כל מה שצריך וכדאי לדעת על שיווק ברשתות חברתיות

מה בעמוד זה?

פוסטים בפייסבוק, הדרכות וסרטונים ביוטיוב, תמונות וסטוריז באינסטגרם, לייקים, שיתופים, עוקבים, האשטגים ותיוגים, קאברים לשירים מוכרים, אנחנו חיים ונושמים את עולם הרשתות החברתיות. מה שהתחיל בתור רשת חברתיתשמטרתה להכיר אנשים ולשמור על קשרים הפך לאחד מהכלים השיווקיים החזקים של שנות ה-2000. השילוב בין נוכחות דיגיטלית לבין שיווק ברשתות החברתיות מאפשר לנו ליצור חשיפה, לייצר אינטרקציה עם קהל הלקוחות שלנו, למתג את עצמנו מחדש, לשמור על נוכחות גבוהה ברשת, לייצר אמינות ורשימת היתרונות עוד ארוכה מאוד. אז מה בעצם צריך וכדאי לדעת על שיווק ברשתות חברתיות?

 

אם אתה לא שם אתה הרבה פחות קיים 

זה נכון שהרבה פעמים עסקים מתגלגלים, רצים ואפילו מרוויחים לא מעט כסף רק בשל העובדה שהם עושים את הכל כמו שצריך, אנשים מעבירים את המידע מפה לאוזן וזה באמת נכון וטוב. אבל וזה אבל גדול, לעסקים האלה יש עוד יותר פוטנציאל כי הבסיס השיווקי שלהם כבר קיים. כלומר אם העסק כבר גם ככה עובד, מרוויח, אנשים מכירים אותו, זה רק אומר שהוא יכול לקבל חשיפה הרבה יותר גבוהה ממה שאתם חושבים באמצעות שיווק נכון ברשתות חברתיות. שיווק ברשתות חברתיות בעצם יאפשר לעסק שלכם להמריא לשחקים, הוא יקבל חשיפה מעולה ופרסום ברשתות החברתיות, יותר ויותר אנשים יכירו אותו וגם זה יאפשר לכם לדעת כמעט כל דבר על הלקוחות שלכם, אלו הקיימים וגם הפוטנציאליים

שיווק עסקים ברשתות חברתיות מאיפה בכלל מתחילים?

יש לא מעט בעלי עסקים ששיווק עסקים ברשתות חברתיות נראה להם כמו סיפור מאוד מורכב. הם בעצם לא יודעים מאיפה להתחיל ולאיזה כיוון לפנות. יש גם לא מעט בעלי עסקים שלא מבינים שום דבר מלבד להעלות פוסט, תמונה או סרטון של עצמם, של עצמם עם החברים או המשפחה. אבל, וזה אבל גדול שיווק עסקים ברשתות חברתיות שונה לגמרי מניהול פרופיל אישי בתדירות כזו או אחרת. צריך בסיס, צריך להבין בזה. אם אתם שואלים את עצמכם מאיפה מתחילים, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לקבל החלטה אחת מבין שתי האפשרויות הללו:

  1. להקים רשת שיווקית חברתית בעצמכם
  2. לפנות למומחה לשיווק ברשתות החברתיות

 

אם תחליטו לעשות את זה בעצמכם, תצטרכו להשקיע המון זמן בלימוד התחום הזה. לכל רשת חברתית, יש את המערכת האלגוריתמית המאפיינת אותה והמערכת הזו עובדת בצורה שונה בין רשת לרשת. כלומר הפייסבוק עובד בצורה מסוימת, האינסטגרם עובד בצורה דומה אבל קצת שונה, היוטיוב עובד אחרת והטיק טוק עובד שונה לגמרי, בקיצור הבנתם את העניין. בנוסף, קהלי היעד בכל רשת חברתית גם הם שונים ולא כל עסק שיתאים לו לפרסם ולשווק את עצמו בטיק טוק, יהיה רלוונטי גם בפייסבוק. לעומת זאת, אם תפנו למומחה המתמחה בשיווק רשתות חברתיות, מומחה שאתם באמת בדקתם עליו וקיבלתם עליו המלצות, תוכלו פשוט להוריד מעצמכם את כל ההתעסקות בזה ולפנות לעצמכם זמן לדברים אחרים הקשורים לניהול השוטף של העסק. אותו מומחה יהיה אחראי להעלות תמונות וסרטונים רלוונטים, יהיה אחראי להעלות לכם קמפיינים ממומנים בהתאם לתקציב שלכם, להזרים לכם עוד עוקבים לעמודים ולפרופילים הרלוונטים, להעלות לכם סטוריז לאינסטגרם ולהביא נתונים סטטיסטיים אחת לחודש לגבי מצב ההתקדמות של העסק בהיבט הזה

 

רקע כללי על שיווק ברשתות חברתיות

בין אם בחרתם ללמוד את התחום ולנסות לקדם את העסק שלכם לבד, לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק לפי סרטון הדרכה מעולה שמצאתם ביוטיוב או מדריך עשה זאת בעצמך לשיווק עסקים ברשתות חברתיות“, ובין אם בחרתם להיעזר במומחים, חשוב שתדעו שכדי להתקדם צריך להגדיר מטרות. יש כל מיני מטרות שאפשר להגדיר בתהליך הזה. זה יכול להיות יצירת חשיפה גבוהה יותר, קבלת יותר עוקבים באינסטגרם או בפייסבוק, להגדיל את כמות העוקבים בערוץ היוטיוב שלכם, לגרום לכמה שיותר אנשים ללחוץ על לינק שיוביל אותם דרך הרשתות החברתיות בהן אתם פעילים לאתר שלכם, להעלות מכירות ועוד. אחרי שהגדרתם מטרה או שתיים (חשוב להישאר ממוקדים), סופר חשוב להגדיר את קהלי היעד שלכם. זה חשוב משום שככה בעצם בונים אחר כך קמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות השונות. הרי אתם רוצים לפנות למי שרלוונטי אליכם

 

מבינים את החוזקות ואת החולשות שלנו

עוד משהו שהוא סופר חשוב ויכול גם לעזור לנו לגבש אחר כך אסטרטגיית תוכן כתובה וויזואלית עבור התכנים שיופיעו בתוך הפרופילים החברתיים, הוא להכיר כמה שיותר טוב את העסק שלנו ואת אותם קהלי יעד. אנחנו צריכים להבין באופן הכי מדויק שיש את המוצר שלנו, מה היתרונות שלו אל מול המתחרים ומה החולשות שלו כדי שנוכל לעבוד על החולשות האלה ולהציג את החוזקות

 

בונים אסטרטגיית תוכן

ממש כמו שבונים אסטרגיית תוכן לקידום אורגני בתהליך של קידום אתר שכולל בין השאר מחקר של מילות המפתח, ככה אנחנו צריכים לבנות אסטרטגיית תוכן גם בשיווק ברשתות חברתיות. אנחנו צריכים להבין קדימה, לפחות למשך כמה שבועות איך אנחנו בעצם מתקדמים ואיך אנחנו עומדים במטרות שהגדרנו בשלב הקודם. חשוב להבין, שיווק ברשתות חברתיות הוא חלק בלתי נפרד מהמיתוג של העסק שלנו ,המוצר או השירות ולכן אנחנו צריכים להשקיע בתהליך לא מעט מחשבה. אם נצליח לענות על שאלות כמו למשל אילו פוסטים יעניינו את הגולשים שלנו?, אילו סרטונים או תמונות יגרמו לעוקבים שלנו להיות מונעים לפעולה?, מה מעורר רגש בהקשר למוצר שלנו?, מה יוביל את הגולשים שלנו בסופו של יום להיכנס לתוך האתר שלנו ולבצע רכישה? אז נוכל באמת להצליח בכל הנושא הענק הזה שנקרא שיווק ברשתות חברתיות.

שיווק ברשתות חברתיות כמה זה עולה?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית וזה מאוד משתנה באם אתם בוחרים לנהל את כל התהליך בעצמכם, או שאתם לוקחים מישהו שיעשה את זה עבורכם. בנוסף, המחיר לחודש לשיווק ברשתות חברתיות תלוי גם באם אתם בוחרים בקידום אורגני בלבד או משלבים קידום ממומן, שמן הסתם עולה יותר כסף. ככל שרמת התחרות בתחום שבו העסק שלכם עוסק גבוהה יותר, ככה המחיר לשיווק עולה וזה עוד משהו שכדאי לקחת אותו בחשבון. יחד עם זאת, מבחינה שיווקית מדובר בפלטפורמה סופר גמישה ואפשר לבחור בכל מיני רמות של תקציבים. כלומר ניתן לשווק עסק ברשתות חברתיות ב– 500 שח לחודש, ניתן לשווק עסק ברשתות חברתיות ב-1,000 שח בחודש ואפילו ב10,000 שח ויותר מזה. הכל תלוי בגודל העסק, במטרות של השיווקיות של העסק ובתקציב שיש לעסק להשקיע בפרסום ושיווק דיגיטלי

קל למצוא אנשים צעירים ומבוגרים שנמצאים סביבנו ועסוקים בדבר אחד בלבד – התעסקות עם הטלפון הנייד שלהם, לעיתים במשך דקות ארוכות עד כדי היסח דעת מדברים אחרים שסובבים אותם. לא סתם קיים חוק שאוסר על שימוש ואפילו נהיגה בטלפון נייד במן נהיגה, כיוון שמדובר על מכשיר טכנולוגי ומרכזי בחיינו בו נוכל למצוא כל דבר שחשוב לנו – החל מתמונות של הילדים, הודעות חשובות בנוגע לעבודה ולימודים ואפילו מכתבים רשמיים מגופים ממשלתיים.

בין כל אותם תכנים מהותיים שנמצאים במכשיר הטלפון הפרטי שלנו, יש גם לא מעט תכנים העוסקים בתחומי הפנאי שלנו – בניהם נמצאות כמובן גם הרשתות החברתיות, אותן אפליקציות רוויות סרטונים ופוסטים המציגים תכנים מצחיקים, קלילים, ויראליים וכל מה שחדש וחם בעולם הרכילות והתרבות שאף אחד לא ירצה לפספס. כיוון שמדובר על פלטפורמות מרכזיות בחייהם של משתמשים צעירים ומבוגרים כאחד, אלו הן המקומות האידאליים ביותר לפרסום ושיווק עבור חברות ועסקים שרוצים לקבל מיתוג וחשיפה טובה יותר.

 

מה היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות?

רשתות חברתיות נוצרו למעשה לצורך חיבור ויצירת קשרים חברתיים בין בני משפחה, מכרים, קולגות וגם אנשים "זרים" מכל רחבי העולם שלא הכרנו בעבר. באמצעות הרשתות החברתיות כמעט כל אחד יכול ליצור קשר עם אנשים שתואמים להעדפות האישיות שלו, מגדר, תחביבים, תחומי עניין, גיל ועוד מאפיינים רבים אחרים. הקשר שנוצר הוא וירטואלי ועשוי להוביל לקשר ממשי ומבוסס, בין אם מדובר על קשר חברי או אפילו קשר עסקי.

הודות לאפשרויות החיבור שהרשתות החברתיות מאפשרות לכל משתמש, הרי שמדובר על זירות נהדרות ואפקטיביות להעלאת פרסומים ותכנים שיווקיים לצרכים עסקיים – בין אם מדובר על חנויות פיזיות שרוצות למשוך אליהן לקוחות חדשים לחנות, בעלי מקצוע שמחפשים לקוחות חדשים, חנויות מקוונות שמציעות מוצרים או שירותי למכירה באמצעות האינטרנט ועוד מגוון צרכים שיווקיים אחרים.

באמצעות שיווק ברשתות חברתיות כל בעל עסק יכול לפרסם את עצמו בצורה נוחה, מהירה ואפקטיבית במקום לבחור בתהליכים פרסומיים מסורתיים יותר כמו פרסום בעיתונים ומגזינים, פרסום ושיווק באמצעות עלונים או כרטיסי ביקור וכן פרסום ושיווק באמצעי התקשורת הגדולים כמו פרסומות ברדיו ובטלוויזיה. בשונה מאמצעי הפרסום הללו, שיווק ופרסום באינטרנט (ובפרט ברשתות חברתיות) נחשב לזול משמעותית לעומת עלויות פרסום אחרות.

נוסף ליתרונות הללו, מדובר על מהלך שיווקי נגיש ונוח לכל מפרסם הודות לכלי ניתוח וחשיפת נתונים בנוגע למהלכי שיווק שנעשים בזמן אמת. כך המפרסם מקבל תמונת מצב עדכנית ואפקטיבית בנוגע לנתוני הקמפיין השיווקי שהוא העלה – מבחינת כמות צפיות, חשיפה, מעורבות, לייקים, שיתופים ועוד מידע יקר ערך שיאפשר לתקן ולשפר את הקמפיין הפרסומי בהקדם להגדלת האפקטיביות שלו.

 

האם תהליך שיווק כזה מתאים לכל עסק?

שיווק באינטרנט הוא שם כולל למגוון זירות פרסום דיגיטליות בהן בעלי עסקים מפרסמים מודעות, קמפיינים ומסרים שיווקיים. תהליכי פרסום אלו נעשים באמצעות שימוש ברשת האינטרנט, כשרשתות חברתיות נחשבות לחלק מהותי מתהליכים שיווקיים אלו ואף לנפוצים ביותר בשימוש בקרב עסקים קטנים וגדולים.

כדי להתחיל לפרסם מסרים שיווקיים ברשתות חברתיות על המפרסם ליצור עמוד עסקי ברשת החברתית הנבחרת, כשלרוב הבחירה של מפרסמים היא העלאת מסרים שיווקיים בכמה רשתות חברתיות במקביל כדי להגדיל את החשיפה למותג שלהם. בהמשך ליתרונות שצוינו לעיל, שיווק ברשתות חברתיות מהווה את הזירות הטובות ביותר לפרסום של עסקים קטנים וגדולים כאחד.

לרוב מהלך שיווקי כזה מושך עסקים קטנים ומתחילים שאינם מחזיקים בתקציבי פרסום גדולים, כך שהם יכולים להתנסות באופן פשוט ונוח בהפצת תכנים שיווקיים, להגדיר את קהל היעד המתאים לאותם תכנים, לקבל נתונים מלאים בנוגע לתוצאות הפרסום וכמובן לשלוט באופן מלא בעלויות הפרסום אותם הם יכולים להגדיר מראש.

כדי לעודד עסקים מכל הסוגים לפרסם ברשתות חברתיות, אותם פלטפורמות פיתחו מערכות פרסום ייעודיות למפרסמים מתחילים/חסרי ניסיון, כך שלא דרוש ידע מקדים או ניסיון קודם בפרסום כדי להעלות מודעות וקמפיינים שיווקיים בעמוד הפרופיל של הדף העסקי ששייך למפרסם.

 

שיווק ברשתות חברתיות – אילו פלטפורמות הן הפופולריות ביותר?

כיום אפשר למצוא מגוון רחב של רשתות חברתיות המאפשרות ליצור קשרים חברתיים ואינטראקציות עסקיות לכל מטרה וצורך, כשרובן מציעות לבעלי עסקים ומפרסמים עצמאיים מרחב פרסומי נוח ונגיש למטרות שיווקיות. בין היצע האפשרויות שיש היום, ישנן כמה רשתות חברתיות שהן הבולטות ביותר בעידן הנוכחי של שיווק ברשתות חברתיות:

  • פייסבוק כבר משנת 2008 פייסבוק נחשבת לרשת החברתית הפופולרית ביותר בקרב ישראלים, כשבהתחלה הרשת החברתית הזו שימשה לאיתור מכרים וחברי ילדות ובהמשך ליצירת קשרים חברתיים עם אנשים מכל רחבי העולם שיש להם פייסבוק. כיוון שפייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות שיש בה מיליוני משתמשים פעילים בכל חודש נתון, הרי שמדובר על כלי שיווקי מצוין עבור עסקים ומפרסמים שרוצים להגיע לקהלי יעד בארץ. מערכת הפרסום של פייסבוק נקראת "מנהל המודעות" ודרכה ניתן להעלות מודעות שיווקיות ממומנות בתפוצה רחבה, לחשוף פוסטים מהעמוד העסקי לקהלי יעד מתאימים ולנתח את תוצאות הפרסום בכל זמן נתון.
  • אינסטגרם אינסטגרם הינה אפליקציה ורשת חברתית שפותחה על ידי חברת מטא, הלוא היא החברה שאחראית על פיתוח של פייסבוק. בשונה מפייסבוק, אינסטגרם מעניקה פלטפורמה רחבה יותר ליצירה ושיתוף של תכנים גרפיים-חזותיים כמו תמונות וסרטונים, ופחות תכנים טקסטואליים כמו שנהוג להעלות בפייסבוק. גם הרשת החברתית הזו מאפשרת למפרסמים להעלות תכנים שיווקיים וממוקדים על פי קהלי יעד, אזורים גאוגרפיים, תחומי עניין ועוד במקביל לאפשרות ניתוח של נתוני הפרסום.
  • טיקטוק שחקנית נוספת וחדשה יחסית מצטרפת לקהילה של רשתות חברתיות, והיא פופולרית בעיקר בקרב צעירים ובני נוער שמעדיפים להתמקד ביצירה וצריכה של תכני וידאו קצרים וקלילים. אפליקציית טיקטוק כוללת מספר גדול אך ממוקד של קהלים ומשתמשים, ולכן לא כל המפרסמים ובתי העסק בוחרים להעלות בה תכנים ומסרים שיווקיים. מצד שני, קהל המשתמשים באפליקציה הזו מעודד עסקים וותיקים וגם חדשים לרענן את המיתוג הקיים, לחפש קהל לקוחות צעיר ועדכני יותר וכן יצירה של תכנים שיווקיים טרנדיים וסוחפים יותר.
  • יוטיוב כיוון שקהל המשתמשים ברשתות החברתיות מעדיף לצרוך תכנים גרפיים וויזואליים, גם יוטיוב נכנסת לרשימה של רשתות חברתיות הפופולריות ביותר. זהו אתר אינטרנט שנועד לאחסון ושיתוף של סרטוני וידאו, ומאז 2066 הוא נרכש ע"י גוגל ומתנהל כחברת בת של ענקית האינטרנט. גם ביוטיוב מפרסמים ובעלי עסקים יכולים ליצור עמודי פרופיל עסקיים, ודרכם להעלות, לשתף ולנהל סרטונים ומודעות שיווקיות בצורה נגישה ופרקטית.

כיצד לבחור את פלטפורמת השיווק המתאימה ביותר?

יש לי עסק - למה אני חייב לפרסם ברשתות החברתיות? אם עד לפני כמה זמן היינו יכולים להתלבט האם כן או לא לפרסם ברשתות החברתיות, היום זה כבר ממש לא עניין של בחירה. למה? משום שכולם נמצאים שם.

כפי שניתן לראות, יש כמה פלטפורמות של רשתות חברתיות שנחשבות למובילות ביותר, נוסף לעוד מספר רשתות חברתיות נוספות שמאפשרות לעסקים לפרסם את עצמם כמו טוויטר, פינטרסט או לינקדין. הבחירה ברשת החברתית הטובה ביותר לצרכי שיווק ופרסום צריכה להיעשות בצורה אינדיבידואלית לצרכים השיווקיים של כל בית עסק וחברה, ולא על פי הפופולריות וכמות המשתמשים שנמצאים ברשת החברתית.

כדי לעשות זאת יש לתכנן קודם כל את האסטרטגיה השיווקית המתאימה לעסק, מהלכים שאפשר ומומלץ לעשות בליווי וייעוץ של חברות דיגיטל מקצועיות המתמחות בכל הקשור לשיווק ברשתות חברתיות.

לסיכום, אם יש לכם עסק קיים ואתם עדיין לא נמצאים באחת או יותר מהרשתות החברתיות, זה הזמן לחשוב לכיוון הזה, כי לשם העולם שלנו הולך. תהליך זה יוביל את העסק שלכם למקום טוב יותר, יגדיל את רמת החשיפה, יגרום ליותר אנשים להכיר אתכם, ימתג אתכם בצורה מדויקת ומן הסתם בסופו של דבר, יעלה את ההכנסות ויעזור לכם לצמוח ולהתפתח גם בכיוונים חדשים שלא חשבתם עליהם קודם לכן

מקומן של הרשתות החברתיות בימינו

למעשה, מעל 75 אחוזים מבני האדם כיום מעבירים את הזמן שלכם, ולא, לא רק את הזמן הפנוי אלא גם זמן העבודה שלהם ברשתות החברתיות. תנסו לחשוב על עצמכם – איך הבוקר שלכם נפתח, בתור לקופת החולים, בדרך לעבודה, בבנק, ואחר הצהריים – בכל הזמנים האלה סביר להניח ש"ביקרתם" לפחות פעם אחת ביום ברשת חברתית כזו או אחרת. הרשתות החברתיות תפסו נפח משמעותי בחיים שלנו – לא מדובר כבר בפלטפורמה אשר נועדה רק לשעשוע בפנאי – אלא פלטפורמה אשר חורשת על תחומים רבים בחיינו – קריאת חדשות, התעדכנות בנושאים החמים ביותר במדינה, וכן, גם סחר וקנייה מתבצע כיום בפייסבוק. בשל כך – פרסום ברשתות חברתיות הוא קריטי ומשמעותי עבור העסק שלכם!

יש לי עסק – למה אני חייב לפרסם ברשתות החברתיות?

אם עד לפני כמה זמן היינו יכולים להתלבט האם כן או לא לפרסם ברשתות החברתיות, היום זה כבר ממש לא עניין של בחירה. למה? משום שכולם נמצאים שם. ילדים, בני נוער, נשים וגברים, מבוגרים וצעירים – כולם שם. בנוסף, לכל רשת חברתית יש מערכת טרגוט ואלגוריתם סופר חכם שיודעים איך לאתר את קהלי היעד שלנו ולכן אם אנחנו לא מנצלים את אחת או יותר מהפלטפורמות הללו לטובתנו, אנחנו פשוט נמצאים מאחור.
יש כמה יתרונות בולטים שפשוט לא ניתן להתעלם מהם שמדובר על פרסום ברשתות החברתיות והם:

חשיפה חשיפה ושוב חשיפה ברגע שאנחנו מפרסמים את העסק, הארגון, החנות או כל דבר אחר ברשתות החברתיות, אנחנו מייצרים חשיפה. כמובן שתהליך הפרסום חייב להיות ממוקד ואיכותי, אך בגדול, אם הפרסום נכון אנחנו יכולים להגיע לכמות אדירה של לקוחות וגולשים פוטנציאליים שיעבירו את המידע הזה הלאה.
מיתוג היום, דרך עמוד עסקי בפייסבוק, עמוד עסקי באינסטגרם וערוץ ביוטיוב אנחנו פשוט יכולים להשיג מיתוג מעולה. דרך הפרסום אנחנו מחזקים את המותג, מעלים את המודעות של הגולשים לגבי החברה שלנו וכך למעשה מייצרים הכרה.
שומרים על קשר באמצעות הנעה לפעולה כמו למשל לייקים, תגובות, תיוגים, האשטגים ושיתופים אנחנו יכולים לשמור על קשר רציף ופעיל עם הלקוחות שלנו, בין אם מדובר בלקוחות פעילים ובין אם בלקוחות פוטנציאליים.

כאשר מדברים על רשתות חברתיות נהוג להתייחס בדרך כלל לענקיות המדיה בימינו – פייסבוק ואינסטגרם. אבל, ישנן רשתות ומדיות חברתיות אחרות בימינו שתופסות גם כן נפח משמעותי בחיינו – יוטיוב, טיק-טוק, וואטסאפ… הן רק חלק מהשמות החזקים והמוכרים ביותר בשוק כיום.
למעשה, הזמן הממוצע שאדם בזבז ביום על הרשתות החברתיות בישראל, על פי סקר שנערך לאחרונה הינו 8 שעות ביום, זמן גדול ורחב בכל היבט שהוא.
כיום מרבית העסקים הבינו את הנוסחה ועברו לשווק את הוצר, העסק, המותג שהם מנסים למכור ברשתות החברתיות. לא הבנתם עדיין את הפוטנציאל האדיר שטמון ברשתות חברתיות? העסק שלכם עדיין לא משווק בצורה כזו או אחרת באחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם? המדריך הנ"ל יציג ויסביר לכם את כל מה שצריך, על מנת שתוכל לקחת את העסק שלכם צעד אחד קדימה באמצעות פרסום ברשתות החברתיות.

למה אני מתכוון כשאני אומר "פרסום ברשתות החברתיות?"

שיווק ברשתות החברתיות הוא לא סתם להעלות פוסטים לפייסבוק לדף שהקמתי לעסק שלי, פרסום ברשתות החברתיות הוא תחום מורכב ומעניין בפני עצמו.

נתחיל מההבהרה הבאה – שיווק ברשתות החברתיות הוא לא סתם להעלות פוסטים לפייסבוק לדף שהקמתי לעסק שלי, פרסום ברשתות החברתיות הוא תחום מורכב ומעניין בפני עצמו.
פרסום ברשתות החברתיות הוא בעצם אסטרטגיה חד שמעית, שבו אתם כבעלי עסק או מוצר כלשהו, מעבירים לגולשים ברשת, ובפרט לגולשים אשר נמצאים כלקוחות פוטנציאליים עבורכם תוכן שיווקי ומידע על העסק שלכם, אשר נועד בסופו של דבר להעלות את קהל הלקוחות, לשמר אותו, ובכך להגדיל את ההכנסה והפופולאריות של המוצר שלכם.
השיווק ברשתות השונות חייב להסתמך ולהיות מבוסס על אסטרטגיה שיווקית כללית ומתוכננת שלכם – מהי מטרת היעד שלי? לאיזה קהל אני פונה? כיצד אני יכול לממש את המטרות שלי באמצעות שיווק ופרסום נכונים של העסק/ המוצר אותו אני מוכר?
יש לזכור! השימוש והמעבר שלכם לרשתות החברתיות יכול לחשוף ולהרחיב את העסק שלכם לקהל יעד חדש שעוד לא הכיר אתכם, קהל יעד פוטנציאלי שלא תלוי במיקום או קרבה גיאוגרפית לעסק שלכם!

מהם היתרונות של הפרסום בפייסבוק לעסקים?

 

פייסבוק הינה המדיה החברתית הגדולה והרלוונטית ביותר עבור עסקים. הסיבה לכך היא שפייסבוק הפכה להיות בימינו מעבר לעוד סתם רשת חברתית, אלא מדובר במאגר חדשות, ידע, ומסחר הגדול ביותר בימינו. פרסום בפייסבוק יכול לעזור במיוחד לעסקים קטנים ועצמאיים, שכן הפייסבוק מאפשר לעסק הקטן שלכם אשר נמצא בתהליך צמחיה להגדיל את החשיפה שלו בעולם ובכך לייצר באז גדול יותר סביבו. מהם היתרונות הבולטים ביותר של פרסום העסק שלכם בפייסבוק?
הנה מספר יתרונות בולטים שיש לדעת:

 

חשיפה לפייסבוק יש מערכת טירגוט חכמה, למעשה מדובר במערכת שיודעת לחשוף את המוצר שלכם לקהל שעשוי להתעניין באחוזים הגבוהים ביותר למוצר הספציפי שלכם. פייסבוק עשוי להגדיל את החשיפה של קהל יעד חדש למוצר שלכם בעשרות אחוזים.
מיקוד פייסבוק יודעת לפרסם את התוכן השיווקי שלכם לקהל היעד הנכון ביותר – הדבר מתבצע באמצעות שקלול גיל, אזור מגורים, מגדר, תחומי עניין, ומגוון נרחב של קריטריונים אשר נועדו להבטיח לכם פרסום ושיווק יעילם של המוצר שלכם.
סטטיסטיקה ופילוח פייסבוק יודעת לייצר עבורכם מידע מדויק וסטטיסטיקה אמינה אשר נועד לספק לכם מידע של – האם השיווק שביצעתי עובד? לא עובד? מהם התחומים שבהם עליי להשקיע יותר בשיווק העסק שלי ומהם התחומים שפחות?

שיווק באינסטגרם – טיפים ונקודות חשובות שעליכם לזכור!

דבר קטן אך חשוב ביותר שעלינו לזכור כאשר אנחנו מתחילים לפרסם באינסטגרם, או כאשר אנחנו מבצעים פרסום ברשתות החברתיות בכלל – עלינו לבצע את השיווק שלנו בצורה המחושבת והמדויקת ביותר. לכל אדם באינסטגרם יש "זמן מסך קצוב" וכל כן הפרסום שלכם חייב להיות הפרסום הרלוונטי ביותר, ומכוון לקהל יעד הספציפי והרלוונטי ביותר. איך עושים את זה? לפניכם מספר טיפים שימושיים:

  • שמירה על הנאמנות והקשר שלכם מול הלקוחות – חשוב מאוד לשמור על קשר יציב ובריא מול הלקוחות שלכם. סביר להניח שלאחר תחילת הפרסום ברשתות החברתיות, ללקוחות רבים או אנשים בעלי פוטנציאל להפוך ללקוחות שלכם יהיו שאלות, בקשות, או חששות שהם ירצו לשתף אתכם. חשוב לתת מענה מהיר ורלוונטי ללקוחות, וללמוד מכך מהם הדברים החשובים שעלינו לתת עבורם מענה ללקוחות.
  • המטרה – ליצור עניין ובאז – המטרה הגדולה שלכם בתור עסקים שמתחילים לעשות פרסום ברשתות החברתיות הינה ליצור תוכן ולפרסם בצורה שתייצר כמות גדולה של "תנועה" לעמוד שלכם. מהי "תנועה" – לייקים, שיתופים, תגובות, ובעצם כל דבר שיכול להגדיל את החשיפה של קהל יעד פוטנציאלי למוצר שלכם.

השימוש בחברות צד שלישי אשר מתמחות בפרסום ברשתות החברתיות – כדאי או לא?

כמו בכל תחום חדש אשר תופס תאוצה בעולם, כיום ישנן חברות צד שלישי רבות אשר מתמחות ועוסקות בשיווק ופרסום ברשתות החברתיות. חברות אלה עוסקות במשך שנים בכל הנושא שלכמו בכל תחום חדש אשר תופס תאוצה בעולם, כיום ישנן חברות צד שלישי רבות אשר מתמחות ועוסקות בשיווק ופרסום ברשתות החברתיות. חברות אלה עוסקות במשך שנים בכל הנושא של שיווק דיגיטלי שיווק דיגיטלי, ובפרט בשיווק ברשתות החברתיות, תחום אשר תופס תאוצה וגדל בשנים האחרונות.
ניתן להכנס לעולם של פרסום ברשתות החברתיות בצורה עצמאית, אך חשוב לדעת שללא כל הכוונה או ידע בנושא, סביר להניח שתבצעו טעויות טיפוסיות, דבר אשר יגרור איבוד של משאבים כגון – כסף וזמן.

חברות אלה ייגשו אל העסק שלכם, יכירו אותו ברמה הגבוהה והמדויקת ביותר, ורק לאחר מכן יבנו יחד אתכם אסטרטגיה מקיפה אשר תעזור לכם להתחיל לפרסם ברשתות החברתיות, ותוך זמן קצר תוכלו גם לצאת לדרך עצמאית בכל הקשור לשיווק מסוג זה.

היתרונות של שיווק ופרסום העסק שלכם במדיות החברתיות באינטרנט –

עולם הפרסום והשיווק היה מושתת אז ראשית דרכו על ההיגיון הפשוט – הצורך והרצון של כל בעל עסק להגדיל את החשיפה של העסק שלו לקהל יעד גדול יותר, ובכך לרכוש את העניין של לקוחות חדשים ופוטנציאליים במוצר שלו.

ההשתלטות של הרשתות החברתיות על עולם הפרסום הוא מובן – הרשתות החברתיות הן הדרך הקלה והפשוטה ביותר כיום להגיע לכמה שיותר אנשים. למעשה, בעולם שבו רוב עולם הסחר יכול להתבצע מאחורי המחשב, כבר אין קשר גדול מידי בין המיקום הפיזי של הלקוחות שלכם, לבין המקום הגיאוגרפי ממנו אתם עובדים.

עולם הרשתות החברתיות יודע לבחור את האנשים אליהם תחשפו בצורה היעילה והטובה ביותר. לדוגמה – פייסבוק יידע לקחת עסק אשר מפרסם מוצרי ספורט, ולהעמיד את הפרסומים שלו בפני בני נוער אשר נמשכים לסוגי ספורט מסוימים ומבצעים אותו בצורה תכופה ביותר.

ממומן בפייסבוק – מה זה והאם אני צריך את זה?ההשתלטות של הרשתות החברתיות על עולם הפרסום הוא מובן – הרשתות החברתיות הן הדרך הקלה והפשוטה ביותר כיום להגיע לכמה שיותר אנשים.

כיום, ישנה האופציה של לעשות פרסום ממומן בפייסבוק. הפרסום הממומן יתבצע לאחר שאתם יחד עם פייסבוק תבחרו את מטרות הפרסום שלכם, קהל הייעד אליו אתם רוצים להחשף, וכו..
לאחר תהליך זה, פייסבוק יגביר את החשיפה של המוצר שלכם בהתאם למטרות שבחרתם, ולבסוף, תקבלו סטטיסטיקה מדויקת של הפרסום שבוצע, על מנת שתוכלו ללמוד מכאן והלאה את המסקנות הדרושות על מנת לבצע בפעם הבא פרסום טוב אף יותר.

שימור על קהל יעד שכבר קיים אצלכם –

נכון, השימוש העיקרי של פרסום ברשתות החברתיות הינו להגיע ולהשיג לקוחות חדשים לעסק שלכם, אבל, ישנו פרמטר לא פחות חשוב שעליכם לחשוב כאשר אתם מתחילים לפרסם את העסק שלכם – שימור על לקוחות קיימים ושמירה עליהם כלקוחות נאמנים.
זכרו – בעולם החדש ישנה תחרות גדולה על כל דבר – תחרות רבה בין עסקים אשר מביאה למגוון גדול ואופציות לכל לקוח. חשוב לבצע מהלכים אסטרטגיים אשר יעזרו לכם לשמור על לקוחות קיימים – שמירה על קשר ישיר מול הלקוחות, הצעה של מבצעים ומוצרים חדשים למייל האישי של הלקוח, איחול "יום הולדת שמח" ללקוחות, ועוד… הם רק חלק קטן מהכלים שלכם לשמירה על קהל לקוחות נאמן.

כמה יעלה לי לפרסם את העסק שלי ברשתות חברתיות?

 

המחיר שיעלה לכם לפרסם את הרשתות החברתיות משתנה ותלוי במגוון קריטריונים כמו למשל באיזו רשת חברתית אתם בוחרים לפרסם, באיזו שיטת פרסום אתם בוחרים – ממומן, אורגני או משולבת, האם אתם אלה שמבצעים את תהליך הפרסום בעצמכם או נעזרים במומחים, מה התקציב שיש לכם להשקיע בפרסום הזה ואילו שינויים אתם עושים במהלך הדרך. תמיד ניתן לבצע שינויים כאלה ואחרים, להקטין או להגדיל את התקציב ,אבל בגדול המחיר לפרסום ברשתות חברתיות נע בין 1,000-50,000 ש“ח בחודש.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

פרסום ממומן בטיקטוק
פרסום ממומן בטיקטוק

טיקטוק היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר. היא צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאחת הרשתות החברתיות המבוקשות, במיוחד בקרב הצעירים. אם העסק שלכם נוגע לקהל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך