מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO) מבוסס על מידע מקיף, עדכני וכמובן מדויק. אחד המרכיבים החשובים באיסוף כל המידע הנחוץ הוא מחקר תחרות בגוגל, וכדי שתוכלו להבין טוב יותר במה מדובר הכנו עבורכם את המדריך המפורט הבא.

נגן וידאו

למה צריך מחקר תחרות בגוגל?
מחקר תחרות מאפשר לנו להבין האם יש בכלל הצדקה לקידום אתר עבור מילות מפתח מסוימות. כלומר, האם כמות החיפושים גדולה מספיק כך שאם האתר יופיע במיקום בולט, הדבר יוביל להגדלה משמעותית של נפח התנועה אליו. בנוסף נבחנת רמת התחרות, כך שאפשר יהיה לדעת מהי מידת ההשקעה הנדרשת לקידום האתר.

בכל מקרה, קודם כל נבצע מחקר מילות מפתח, שהוא הבסיס לכל SEO, ולאחר מכן נבחן את כמות החיפושים לכל מילה וביטוי שהעלה המחקר.

כמה מתחרים יש עבור כל מילת מפתח?
מרכיב נוסף של מחקר תחרות בגוגל עבור קידום אתרים אורגני הוא בדיקת מספר המתחרים הרלוונטיים עבור מילות המפתח החשובות (אלה שמצאנו שיש עבורן מספר גדול מאוד של חיפושים).

לפי הכותרת
לצורך הבדיקה הזו, מקלידים בתיבת החיפוש בגוגל את הביטוי “allintitle” ואת מילת המפתח שאותה בוחנים – למשל “allintitle ייעוץ משכנתאות”. מעל לתוצאות החיפוש, גוגל מציג את מספר התוצאות הרלוונטיות – כלומר, את מספר האתרים שבחרו לכלול ב-Title שלהם את הביטוי המדויק “ייעוץ משכנתאות” (ה-Title הוא הכותרת שאיתה מופיע כל אתר בדף תוצאות החיפוש של גוגל).

זוהי אינדיקציה טובה מאוד למספר המתחרים עבור הביטוי הספציפי “ייעוץ משכנתאות”, וכמובן כדאי לחזור על הבדיקה עבור עוד מילות מפתח (“יועץ משכנתאות”, “ייעוץ משכנתא”, “מחשבון משכנתא” וכו’).

לפי הביטוי המדויק
עוד אינדיקציה למספר המתחרים היא להקליד את מילת המפתח בתוך מרכאות. כלומר לכתוב בגוגל “ייעוץ משכנתאות” ולא רק ייעוץ משכנתאות. המספר שמציג גוגל מעל לכל תוצאות החיפוש הוא מספר האתרים שבהם מופיע הביטוי המדויק – וגם הוא מספק אומדן טוב לרמת התחרות עבור כל מילת מפתח.

לפי מספר המתחרים שמשקיעים בקידום ממומן
אם יש לאתר שאותו מנסים לקדם מתחרים רבים שמפרסמים בפייסבוק עבור מילת מפתח מסוימת, למשל “יועץ משכנתאות”, סביר להניח שה-SEO יהיה אתגר מורכב יותר. כדי לדעת כמה מתחרים מוכנים להשקיע סכומי כסף כאלה ואחרים בפרסום בפייסבוק, כותבים בגוגל Facebook ads library ונכנסים לספריה של המודעות בפייסבוק. בתוך הספרייה תתבקשו לבחור את סוג המודעות ואז להקליד את מילת המפתח.

החיפוש מאפשר לראות גם את מספר הפרסומות וגם מיהם השחקנים בתחום הפעילות שבוחרים לפרסם בפייסבוק עבור הביטוי “ייעוץ משכנתאות” (או כל מילה אחרת שחשובה לנו).

באופן דומה ניתן לבדוק כמה מתחרים מפרסמים בגוגל – בקרוב ניצור סרטון ומדריך ייעודי לפעולה זו, שמתבצעת דרך גוגל אדוורדס.

הוותק של הדומיין
מחקר התחרות עשוי לכלול במידת הצורך גם בדיקה של הוותק של המתחרים העיקריים. הסיבה לכך היא שהתחרות בדומיינים ותיקים מורכבת יותר, ולכן בדיקת הוותק מאפשרת להעריך מראש כמה זמן יידרש ל-SEO ומה היקף המשאבים הנחוצים עבורו. את הוותק של הדומיינים השונים ניתן למצא באתר שנקרא Archive. פעולה זו היא גם חלק ממחקר מתחרים.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך