פרסום אורגני בגוגל

מה בעמוד זה?

פרסום אורגני בגוגלכל בית עסק רוצה שהאתר שלו יופיע בדירוגים הראשונים בגוגל, אך בפועל אנחנו מוצאים את עצמנו בעמודים השניים והבאים אחרי העמוד השני. שיווק וקידום הם כלי שכדאי לחקור אותם היטב לפני שמתחילים בקמפיין כלשהו, עליכם לחפש את הייחודיות שלכם בקמפיין ורק על פי החזון העסקי לבנות תוכנית מתאימה. כיום קידום בגוגל מתחלק או לקידום אורגני או לקידום ממומן, לכל אחד מצורות הקידום יש את היתרונות והחסרונות שלו. לפניכם כל מה שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים פרסום אורגני בגוגל. 

איך הופכים פרסום אורגני בגוגל לרלוונטי?

חשוב לדעת, יש לגוגל אלגוריתם אשר לפיו הוא מדרג אתכם בגוגל, יש כמובן גם סקירה אנושית בשלב כלשהו במקרים חריגים, אך לרוב מדובר כאן על אלגוריתם ממוחשב אשר יודע "לצוד" תכנים איכותיים ולקדם אותם בגוגל. האלגוריתם עובד על פי שפת קוד מסוימת ולכן יש להשתמש בתגיות הנכונות, לבנות קישורים והיררכיה מתאימה באתר, לתת לתמונות Alt Text וכמובן לשמור על תכנים איכותיים. כמו כן, גוגל מאוד אוהב קישורים פנימיים באתר שלכם, מהירות והתאמה למובייל. יש לכם אפשרויות לבנות את כל התכנים באופן עצמאי, אך כאשר יש תחרות כל כך גדולה בשוק אתם חייבים להיעזר בבעל מקצוע. 

פרסום אורגני בגוגל מחייב אתכם לשמור על תוכן איכותי, זהו הקלף המנצח. אם תשימו לב, כל אתר אשר נמצא בדירוגים הגבוהים ביותר בגוגל הינו אתר בעל תוכן מקורי ואיכותי. תוכן שאין טמון בו רק מילות מפתח אלא באמת יש שם תוכן מעשיר. יש עקרונות כתיבה אשר לפיהם אתם אמורים לכתוב את התכנים שלכם, האלגוריתם של גוגל יודע להבחין בין אם מדובר על תוכן שעובד על פי אותם עקרונות או לא. כמו כן, עליכם לזכור להוסיף קישורים, כל קישור מעלה את הדירוג שלכם בגוגל באופן עקיף. ואם אתם חושבים להשקיע באתר אך לא עבור המובייל יש לנו חדשות בשבילכם, גוגל היום בודקת את התכנים שלכם באמצעות אתר מותאם למובייל, זאת מכיוון שרוב המשתמשים היום פועלים דרך המובייל. לכן, אם האתר שלכם לא מותאם למובייל זה עלול להשפיע לרעה על הדירוג שלכם בגוגל.

כמה עולה פרסום אורגני בגוגל?

המחיר אותו תשלמו עבור פרסום אורגני בגוגל נקבע על פי מספר פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא כמות התוכן הרצוי, יש הבדל בין אתר אשר דורש 10 דפים לבין אתר אשר דורש 100 דפים, המחיר כאן נקבע על פי זמן עבודה של איש השיווק. כמו כן, גם כמות עמודים לאופטימיזציה תופסים חלק במחיר, קישורים אשר מקדמים את האתר שלכם, מקדמי אתרים שונים, עיצוב וכן הלאה. פרסום אורגני בגוגל קשור לכל ענייני השיווק, מהתחלה ועד הסוף. המחיר הממוצע בשוק ינוע בין 2,400 ש"ח ועד 4,000 ש"ח. ככל שהאתר שלכם יהיה במצב בוסרי יותר ותצטרכו יותר עבודת שיווק ועיצוב ככה המחיר יעלה. 

מה רע בקידום ממומן?

פרסום אורגני בגוגל הוא פיתרון הרבה יותר נכון עבור האתר שלכם מהרבה סיבות, אך מה רע בקידום ממומן. בשביל לענות על התשובה הזאת נציף בפניכם שאלה: אם יש לכם עכשיו שני אתרים מול העיניים, על הראשון מופיעה הכותרת "מודעה" ואילו על השני לא מופיע דבר, באיזה אתר תבחרו? סביר להניח שאתם תבחרו באתר שהוא אינו ממומן. קל מאוד להגיע לראש הדירוג בגוגל כאשר מדובר על קידום ממומן, אך על פי הסטטיסטיקה רוב האנשים בוחרים שלא לפנות לאתרים ממומנים. 

מלבד לכך, את הכסף אותו אתם משקיעים בקידום ממומן תוכלו להשקיע בקידום אורגני אשר עובד לאורך כל הזמן. האפשרות לשלב בין קידום אורגני לממומן הוא פופולרי ונכון, אך יש לדעת איך לעשות את זה בצורה חכמה. פרסום אורגני בגוגל גם הוא עולה לא מעט כסף כאשר אתם פונים לאיש מקצוע, תוסיפו לזה קידום אורגני ויכול להיות שהאתר שלכם לא יהיה רווחי כפי שציפיתם. כאשר אתם פונים לבעל מקצוע וכאשר מדובר על אתר מכירות יש לשלב את מחיר השיווק בעלויות המוצר ולבדוק שיש לכם רווח שנע בסביבות ה-30%. 

מה הקשר בין חווית המשתמש לדירוג שלכם בגוגל?

מה הקשר בין חווית המשתמש לדירוג שלכם בגוגל

האלגוריתם של גוגל בודק מספר רב של דברים כדי באמת "לשפר" אתכם על ידי דירוג גבוה כאשר מדובר על אתר מקצועי. אחד האלמנטים החשובים לגוגל הוא חווית המשתמש. פרסום אורגני בגוגל הינו הכרחי וצריך לעשות אותו באופן שוטף כדי לשמור על קהל קבוע, להעשיר את האתר וכמובן שגוגל רואה את זה באור חיובי. אך לא משנה עד כמה התוכן שלכם איכותי, אם האתר שלכם לא נוח למשתמש גוגל לא תקדם אתכם כמו שצריך בגוגל. חווית המשתמש היא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר שגוגל שמה עליכם דגש.

פרסום אורגני בגוגל דרך תוכנה

יש חשש גדול אצל בעלי אתרים שפתחו את האתר שלכם דרך אתרי מסחר שונים כמו וויקס, וורדפרס וכן הלאה. החשש הוא שגוגל יכולה לפגוע בדירוג שלהם בגלל שהם משתמשים בממשק מוכן ולא באתר מקודד. חשוב להבין, על רוב האתרים ניתן לקודד וגם אם לא זה לא אמור לפגוע באתר שלכם. מצד שני, ככל שיש באתר שלכם יותר קישורים או תוכנות מקודדות ככה הקידום שלכם יכול לעלות. לדוגמא, יש אפשרות להוסיף באתרים שונים תוכנה בה ניתן לחשב כמות קלורית של כל מנה שתבחרו. תוכנה כזאת מאוד קשה ליישם על אתרים כמו וויקס או וורדפרס, עליכם כנראה יהיה להחזיק במשתמש פרמיום בשביל לעשות דברים כאלה. ולכן, כאשר האתר יותר מושקע ככה הקידום שלו עולה ללא קשר לתכנים, מקוריים ככל שיהיו. 

עם זאת, יש היום הרבה אפשרויות קידום ו-SEO דרך ממשקים אלו. בעבר היינו מסכימים שעדיף להתחיל אתר מאפס כדי להבטיח דירוג גבוה, עם זאת היום ניתן לראות שגם אתרי וויקס וורדפרס ותוכנות דומות תופסות את המקומות הראשונים בגוגל. גם כאשר מדובר על ממשק מוכן עליכם לזכור כי העיצוב, התוכן והקישורים הם חלק בלתי נפרד מקידום האתר. בוויקס יש לכם המון אפשרויות להוסיף את האלמנטים האלה בקלות, מצד שני וורדפרס נחשב לאתר יותר מקצועי ומתאים לאנשים מנוסים יותר. 

איך מגיעים לדירוג ראשון בגוגל?

אם אין לכם ניסיון בשיווק או בניית אתרים תנו לאנשי המקצוע לעשות את העבודה בשבילכם. חשוב לציין, כאשר מדובר על הקמת אתר מאפס המחיר יכול לעלות על המחיר שציינו. כל מה שקשור לקידום אורגני מחייב את בעלי המקצוע לערוך סקר של מילות מפתח רלוונטיות. מילות המפתח לא יכולות להיות כלליות, אלא מילות מפתח אשר ייחדו את האתר שלכם. אם עכשיו האתר שלכם עוסק באוכל אין ספק שמילת המפתח "אוכל" אינה רלוונטית לכם, אלא לדוגמא תוכלו למצוא מילת מפתח כמו "אוכל בתל אביב" או משהו יותר ספציפי בהתאם לנישה שלכם. אחרי כל קידום אורגני יש לנו את השלב בו אנחנו בוחנים את התוצאות ורואים האם האתר שלנו מגיע לקהל אליו צפינו מבחינת כמות וקהל יעד. 

 שאלתם את עצמכם לאחרונה מהו פרסום אורגני? רוצים לדעת איך לקדם את העסק שלכם לתוצאות הראשונות במנועי החיפוש של גוגל ושאר הפלטפורמות? הגעתם למקום הנכון. ריכזנו עבורכם את כל המידע שתצטרכו לדעת כבעלי עסק שרוצים יותר.

בשנים האחרונות, אנו עדים לעליה במספר האתרים הקמים ללא הרף וזאת בשל העובדה שמרבית מהעסקים במדינת ישראל מאז תחילת עידן הקורונה, מתקשים בלמשוך לקוחות, ובשל כך לא רואים הכנסות כמו בעבר. בעקבות הסגרים שהוטלו על אזרחי המדינה, מרבית מהאנשים עברו לקניות אונליין ובהסתכלות על הטווח הארוך, לרוב הם אפילו נמצאו מרוצים מהעניין. תחשבו על זה, אתם רוצים משהו ויכולים לקבל אותו עד פתח הבית, בלחיצת כפתור אחת, ללא כל צורך לצאת מהבית לקניון. אז כן, בואו נודה באמת, רובנו מעדיפים את זה.

בעקבות המעבר מהחנות הפרונטלית לחנות האינטרנטית, לא מעט בעלי עסקים ראו את הפוטנציאל הטמון בעולם הדיגיטל ופתחו אתר אינטרנטי שיספק את המוצרים שהעסק שלהם מוכר עבור כלל הגולשים.

מה זה בכלל פרסום אורגני ובמה הוא שונה משאר שיטות הפרסום?

ישנם לא מעט בעלי עסקים שהעדיפו לוותר על הפרסום כאשר הסיבה העיקרית היא התשלום הכרוך בכך. הם חשבו שהם יכולים לשווק את האתר שלהם בעצמם. אמנם הדבר אפשרי לחלוטין, אך אם תשאלו שאלתם את עצמכם לאחרונה מהו פרסום אורגני? רוצים לדעת איך לקדם את העסק שלכם לתוצאות הראשונות במנועי החיפוש של גוגל ושאר הפלטפורמות? אותנו? לא מומלץ במיוחד. אנו סבורים כי נכון יהיה לכם לתת לבעל מקצוע לעשות עבורכם את העבודה הקשה ובכך תתפנו לשיפור והגדלת העסק שלכם.

ולענייננו, פרסום אורגני הוא בעצם הכנסת תוכן איכותי לאתר העסק שלכם, המעביר אמינות לגולשים ובכך מעודד אותם לקנות את מה שאתם מוכרים. דבר זה מצביע על כך שהתנועה הנכנסת אליכם לאתר מייצרת עבורכם פעולות רבות. כגון, יצירת קשר לגבי מוצר מסוים, רכישה של אחד המוצרים שלכם או יותר, הרשמה לניוזלטר ועוד מגוון פעולות המסמלות את האתר שלכם כאתר פעיל ובכך מקפיץ אותו גבוה בתוצאות החיפוש.

שיטת שיווק זו, בשונה משיטות השיווק המבוססות על "הקלקות", תמנע מכם את השימוש לרעה במלחמה במתחרים שלכם על המקום הראשון בתוצאות החיפוש, מכיוון שהיא מבוססת על כתיבת תוכן הכולל שימוש במילות מפתח. כאשר נעשה שימוש נכון במילות מפתח רלוונטיות, האתר יקבל חשיפה גדולה יותר ולכן הדבר יניב לכם הכנסות ללא נזקים כלל.

לפי שיטת שיווק המבוססת על הקלקות, המלחמה על המקום הראשון יכולה לבוא לרעתכם בכך שבניסיון אחר ניצחון המתחרים, תבצעו בעצמכם הקלקות לאתר שלכם. דבר שלא יניב לכם תועלת.

חשיפה בגוגל= כסף

בבחירה בפרסום אורגני לשיווק העסק שלכם, תקבלו חשיפה איכותית ללקוחות רלוונטיים. זאת בשל העובדה ששיטת פרסום זו היא שונה מהיתר בכך שהיא מבוססת בעיקרה על חיפוש על ידי הגולשים. למעשה, בכל פעם שיבוצע חיפוש אחר ביטויים כלליים, מוצר או שירות מסויים הקשורים לעסק שלכם, הוא יופיע בתוצאות הראשונות. וכאשר תתקדמו להיות הראשונים בגוגל, האתר שלכם יתקבל על ידי הגולשים כאתר אמין ומקצועי יותר משאר האתרים שנמצאים למטה.

פרסום אורגני מצריך השקעה בסיסית הכוללת עיסוק של כותב תוכן מקצועי ובניית קישורים. כל התנועה הנכנסת לאתר שלכם היא כמובן חינמית לגמרי. בנוסף לכך, החשיפה המתבצעת על ידי שיווק אורגני נמצאה כבעלת תוצאות יציבות ביחס לשאר שיטות השיווק. מה שאומר, שגם אם תיאלצו להפסיק את ההשקעה הבסיסית בקידום האורגני לטווח זמן של כמה שבועות, לא תעלמו ממנועי החיפוש ובזכות כך תוכלו ליהנות מתנועה זורמת ואיכותית לאתר שלכם ללא הפסקה.

אם אתם בדיוק בשלב בוא אתם שואלים את עצמכם "מאיפה בעצם מתחילים"?

בראש ובראשונה, עליכם כמובן לבנות אתר מסודר לעסק שלכם. ישנם מקרים בהם הקמת דפי נחיתה מספיקה לשם קידום מוצר כזה או אחר. אך כשאנו מדברים על קידום אתר של עסק רציני, אנו מדברים עלפרסום אורגני הוא בעצם הכנסת תוכן איכותי לאתר העסק שלכם, המעביר אמינות לגולשים ובכך מעודד אותם לקנות את מה שאתם מוכרים. דבר זה מצביע על כך שהתנועה הנכנסת אליכם לאתר מייצרת עבורכם פעולות רבות הצורך באתר שיהיה בשליטה מלאה ותחזוקה מתמדת. עשו הכל בשביל שהאתר שלכם יספק לגולשיו חווית משתמש טובה. השקיעו בנראות ובצעו שיפורים כל הזמן.

שנית, עליכם לבצע מחקר מקיף על המתחרים שלכם. עליכם לבדוק איזה תוכן האתר שלהם כולל, לבחון כראוי את מילות המפתח בהן נעשה שימוש ולאחר מכן לחפש אחר התוצאות הנמצאות במנועי החיפוש בעת הקלדת אותן מילות מפתח.

לאחר מכן והחשוב מכל, תוכן תוכן ושוב פעם תוכן. עליכם להתאים את התוכן בצורה שתתאים לקהל היעד שלכם. הדבר כולל ביטויים רלוונטיים ללקוחות אותם אתם מעוניינים למשוך, תמונות המוצרים וסרטוני וידאו בהם אתם מסבירים מהו המוצר, מהו אופן השימוש בו ואפילו מה הוא מכיל. שימו לב, תמונות וסרטונים מוסיפים לא מעט לנראות המקצועית של האתר ולכן אל תוותרו על צילום איכותי ומקצועי. מעבר לכך, מרבית מהלקוחות "קונים עם העיניים", ולכן חשוב לא לזלזל בכך. צילום טוב יביא איתו לא מעט רכישות.

לאחר הבנת התהליך שצריך לעשות על מנת להתקדם הלאה, השאלה הבאה שבדרך כלל עולה היא "האם להיות ראשון במנועי החיפוש של גוגל זאת באמת המטרה?"

התשובה שלנו קצת מוזרה, הכל תלוי בכם. ברמת העיקרון, המטרה העיקרית היא הגדלת התנועה לאתר שלכם. או במילים אחרות, הגדלת החשיפה. המטרה היא למשוך כמה שיותר לקוחות שבסופו של דבר יבצעו רכישות. הדרך פחות משנה.

אבל, ישנם בעלי אתרים שלהם הדרך דווקא כן חשובה. הם רוצים להיות בטופ, לעקוף את כולם ובמיוחד, לנצח את המתחרים שלהם בתחרות הכה נחשקת הזו. אפשר להבין את זה, אבל אפשר גם להסתפק במקום השני והשלישי. ובלאו הכי, אם התוכן שלכם יהיה מספיק איכותי, סבירות גבוהה שאתם תמשכו יותר לקוחות.

לאיזה סוגי עסקים פרסום אורגני מתאים?

כמו בכל תחום בחיים, לצערנו לא הכל ורוד. וגם כאן אנו רואים שהפרסום האורגני כולל גם חסרונות מעבר ליתרונותיו הרבים. ראשית, החיסרון הראשון הוא  שכותב מאמרים אורגניים צריך להיות מקצועי בעל ידעפרסום אורגני מתאים לאתרים שכבר קיימים זמן מה ולפי התכנון, לא אמורים לרדת כל כך מהר. זכרו, על מנת שהאתר שלכם יקודם כל הזמן ולא יעשה צעד אחד קדימה ושניים אחורה, עליכם לבצע מידי כל תקופה בדיקה של מילות המפתח. רב ואוצר מילים רחב. כתיבה לא מקצועית לא תצליח לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש. במילים אחרות, כתיבה לא מקצועית = בזבוז זמן וכסף.

תנו לנו לחדד לכם משהו קטן, גם אם האתר שלכם יכלול תוכן טוב ואיכותי, אף אחד לא מבטיח שהאתר שלכם יצליח למשוך לקוחות ובאמת להכניס רכישות. כאשר הדבר קורה, החשיפה שהאתר יקבל תהיה משמעותית ומבורכת, אך אין באמת פתרון קסם למשיכת לקוחות. לכן אתרים בתחילת דרכם, הנמצאים בתהליך השקת מוצר חדש וחפצים לדעת מה תהיה תגובת הקהל, צריכים לבחור דווקא בקידום ממומן ולא בקידום אורגני.

פרסום אורגני מתאים לאתרים שכבר קיימים זמן מה ולפי התכנון, לא אמורים לרדת כל כך מהר.

זכרו, על מנת שהאתר שלכם יקודם כל הזמן ולא יעשה צעד אחד קדימה ושניים אחורה, עליכם לבצע מידי כל תקופה בדיקה של מילות המפתח. בדקו אם הן עדיין רלוונטיות כפי שהיו, אם יש מידע שאפשר להוסיף לאתר שלכם והכי חשוב, אל תשכחו לחפש אחר רצונם של הגולשים כיוון שהם הלקוחות שלכם ואתם צריכים אותם באתר שלכם. היו ייחודיים, עדכניים וטרנדיים. זה מה שרוב האוכלוסיה מחפשת.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
קידום אורגני וורדפרס
קידום אורגני וורדפרס

מה זה קידום אורגני לאתרי וורדפרס? קידום אתרים אורגני, הוא מושג אשר מתייחס להבנת המנגנון הטבעי של גוגל – כיצד גוגל דרגת אתרי אינטרנט וקובעת

פרופיל קישורים חיצוניים
פרופיל קישורים חיצוניים

להבדיל מ"קישורים יוצאים" אשר נטמעים בתוך האתר שלכם ושולחים לינקים לאתרים אחרים, פרופיל קישורים חיצוניים משמע בנייה של מערך לינקים ששולחים טראפיק מאתרים אחרים לאתר

טעויות נפוצות בבניית קישורים
קניית קישורים ממומנים

קניית קישורים ממומנים הוא תהליך נפוץ בקידום אתרים. קניית קישורים עשויה להיות מורכבת, אבל כשעושים את התהליך בצורה מקצועית ונכונה התוצאות מעולות. ניתן לקנות קישורים

נכסים דיגיטליים
מה זה פרופיל קישורים?

רוצים לקדם את האתר שלכם ברשת ולהגדיל את החשיפה שהוא מקבל? אחת הדרכים היעילות ביותר לכך היא לבנות פרופיל קישורים. אך מה זה פרופיל קישורים?

יועץ שיווק באינטרנט
בניית פרופיל קישורים

מה זה בניית פרופיל קישורים? בניית פרופיל קישורים מתייחסת לשיתופי פעולה, הצבת קישורים פנימיים או קניית קישורים לצורך קידום אתר. קישורים הם חלק מתוך מכלול

דרושים בניית אתרים
קניית קישורים

גוגל מדרגת אתרים בהתאם לפרמטרים שונים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג הוא הקישורים שמפנים מאתרים חזקים ברשת לאתר שלכם. קניית קישורים מאפשרת לכם להגדיל את

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך