מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

פירורי לחם – ובאנגלית Breadcrumbs – הם עוד כלי אפקטיבי לקידום האתר ולהפקת מקסימום תועלת ממנו. המדריך שלפניכם כולל גם מידע תיאורטי וגם הסברים פרקטיים – כך שגם תבינו למה חשוב להוסיף את הפירורים וגם איך עושים זאת בפועל.

נגן וידאו

מהם פירורי לחם?
באגדת הילדים המפורסמת ‘עמי ותמי’ שני הילדים משאירים ביער פירורי לחם כדי שידעו מהו המסלול שבו הלכו וכך יוכלו גם לחזור חזרה. באופן דומה, פירורי לחם באתר אינטרנט מסמנים את המסלול באתר שמוביל לעמוד שבו נמצא כרגע הגולש. לדוגמה: “עמוד הבית > מכשירי חשמל > ציוד למטבח > מיקסרים”.

כל אחד מהביטויים הנ”ל הוא גם קישור, ולכן הגולשים יכולים להגיע בקלות מהעמוד שמוקדש למיקסרים לעמוד שיש בו עוד ציוד למטבח, לעמוד שמציע מכשירי חשמל נוספים וכו’. אורך המסלול, כלומר מספר פירורי הלחם, משתנה בהתאם להיררכיה של האתר ולמבנה שלו. ברוב המקרים ממקמים את פירורי הלחם מתחת לכותרת של העמוד או לסרגל הניווט. בכל מקרה המיקום המקובל הוא בחלק העליון, כך שפירורי הלחם יהיו בולטים והגולשים יעשו בהם שימוש.

שיפור חוויית הגלישה
לא בכל אתר יש פירורי לחם, אבל באתרים גדולים מומלץ מאוד לנצל את האופציה הזו – והסיבה הראשונה לכך היא שיפור חוויית הגלישה.

כשיש פירורי לחם, קל יותר לכל גולש ולכל גולשת להתמצא באתר. בנוסף, הושטת העזרה נתפשת כשירות ידידותי ומועיל (בדומה למשל לשילוט פנימי בחנויות גדולות שמכוון את הקונים למחלקות השונות). חשוב לזכור שבחלק מהמקרים הגולשים נכנסים לא לדף הבית אלא לעמוד פנימי, ואם הוא לא מספק את המענה המדויק למה שהם צריכים, הם עלולים לצאת מהאתר. פירורי לחם עוזרים להם לנווט למקום המתאים להם יותר, כך שהם יישארו באתר.

ציון גבוה יותר בגוגל
תועלת משמעותית נוספת של Breadcrumbs היא העלאת הציון בגוגל. יש לכך מספר סיבות:

א. ככל שהגולשים מבקרים ביותר עמודים באתר, כך מבחינת גוגל הוא מספק מענה טוב יותר לצורך של הגולש ולכן הוא יעניק לו ציון גבוה יותר.

ב. כל פירור לחם הוא כאמור קישור – ולכן לגוגל קל יותר למצוא את כל העמודים באתר, כולל אלה הפנימיים.

ג. גוגל מבין טוב יותר את ההיררכיה באתר.

ד. פירורי הלחם עוזרים להעביר כוח (ג’וס) מעמודים חזקים לעמודים פחות חזקים.

איך מטמיעים באתר וורדפרס פירורי לחם?
ההסבר הבא מיועד לאתרי וורדפרס שהותקן בהם תוסף אלמנטור:

נכנסים לעמוד שבו רוצים להוסיף את נתיב ההגעה אליו מדף הבית או מעמוד קטגוריה ראשי. לוחצים על “עריכה באמצעות אלמנטור” ואז על “Page”. מחפשים את הווידג’ט “פירורי לחם” (בתיבת החיפוש) – וגוררים אותו למקום הרצוי באתר (כדאי כאמור לשבץ את הפירורים מתחת לכותרת העמוד או מתחת לסרגל הניווט).

באופן דומה אפשר להוסיף את הווידג’ט לתבנית של קטגוריה ואז בכל העמודים השייכים לקטגוריה יופיעו פירורי לחם. לחיצה על הווידג’ט עצמו מאפשרת לשנות את צבע הטקסט ולבצע עוד פעולות כדי שפירורי הלחם יתאימו לעיצוב.

השלב הבא כולל שימוש בתוסף Yoast: לוחצים על “תצוגת חיפוש” ואז על “פירורי לחם”. בתפריט שנפתח אפשר לבחור את הסמן שיפריד בין הפירורים השונים, את השם שיינתן לדף הבית ועוד. בכל מקרה חשוב ללחוץ מתחת לתפריט על “פעיל” ואז על “שמור שינויים” – ומאותו רגע פירורי הלחם יופיעו אצל כל הגולשים, ישפרו את חוויית הגלישה ויתרמו גם לתהליך קידום אתרים (SEO).

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך