איך עושים קידום אורגני בגוגל

מה בעמוד זה?

איך עושים קידום אורגני בגוגלרשת האינטרנט נמצאת בשימוש תכוף עבור כל אדם בעולם, כיוון שבאמצעותה ניתן לגשת למידע ופרטים רלוונטיים בכל נושא ותחום. בדרך הזו ניתן למצוא מקומות, המלצות, טיפים, מידע אינפורמטיבי וכל דבר אחר שרוצים לקבל עליו תשובה. בכדי לאפשר לכל המידע הזה להיות נגיש עבור הגולשים, פיתחה חברת גוגל מנוע חיפוש מתקדם שהפך להיות אחד ממנועי החיפוש הנפוצים כיום, כך שבאמצעות הקלדת מספר מילים בתיבת החיפוש נוצרת שאילתה המובילה את הגולש לשלל מקורות מידע רלוונטיים.

קלות מציאת המידע הרלוונטי איננה עומדת ליתרון עבור הגולשים שמחפשים מידע ברשת, אלא גם עבור בעלי עסקים שרוצים להיות נגישים יותר ללקוחות פוטנציאליים. לשם כך על כל עסק להחזיק באתר אינטרנט איכותי המכיל מידע רלוונטי עליו, וכך הוא יהיה חשוף יותר לקהל לקוחות גדול הרבה יותר. כיוון שהעסקים רבים הבינו את יתרון החשיפה והפרסום במנוע החיפוש של גוגל, קיימת תחרות תמידית על הופעה במקומות הראשונים במנוע החיפוש.

מהו קידום אורגני בגוגל?

הזכות להופעה במקומות הראשונים שמורה עבור אתרים איכותיים שמציגים מידע עדכני ונגיש לקהל הגולשים, ולכן המטרה של כל בעל אתר היא לתחזק את האתר שלו בצורה הטובה ביותר כדי שיהיה נגיש ופרקטי עבור המבקרים באתר, וכך בסופו של דבר האתר יוכל להופיע בכל חיפוש רלוונטי במקומות הראשונים במנוע החיפוש. 

תחזוקת האתר לצורך הופעה במקומות הראשונים נקראת בשפה מקצועית קידום אתרים בגוגל, ובמאמר הנוכחי נעסוק בשאלה איך עושים קידום אורגני בגוגל.

קידום אתרים בגוגל – מה המטרה בכך?

המטרה של קידום אורגני בגוגל היא להעלות את אתר העסק למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, כאשר המצב האידיאלי ביותר הוא להופיע באחד מבין שלושת המקומות הראשונים ביותר. הסיבה לכך היא ההעדפה של הגולשים להקליק על תוצאות החיפוש הראשונות שמופיעות להם, כאשר לרוב הבחירה תהיה בין האתרים הראשונים ביותר וכן אלו שמופיעים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

התחום של קידום אתרים בגוגל נועד בכדי להעניק חשיפה רחבה יותר לאתרים של עסקים, וכך להצליח להגדיל את המוניטין וההצלחה הכללית של העסק. כדי לעשות זאת בצורה נכונה ההמלצה היא לשלב בין שתי אפשרויות קידום – קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?

קידום אורגני בוורדפרס קשור לתהליכי קידום שנעשים באתר העסק באופן קבוע ושוטף, זאת כדי להעלות את מיקום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. לשם כך על בעל/מנהל האתר לבצע באופן עקבי פעולות שונות לשיפור איכות ונגישות האתר כמו הוספת תוכן איכותי, שילוב תמונות וקטעי מדיה רלוונטיים, סידור קטגוריות בצורה היררכית ויעילה עבור הגולשים ועוד פעולות אחרות שיאפשרו להציג לקהל הגולשים אתר נגיש וידידותי.

נוסף לקידום אורגני, קיימים גם תהליכים של קידום ממומן בגוגל. תהליכים אלו נועדו גם הם להעניק "דחיפה" לאתר העסק כדי שיופיע במיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש, אך בשונה מקידום אורגני הקידום הממומן נעשה באמצעות תשלום לגוגל עבור שירות הקידום – וכך אתרים שביצעו את הקידום הממומן יופיע בראש תוצאות החיפוש, כאשר המילה "מודעה" מלווה את ההצגה של אתר העסק משום שמדובר על מודעה פרסומית אותה בעל העסק רוצה להציג.

למה כדאי לעשות קידום אורגני בגוגל?

למרות שנראה כי תהליך הקידום הממומן הינו פשוט ומהיר יותר לעומת הקידום האורגני, אין ספק כי קידום אורגני בגוגל הוא תהליך מומלץ יותר עבור כל עסק המחזיק אתר איכותי ברשת. באמצעות ריענון ושדרוג האתר באופן שוטף ניתן להבטיח כי אתר החברה יהיה מתוחזק באופן קבוע, דבר שיעניק לגולשים חוויה נעימה ונוחה יותר כך שהם ירצו לחזור אליו גם בהמשך, וכן תחזוקת האתר השוטפת הינה פעולה שנכללת כחלק מתהליכי קידום האתר בצורה אורגנית – ללא צורך בתשלום לגוגל עבור מודעות פרסומיות.

בנוסף, מודעות פרסומיות של הקידום הממומן ימשיכו להופיע כל עוד התשלום עבור כך ימשיך לזרום, ואילו הקידום האורגני יוכל להימשך ללא תלות בתשלום לגוגל אלא רק אם האתר ימשיך להיות נגיש ואיכותי עבור הגולשים.

איך עושים קידום אורגני בגוגל – תהליכים חיוניים להצלחת הקידום

תהליכי קידום האתר בגוגל מתבססים בסופו של דבר על הנגשת אתר איכותי ופרקטי עבור הגולשים, וכדי לעשות זאת יש לבצע מספר פעולות באתר שימקסמו את איכותו ויציגו לאלגוריתם של גוגל אתר איכותי ורלוונטי עבור הגולשים, כך שהוא יצליח להתברג בין המקומות החיפוש בתוצאות החיפוש.

משום כך ניתן לומר כי תהליכי הקידום האורגני בגוגל מתבססים על מספר דברים מהותיים:

מחקר מתחרים אתר איכותי צריך לבלוט מעל כולם וכן גם לעקוף אתרים מתחרים, ולכן יש לבצע מחקר מקיף של אתרים מתחרים ברשת כדי לדעת מה לעשות/לא לעשות באתר.
מחקר מילות מפתח דרך החיפוש של הגולשים במנוע החיפוש נעשית על ידי הקלדה של מילות חיפוש ספציפיות, כאלו הקשורות לתחום מסוים כדי לקבל כמה שיותר תוצאות חיפוש רלוונטיות להצגה לגולשים. לכן יש לבצע מחקר של מילות המפתח הממקדות את תוצאות חיפוש הגולשים בתחום של האתר, ובהתאם לכך לשלב את אותן מילים בתוכן שיופיע באתר בצורה נכונה ופרקטית.
תוכן איכותי אתר איכותי הוא כזה המציג מידע איכותי ויעיל עבור הגולשים, ולכן חשוב שבאתר העסק יופיע תוכן רלוונטי ומתאים עבור תוצאות החיפוש ומילות החיפוש שהועלו בשאילתה. נוסף לאיכות, התוכן באתר צריך להתעדכן ולהיות מגוון באופן שוטף, בהתאם לצרכי החיפוש של הגולשים. 
שילוב מדיה באתר נוסף לתוכן וטקסטים רלוונטיים שיופיעו באתר, הוא צריך לכלול גם תמונות, סרטונים ומדיה עדכנית ורלוונטית לתכני האתר כדי שיהיה נגיש וברור יותר עבור הגולשים.
אופטימיזציה לאתר כפי שהוזכר קודם, אתר העסק צריך להיות כמה שיותר נגיש וידידותי למשתמשים/גולשים, ולכן באמצעות פעולות אופטימיזציה לאתר יש לוודא כי המידע והתוכן שמופיע באתר הינו איכותי, רלוונטי וברור גם עבור הגולשים וגם עבור האלגוריתם של גוגל שבוחן את טיב ואיכות האתרים כדי להציגם לגולשים.
קישורים פנימיים וחיצוניים אתר טוב הוא כזה שיש לו מוניטין ברשת, ולכן באמצעות קישורים שמובילים אל/מחוץ לאתר ניתן לדעת כי מדובר על אתר חזק, נגיש ופרקטי עבור קהל הגולשים שצבר מוניטין במשך הזמן ולכן הוא מקושר לכל מיני מקומות/אתרים אחרים באינטרנט.

האם ניתן לעשות קידום אורגני לבד?

האינטרס של כל בעל עסק/אתר להחזיק אתר שהוא איכותי, נגיש וברור עבור הגולשים ברשת, ולכן העדפה תהיה לעשות קידום אורגני באופן עצמאי עם פעולות תחזוקה ושיפור איכות האתר, כך שהוא יופיע באופן עקבי בין המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל. למרות שפעולות שדרוג ותחזוקת האתר הינן לרוב בסיסיות וחוזרות על עצמן, רק מקדם אתרים מקצועי בתחום יידע כיצד לשפר את איכות נגישות האתר באופן יעיל שגם יביא לתוצאות בפועל.

לכן ההמלצה היא לפנות לחברת קידום אתרים שתבצע את כל תהליכי הקידום בצורה מקצועית, ולאחר תקופה מסוימת שהאתר יגיע למקומות הראשונים להמשיך ולתחזק את איכות ונגישות האתר בצורה עצמאית על ידי טיפים ופעולות שמקדם האתרים ימליץ לבצע.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
קידום אורגני וורדפרס
קידום אורגני וורדפרס

מה זה קידום אורגני לאתרי וורדפרס? קידום אתרים אורגני, הוא מושג אשר מתייחס להבנת המנגנון הטבעי של גוגל – כיצד גוגל דרגת אתרי אינטרנט וקובעת

פרופיל קישורים חיצוניים
פרופיל קישורים חיצוניים

להבדיל מ"קישורים יוצאים" אשר נטמעים בתוך האתר שלכם ושולחים לינקים לאתרים אחרים, פרופיל קישורים חיצוניים משמע בנייה של מערך לינקים ששולחים טראפיק מאתרים אחרים לאתר

טעויות נפוצות בבניית קישורים
קניית קישורים ממומנים

קניית קישורים ממומנים הוא תהליך נפוץ בקידום אתרים. קניית קישורים עשויה להיות מורכבת, אבל כשעושים את התהליך בצורה מקצועית ונכונה התוצאות מעולות. ניתן לקנות קישורים

נכסים דיגיטליים
מה זה פרופיל קישורים?

רוצים לקדם את האתר שלכם ברשת ולהגדיל את החשיפה שהוא מקבל? אחת הדרכים היעילות ביותר לכך היא לבנות פרופיל קישורים. אך מה זה פרופיל קישורים?

יועץ שיווק באינטרנט
בניית פרופיל קישורים

מה זה בניית פרופיל קישורים? בניית פרופיל קישורים מתייחסת לשיתופי פעולה, הצבת קישורים פנימיים או קניית קישורים לצורך קידום אתר. קישורים הם חלק מתוך מכלול

דרושים בניית אתרים
קניית קישורים

גוגל מדרגת אתרים בהתאם לפרמטרים שונים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג הוא הקישורים שמפנים מאתרים חזקים ברשת לאתר שלכם. קניית קישורים מאפשרת לכם להגדיל את

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך