מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

קישורים חיצוניים הם חלק בלתי נפרד מכל תהליך קידום אתרים. בהתאם ישנו באופן טבעי רצון לדעת תעד כמה הם משפיעים – כלומר תוך כמה זמן אחרי פרסום קישור חיצוני אפשר להתחיל לראות שיפור במיקומים. המדריך שהכנו עבורכם כולל מידע בנושא, ויעזור לכם להפיק מקסימום תועלת מכל קישור.

נגן וידאו

האם הקישור מאונדקס בגוגל?
הדבר הראשון שכדאי לעשות אחרי פרסום התוכן שכולל את הלינק לאתר המקודם הוא לבדוק האם גוגל אינדקס את העמוד. הבדיקה היא באמצעות פקודת cache – נכנסים לעמוד שבו מופיע התוכן עם הקישור, ובשורת ה-URL מקלידים :cache לפני הכתובת. בשלב הזה עוברים לגרסת הטקסט של העמוד, ושם אפשר לראות את מועד הביקור האחרון של הרובוט של גוגל, וכך לדעת האם העמוד אונדקס (בקרוב נעלה סרטון ספציפי לגבי פקודת cache).

פעולה מומלצת נוספת כדי לוודא שהעמוד אונדקס היא להיכנס ל-Google Search Console. בקונסולה נכנסים ללשונית “קישורים” – ומחפשים את האתר שממנו יצא הקישור החדש שהוספנו, כדי לוודא שהוא אכן מופיע ויכול להשפיע.

מה עושים אם העמוד עם הקישור לא מאונדקס?
שימו לב: לפעמים עובר קצת זמן עד שגוגל מאנדקס עמוד חדש – אבל אם כבר עברו שבוע או שבועיים ממועד פרסום התוכן, והוא לא מופיע, זה סימן לא טוב. המשמעות היא שגוגל אולי לא סומך על האתר, עוד אופציה היא שהמאמר דל מאוד ויש עוד אפשרויות.

במצב כזה הקישור עשוי לתרום ל-SEO, אבל רוב הסיכויים שלא. פתרון שעובד בחלק מהמקרים הוא לפרסם מחדש את המאמר בעמוד אחר באתר, או באתר אחר ולהיעזר בהפניה 301.

כמה זמן לוקח מהאינדוקס עד שהקישור מתחיל להשפיע?
לפעמים אפשר לראות שיפורים במיקומים כבר אחרי יום-יומיים. יש גם מקרים שבהם השינוי הראשוני הוא דווקא ירידה במיקומים, אבל כעבור זמן מה מתחילה עלייה ולבסוף האתר יהיה במיקום גבוה יותר בהשוואה למיקום לפני פרסום התוכן עם הקישור.

יש גם מצבים שבהם רק אחרי חודש או חודשיים, ואפילו שלושה, הלינק מתחיל לבוא לידי ביטוי. לפעמים צריך יותר מקישור אחד לאותו עמוד, מכמה אתרים שונים – אבל כדאי לחכות בסבלנות כדי לראות אם הקישור שכבר עלה מתחיל להשפיע לטובה.

מה משפיע על קצב השינוי לטובה אחרי הוספת קישורים חיצוניים?
הפרמטר הראשון הוא פרק הזמן עד לאינדוקס. אין דרך לדעת בוודאות מראש כמה זמן ייקח עד שגוגל “יגלה” את התוכן החדש, אבל בעיקרון אתרים סמכותיים זוכים לביקורים תכופים יותר מגוגל, ולכן קישור מהם ייכנס לפעולה מוקדם יותר בהשוואה לקישור מאתר שגוגל פחות מעריך.

הפרמטר השני הוא מידת הרלוונטיות של הקישור, שאותה מעריך גוגל על סמך הזיקה בין האתר המקשר לאתר המקושר. ככל שהקשר בין התוכן שבו מופיע הלינק לעמוד שאליו מופנים הגולשים ברור יותר, כך ההשפעה תהיה מהירה יותר – אבל לפעמים לוקח לגוגל זמן להבין מה בעצם מטרת הקישור (הרחבה של הנושא, הוכחה לטענה שמופיעה בתוכן וכו’).

גם התגובה של הגולשים לקישור, ובפרט לחיצה עליו, עשויה להשפיע על התרומה של הלינק לקידום אורגני – אם כי באופן טבעי נדרש פרק זמן מסוים עד שגוגל אוספת מספיק נתונים רלוונטיים. לפעמים גוגל גם עשויה לעכב מעט את התוספת לציון של העמוד המקודם מתוך רצון למנוע ממקדמי אתרים להבין עד הסוף איך עובד האלגוריתם שלה – ולכן קשה מאוד לענות מראש על השאלה שבכותרת. כן אפשר לעומת זאת לומר שקישורים מאתרים איכותיים יתרמו בסופו של דבר ל-SEO.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך