שיווק דיגיטלי לעסקים

מה בעמוד זה?

שיווק דיגיטלי לעסקים כולל בתוכו תהליכים רבים ומגוונים המתאימים אישית לכל עסק והמטרה העסקית שלו

העידן בו אנו חיים כיום הוא לחלוטין עידן דיגיטלי, וההוכחה לכך היא המכשירים הדיגיטליים אליהם אנחנו מחוברים בכל שעה משעות היום – אם אלו הטלפונים החכמים, מחשבים ניידים, מחשבי לוח, שעונים חכמים ומכשירים חדשניים אחרים המאפשרים לנו חיבור מהיר וזמין לרשת אלחוטית ולגלישה באינטרנט. המרחב הווירטואלי מונה מיליוני גולשים בכל יום, ולכן זהו המקום האידיאלי בו עסקים צריכים לבסס נוכחות כדי להיות חשופים לקהל צרכנים רלוונטי וגדול יותר.

משום כך עבור עסקים שרוצים להצליח מבחינה שיווקית, עליהם לקחת בחשבון את הצורך בשיווק ופרסום בזירה הדיגיטלית שתעניק להם את היתרונות עבור הצלחה עסקית טובה יותר.

מהו שיווק דיגיטלי ולמה הוא חשוב לעסקים?

כשמדברים על שיווק דיגיטלי הכוונה היא לתהליכי השיווק של עסק במרחב הדיגיטלי, שזוהי למעשה רשת האינטרנט אליה מחוברים אינספור אנשים באמצעות המכשירים הדיגיטליים שלהם. שיווק מסוג זה עושה שימוש במגוון פלטפורמות אליהן נחשפים בכל יום מאות ומיליוני גולשים, כך שהפרסום של עסק בזירה גדולה ופופולרית זו יעניק לו חשיפה שיווקית גדולה יותר לעומת אמצעי שיווק אחרים שאינם מתבצעים באמצעים דיגיטליים.

כיום עסק שלא נמצא ברשת האינטרנט הוא למעשה כאילו לא קיים, כיוון שצריכת התכנים של אנשים עברה להיות בעיקר בדיגיטל, כך שכל דבר שהם רוצים למצוא מידע עליו צריך להיות זמין וקיים עבורם במרחב הווירטואלי בו הם גולשים ומשתמשים באופן קבוע. כיום גם עסקים שנמצאים באופן פיזי באזור הצפון יכולים להיות רלוונטיים לגולשים שנמצאים בדרום הארץ, כיוון שהשיווק הדיגיטלי מגיע לכל מקום בארץ (וגם בעולם) וכך החשיפה של העסק היא משמעותית ואיכותית הרבה יותר.

שיווק דיגיטלי לעסקים – מה הוא כולל?

תהליכי השיווק הדיגיטלי מוענקים לעסקים באמצעות חברות פרסום המתמחות בתחום זה, כאשר החברות מבצעות תהליכים מקצועיים ומותאמים אישית לכל עסק בפלטפורמות שונות ברשת, כך שבסופו של דבר השיווק הדיגיטלי יניב פירות ויעניק פרסום מקיף אך ממוקד שיעלה את ההצלחה של העסק. בכדי לבנות את תהליכי השיווק המתאימים ביותר יש לבנות אסטרטגיה שיווקית, באמצעותה ניתן לערוך מחקר מתחרים, להחליט אילו חוזקות ויתרונות של העסק כדאי להבליט בתהליכי השיווק וכן גם להעצים את הנוכחות הדיגיטלית של העסק בכמה שיותר זירות מקוונות.

כיוון ששיווק דיגיטלי לעסקים כולל בתוכו תהליכים רבים ומגוונים המתאימים אישית לכל עסק והמטרה העסקית שלו, ניתן לבצע שיווק דיגיטלי באמצעות פלטפורמות מגוונות כמו רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, מודעות ובאנרים שיווקיים ועוד אמצעים פרסומיים נוספים המעלים את המודעות של העסק עבור קהל צרכני הרשת.

 

מה היתרונות של שיווק דיגיטלי של העסק?

שיווק דיגיטלי לעסקים לא רק מעניק חשיפה גדולה ורחבה יותר ברחבי הרשת, אלא מאפשר להפיק את המירב מפרסום ושיווק בפלטפורמות דיגיטליות. כך לדוגמא כלי פרסום דיגיטליים מעניקים למפרסמים את האפשרות לנטר את התהליכים השיווקיים שנעשים בפועל, ובהתאם לכך לבצע שינויים ועדכונים נחוצים בשיטת ותהליך הפרסום כדי להעלות את ההצלחה השיווקית.

אם בעבר מודעה פרסומית בעיתון יומי לא אפשרה להעניק מידע על כמות החשיפה של קוראים למודעה, כיום פרסוםשיווק דיגיטלי לעסקים לא רק מעניק חשיפה גדולה ורחבה יותר ברחבי הרשת, אלא מאפשר להפיק את המירב מפרסום ושיווק בפלטפורמות דיגיטליות של מודעה כזו ברחבי הרשת מאפשרת להעניק למפרסם מידע מקיף ומועיל על החשיפה שלה – וכך המפרסם יכול להסיק מסקנות בהתאם, ולדעת כיצד לאמוד את ההצלחה הפרסומית של התהליך.

נוסף לכך, השיווק הדיגיטלי מסייע למקד את תהליכי השיווק בצורה רלוונטית ואיכותית יותר, כך שהחשיפה של התוכן השיווקי תהיה רק עבור קהל הצרכנים שעשוי להתעניין בכך ולא לכאלו שאינם רלוונטיים. גם עניין הזמינות והמהירות פועלים לטובתם של המפרסמים בפלטפורמות דיגיטליות, כיוון שכלי הפרסום השונים מאפשרים להעלות תכנים שיווקיים בכל זמן ולכל צורך בהתאמה אישית של המפרסם.

יתרון נוסף ולא פחות חשוב של שיווק דיגיטלי לעסקים נוגע לעלויות הפרסום בזירות המקוונות, כיוון שתהליכי השיווק הדיגיטלי זולים יותר לעומת שיווק באמצעים אחרים כמו פרסום ברדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות ועוד. כיום ניתן להקים קמפיינים פרסומים בצורה דיגיטלית בעלויות משתנות המתחילות מכמה עשרות שקלים, כאשר השליטה והבחירה של תעריפי הפרסום זמינים ונתונים כל העת לשיקול המפרסם וצרכיו השיווקיים.

אילו עסקים מתאימים לתהליכי שיווק דיגיטלי?

השיווק הדיגיטלי יעיל, איכותי וזמין עבור כל עסק שרוצה לפרסם את עצמו בצורה רחבה יותר ולכן תהליכי השיווקשיווק דיגיטלי לעסקים נוגע לעלויות הפרסום בזירות המקוונות, כיוון שתהליכי השיווק הדיגיטלי זולים יותר לעומת שיווק באמצעים אחרים הללו יכולים להתאים למגוון סוגים של עסקים כמו עסקים קטנים, בינוניים או עסקים וארגונים גדולים. הודות לנוחות ולנגישות של תהליכי השיווק הדיגיטלי, ישנם עסקים רבים הפועלים במתכונת מקוונת בלבד כך שהם מציעים את שירותיהם/מוצריהם באופן דיגיטלי בלבד ללא צורך בהחזקת עסק פיזי, הדורש ברוב המקרים הוצאות רבות ומגוונות כמו שכירות חודשית, אספקת חשמל ומים, עובדים שיאיישו את המקום ועוד.

גם עסקים המתחילים את צעדיהם הראשונים בעולם העסקי יכולים להפיק יתרונות משמעותיים מפרסום דיגיטלי, אם מבחינת עלויות נמוכות, זמינות כלי ודרכי הפרסום המקוון, פילוח קהלים ומיקוד טוב יותר לצרכנים רלוונטיים. בהרבה מקרים עסקים מתחילים את פרסום העסק באמצעות כלי השיווק הדיגיטלי, ולאחר בחינת הזירה הזו מצליחים להכיר לעומק את העדפת הצרכנים וכך להתאים את המהות העסקית לטובת ההצלחה העסקית.

דרכים לשיווק דיגיטלי עבור עסקים

כפי שצוין קודם, תהליכי השיווק הדיגיטלי מתייחסים למכלול של תהליכי פרסום באמצעים מקוונים ברשת כאשר המטרה היא להתמקד בפלטפורמות דיגיטליות בהם נמצאים קהל גדול ורלוונטי של צרכנים עבור העסק המפורסם. לכן ניתן לבצע את תהליכי השיווק במגוון כלי פרסום דיגיטליים עם אפשרות לשלב בין כמה מהם במקביל:

  • פרסום וקידום בפייסבוק פייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות הגדולות והמצליחות בעולם, והיא מונה מיליוני משתמשים העושים שימוש בה בכל יום וצורכים תכנים שונים על פי העדפותיהם. מהסיבות הללו פייסבוק הינה פלטפורמה מצוינת לשיווק של עסקים שונים, זאת באמצעות הקמה של פרופיל עסקי אליו יצטרפו עוקבים רלוונטיים וכן אפשרות להעלאה של מודעות פרסומיות בתפוצה רחבה וממוקדת למשתמשי הרשת החברתית.
  • בניית אתר אינטרנט – נכס דיגיטלי משמעותי עבור כל עסק, כיוון שהאתר מאפשר להעניק חשיפה רחבה יותר עבור העסק גם בזירה המקוונת, וכן גם להעניק תו איכות ומקצועיות לעסקים השומרים על אתרים מעודכנים ומעניינים.
  • פרסום וקידום בגוגלגוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ בשימוש בארץ ובעולם, ובאמצעותו גולשים מחפשים ומוצאים מידע רלוונטי להם וכך גם את האפשרות לאתר בקלות את הנכס הדיגיטלי של העסק המפורסם, זאת הודות לתהליכי שיווק וקידום של אתר העסק במנוע החיפוש.
  • העלאת מודעות פרסומיות באתרים – רשת האינטרנט גדושה באתרים גדולים ואיכותיים מהם הגולשים צורכים תכנים באופן קבוע, ולכן אתרים אלו מהווים מקום אידיאלי לפרסום של עסקים אחרים. ניתן לפרסם באתרים כאלו מודעות פרסום ממוקדות ומושכות הכוללות קישור לנכס דיגיטלי של העסק, וכך לקבל חשיפה גדולה יותר לקהל גולשים רחב יותר וליצור תנועה גדולה יותר לאתר של העסק.

איזה תהליך שיווק דיגיטלי הוא הטוב ביותר?

למרות שקיימים תהליכים שונים ומגוונים לשיווק דיגיטלי, אין זה אומר כי קיים רק תהליך אחד אותו יש לעשות כדי לשווק את העסק במרחב הדיגיטלי. למעשה ההמלצה היא לשלב בין כמה תהליכי שיווק אונליין כדי להשיג את החשיפה הטובה ביותר לקהל הגולשים המתאים ביותר.

השיווק הדיגיטלי הפך להיות בשנים האחרונות העולם החדש, המשופר והמומלץ לתהליכים שיווקיים עבור עסקים קטנים וגדולים, חנויות פיזיות, משפיענים/בלוגרים, תאגידים, רשויות, חברות וארגונים ועוד אינספור אנשים ועסקים אחרים שרוצים להיות כמה שיותר נוכחים ורלוונטיים עבור אחרים.

שיווק דיגיטלי הינו למעשה מונח המתאר את כל עולם השיווק באינטרנט, שאלו תהליכים וערוצים שיווקיים שנעשים למטרות פרסום באמצעות רשת האינטרנט. בשונה מפרסום ושיווק מסורתי הכולל בתוכו ערוצי תקשורת כמו רדיו, טלוויזיה או עיתונות – שיווק דיגיטלי מעניק שלל יתרונות ואפשרויות עבור מפרסמים קטנים, בתי עסק נישתיים ועד חברות ותאגידי ענק שרוצים לפרסם את עצמם ולהשיג חשיפה רחבה יותר. כיום אפשר לומר כי שיווק דיגיטלי לעסקים הוא תהליך הכרחי וחשוב עבור כל עסק שמכבד את עצמו, כיוון שכך הוא יכול להיות בקשר עם לקוחות קיימים, להגיע ללקוחות חדשים וליצור שותפויות עסקיות עם משקיעים בדרך הרבה יותר נוחה ונגישה.

שיווק דיגיטלי – מה היתרונות של שיטת שיווק זו?

לשיווק דיגיטלי יש לא מעט יתרונות שמציבים את שיטת השיווק הזו כאידיאלית עבור עסקים רבים, במיוחד אם משווים את שיטת השיווק המקוונת לשיווק המסורתי הנשען על ערוצי תקשורת וותיקים. כך במקום להשקיע תקציבי פרסום גבוהים מאוד על העלאת פרסומות לטלוויזיה ולרדיו, קיימת אפשרות להעלות מודעות פרסומיות ברשת האינטרנט במחירים נוחים ואטרקטיביים שיוכלו להתאים גם לעסקים קטנים עם תקציבים נמוכים, או אפילו עסקים מתחילים שלא מחזיקים בתקציבי פרסום משמעותיים.

נוסף לעלויות פרסום נמוכות יותר, שיווק דיגיטלי לעסקים מעניק למפרסמים את האפשרות למדוד ולנתח את תהליכי הפרסום בכל זמן נתון, וכך בהתאם לבצע שינויים, שיפורים או שדרוגים לפרסומים שהועלו ברשת כדי להגיע לתוצאות שיווקיות טובות יותר שפוגעות ביעדי השיווק. 

כיום ככל שעולם הטכנולוגיה מתקדם ומשתפר, כך מתווספים עוד ועוד ערוצים וזירות פרסום באינטרנט שמאפשרות לעסקים לשווק את עצמם בצורה מקוונת ונגישה יותר. הודות למגוון הערוצים הקיימים ברשת, ישנם כלים ייעודיים במערכות שיווק דיגיטליות המאפשרים להעלות פרסומים בצורה כמה שיותר ממוקדת למטרת ואסטרטגיית השיווק – בין אם מדובר על פרסום שמיועד לגברים או נשים בלבד, פרסום שמתבסס על מיקום גיאוגרפי מסוים בארץ או בעולם, פרסום שמיועד לטווח גילאים מסוים של גולשים וקהלים רלוונטיים וגם פרסום שמתאים לתחומי עניין ספציפיים של הגולשים כמו ספורט, תרבות, קולינריה וכל תחום אחר.

אילו עסקים יכולים ליהנות מיתרונות השיווק הדיגיטלי?

אחד מהיתרונות הבולטים שיש בשיווק דיגיטלי הוא ההתאמה המושלמת לכל בעל עסק ומפרסם, קטן וגדול ככל שיהיה. הודות לכך שיווק דיגיטלי לעסקים יהיה רלוונטי ואפקטיבי עבור כל סוג של עסק, בתנאי כמובן שיודעים היכן וכיצד לבצע תהליכים פרסומיים כדי להגיע לתוצאות מיטביות. יש לא מעט עסקים קטנים שזקוקים לגייס אליהם קהל לקוחות חדש וקטן, ולכן יהיה הרבה יותר נגיש ונוח מבחינתם לפרסם את עצמם ברחבי רשת האינטרנט עם התמקדות לקהלים רלוונטיים עבורם – מאשר לפרסם בתפוצה רחבה אך לא ממוקדת כמו מודעות בעיתון, חלוקת עלונים מדלת לדלת או הפצת כרטיסי ביקור בתיבות דואר.

כפי שתהליכי השיווק הדיגיטלי מאפשרים לעסקים להגיע ללקוחות חדשים, כך הפלטפורמות המקוונות משמשות את אותם מפרסמים כדי לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים שלהם, שזהו אלמנט חשוב בעולם העסקים על מנת להמשיך ולשמר את מאגר הלקוחות הקיים.

שיווק דיגיטלי באמצעות גוגל

אחת מזירות השיווק הדיגיטלי הפופולריות ביותר היא מנועי חיפוש, כשמנוע החיפוש של גוגל נמצא בראש העדיפויות של גולשים מכל רחבי העולם. שיווק באמצעות מנוע חיפוש נחשב לאחד מתהליכי הפרסום המומלצים ביותר, כיוון שבכל יום נתון מיליוני משתמשים עושים שימוש שוטף בו כדי לחפש ולמצוא מידע, שירותים, מקומות, מוצרים וכל מידע רלוונטי אחר. 

גוגל הבינה את הצורך של עסקים לנוכחות ברשת, וכמובן גם את הרווח שהיא יכולה לגרוף לכיסה עם מכירת שטחי פרסום, ולכן בנתה עבור מפרסמים מערכת פרסום ייעודית וידידותית לכל משתמש שרוצה להעלות מודעות פרסומיות במקומות שונים במנוע החיפוש של גוגל. פרסום כזה מתבסס על ביטויים ומילות מפתח הקשורות למודעות השיווקיות, וכמובן תקציבים מתאימים לצורך הופעה בין התוצאות הראשונות במנוע החיפוש.

שיווק דיגיטלי באמצעות רשתות חברתיות

השיווק הדיגיטלי יעיל, איכותי וזמין עבור כל עסק שרוצה לפרסם את עצמו בצורה רחבה יותר ולכן תהליכי השיווק הללו יכולים להתאים למגוון סוגים של עסקיםהשימוש ברשתות חברתיות כבר הפך להיות עניין שבשגרה עבור כולנו. אם בעבר פייסבוק הייתה הרשת החברתית היחידה שבאמצעותה היה אפשר לאתר חברים ומכרים וותיקים, ליצור איתם קשר ואפילו לשמור על קשר רציף עם אנשים מכל רחבי העולם – כיום יש מגוון של רשתות חברתיות נוספות שהפכו להיות הפלטפורמות המרכזיות והבולטות בשימוש עבור ילדים, בני נוער וגם מבוגרים שרוצים לצרוך תכנים וויראליים וכמה שיותר מעניינים.

כיוון שיש קהל גדול ומגוון ברשתות חברתיות בכל זמן נתון, פלטפורמות אלו יהיו נהדרות לצרכים שיווקיים של עסקים ומפרסמים שונים שרוצים לקבל חשיפה ונוכחות גבוהה יותר ברחבי רשת האינטרנט. בין הרשתות החברתיות הפופולריות והמתאימות ביותר לשיווק דיגיטלי לעסקים אפשר למנות את אינסטגרם, טיקטוק, לינקדין, טוויטר, פינטרסט וכמובן פייסבוק הוותיקה.

שיווק דיגיטלי באמצעות רשימות תפוצה

אפשרות נוספת ויעילה שמשמשת עסקים לצרכים פרסומיים כוללת שימוש בדוא"ל, כשיש כאלו שיטענו כי  מדובר על שיטת שיווק די וותיקה ואף מיושנת. כך או כך, אין ספק כי שיווק באמצעות אימיילים היה ונשאר אחד מפלטפורמות השיווקיות המשתלמות והאפקטיביות ביותר עבור עסקים קטנים או גדולים. למעשה, מדובר על שיטת שיווק המאפשרת לעסקים לשמור על קשר רציף עם לקוחות קודמים או קיימים כדי לגרום להם לחזור ולבצע רכישה של מוצר או שירות במחיר מיוחד, בהנחה אטרקטיבית או כל מטרה שיווקית אחרת שתאפשר למשוך לקוחות.

בשונה מתהליכי שיווק דיגיטלי אחרים, שיווק דיגיטלי באמצעות דוא"ל מצריך את אישור הלקוח לקבלת מסרים שיווקיים מהמפרסם כדי לצרפו לרשימת תפוצה כללית המיועדת לשימוש שיווקי בלבד. כך העסק מצליח לשמור על מאגר לקוחות מבוסס, ואילו הלקוחות נהנים מקבלת עדכונים, מבצעים והנחות ישירות לתיבת המייל שלהם.

שיווק דיגיטלי מבוסס תוכן

ברשת האינטרנט קיים מידע עצום על אינספור נושאים, כשבין ערוצי המידע המרכזיים ביותר הם כתבות, מאמרים ותכנים טקסטואליים המציגים בפני הגולשים מידע נגיש, מפורט ומקיף על מגוון תחומים. משום כך אחד מתהליכי השיווק היעילים ביותר יהיה שיווק באמצעות תוכן, שזהו למעשה מאמר או כתבה מקצועית ומקיפה שמפורסמת ברשת על ידי מפרסם מסוים ומעניקה לגולשים ערך מוסף.

נוסף לביסוס האיכות והמקצועיות של המפרסמים השונים עם כתבות תוכן מקיפות, הם יכולים להשתמש בשיטת שיווק זו כדי להטמיע לינקים שיקשרו את הגולשים עם האתר של העסק, עמוד מוצר בחנות וירטואלית או כל לינק רלוונטי אחר שיכול לתרום להם להצלחת יעדי השיווק.

איזו פלטפורמת שיווק היא הכדאית ביותר עבור עסקים?

אלו רק חלק מערוצי ואפשרויות הפרסום בזירות המקוונות הקיימות כיום ברשת האינטרנט, כשהבחירה בפלטפורמת הפרסום הדיגיטלית המתאימה ביותר צריכה להיעשות על פי נתונים ספציפיים של העסק, המטרה השיווקית שלו וקהלי היעד המתאימים לפרסום. כדי להצליח ולפרסם בצורה נכונה שתביא תוצאות שיווקיות מתאימות, כדאי להיעזר ביועצי ומומחי שיווק דיגיטלי שידעו כיצד לבחור את זירת הפרסום המתאימה לכל עסק.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
פרסום עסקים בחריש

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בחריש באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בעומר

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בעומר באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בתל-אביב

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בתל-אביב באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים ביפו

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים ביפו באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בקריות

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בקריות באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בשוהם

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בשוהם באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך