מכירת לידים באינטרנט

מה בעמוד זה?

מכירת לידים באינטרנט יכולה לסייע לעסקים רבים להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם ולהקפיץ את המכירות של העסק. מדובר בתחום שצבר תאוצה רבה בשנים האחרונות וכיום יש חברות רבות שמייצרות לידים ומוכרות אותם לעסקים בהתאם. על מכירת לידים באינטרנט נרחיב במאמר הבא

מכירת לידים באינטרנט

מה זה ליד?

כאשר עסק מפרסם את עצמו באינטרנט או בכלל, הוא מאפשר ללקוחות שמתעניינים בו להשאיר פרטים ליצירת קשר להמשך קבלת פרטים. פרטי יצירת הקשר שהלקוחות משאירים הם למעשה לידים. בדרך כלל לידים לעסקים כוללים שם ופרטים ליצירת קשר כמו מספר טלפון או דואר אלקטרוני.

לידים בהם הלקוחות הפוטנציאליים רואים את הפרסום והביעו התעניינות רצינית בעסק, במוצר או בשירות שהעסק מציע נקראים לידים חמים. לידים חמים הם לידים שהסיכוי לסגור איתם עסקה הוא גבוה יותר. לעומת זאת, לידים שהבעת העניין שלהם בעסק היא נמוכה יחסית או לדוגמא לידים שהופקו מרשימת לקוחות פוטנציאליים בלי קשר להבעת התעניינות מצידם נקראים לידים קרים. עם לידים קרים הסיכוי לסגירת עסקה הוא נמוך יותר.

מהי מכירת לידים באינטרנט?

מכירת לידים באינטרנט מתבצעת על ידי חברות שונות שמייצרות לידים רבים בתחומים שונים ומוכרות אותן לעסקים מתאימים. לדוגמא, חברות אלה יכולות לייצר לידים בתחום שיפוץ הבית, אינסטלציה או חשמל ובתחומים כמו מחזור ברזל או התקנת לוחות סולאריים ועוד רבים. ייצור לידים מתבצע במגוון שיטות שונות, עליהן נרחיב בהמשך. האינטרנט נחשב לדרך היעילה ביותר לשיווק עסקים, יצירת לידים ומכירתם לעסקים מתאימים. הסיבה לכך היא שבאינטרנט הלקוחות מבחינים בפרסום ויכולים לפעול כבר באותו הרגע ולהשאיר פרטים או אפילו לעבור לרכישה אונליין.

ריכזנו עבורכם עם הדברים הכי חשובים:

יתרון כלכלי ספקי לידים שמתנהלים בצורה נכונה יכולים להרוויח הרבה יותר. בנוסף, הנכס שמטפחים הספקים הוא שלהם וכך הם יכולים להנות גם מהשווי שלו.
רקעים שונים ספקי לידים מגיעים מרקעים שונים ומתעשיות שונות. כלומר, התפקיד יכול להתאים גם עבור מקדמי אתרים וגם עבור מנהלי קמפיין או יזמים. בזכות כך, ניתן להנות משוק דינמי
פחות בלאגן כאשר מנהלים לקוח צריך לקחת בחשבון פרמטרים רבים שעלולים להיות לא פשוטים כלל. לעומת זאת,  כאשר אתם עובדים על בסיס הצלחה בלבד, אתם הלקוח והבוס של עצמכם ואתם יכולים להתמודד עם הרבה פחות בלאגן
סיכונים נמוכים הרוכשים יכולים לבחור במודל בו הם משלמים אך ורק על הצלחה. את ההצלחה אתם יכולים להגדיר ובמצב כזה הסיכונים הם נמוכים במיוחד
צמיחה מהירה כאשר רוכשים לידים, ניתן להשיג לידים במהירות. על ידי כך ניתן להצמיח את העסק במהירות ובאגרסיביות
כוח על ידי רכישת לידים, כאשר יש מנוע שיווקי מתפקד, ניתן להגיע למגוון קהלים חדשים ולהרחיב את העסק שלכם

האם מכירת לידים באינטרנט היא תהליך פשוט?

 

קודם כל חשוב להגדיר מהו ליד. חשוב להגדיר מראש האם ליד שלא מעוניין בשירות של העסק עדיין נחשב כליד או לא. 
חשוב להגדיר מראש האם מדובר בליד מקורי או בליד ממוחזר שנמכר ליותר מלקוח אחד. יש מוכרי לידים שמוכרים את הלידים למספר עסקים באותו תחום גם אם הם מתחרים ולכן חשוב להגדיר זאת מראש.
יש לבדוק כיצד הלידים הופקו. יצירת לידים מתבצעת על ידי הרצת קמפיינים. לעתים ספק הלידים מריץ קמפיינים מתחרים לקמפיינים של העסק עצמו. לכן חשוב לבדוק זאת מראש בשביל לוודא שאין התנגשות אינטרסים. 
חשוב להגדיר מראש עבור מה יתבצע התשלום. ישנם מודלים שונים של מכירת לידים באינטרנט ועבור כל אחד מהם התשלום יתבצע אחרת. 

 2 מודלים של מכירת לידים באינטרנט

כפי שציינו, כאשר מבצעים מכירת לידים באינטרנט חשוב להגדיר מראש עבור מה יתבצע התשלום. ישנם מספר מודלים שונים שניתן לפעול על פיהם בהם מודל תשלום עבור ליד ומודל תשלום עבור עסקה. שני מודלים אלה הם המודלים המרכזיים שקיימים. בנוסף אליהם יכולים להיות מודלים נוספים כמו תשלום עבור ביצוע פעולה או חלוקת אחוזים מעסקה שלמה או חלוקת אחוזים מרווח ועוד. מודלים אלה נחשבים למורכבים יותר ולכן נרחיב כעת רק על שני המודלים המרכזיים-

  • CPL– מודל תשלום עבור ליד. מכירת לידים באינטרנט על פי מודל זה כוללת תשלום על סיפוק הלידים בלי תלות בהמשך היתכנות העסקה.
  • CPA– מודל תשלום עבור עסקה. מכירת לידים באינטרנט על פי מודל זה כוללת תשלום רק עבור לידים שהלקוח יצליח לסגור איתם עסקה.

לידים למעצבי פנים

כשמדובר בתשלום עבור לידים, האיכות היא קריטית. השקעה בלידים איכותיים מבטיחה שאתה מכוון לאנשים או לעסקים המחפשים באופן פעיל שירותי עיצוב פנים. זה מגדיל את הסיכוי להמיר אותם ללקוחות ארוכי טווח. גישה אחת לתשלום עבור לידים היא לבחור במודלים מבוססי הצלחה. במקום לשלם מראש עבור רשימה של לקוחות פוטנציאליים, אתה משלם רק כאשר ליד הופך ללקוח משלם. שיטה זו מבטיחה שאתם משקיעים את כספכם בלידים בעלי סבירות גבוהה יותר להצלחה.

מה היתרונות של התהליך?

ספקי לידים מגיעים מרקעים שונים ומתעשיות שונות. בעקבות כך, מכירת לידים יכולה להתבצע הן על ידי מקדמי אתרים והן על ידי מנהלי קמפיינים או על ידי יזמים ועוד. בעקבות כך, מוכרי הלידים יכולים להנות משוק דינמי במיוחד. יתרון נוסף, הוא שסיפוק לידים כולל הרבה פחות בלאגן לעומת  ניהול לקוח. כאשר מנהלים לקוח יש להתמודד עם מורכבויות שונות ולקחת בחשבון מגוון פרמטרים רבים. אך כאשר עובדים על בסיס הצלחה העבודה כוללת הרבה פחות מורכבויות ומוכר הלידים למעשה משמש כבוס של עצמו. בנוסף, ספקי לידים שמתנהלים בצורה נכונה יכולים להנות מיתרון כלכלי ולהרוויח סכומים גבוהים. חשוב לציין שהנכס שמטפחים ספקי הלידים הוא שלהם והם יכולים להנות גם מהשווי שלו.

לידים חמים ולידים קרים

לידים חמים ולידים קרים הם שני ביטויים שמתארים את סטטוס הליד, מבחינת הבעת העניין שלו במוצר או בשירות. לידים חמים מתארים לקוחות שהביעו התעניינות רצינית בעסק, במוצר או בשירות, בזמן האחרון. לעומת זאת, לידים קרים מתארים לקוחות פוטנציאליים שהביעו התעניינות מסוימת. בנוסף, לידים קרים מתארים גם לקוחות שהופקו מתוך רשימת לקוחות פוטנציאליים בהתאם למאפיינים מסוימים, גם אם לא הביעו התעניינות במוצר.

האם יש גם חסרונות?

התשובה היא כן. למרות שמכירת לידים כוללת מגוון יתרונות, התהליך כולל גם חסרונות.

עבור מוכרי לידים

  1. זמן רב עד שרואים את הכסף- מאחר שהתשלום תלוי בתוצאות, זמן ההמתנה יכול להיות ארוך מאוד ואף להגיע למספר שנים.
  2. בחירת מודל שגוי- כפי שציינו יש מספר מודלים אפשריים לבחירה. לעתים, אתם עלולים לבחור מודל שגוי ולגלות שסגרתם עסקה לא נכונה שתגרום לכם להפסיד כסף.

עבור רוכשי לידים

  1. עלויות גבוהות- המחיר לרכישת לידים לעומת קידום אורגני או אפילו ממומן, הוא בדרך כלל גבוה יותר באופן משמעותי.
  2. השקעה קצרת טווח- רכישת לידים טובה לכאן ולעכשיו אך עבור מערך שיווק יציב ולא תלוי מומלץ להשקיע בנכס שיצמח.
  3. יציבות- ספק הלידים יכול תמיד לקבל הצעה טובה יותר מהמתחרים ולעבור אליהם.

קראו עוד:

רכישת לידים היא תהליך שמשמש עסקים רבים שמעוניינים להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם. הלידים הם למעשה לקוחות פוטנציאליים ועל ידי יצירת קשר איתם ניתן להפוך אותם מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות קיימים. על רכישת לידים נרחיב במאמר הבא.

מהי רכישת לידים?

רכישת לידים היא תהליך בו משתמשים עסקים רבים, בעלי מקצוע וחברות על מנת למצוא ולגייס לקוחות פוטנציאליים (לידים) למוצרים או לשירותים שהם מציעים. לידים הם למעשה פרטי יצירת קשר של לקוחות פוטנציאליים של העסק. בדרך כלל, הלידים כוללים פרטי קשר של אנשים שונים בהם שם מלא, כתובת דוא"ל, מספר טלפון וכו'. התהליך מתחיל עם קבלת פרטי קשר של לקוח פוטנציאלי וממשיך עד המרת הליד ללקוח מתקדם על בסיס התקשורת והפעולות השונות של העסק.

כיצד עסקים מקבלים לידים?

ניתן לקבל לידים לעסקים במגוון דרכים שונים. קודם כל, קבלת לידים יכולה להתבצע באופן אורגני על ידי שיווק של העסק בדרכים שונות כמו תוכן, מודעות מקוונות, פרסום דרך מספר ערוצים וכו'. כלומר, שיווק של עסק וניהול של קמפיין שיווקי בפלטפורמות שונות מאפשרת לקבל לידים ולהתנהל איתם.

דרך נוספת היא רכישת לידים ישירה. בדרך זו העסק משתמש במקורות חיצוניים על מנת לקבל לידים פוטנציאליים מעניינים אותו. בשיטה זו, ספקי הלידים יוצרים לידים במגוון תחומים שונים ומוכרים אותם לעסקים שונים בהתאם לתחום הרלוונטי להם.

מה המטרה של רכישת לידים?

המטרה העיקרית של רכישת לידים היא להגדיל את מעגל הלקוחות של העסק וכך להגדיל את המכירות. על מנת לעשות זאת, חשוב לבצע ניתוח ולהבין את הקהל המתאים למוצר או השירות שהעסק מציע ולבחור את הכלים המתאימים לגיוס הלקוחות המתאימים. על העסק לבחור באופן יעיל את הכלים איתם ישתמש ולהתאים אותם לקהל היעד של העסק ולצרכים שלו. כאשר מתאימים את המכירות ואת השיווק לקהל היעד, ניתן להניב תוצאות אפקטיביות במיוחד. למעשה, בעלי עסקים רבים לא יודעים לבצע שיווק נכון ולנהל קמפיינים שיווקיים שייצרו לידים ולכן קיימת האפשרות של רכישת לידים. כך ניתן להשיג את המטרות בקלות ובמהירות.

מה חשוב לקחת בחשבון ברכישת לידים?

קניית לידים חמים היא כלי חשוב לגיוס לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות של העסק. אך חשוב לציין שרכישת לידים לא תמיד מצליחה ולכן יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים-

לפניכם טבלה עם 4 שלבים חשובים לביצוע 

הגדירו מהו ליד העסק שרוכש את הליד מספק הלידים צריך להגדיר מראש מהו ליד בעיניו והאם ליד שלא מעוניין בשירות של העסק עדיין נחשב כליד או לא.
ליד מקורי או ממוחזר לפני רכישת לידים חשוב להגדיר האם מדובר בליד מקורי או בליד ממוחזר שנמכר ליותר מלקוח אחד. ישנם מקרים בהם ספקי הלידים מוכרים את הליד ליותר מעסק אחד באותו תחום ולכן חשוב להגדיר זאת מראש
הפקת הלידים חשוב לבדוק כיצד הלידים הופקו. כפי שציינו, ניתן ליצור לידים על ידי הרצת קמפיינים שיווקיים שונים. ישנם מקרים בהם העסק וספק הלידים מריצים קמפיינים שיווקיים מתחרים. לכן, על מנת למנוע התנגשות אינטרסים חשוב לבדוק זאת מראש
התשלום ישנם מודלים שונים של רכישת לידים. תוכלו לבחור בין ביצוע תשלום עבור סיפוק הליד בלבד או רק במקרים של הצלחת עסקה ועוד. לכן חשוב להגדיר מראש עבור מה יתבצע התשלום

 

מה היתרונות של רכישת לידים?

עסקים שבוחרים לבצע רכישת לידים יכולים להנות ממגוון רחב של יתרונות-

  1. חסכון בזמן ומשאבים- רכישת לידים מאפשרת לעסקים לחסוך זמן רב ומשאבים יקרים. למעשה, על ידי הרכישה העסקים מקבלים רשימת אנשים שהביעו התעניינות במוצר או בשירות של העסק. כך הם לא צריכים להשקיע משאבים או לנהל קמפיין שיווק מורכב בשביל להשיג לידים.
  2. חסכון כספי- המחיר לרכישת לידים לעומת קידום של העסק, בדרך כלל יהיה גבוה יותר. עם זאת, פעמים רבות קידום העסק יכול לקחת זמן רב עד שמשיגים לידים בהתאם. במצב כזה גם השיווק יכול לכלול עלויות רבות ואף לא לכלול הכנסות כמעט בכלל. לעומת זאת, ברכישת לידים ניתן להגדיל את המכירות של העסק במהירות.
  3. הגדלת התנועה באתר העסק- כאשר מקדמים עסק על ידי רכישת לידים, ניתן לגרום לגולשים לבקר באתר האינטרנט בתדירות גבוהה יותר. כך מגדילים את התנועה של האתר ומגדילים את החשיפה שהוא מקבל. כך ניתן ליצור לידים באופן עצמאי בעתיד.
חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
לידים לאסתטיקה
לידים לאסתטיקה

השגת או קבלת לידים לאסתטיקה מצריכה נקיטת כמה פעולות שונות, כאשר המטרה של כולן תמיד תהיה זהה – זיהוי לקוחות פוטנציאליים ומשיכתם ליצירת קשר, קבלת

לידים לבעלי מקצוע
מכירת לידים לבעלי מקצוע

נכון, ממש לא קל בימינו להשיג לידים לבעלי מקצוע, בטח אם מדברים על לידים חמים שבאמת אפשר להניב מהם עסקה בסופו של דבר. כאשר מנסים

לידים למכירה
לידים למכירה

לידים הם אחד הדברים החשובים להצלחתו של העסק. הלידים הם למעשה הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, כאשר ניתן להבחין בין לידים חמים לבין לידים קרים, בהתאם

לידים לפיננסים
לידים לפיננסים

בין אם מחפשים לידים לפיננסים קרים או חמים, חשוב להבין לא רק כיצד להשיג את הלידים אלא גם כיצד לטפח אותם עד כדי הנעה לפעולה.

קניית לידים למשכנתאות
קניית לידים למשכנתאות

לידים הם אנשים או ארגונים שהביעו עניין בעסק, במוצר או בשירות שלו והשאירו פרטים ליצירת קשר כמו שם, מייל, מספר טלפון או כל מידע רלוונטי

חברות המספקות לידים
חברות המספקות לידים

כאשר עסק מפרסם את עצמו באינטרנט או בכלל, המטרה העיקרית היא להשיג לידים. ליד הוא אדם או גורם שהביע עניין בעסק והשאיר את פרטי הקשר

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך