מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

קוד שגיאה 410 הוא כלי חיוני במקרים שבהם יש באתר עמודים מיותרים. כדי שתוכלו להבין טוב יותר במה מדובר, הכנו עבורכם מדריך מפורט. מדריך זה כולל 3 חלקים: הסברים תיאורטיים, הדרכה מעשית לגבי יישום הקוד עם פלאגין ופירוט של דרך להוספת קוד 410 בלי פלאגין.

נגן וידאו

מה זה קוד שגיאה 410?
קוד 410 מאפשר לנו ליידע את גוגל שעמוד מסוים נמחק, ולא רק שהוא נמחק אלא נמחק לצמיתות. בדרך זו מנוע החיפוש מבין שלא מדובר בשגיאה, אלא בעמוד שאין בו צורך יותר ולכן הוא יוסר מהאינדקס של גוגל. הקוד יכול להיות ברמת השרת או ברמת הדפדפן. חשוב להדגיש שמדובר בפעולה יזומה ע”י בעלי האתר או מי שמתחזקים אותו – אם לא נדאג לקוד 410, גוגל יחשוב שמדובר בשגיאה.

מה ההבדל בין שגיאה 410 לשגיאה 404?
קוד 404 פירושו עמוד שלא נמצא. הכוונה היא לעמוד שהיה קיים בעבר, והוסר, אבל עדיין יש קישורים שמפנים אליו. בהתאם יהיו גולשים שעדיין יגיעו ל-URL של אותו עמוד, ויקבלו את הודעת השגיאה. רוב בוני האתרים ובעלי האתרים מייצרים עמוד ייעודי למטרה זו, כך שהגולשים לא יקבלו הודעת שגיאה סתמית אלא מענה מקצועי יותר – שימנע מהם לצאת מהאתר לגמרי ויעזור להם למצוא עמוד אחר באתר שיוכלו להיעזר בו.

כדאי לדעת שהזחלנים של גוגל ממשיכים לבקר בעמודים עם קוד 404, כך שמבחינת מנוע החיפוש מדובר בבזבוז משאבים. בקישור הבא תוכלו לצפות בסרטון של מאט כץ, עובד גוגל לשעבר, שמסביר מהם ההבדלים בין שגיאה 404 לבין שגיאה 410 מבחינת החברה:

האפשרויות השונות אחרי הסרת עמוד מאתר
כשבוחרים להסיר עמוד מסוים מאתר כלשהו, מכל סיבה שהיא, יש מספר דרכי פעולה:

א. הפניה 301 – הפניה זו מעבירה את הגולשים שהגיעו לעמוד שנמחק אל עמוד אחר (שבעל האתר מאמין שיספק מענה טוב לצורך שהוביל את הגולשים מלכתחילה אל העמוד שלא קיים יותר). בנושא זה כבר הכנו מדריך מפורט – מוזמנים לעיין בו.

ב. להשאיר את העמוד עם שגיאה 404 – כך שכעבור פרק זמן מסוים גוגל יסיר אותו מהאינדקס.

ג. ליצור קוד שגיאה 410 – במקרה כזה, כך על-פי מחקרים שונים, העמוד יוסר מהר יותר מהאינדקס של גוגל (בהשוואה לשגיאה 404).

יצירת קוד שגיאה 410 עם פלאגין
דרך אחת ליצור בקלות ובמהירות קוד שגיאה 410 לעמודים שכבר אין בהם צורך, וגם לא יהיה בהם צורך (עמודי זבל, עמודים ללא טראפיק, עמודים שכבר אינם רלוונטיים לעסק וכו’), היא באמצעות תוסף רלוונטי. כדי להתקין אותו בוורדפרס נכנסים ל”תוספים”, ואז ל”חיפוש תוסף חדש”. בתיבת החיפוש מקלידים את הביטוי “410”, ומקבלים מן הסתם כמה וכמה תוספים אפשריים. מומלץ לבחור באלה שיש להם מספר גבוה של הורדות – למשל Ultimate 410 Gone Status Code או for wordpress 410.

לאחר ההתקנה, כדי להשתמש בתוסף פשוט לוחצים על השם שלו בתפריט של הוורדפרס. התוספים המתקדמים יודעים לאתר בעצמם עמודים עם קוד שגיאה 404 – ובעצם להציע לכם להפוך אותם לקוד 410. מסמנים את כל העמודים שמבחינתכם מתאימים לקוד 410, והתוסף יבצע את השינוי המבוקש. כמו כן ניתן להקליד ידנית, או להעתיק את ה-URL, וכך להדריך את התוסף לגבי העמודים שיהפכו ל-410.

יצירת קוד 410 בלי פלאגין
בחלק מהאתרים התוספים לא מצליחים לבצע את המלאכה בצורה מדויקת. בנוסף, כשאפשר לבצע פעולות מסוימות בלי תוסף, רצוי לבחור בדרך הזו כדי לצמצם את העומס על האתר. בכל מקרה, ניתן להגדיר קוד שגיאה 410 גם דרך קובץ ה-htaccess.

הגישה לקובץ הזה היא דרך מנהל הקבצים השרת, ואם בכל מקרה כבר מותקן אצלכם בוורדפרס תוסף yoast תוכלו להשתמש בו בלי להעמיס עוד תוספים. בתוך קובץ ה-htaccess כותבים redirect ואז רווח, לאחר מכן את המספר 410, שוב רווח, את הסימן “/” ואז את העמוד (בלי השם של הדומיין).

למשל: Redirect 410 /organic-pesticides-yavne

שימו לב:
מומלץ בחום לשמור את האתר לפני שמתחילים לשנות את ה-htaccess, כך שאם התרחשה טעות מסוימת בקובץ, אפשר יהיה לשחזר את האתר בלי שייגרם לו נזק.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך