מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

אחד המונחים הרלוונטיים לקידום אתרים, ובפרט של אתרים של רופאים ועורכי דין ובתחומי הפיננסים, הוא EAT. כדי שתוכלו להבין טוב יותר איך להתאים כל אתר לדרישות של גוגל, הכנו עבורכם מדריך מפורט בנושא זה.

נגן וידאו

מה זה EAT?
EAT הוא מונח שנלקח מתוך ספר ההדרכה של גוגל לבודקים האנושיים שלה. למעשה מדובר בראשי תיבות של Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – ובעברית: מומחיות, סמכותיות, אמינות.

כלומר, העובדים במחלקה של גוגל שמיועדת לבדיקת אתרים נכנסים לאתרים שונים, ומעריכים את מידת המומחיות שלהם, הסמכותיות שלהם והאמינות שלהם. ההערכה מתורגמת לציונים במגוון רחב של מדדים רלוונטיים (שמפורטים גם הם בספר ההדרכה), וכל הציונים משפיעים על הדירוג של האתר.

איך נוצר ה-EAT?
באוגוסט 2018 האלגוריתם של גוגל עבר עדכון ליבה משמעותי – Medic Update. העדכון התייחס לאתרים בתחומי הרפואה והטיפול, לאחר שהחברה גילתה שיש לא מעט אתרים בתחומים אלה שמדורגים גבוה אבל אינם איכותיים מספיק. מאחר שמידע בתחום רפואי שמגיע מאתר שמדורג גבוה בגוגל נתפש ע”י רוב בני האדם כאמין, בחברה הבינו שנדרשת אחריות – ולכן יצרו עדכון שבוחן באופן מעמיק את המומחיות, הסמכותיות והאמינות של אתרים שמשפיעים במידה רבה על החיים שלנו. סיבה נוספת לעדכון הייתה שלל אתרי affiliate שעסקו בדיאטות והגיעו למקומות גבוהים בדירוגים הרלוונטיים למרות שלא היה בהם תוכן מועיל באמת.

מה זה YMYL ואיך הוא קשור ל-EAT?
העדכון השפיע לא רק על תחום הרפואה אלא על כל האתרים שעונים להגדרה Your Money Your Life, ובראשי תיבות YMYL – כלומר כל אתר שעוסק בתחום שיש לו השפעה על החיים שלנו או על הכסף שלנו.

בהתאם קריטריון ה-EAT רלוונטי לאתרים בשלל נושאים: רפואה, טיפולים, עורכי דין, פיננסים, חדשות ואירועים אקטואליים, מידע על ממשל וחוקים, כושר גופני, תזונה, נדל”ן, קבוצות מאוחדות של אנשים (לפי דת, גזע, מגדר, מדינה), דפי קניות ועוד. אתרים בכל הנושאים הנ”ל שלא היו מספיק סמכותיים ואמינים ירדו מאוד בדירוגים, נפח התנועה אליהם פחת משמעותית, ומאז קידום אתרים מקצועי לוקח בחשבון גם את ה-EAT.

איך לשפר את ה-EAT?
* ציטוטים – ציטוט מקורות איכותיים תורם רבות לסמכותיות. כך למשל באתרים של רופאים כדאי לצטט מחקרים או מאתרים של בתי חולים, באתרים של עורכי דין אפשר לצטט פסקי דין חשובים וכו’. בכל פעם שמצטטים, חשוב לציין מאין נלקח הציטוט כדי להבטיח אמינות מרבית.

* ציון שם המחבר של כל תוכן – כדאי מאוד לציין בתחתית כל תוכן (או בחלק העליון של העמוד) מי כתב אותו, כלומר מי עומד מאחורי המידע. רצוי לפרט מעט אודות הניסיון המקצועי והרזומה של הכותב, וגם לקשר לפרופילים שלו ברשתות חברתיות, וכך להגביר את האמינות. עוד אופציה היא ליצור באתר דף מיוחד לתעודות של הגורם המקצועי שכתב את התוכן ולהכשרות שהוא עבר, ולקשר אליו מכל חתימה על כל מאמר שהוא כתב. מידע נוסף אודות מחבר המאמר שעשוי לשפר את ה-EAT הוא ציון תוכניות בטלוויזיה או ברדיו שבהן התארח, וגם קטעי עיתונות אודותיו.

* עמוד אודות – לעמוד הזה יש להעלות תמונות של הצוות, לפרט את קורות החיים של כל אחד ואחת, להוסיף תעודות רלוונטיות וכל פרט אחר שיהפוך למשל את הרופאים בקליניקה או עורכי הדין במשרד לגורמי סמכות. כמו כן, על-מנת להקנות אמינות לחברה כולה, רצוי להוסיף כמה שיותר פרטים לגביה – לקוחות קיימים (כולל המלצות), כתובת, קישור לווייז, שעות פעילות ועוד. בקרוב נעלה מדריך בנושא ספציפי זה.

* תעודות – את התעודות חשוב כאמור לשבץ בעמוד האודות. אפשר להעלות חלק מהן גם לעמוד הראשי באתר, ואם יש צוות של מספר אנשים (למשל מספר רופאים שעובדים ביחד באותה קליניקה) ההמלצה היא ליצור לכל אחד מהם דף נפרד, כמובן עם התעודות שצבר.

* אזכורים ברשת – אנשים שהם אוטוריטה בתחום שלהם מופיעים במקומות רבים ברשת – מתארחים בפודקסטים, מנחים וובינרים, מופיעים בסרטוני יוטיוב, מעלים לייבים, עונים על שאלות בקבוצות פייסבוק, מוזכרים בכתבות באתרים שונים, ועוד ועוד. אימוץ הגישה הזו תורם רבות למומחיות ולסמכותיות, גם בעיני גוגל, ולכן כדאי להשקיע בכך זמן. בכל הופעה שכזו חשוב לוודא שיוזכר השם המלא, ובמידת האפשר לקשר משם לאתר שאותו רוצים לקדם. חיפוש בגוגל אחרי השם שלכם, כשהוא במרכאות, יאפשר לכם לראות מה המצב כיום – אם אתם מופיעים באתרים שגוגל מתייחס אליהם כסמכותיים.

* גוגל מפות – עוד המלצה היא לפתוח כרטיס עסק בגוגל מפות, ולשמור עליו פעיל – עם תמונות, חוות דעת של לקוחות שביקשתם מהם לדרג אתכם, ועוד.

* אינדקסים – כדאי להירשם לאינדקסים רלוונטיים, ולבקש מהלקוחות לדרג אתכם גם בהם (כשתמיד אפשר להציע צ’ופר חביב למי שיעשה זאת). בכל אינדקס ודאו שמופיע ה-NAP (ראשי תיבות של name, address, phone), כדי שגוגל יוכל להצליב את הנתונים עם האתר שלכם.

* ביקורות שליליות – חשוב להגיב לביקורות שליליות. התגובה צריכה להיות עניינית, במטרה להבין מה הייתה הבעיה ואיך לפתור אותה (וכך במקום אזכור מזיק ייווצר סיגנל חיובי שמעיד על נכונות להקשיב לביקורת ולתקן טעויות). אם הביקורת לא נכונה אפשר לערער עליה (לגוגל / פייסבוק וכו’).

* ניקוי מוניטין – יש לנו מדריך מפורט בנושא זה, מוזמנים להיעזר בו.

* מאמרים מקצועיים באתרים אחרים – עדיף עם קישור לאתר שלכם, אבל גם בלעדיו עצם האזכור (שעליו כמובן אסור להתפשר) משפר את ה-EAT.

* אתר מאובטח – גם פרוטוקול האבטחה של האתר משפיע על ה-EAT. הסטנדרט כיום הוא אתרי HTTPS, עם תעודת SSL. באתר שהוא חנות חובה לציין באופן בולט את פרוטוקולי האבטחה ואת הלוגואים הרלוונטיים.

* תגובות למאמרים באתר – כדאי לאפשר תגובות, כך שהגולשים יוכלו להעיר, להוסיף על המידע, להביע עמדה משלהם וכו’. הנכונות להקשיב לגולשים תורמת לרושם החיובי. כמובן שחשוב להתייחס לתגובות.

* עדכונים תכופים של האתר – גם עמודים חדשים, וגם עדכונים בעמודים קיימים. אנחנו חיים במציאות דינמית, ולכן יש לא מעט מקרים שבהם תוכן בעמוד מסוים כבר לא מעודכן לגמרי. כשזה המצב, אפשר להוסיף פסקה שמפרטת את השינויים (“עד לתאריך כך וכך זה היה המצב, בעקבות עדכון כזה וכזה המצב כיום הוא…”). באופן כללי כדאי תמיד לציין תאריך נכונות (“נכון לתחילת 2023…”). מדיניות זו מראה ללקוחות שאתם מחויבים לעדכניות ולאמינות, וגם הבודקים של גוגל מתרשמים מכך לטובה.

* עמודי זבל – עמודי 404, עמודים דלי תוכן, עמודים מהסוג של “נסרק אבל לא נכלל”, עמודים יתומים – חשוב לטפל בהם (בעזרת ה-google search console, בקרוב נעלה מדריך לשימוש בכלי חיוני זה).

* תוכן דו-משמעי – מומלץ להימנע מתכנים שכאלה. אם יש שתי דעות ושתיהן מספיק תקפות כדי להציג אותן, אפשר לפרט לגבי שתיהן, עם מקורות רלוונטיים לכל אחת מהן, אבל גם במקרים אלה רצוי בסוף להגיע עמדה ברורה, כלומר מהי הדעה הנכונה יותר בעיניכם.

* פייק ניוז – מאז הקורונה ההתייחסות לפייק ניוז היא בחומרה רבה. בדקו היטב את המקורות שלכם וכל מידע שאתם מעלים – במיוחד כאמור כשעל הפרק סוגיות פיננסיות, בריאותיות, משפטיות וכו’.

* ביקורת עמיתים – רצוי לפרסם את המאמרים בפורומים מקצועיים. ביקורות מצד עמיתים ותגובות יחזקו את הסמכותיות. אם קולגות יצטטו מהמאמר, יתייחסו אליו אצלם באתר או אפילו אם הם יכתבו מאמר נגד, התוצאה תהיה שאתם תיתפשו כאוטוריטה (מפני שהקהילה המקצועית מתייחסת אליכם).

* אחריות / ביטוח / מדיניות החזרים / מדיניות הגנת פרטיות – בעיקר באתרי מסחר, אבל לא רק. מידע ברור בנושאים אלה מחזק את האמינות. במידת הצורך ניתן להתייעץ עם עורך דין כדי לנסח מדיניות מדויקת וחד-משמעית.

* קישורים מאתרים סמכותיים – אתר סמכותי הוא אתר ותיק, של מוסדות מוכרים (למשל בית חולים, או אתר של פסקי דין), אתרי חדשות ויש עוד אופציות. יש לנו מדריך ייעודי גם בנושא זה.

* תנועה ישירה לאתר – כדאי לעודד כניסה לאתר גם לא דרך גוגל, מפני שכל כניסה ישירה מעידה מבחינת גוגל על סמכותיות. אפשר למשל להזרים תנועה דרך פייסבוק (אורגני / ממומן).

* חיפושי מותג – גם חיפוש של שם הרופא או עורך הדין, או פירמת הייעוץ הפיננסי וכו’, מעיד על סמכותיות. אחת הדרכים האפקטיביות היא פרסומות שכוללות הנעה לפעולה הזו (“חפשו בגוגל עורך דין תאונות דרכים דני כהן”) – גם במרחב הדיגיטלי וגם במדיה המסורתית.

* הפנים של החברה – אמזון מזוהה עם ג’ף בזוס, טסלה עם אילון מאסק ויש כמובן עוד דוגמאות. בהתאם גם לכם כדאי להשתמש בדמות בכירה ומוכרת כפנים של החברה.

* סכמות – סכמה היא אלמנט שמתווסף לקוד של האתר כדי לעזור לגוגל להבין מה כולל כל דף. סכמות רלוונטיות, למשל לתמונות או ל-FAQ, תורמות ל-EAT. בקרוב נפרסם מדריך ליצירת סכמות נכונות.

* התאמה למובייל – חובה לכל אתר, ובפרט לאתרים שעונים להגדרה YMYL מפני שחלק גדול מאוד מהטראפיק אליהם מגיע מהסלולר. יש לנו מדריך מפורט בנושא Mobile First ואפשר להיעזר בו.

* מהירות טעינה – עוד פקטור בעל משקל נכבד בקידום אתרים.

* אופטימיזציה ודברים טכניים – הכוונה היא לטיפול בנושאים כמו טייטלים, כותרות, תגיות לתמונות וכו’. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת ScreamingFrog.

* מיתוג – העיצוב של האתר מייצר רושם ראשוני משמעותי. כדאי להראות אותו למספר אנשים שאתם סומכים על דעתם, ולשאול מה משדר האתר – כדי לוודא שהמראה שלו אכן מעביר את המסרים הרצויים (למשל, אתר של עורכי דין חייב לשדר רצינות, סולידיות ויסודיות, ואילו אתר של רופאים צריך להעביר גם דרך העיצוב מסר של תקווה). עיצוב מקצועי יכול לשדרג באופן דרמטי את האתר מבחינה חשובה זו.

* הוותק של הדומיין – קניית דומיין של אתר בנישה הרלוונטית ובניית אתר בדומיין הזה יכולה להאיץ את תהליך הקידום – מפני שגוגל מייחס חשיבות גם לוותק.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך