מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

שם המרצה: גרישה פיינברג

CTR – ראשי תיבות של הביטוי click through rate – הוא מונח מרכזי בתחום השיווק בדיגיטל. התרגומים המקובלים לעברית הם שיעור לחיצה, שיעור קליקים, יחס הקלקה, אחוזי הקלקה וגם שיעור הקלקה. המדריך שהכנו עבורכם לעזור לכם להבין במה מדובר ואיך ליצור CTR אופטימלי.

נגן וידאו

איך מחשבים CTR?
ה-CTR הוא בעצם היחס בין מספר הגולשים שהקליקו על קישור (בין אם זה באנר, בין אם זו מודעת טקסט, בין אם הופעה של האתר בדף תוצאות החיפוש בגוגל וכו’) לבין מספר האנשים שנחשפו לאותו קישור. בהתאם החישוב הוא כמות ההקלקות / כמות החשיפות * 100, והתוצאה היא תמיד באחוזים.

אם למשל 2,000 גולשים נחשפו למודעה ומתוכם 240 לחצו עליה, ה-CTR הוא 12% (240/2000*100). באופן טבעי זהו מדד מצוין – לאיכות מודעה, לאופן שבו סרטון שלנו מוצג ביוטיוב, למידת האטרקטיביות של הדרך שבה האתר מופיע בגוגל וכו’. כדי לדעת מהו ה-CTR במופעים האורגניים נעזרים ב-Google Search Console.

מה נחשב ל-CTR “טוב”?
CTR גבוה פירושו יותר אנשים שצופים בסרטון שיצרנו, מבקרים באתר שלנו, מגיעים לדף נחיתה ובאופן כללי מייצרים איתנו אינטראקציה רצויה. בהתאם כדאי למדוד את ה-CTR, וגם להבין מה בעצם נחשב לשיעור הקלקה “טוב”.

מחקר שנערך לגבי שיעור הלחיצה אחרי חיפושים בגוגל העלה את הנתונים הבאים: על התוצאה הראשונה מקליקים כמעט 30%, לשנייה יש CTR של בערך 15%, על התוצאה השלישית לוחץ גולש אחד מכל 9 וכך הלאה – כשבעצם מהתוצאה ה-6 ומטה שיעור ההקלקות נמוך למדי (אגב, להערכתנו הנתונים האלה נכונים במצב שבו אין בראש הדף מודעות ממומנות ו/או מפה. אם יש אחד מהם – ה-CTR-ים יהיו נמוכים יותר).

איך אפשר להגיע ל-CTR “טוב” בקידום אורגני?
שיפור ה-Snippet: כדי להעלות את ה-CTR לגבי קידום אורגני בגוגל, צריך לשפר את הסניפט. ה-Snippet הוא האופן שבו מופיע האתר בדף תוצאות החיפוש, כשהמרכיבים העיקריים הם הכותרת (Meta Title) והתיאור (Meta Description).

מקוריות וייחודיות: כותרת יוצאת דופן, כלומר שונה מזו של האתרים האחרים שמופיעים בתוצאות אותו חיפוש, תמשוך יותר תשומת לב. אם היא גם בנויה נכון ומנוסחת בחוכמה, היא יכולה לשפר מאוד את ה-CTR. באופן דומה תיאורים עם קריאייטיב מוצלח יגרמו לגולשים ללחוץ על הקישור.

ביטויי זנב ארוך: דרך נוספת לשפר CTR היא לקדם את האתר עבור מילות זנב ארוך, כלומר מילות מפתח עם יותר מ-2 מילים (למשל, “הדברה בתל אביב בשבת נגד נמלים” וכו’). כדי לדעת מהם הביטויים הארוכים המתאימים מסתמכים על מחקר מילות המפתח ועל הקלסטריזציה – ומשבצים את ביטוי ה”זנב הארוך” גם בכותרת וגם בתיאור.

לשבור את המסגרת: עוד אמצעים שמומלץ להשתמש בהם בסניפט הם כל דבר ששובר את המסגרת הרגילה ומושך את המבט של הגולשים – מספרים, אחוזים, סוגריים, כוכביות, סלשים, אימוג’ים, קריאה לפעולה, רשימות (למשל רשימת מחירים שגוגל משתמש בה ומגדיל את הסניפט כך שהנוכחות של האתר בולטת יותר).

הבטחה: של מתנה, “זול”, מבצע, “רק עכשיו” וכו’. חשוב מאוד להימנע מהבטחות שווא, משום שהן יעלו את ה-CTR אבל הגולשים שיגיעו לאתר יצאו ממנו במהירות מאוכזבים.

מבחני A/B: מנסים כותרת אחת במשך פרק זמן מסוים (למשל שבועיים או חודש) ומחשבים את ה-CTR, ואז משנים לכותרת אחרת ומחשבים את ה-CTR עבורה במשך אותו פרק זמן – לאחר מכן ניתן להישאר עם הכותרת שהשיגה תוצאה טובה ביותר. באופן דומה אפשר לעשות A/B טסטינג גם לגבי התיאור.

סכמה: סכמה, או RICH SNIPPET, היא עוד דרך להרחיב את ה”שטח הנדלני” של האתר בדף תוצאות החיפוש בגוגל. אפשר למשל לעשות זאת עם דירוגים, FAQ וגם תמונה או וידאו. בקרוב נעלה מדריך מפורט גם בנושא הסכמות.

URL מובן למשתמש: כשה-URL עוזר לגולשים להבין לאן הם יגיעו אם ילחצו על הקישור, יש סיכוי טוב שה-CTR יעלה.

היררכיה ואתר סמכותי: כשבאתר יש היררכיה נכונה והאתר סמכותי, גוגל עשויה להוסיף לסניפט SITELINKS (קישורים נוספים שמרחיבים מאוד את הנוכחות של האתר בדף תוצאות החיפוש). באופן דומה כשיש תוכן עניינים למאמר, גוגל עשוי למשוך ממנו קישורים לסניפט.

חיפושי סרק
לפעמים יש מצב שבו האתר מדורג במקום גבוה מאוד בתוצאות חיפוש מסוים, ואפילו במקום הראשון, אבל ה-CTR נמוך ואפילו 0. גורם אפשרי אחד למצב כזה הוא חיפושי סרק – כלומר חיפושים שלא מתבצעים ע”י גולשים שבאמת מחפשים מידע או מוצרים, אלא ע”י המתחרים שלנו.

גורם אפשרי אחר הוא פער משמעותי בין הכותרת והתיאור לבין הכוונה של הגולשים. כלומר, הגולש או הגולשת רואים את הסניפט שלנו, ומעריכים על סמך הכותרת והתיאור שהאתר שלנו לא באמת יספק מענה לצרכים שלהם. בהתאם מומלץ לנסות להבין מה הכוונה של הגולשים, ועל הבסיס הזה ליצור כותרות ותיאורים מסקרנים ומושכים.

בדיקת ה- CTR ב- Search Console
בתוך הקונסולה של גוגל נכנסים ל”ביצועים” ושם בוחרים באופציה “CTR”. גוגל יציג בפניכם את שיעור הקליקים עבור החיפושים השונים, בכל מיני פילוחים.

חשיבות שיעור ההקלקה בערוצי שיווק נוספים
לא רק בתוצאות האורגניות בגוגל: אחוז ההקלקה הוא נתון משמעותי מאוד גם עבור פרסומות בפייסבוק, מודעות ממומנות בגוגל, ביוטיוב, באימייל מרקטינג וכו’.

קודם כל, CTR גבוה מוזיל את העלות לכל קליק במודעות הממומנות כך שנוכל למצות את תקציב הפרסום באופן מיטבי. בשיווק דרך אימיילים, ככל שיותר אנשים ברשימת הדיוור פותחים את המייל, כך פחות מיילים שיווקיים שלנו יגיעו לספאם. שיעור הקלקה גבוה ביוטיוב מגדיל גם את החשיפה שלנו, כך שזהו רווח כפול.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך