע הוא ציבורי.
יצירה של מספר כתובות עבור אותו דף: סיבה זו יכול לקרות כאשר מערכת ה-CMS של אתר אינטרנט מייצרת מספר כתובות עבור אותו דף, או כאשר אתר אינטרנט משתמש בגרסת www וגרסא שאינה www ככתובות האתרים שלו.
הפניית 301 שלא בוצעה טוב: יש מצבים בהם נעשה הפניות 301 על מנת למנוע תוכן משוכפל. אך אם ההפנייה לא בוצעה בצורה הנכונה, הדבר עלול להביל לתוכן משוכפל.
עמודי קטגוריה: נפוץ לראות בדפי קטגוריות שמכילים מאמרים, הופעה של טקסט ש”נשלף” מתוך המאמרים על מנת לספק לגולש תקציר קצר על מה המאמר. הטקסט שמוצג עלול לגרום גם הוא לתוכן משוכפל.
תגובות: תגובות זהות בעמודים שונים גם יכולים להוביל לתוכן משוכפל.
גרסאות להדפסה: יש מערכות ניהול התוכן שיוצרות גרסאות להדפסה של דפים על ידי הוספת פרמטר ספציפי לכתובת ה-URL.
אי שימוש בתגית קנוניקל: תג קנוני הוא תג HTML שאומר למנועי החיפוש להבין איזו גרסה של הדף צריכה להיחשב כגרסה המקורית. בלעדיו, מנועי חיפוש עשויים להוסיף לאינדקס גרסאות מרובות של אותו דף, וכתוצאה מכך נוצרת בעיה של תוכן כפול.
העתקת תיאורים: הרבה פעמים כאשר פותחים חנות אינטרנטית, בעלי החנות נוטים להעתיק את הפירוט הטכני של המוצר מהספקים או מהיצרנים. מה שבעצם מוביל לתוכן משוכפל.

איך מזהים תוכן משוכפל?
ישנן מספר דרכים לאתר תוכן משוכפל. חלק מהדרכים הנפוצות ביותר:

חיפוש בגוגל:
אחת הדרכים הקלות ביותר לאתר תוכן משוכפל היא לבצע חיפוש בגוגל עבור התוכן המדובר. כל שעליכם לעשות הוא להעתיק ולהדביק חלק מהתוכן בסרגל החיפוש ולראות אם דפים אחרים באתר שלכם או באתרים אחרים מופיעים בתוצאות החיפוש.

פקודת Intitle:
זוהי פקודה שניתן להשתמש בה בחיפוש בגוגל כדי למצוא דפים עם מילת מפתח ספציפית בכותרת. זה יכול להיות שימושי בזיהוי תוכן משוכפל מכיוון שפקודה מאפשרת לחפש דפים עם אותה כותרת באתר שלכם או באתרים אחרים.

לדוגמה, אם אתם רוצים למצוא את כל הדפים באתר שלכם עם הכותרת “תוכן כפול”, תוכלו להשתמש בפקודה “site:yourdomain.com intitle:תוכן כפול”

פקודת Site:
זוהי פקודה נוספת שניתן להשתמש בה בחיפוש Google כדי למצוא דפים באתר מסוים. זה יכול להיות שימושי בזיהוי תוכן משוכפל מכיוון שהפקודה מאפשרת לחפש ולאתר דפים עם אותו התוכן.

לדוגמה, אם אתם רוצים למצוא את כל הדפים באתר שלכם עם אותו תוכן, תוכל להשתמש בפקודה “site:yourdomain.com”

Copyscape:
Copyscape הוא כלי פופולרי המאפשר לבדוק אם יש תוכן משוכפל באתר שלכם כמו גם באתרים אחרים. כל שעליכם לעשות הוא להזין את כתובת האתר של הדף המדובר ו-Copyscape יראה לכם כל עמוד אחר באינטרנט שיש בו תוכן דומה.

Screaming Frog:
Screaming Frog הוא כלי שיכול לעזור לכם לזהות תוכן משוכפל באתר שלכם על ידי ניתוח המבנה והתוכן של האתר. הכלי ייתן לכם דוח מפורט על כל הדפים באתר שלכם, כולל כל הכפילויות שהוא מצא.

Siteliner:
Siteliner הוא כלי נוסף שיכול לעזור לכם לזהות תוכן משוכפל באתר. הכלי יסרוק את האתר שלכם ויספק דוח המדגיש את כל התוכן המשוכפל שהוא מצא, כמו גם בעיות אחרות כגון קישורים שבורים, תמונות חסרות ועוד.

ראוי לציין שחלק מהכלים הללו עשויים לדרוש מנוי או תשלום לשימוש. למי שמעדיף דרך חינמית, ניתן להשתמש בחיפוש בגוגל ללא עלות.

שימוש בתגית קנוניקל
תג קנוני, המכונה גם תג “rel canonical”, הוא תגית HTML האומרת למנועי החיפוש איזו גרסה של דף צריכה להיחשב כמקורית.

הגדרת תגית קנוניקל יכולה לסייע במניעת תוכן כפול על ידי כך שמנועי חיפוש ידעו איזו גרסה של הדף להוסיף לאינדקס ולהציג בתוצאות החיפוש.

כאשר דף אינטרנט מכיל גרסאות מרובות עם תוכן דומה, מנועי החיפוש עשויים להתקשות לקבוע איזו גרסה להציג בתוצאות החיפוש. מה שיכול להוביל לאינדוקס של מספר גרסאות של אותו תוכן, וכתוצאה מכך לגרום לתוכן כפול. באמצעות תג קנוני, בעלי אתרים יכולים לציין בפני מנועי החיפוש איזו גרסה של הדף צריכה להיחשב כמקורית, ומאילו גרסאות יש להתעלם.

כדי להטמיע תג קנוני, בעלי אתרים יכולים להוסיף את התג לקטע ה- <head> של הדף עם הגרסה המועדפת. התג צריך להכיל את כתובת האתר של הדף המקורי, לדוגמה:

<link rel=”canonical” href=”https://www.example.com/original-page.html” />

לסרטון שבו אני מרחיב על תג קנוניקל:

Noindex
תגית “noindex” היא תגית HTML שניתן להוסיף לקטע ה- <head> של דף אינטרנט כדי לציין בפני מנועי החיפוש שאין להוסיף את הדף לאינדקס.

הוספת תגית No index יכולה גם היא לעזור במניעת תוכן משוכפל על-ידי כך שהיא מורה למנועי החיפוש לא להוסיף לאינדקס דפים מסוימים באתר, כך שהם לא יופיעו יותר מפעם אחת בתוצאות החיפוש.

כדי להטמיע תגית “noindex”, אתם יכולים להוסיף את התגית לקטע ה- <head> של הדף שאתם רוצים, ובכך למנוע את ההוספה שלו לאינדקס. התג אמור להיראות כך:

<meta name=”robots” content=”noindex”>

מה לעשות במידה ומצאנו אתר אחר שמעתיק מאתנו תוכן
אם מצאתם אתר אחר שמעתיק תוכן מהאתר שלכם, יש כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לטפל בבעיה.

יצירת קשר עם בעל האתר:
השלב הראשון הוא לפנות לבעל האתר ולהודיע ​​לו על ההפרה. בקשו ממנו להסיר את התוכן שהועתק מהאתר שלהם. אם בעל האתר אינו מגיב או אינו מוכן להסיר את התוכן, ייתכן שיהיה עליכם לנקוט פעולה נוספת.

הגישו בקשת הסרה מ-DMCA:
הכירו את DMCA .DMCA היא אגודה לשמירת זכויות יוצרים. DMCA תעזור לכם לפנות אל בעל האתר בבקשה להוריד את התוכן המשוכפל.

אם בעל האתר אינו מגיב או אינו מוכן להסיר את התוכן המפר, תוכלו להגיש בקשת הסרה מ-DMCA. בקשת הסרה של DMCA היא בקשה רשמית להסרת תוכן משוכפל מאתר אינטרנט.

צעדים משפטיים:
כמוצא אחרון, תוכלו לשקול לנקוט בצעדים משפטיים נגד בעל האתר. זה יכול להיות תהליך שלוקח זמן וכסף, אבל זה עשוי להיות נחוץ אם התוכן המפר גורם נזק משמעותי לעסק שלכם.

התראה על תוכן משוכפל בגוגל סרצ’ קונסול
בעבר, היה אפשר לזהות תוכן משוכפל באחד הפיצ’רים של הגוגל סרץ’ קונסול. כיום, בעת כתיבת שורות אלו, הפיצ’ר לא נמצא בסרץ’ קונסול.

האם תוכן משוכפל באתר שלכם יכול לפגוע בקידום האתר?
כן, תוכן משוכפל באתר יכול לפגוע בקידום האתר במנועי החיפוש. בסופו של דבר מנוע חיפוש כמו גוגל לא ירצה להציג את אותו התוכן בתוצאות החיפוש שלו עבור הגולשים.

קניבליזציה
קניבליזציה בהקשר של קידום אתרים מתייחסת למצב בו מספר דפים באתר מתחרים על אותן מילות מפתח או ביטויים בתוצאות החיפוש. זה יכול לקרות כאשר לאתר יש מספר דפים המכסים נושאים דומים או זהים, או כאשר לאתר יש מספר דפים אשר מכוונים לאותן מילות מפתח או ביטויים.

כאשר דפים מרובים באתר מתחרים על אותן מילות מפתח, מנועי החיפוש עלולים להתקשות לקבוע איזה עמוד צריך להיות מוצג בתוצאות החיפוש. זה יכול להוביל לירידה בדירוג בתוצאות החיפוש.

כדי להימנע מקניבליזציה והשפעותיה השליליות על קידום אתרים, אתם יכולים למזג דפים דומים ע”י שימוש בתגים קנוניים או הפניות 301 כדי לציין בפני מנועי החיפוש איזו גרסה של דף צריכה להיחשב כמקורית.

מי המקור?!
כאשר תוכן משוכפל מופיע במספר אתרים, זה עלול להקשות על מנועי החיפוש לקבוע איזו גרסה של התוכן היא המקורית וצריכה להיות מוצגת בתוצאות החיפוש.

מנועי חיפוש מסתמכים על אותות שונים כדי לקבוע את הרלוונטיות, הסמכות והמקוריות של התוכן, מה שמקשה על מנועי החיפוש לקבוע איזה עמוד הוא הרלוונטי והסמכותי ביותר.

סיכום:

תוכן משוכפל או כפול הוא נושא נפוץ שיכול לפגוע בדירוג האתר במנועי החיפוש. תוכן משוכפל יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל מבנה אתר לקוי, כתובות אתרים דינמיות ואפילו העתקת תוכן בתמימות מאתרים אחרים.

חשוב להיות מודעים להשלכות של תוכן משוכפל ולנקוט בצעדים כדי לזהות ולהסיר אותו מהאתר שלכם. על ידי שימוש בכלים כמו Google Search, Copyscape, Screaming Frog ו-Siteliner, אתם יכולים לזהות במהירות ובקלות תוכן משוכפל ולנקוט בצעדים הדרושים כדי לפתור את הבעיה.

עם הפעולות הנכונות, אתם יכולים להימנע מההשפעות השליליות של תוכן משוכפל ולוודא שתוכן האתר שלכם ראוי לאינדקוס ומוצג בתוצאות החיפוש.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך