מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

קישורים נכנסים הם נכס יקר ערך – אבל יש גם מקרים שבהם הם נטל. כדי להתנער מקישורים לא רצויים, מומלץ להשתמש ב-Google Disavow Tool. המדריך שלפניכם יעזור לכם לנצל את הכלי הזה באופן מיטבי.

 

נגן וידאו

באילו מקרים רצוי לדחות קישורים?
השימוש ב-Disavow מומלץ כשיש ירידה בדירוגים, במקרה של ענישה ידנית (מצב נדיר למדי), כשיש פילטר של גוגל (שהוא הביטוי של ירידה בדירוגים) וגם כשקישורים שהיו מתאימים בעבר כבר לא עומדים בקריטריונים הרלוונטיים. לדוגמה, קישור מאתר שבעבר היה איכותי אבל היום יש בו המון ספאם – אם בעל האתר לא מסכים להוריד את הקישור, ה-Google Disavow Tool מאפשר לנו להתכחש לאותו לינק שכבר לא מועיל ואפילו מזיק.

עוד מצב שבו הכלי הזה יעיל הוא מתקפת קישורי ספאם – קישורים עם אנקורים לא קשורים, לינקים בסינית/יפנית/רוסית וכו’, קישורים שלא אנחנו בנינו ושאין ביניהם לאתר שום קשר.

איך לזהות קישורים רעילים / בעייתיים / מזיקים?
הדרך הטובה ביותר לזהות קישור רעיל היא לבחון את טקסט העוגן: אם הטקסט שעל גביו מופיע הלינק לא קשור לאתר בשום צורה – זהו קישור רעיל. גם קישורים קנויים נתפשים ע”י גוגל כבעייתיים, ולכן אם בעבר התבצעה רכישה של קישורים והיום רוצים לבצע SEO מקצועי – אחת הפעולות היא התכחשות לאותם קישורים קנויים. כמו כן יש לנו מדריך מפורט לגבי בדיקת איכות קישורים, ואתם כמובן מוזמנים לנצל אותו.

איך אפשר לדעת מי מקשר לאתר שלנו?
דרך אחת היא להיעזר ב-Google Search Console. בקונסולה בוחרים ב”קישורים” ומקבלים מיד רשימה של כל הדומיינים שמהם יוצאות הפניות אל האתר שלנו (ניתן גם לייצא את הרשימה בלחיצת כפתור לקובץ).

דרך שנייה היא באמצעות Ahrefs והאופציה BackLinks שקיימת גם בגרסה החינמית של כלי זה (פשוט רושמים בגוגל “ahrefs free tools” ואחרי הכניסה לאתר בוחרים ב-Backlinks Checker). גם Majestic ו-Semrush מאפשרים יצירת רשימה, ועוד אופציה היא הכלי של ניל פאטל – Ubersuggest.

הכנת קובץ ייעודי עבור ה-Disavow
השימוש ב-Google Disavow Tool מבוסס על קובץ טקסט שאותו ממלאים עם UTM8. בתוך הקובץ הזה כותבים את המילה “domain” ואז “:” ואז את ה-root (ה-root הוא ה-url של האתר בלי WWW ובלי HTTPS). כלומר הפורמט הנכון עבור ה-Disavow הוא domain: root.

עוד אפשרות היא להשתמש בכלי של ירדן דיגיטל שהופך URL-ים ל-root. לתוך הכלי הזה אפשר להעתיק את רשימת הדומיינים שקיבלנו מ-ahrefs (או מכל כלי אחר), כמובן אחרי שמחקנו את האתרים שהקישורים מהם כן חשובים לנו. הכלי של ירדן דיגיטל מאפשר גם להוסיף אוטומטית את המילה domain לפני כל root, וכך אפשר להכין את הקובץ לגוגל בקלות ובמהירות.

הגשת הקובץ לגוגל
השלב הבא הוא הגשת קובץ הטקסט שהכנו לגוגל. לשם כך נכנסים לכתובת:

https://search.google.com/search-console/disavow-links

ושם מעלים את הקובץ שיצרנו ולוחצים על “שלח”.

מה קורה אחרי הגשת הקובץ ל-Disavow?
בחלק מהמקרים אחרי הגשת הקובץ לגוגל, הדירוגים של האתר יורדים. מיקומים נמוכים יותר הם תוצאה של הורדת קישורים שכנראה לא היו מזיקים באמת. בהתאם מומלץ להתנהל עם הכלי הזה של גוגל בשיא הזהירות (וכמובן לייצר קישורים איכותיים).

למה שלא נפנה פשוט לבעלי האתרים ונבקש להסיר את הקישורים?
זו כמובן אופציה, ואם בעלי האתרים שמהם יוצאים הקישורים הרעילים מסכימים אין צורך להיעזר ב-Google Disavow Tool. למעשה במקרים שבהם בעלי האתרים משתפים אתכם פעולה מומלץ להחליף את הקישור הקיים ל”קישור רמה שנייה” (יש לנו גם מדריך מפורט בנושא זה, מוזמנים להיעזר בו. הרעיון הבסיסי הוא לא לקשר ישירות לאתר שלכם, אלא לעמוד באתר אחר שממנו יוצא קישור איכותי אליכם). אם אין דרך להגיע אל בעלי האתרים או שהם לא מעוניינים להסיר את הקישור – הפתרון הוא Disavow.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך