פרסום ביוטיוב

מה בעמוד זה?

ככל שההתפתחות בעולם הדיגיטל מתקדמת, כך יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך תכנים וויזואליים בדיגיטל לעומת טקסטים כתובים. אולי זה הקצב בו העולם מתקדם, או ריבוי המשימות שכל אחד רגיל לעשות ולקחת על עצמו בחיי היומיום – אך עובדה זו מציבה בפני עסקים ומפרסמים אפשרות נהדרת לשיווק דיגיטל שמביא תוצאות, באמצעות שיווק תכנים פרסומיים דרך מערכת הפרסום של יוטיוב.

פרסום ביוטיוב מתייחס לתהליך פרסום חדשני, מהיר, מעניין ורלוונטי תמיד כאשר התכנים השיווקיים מועברים לגולשים באמצעות סרטונים אטרקטיביים. ערוץ פרסום זה מאפשר לכל בית עסק לשווק את המוצר או השירות שהוא מציע, שמופיע ליד כל אותם קליפים, תוכניות, סרטים ותכנים וויזואליים שהגולשים כל כך אוהב לצרוך.

פרסום ביוטיוב – למה דווקא בפלטפורמה הזו?פרסום ביוטיוב מתייחס לתהליך פרסום חדשני, מהיר, מעניין ורלוונטי תמיד כאשר התכנים השיווקיים מועברים לגולשים באמצעות סרטונים אטרקטיביים.

בעיקר בגלל הנתונים המרשימים, כיוון שיוטיוב נחשבת לפלטפורמת הוידאו הגדולה ביותר בעולם והיא ממוקמת כמנוע החיפוש השני המצליח השני בעולם. הנתונים הללו מעידים למעשה כי מדובר על ערוץ פרסום איכותי, גדול ועם חשיפה ענקית וכך פוטנציאל להצלחה שיווקית עבור כל מפרסם – זאת בתנאי שהוא מבצע תהליכי פרסום ביוטיוב נכונים ומתאימים.

נוסף למאפיינים הבולטים והחשובים האלו, פרסום ביוטיוב נחשב לערוץ פרסום זול, נגיש ומשתלם לכל כיס של עסק ומפרסם, ועל העלויות והמחירים נפרט בהמשך.

לאילו עסקים מומלץ לפרסם את עצמם ביוטיוב?

כיוון שיוטיוב היא פלטפורמה כל כך פופולרית ואהודה על מיליארדי גולשים מכל רחבי העולם, עסקים רבים יכולים למצוא אותה ככדאית ויעילה לתהליכי הפרסום שלהם. כך עסקים  קטנים,הנתונים הללו מעידים למעשה כי מדובר על ערוץ פרסום איכותי, גדול ועם חשיפה ענקית וכך פוטנציאל להצלחה שיווקית עבור כל מפרסם – זאת בתנאי שהוא מבצע תהליכי פרסום ביוטיוב נכונים ומתאימים. בינוניים או גדולים יכולים להיעזר בפלטפורמה הזו כדי לשווק את עצמם לקהלים מתאימים, וכן גם אנשים פרטיים כמו משפיעני רשת או אנשי ציבור שיש ברשותם סרטוני ווידאו ברחבי הרשת – אך הם רוצים להעניק לאותם סרטונים מינוף וחשיפה רחבה הרבה יותר.

באופן כללי, פרסום ביוטיוב מסייע לכל עסק בהגדלת החשיפה והנוכחות ברשת, מאפיין חשוב במיוחד עבור כל עסק קטן או גדול, חדש או וותיק שרוצה לגדול. ישנם לא מעט עסקים שנעזרים בפלטפורמת הפרסום ביוטיוב כדי למשוך יותר גולשים לאתר האינטרנט שלהם, לדף הפייסבוק העסקי או כל נכס דיגיטלי שקיים ברשותם וזקוק לחשיפה גבוהה יותר עבור קהלים רלוונטיים.

בנוסף לכך, ישנם עסקים שמוצאים כי יוטיוב הוא ערוץ הפרסום הכי איכותי ויעיל עבורם, לעומת עסקים אחרים שמוצאים לנכון לשלב אותו עם ערוצי פרסום נוספים ברשת.

מה היתרונות המרכזיים שיש בפרסום ביוטיוב?

  • אפשרות להצגת תכנים מעניינים, איכותיים ומושכים יותר כיוון שמדובר על רשת חברתית המציגה תכנים וויזואליים.נוסף למאפיינים הבולטים והחשובים האלו, פרסום ביוטיוב נחשב לערוץ פרסום זול, נגיש ומשתלם לכל כיס של עסק ומפרסם, ועל העלויות והמחירים נפרט בהמשך.
  • רק בישראל ישנם כמה מיליוני ישראלים שעושים שימוש יומיומי ביוטיוב, כאשר צריכת התכנים שלהם מסתכמת בעשרות דקות בכל חודש, מרכיב חשוב ורלוונטי לכל עסק שמפרסם מודעות וידאו אטרקטיביות.
  • כאמור, יוטיוב הוא מנוע החיפוש בין הגדולים והפופולריים בעולם, עם מיליארדי כניסות אליו בכל יום מכל רחבי העולם.
  • למרות שהתכנים הפרסומיים המוצגים ביוטיוב זהים לתכנים השיווקיים המשודרים בטלוויזיה (שאלו הם הפרסומות בטלוויזיה), ביוטיוב הסיכויים שקהל הגולשים/צופים יעשה שימוש במסר הפרסומי שהוא צפה בו הם גבוהים הרבה יותר, כיוון שכל מה שהם צריכים לעשות הוא רק להקליק ולעבור ישירות לעמוד נחיתה רלוונטי לביצוע המרה.
  • פרסום ביוטיוב מעניק למפרסמים את היכולת לנתח את המודעות והקמפיינים הפרסומיים שהם העלו, וכך לדעת כיצד לשנות, לשפר או אפילו להוריד אותם כדי לייעל את מטרות הפרסום.
  • עלויות הפרסום ביוטיוב הן נמוכות מאוד לעומת ערוצי פרסום דיגיטלי אחרים, כך שמדובר על ערוץ משתלם ונגיש לכל מפרסם או עסק שנמצא בתחילת דרכו ורוצה לנסות פלטפורמת שיווק יעילה, כשהחזר ההשקעה על הפרסום אינו יעסיק אותו יותר מדי.

איך ליצור סרטון שיווקי שיהיה מעניין וויראלי?

הפרסום ביוטיוב נשען על העלאת סרטוני פרסומת קצרים ,ממוקדים ומושכים שיגרמו לקהל הגולשים עניין ורצון לצרוך את אותו מוצר/שירות שהם נחשפו אליו בפרסומת. לכן לפני שמתחיליםישנם לא מעט עסקים שנעזרים בפלטפורמת הפרסום ביוטיוב כדי למשוך יותר גולשים לאתר האינטרנט שלהם, לדף הפייסבוק העסקי או כל נכס דיגיטלי שקיים ברשותם וזקוק לחשיפה גבוהה יותר עבור קהלים רלוונטיים. ליצור מודעות שיווקיות בערוץ הזה, יש לתכנן מראש את הסרטון המתאים באמצעות אסטרטגיה שיווקית נכונה המגדירה את סוג הסרטון, הסגנון המרכזי שיהיה בו, המטרה שהוא צריך להשיג, קהל היעד אליו הוא מכוון ועוד פרמטרים רבים אחרים.

סרטון בעל אופי שיווקי שיצליח למשוך את הצופה כבר בשניות הראשונות, הוא כזה שמציג פתרון לבעיה או מצליח לדבר לרגש של הצופים, כי אם לאחר חמש שניות הצופה במודעה לא לחץ על כפתור "דלג" – זה סימן כי הסרטון תפס אותו, והוא "יבזבז" עוד כמה עשרות שניות בחייו כדי לצפות בכל הסרטון ולקבל את המסר השיווקי שהמפרסם כיוון אליו.

למרות שמדובר בהעלאה של סרטוני פרסומת וויזואליים, אפשר תמיד להוסיף לסרטון אמצעים אחרים שיעצימו את המסר שרוצים להעביר כמו שימוש בקריינות, הוספת כתוביות ואולי גם שילוב של אנימציה משעשעת ומדליקה שתמשוך את עיני הצופים כבר בהתחלה.

כיצד אפשר לפרסם תכנים שיווקיים ביוטיוב?

הדרך להתחלת פרסום ביוטיוב מתחילה מפתיחה של חשבון משתמש בפלטפורמה, או יותר נכון להגיד פתיחה של פתיחת ערוץ ביוטיוב בו יופיעו כל הסרטונים של המפרסם – בין אם אלו סרטונים מקודמים או סרטונים שמועלים באופן שוטף ועקבי.

כדי לפרסם ולקדם סרטונים בפלטפורמה כדי שקהל משתמשים גדול ייחשף לסרטונים הפרסומיים, יש לחבר את חשבון המשתמש לחשבון גוגל אדס (Google Ads), שזהו חשבון ששייך למערכת הפרסום של גוגל, כי הרי יוטיוב היא חלק מחברת גוגל העולמית שמחזיקה במנוע החיפוש הכי גדול ופופולרי בעולם.

אפשר לומר כי דרכי הפרסום והשיווק של סרטוני פרסומת ביוטיוב מתחלקות לשתיים: קידום אורגני וקידום ממומן, ממש כפי שגם בגוגל הפרסום נעשה דרך שתי השיטות הללו.

מה ההבדל בין קידום ממומן ביוטיוב לבין קידום אורגני ביוטיוב?

שתי שיטות הפרסום האפשריות באמצעות יוטיוב הן פרסום טבעי ופרסום מקודם, ובמילים אחרות פרסום ביוטיוב בצורה אורגנית או פרסום בצורה ממומנת על ידי תשלום בפועל עבור מודעותפרסום ביוטיוב מעניק למפרסמים את היכולת לנתח את המודעות והקמפיינים הפרסומיים שהם העלו, וכך לדעת כיצד לשנות, לשפר או אפילו להוריד אותם כדי לייעל את מטרות הפרסום. הפרסום שיקודמו ברשת היוטיוב.

קידום אורגני ביוטיוב מתייחס לתהליכי קידום טבעיים שנעשים בחשבון המשתמש/ערוץ של המפרסם, כאשר תהליכים אלו כוללים שיפור נראות ואיכות הערוץ – הן עבור הגולשים והן עבור האלגוריתם של גוגל שאחראי על קידום אתרים/נכסים דיגיטליים במנוע החיפוש. הקידום האורגני נועד לשפר את הרלוונטיות והנגישות של התכנים שמצויים בחשבון של המשתמש, כך שמדובר על תחזוקה הכרחית וחשובה לכל ערוץ יוטיוב שרוצה להציג עצמו כמקצועי ואיכותי.

קידום ממומן ביוטיוב מתייחס לתהליכי קידום של מודעות שיווקיות ברשת היוטיוב, שאלו סרטוני הפרסומת שמפרסמים רוצים להעלות ברחבי הרשת כדי שיוצגו לקהל כמה שיותר גדול. באמצעות הקידום הממומן אפשר לשלוט על אפשרויות הפרסום של הסרטונים בצורה עקבית ונכונה, עם בחירה של קהלי היעד המתאימים ביותר שיחשפו לסרטונים, וכן בחירה של סוגי מודעות שיווקיות שיתאימו לסגנון המודעה /סרטון שיווקי שמעלים.

איזו שיטת פרסום היא הטובה ביותר לעסק?

שיטת הפרסום הטובה והמומלצת ביותר לקידום של עסקים ומותגים היא שילוב בין שתי השיטות שציינו, כך שההמלצה היא ליישם את תהליכי הקידום האורגני בערוץ היוטיוב במקביל לקידום ממומן והעלאת מודעות שיווקיות. שילוב של השיטות הללו ימקסם את פוטנציאל החשיפה של הערוץ לקהל משתמשים גדול ורלוונטי יותר, וכן גם יאפשר לשמור על ערוץ יוטיוב רלוונטי, נגיש, מעניין ואיכותי תמיד גם עבור גולשים אקראיים שנתקלו במודעה/סרטון שיווקי ברשת.

קידום ממומן ביוטיוב – מה הוא כולל?עלויות הפרסום ביוטיוב הן נמוכות מאוד לעומת ערוצי פרסום דיגיטלי אחרים, כך שמדובר על ערוץ משתלם ונגיש לכל מפרסם או עסק שנמצא בתחילת דרכו ורוצה לנסות פלטפורמת שיווק יעילה, כשהחזר ההשקעה על הפרסום אינו יעסיק אותו יותר מדי.

הקידום הממומן ביוטיוב מאפשר לכל מפרסם לשלוט בצורה מלאה על התכנים השיווקיים שהוא מציג למשתמשים, כך שניתן לבחור בין כמה סוגים של מודעות שיווקיות שיופיעו ברחבי יוטיוב:

  • מודעות חשיפה ביוטיוב – אלו מודעות שמעניקות חשיפה קטנה לערוץ היוטיוב של מפרסמים, לפי מילות מפתח מתאימות אותן הגולש מקליד בשורת החיפוש בפלטפורמת יוטיוב.
  • מודעות עם אפשרות דילוג – מודעות נפוצות שמופיעות לפני או במהלך צפייה בסרטונים בפייסבוק, כשלאחר מספר שניות הצופה יכול לבחור לדלג על המודעה מבלי לצפות בה עד הסוף.
  • מודעות ללא אפשרות דילוג – מודעות מהסוג ההפוך שלא מאפשרות לצופה לדלג עליהן, אלא עליו לצפות בהן במלואן כדי שיוכל להתחיל או להמשיך לצפות בסרטון שהוא רוצה.
  • מודעות קצרות/במפר – מודעות שיווקיות קצרות שנמשכות שש שניות בלבד, שאלו הן מספיק שניות שאפשר לתפוס ולעניין צופה עם מודעה רלוונטית ומסקרנת מספיק, שתגרום לצופה לרצות לדעת יותר על המודעה/פרסומת שהוא נתקל בה.

מהן העלויות של פרסום ביוטיוב?

ציינו בהתחלה בקצרה כי עלויות הפרסום ביוטיוב הן זולות משמעותית לעומת ערוצי פרסום אחרים באינטרנט, שלא לדבר על אמצעים פרסום אחרים וותיקים כמו פרסום באמצעות כלי תקשורתשתי שיטות הפרסום האפשריות באמצעות יוטיוב הן פרסום טבעי ופרסום מקודם, ובמילים אחרות פרסום ביוטיוב בצורה אורגנית או פרסום בצורה ממומנת על ידי תשלום בפועל עבור מודעות הפרסום שיקודמו ברשת היוטיוב. כמו טלוויזיה וורדיו, פרסום עם שלטי חוצות ופוסטרים, פרסום באמצעות חלוקת עלונים או הפצה מדלת לדלת וכו'.

מפרסמים יכולים למצוא מודעות שהם רוצים להעלות ולקדם ביוטיוב במחירים מצחיקים של כמה אגורות בלבד, כאשר בנוסף לכך התשלום עבור הפרסום נגבה בפועל רק אם הצופה/גולש צפה בה לפחות במשך שלושים שניות, ובהנחה כי מדובר על מודעות/פרסומות שהן ארוכות יותר מחצי דקה. כך שאם המסר השיווקי הייעודי הצליח לעבור בעשר עד עשרים שניות הראשונות למודעה, והגולש סגר אותה לאחר מעט יותר מעשרים שניות – הרי שהמפרסם לא צריך לשלם עבור הפרסום שנעשה בפועל.

יחד עם זאת חשוב לזכור כי מודל עלויות הפרסום של יוטיוב זהה למודל הפרסום של גוגל, ולכן מפרסמים ישלמו בסופו של דבר עבור המודעות שהם מעלים על פי כמות/אחוזי החשיפה שלהן.

האם אפשר לעשות פרסום ביוטיוב לבד?

מערכת הפרסום של יוטיוב, שהיא למעשה של גוגל, נוחה וקלה לשימוש גם עבור אנשים ומפרסמים שאין להם רקע וניסיון בעולם השיווק הדיגיטלי. אך למרות שמדובר במערכת ידידותית לכלציינו בהתחלה בקצרה כי עלויות הפרסום ביוטיוב הן זולות משמעותית לעומת ערוצי פרסום אחרים באינטרנט, שלא לדבר על אמצעים פרסום אחרים וותיקים כמו פרסום באמצעות כלי תקשורת כמו טלוויזיה וורדיו משתמש, יש לזכור כי מדובר למעשה בתהליך של פרסום ושיווק דיגיטלי למטרות מינוף ופרסום העסק – דבר שאנשי מקצוע בתחום השיווק יוכלו לעשות בצורה הטובה ביותר עם מיקוד נכון של קהלי היעד, בניית קמפיינים איכותיים שיניעו גולשים לפעולה, בחירת מילות מפתח רלוונטיות למותג וכו'.

בנוסף, העלאת מודעות שיווקיות בפלטפורמת יוטיוב כוללת פרסום של סרטוני פרסומת מעניינים וממוקדם, ולכן מדובר בתהליך מורכב ומקצועי של הפקת סרטוני פרסומת עם צילום, עריכה, ליהוק וכו' אותו חברות שיווק דיגיטליות יוכלו לעשות בצורה הרבה יותר יעילה ואיכותית.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך