מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

כיום ישנן מספר דרכים שונות בהן עושים שימוש על מנת לחשב עלויות של קמפיינים ממומנים לקידום אתרים, לא משנה אם מדובר בקידום ממומן בגוגל או שמא קידום ממומן בפלטפורמות אחרות או מנועי חיפוש אחרים.

כאשר אנו מדברים על CPC (ראשי תיבות של: Cost Per Click) אנחנו למעשה מדברים על העלות לקליק שעל המפרסם לשלם, כלומר המחיר שהמפרסם צריך לשלם עבור כל לחיצה של גולש על מודעת הפרסום שלו.

נגן וידאו

מאחר וישנה תחרות גדולה מאוד על ביטויי המפתח המובילים בתחומים השונים במדינת ישראל, זאת מאחר והמקום אשר מוקדש לתוצאות חיפוש ממומנות לא יכול להכיל את כולם, מקדמי האתרים הם אלו אשר מחליטים על הסכום אותו הם מוכנים לשלם בנוגע להצגה של המודעה שלהם, האלגוריתמים של מנועי החיפוש השונים לוקחים בחשבון את הסכום ששילם מקדם האתרים בעבור הצגת המודעה ומשתמשים בו כאחד הפרמטרים לקביעת המיקום של מודעת פרסום בתוצאות החיפוש.

באמצעות צפייה בדוחות של גוגל אנליטיקס ניתן לראות מהו המחיר הממוצע ששילמתם בנוגע לכל קליק, באופן הזה אפשר להבין האם הרווחים מן המודעה היו שווים את הסכום שהושקע עליה ולבצע אופטימיזציה בהתאם למסקנות. לצורך הדוגמא, ויתור על מילות מפתח שעלות ההתמקדות בהן היא גבוהה ובמקום זאת התמקדות בביטויים ארוכים יותר שמחירם נמוך יותר.

מתי משתמשים ב-CPC

בתחום הפרסום והשיווק האינטרנטי המונח CPC משמש בדרך כלל לתיאור של שני נושאים עיקריים:

CPC למדידת ביצועי מודעה – בחלק גדול מן המקרים העלות ללחיצה על המודעה תשמש את מפרסמי המודעות בתור פרמטר בו הם משתמשים לצורך מדידת ביצועי המודעות שלהם. ככל שהמספר עליו עומד ה-CPC הוא נמוך יותר, כך מפרסם המודעה צריך לשלם פחות כסף במידה והגולש לוחץ על המודעה שלו ומגיע לאתר האינטרנט שלו.

CPC מודל פרסומי – חלק גדול ממקדמי האתרים משתמשים במונח CPC לצורך תיאור של מודל פרסום בפלטפורמות הפרסום השונות הקיימות באינטרנט בהן מקדמי האתרים מפרסמים מודעות, מקדמי האתרים משלמים רק במידה ובוצעו לחיצות על המודעה שהם פרסמו. למרות שאנשים רבים משתמשים במונח זה, המונח PPC ( ראשי תיבות של Pay Per Click) מתאים יותר לתיאור של מודל הפרסום הזה.

כיצד מחשבים CPC?

חלק גדול מן האנשים מעוניינים לחשב את ה-CPC בנוגע למודעה שלהם אך הם אינם יודעים כיצד לעשות זאת, לשם כך הכנו עבורכם הסבר קצר ופשוט בנוגע לחישוב של CPC עבור מודעות.

על מנת לחשב את ה-CPC בנוגע למודע שפירסמתם כל שעליכם לעשות זה לחלק את הכסף שהשקעתם על פרסום מודעה מסוימת במספר הלחיצות שהגולשים ביצעו על אותה מודעה.

לצורך הדוגמא נניח כי השתמשתם בתקציב של 10 שקלים לצורך קמפיין ממומן בפייסבוק. בסופו של הקמפיין הממומן אתם מגלים כי רק 10 גולשים לחצו על המודעה שלכם, מכאן ניתן להבין שהעלות פר קליק של קמפיין הפרסום הספציפי עליו מדובר היא שקל אחד.

החשיבות של ידיעת ה-CPC

אנשים רבים אינם יודעים לומר מדוע חשוב לדעת את ה-CPC של מודעות הפרסום שלהם, אנחנו כאן על מנת לעשות לכם סדר בדברים.

התשובה לכך היא פשוטה וקלה: במקרים בהם העלות שאנו משלמים פר קליק היא גבוהה יתר על המידה או שמא העלות שאנו משלמים רק קליק גבוהה ממחיר המוצר אותו אנו מפרסמים במודעה – הרי שאנו נפסיד כסף בסופו של דבר.

כאשר אנו מבצעים חישוב ל-CPC של מודעה מסוימת המטרה העיקרית היא לדעת כמה שילמנו בפועל ולנסות להקטין את העלות שאנו משלמים פר קליק.

למה אתם שואלים את עצמכם? הרי אין דבר כזה CPC רע או טוב, ישנם מפרסמים מסוימים שעבורם לשלם 5 שקלים עבור לחיצה על מודעת פרסום זה בסדר מכיוון שהם מפרסמים מוצרים יוקרתיים שמחירם יקר יחסית, כלומר המחיר שהם משלמים על כל גולש שלוחץ על המודעה הוא בסדר מבחינתם. אך לעומת זאת מפרסמים שמוכרים מוצרים במחיר של עשרות שקלים ומשלמים 5 שקלים פר לחיצה על מודעת הפרסום שלהם ככל הנראה לא יחזירו את ההשקעה שלהם.

איך אני יכול לשמור על CPC נמוך?

כפי שכבר הסברנו לכם, המחיר אותו תשלמו על כל קליק של לקוח פוטנציאלי על מודעת הפרסום שלכם נמדד בהתאם לכמות האנשים שלחצו על המודעה. אז כל מה שעליכם לעשות זה פשוט לדאוג שכמה שיותר אנשים ילחצו על מודעת הפרסום שלכם. ריכזנו עבורכם מספר דרכים שיעזרו לכם להגדיל את כמות הלחיצות על מודעות הפרסום שלכם:

נסו לגעת גם בקהלים ה”זולים” – ישנם מקרים רבים בהם העלויות בקמפיינים מסוג PPC נקבעים בסגנון הדומה למכירה פומבית. במידה ואתם מפרסמים בתחום פופולרי וחם ויש לכם עוד אלפי מתחרים שמפרסמים לקהל אליו אתם פונים מוצרים דומים לשלכם, פלטפורמות הפרסום השונות יציגו את המפרסם שישלם את הסכום הגבוה ביותר. בדיוק בשל כך אנו ממליצים לכם לנסות למצוא תת נישה שקיימת בתוך הנישה בה אתם מפרסמים, רוב הסיכויים שהתחרות בה תהיה הרבה יותר נמוכה.

פנו לקהלי יעד רלוונטיים בלבד – נניח שהתחלתם להריץ קמפיין פרסום חדש בפייסבוק והשקעתם עליו 500 שקלים אך קהל היעד אליו פונה הקמפיין כלל לא מתעניין במוצר שאתם מפרסמים והוא בכלל לא רלוונטי לאותו קהל יעד – במקרים מן הסוג הזה ככל הנראה שכמות הלחיצות על המודעה שלכם תהיה נמוכה מאוד ובשל כך העלות שתשלמו פר לחיצה על המודעה תהיה גבוהה מאוד.

הבליטו את המודעות שלכם כמה שיותר – ככל שהמודעה שלכם תהיה בולטת ומושכת יותר כך יותר אנשים ילחצו עליה. השקיעו בעיצוב המודעה שלכם ובתוכן של כל אחת מן המודעות שאתם מפרסמים.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך