מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

שם המרצה: גרישה פיינברג

היררכיית אתר אינטרנט היא סידור כל העמודים שיש בו בהתאם לחשיבות שלהם. העמוד החשוב ביותר הוא באופן טבעי דף הבית, הבאים בתור הם עמודי הקטגוריות או העמודים שמופיעים בסרגל הניווט, ויש כמובן עוד רמות להיררכיית אתר. כדי לעזור לכם להבין את חשיבות ההיררכיה ואיך לתכנן נכון מבנה אתר אינטרנט הכנו עבורכם מדריך מפורט – מוזמנים להיעזר בו.

נגן וידאו

מספר הקליקים מדף הבית
היררכיית אתר מבוססת על מספר הקליקים שהגולש או הגולשת צריכים ללחוץ כדי להגיע לעמוד מסוים. הכלל החשוב ביותר לגבי מבנה אתר אינטרנט הוא שמומלצת פירמידה שטוחה – כך שניתן יהיה להגיע לכל עמוד תוך 2 קליקים לכל היותר.

למה חשוב להקדיש תשומת לב להיררכיה נכונה?
היררכיה של אתר אינטרנט משמעותית גם מבחינת חוויית הגלישה וגם עבור גוגל.

לגולשים היררכיית אתר עוזרת להבין איפה הם נמצאים, ובנוסף קל להם יותר להבין איך להגיע לכל עמוד שנחוץ להם.

מבחינת מנוע החיפוש, ההיררכיה עוזרת לו להבין את המבנה הפנימי של האתר. עוד תועלת היא סריקה מיטבית של כל העמודים כך שהם מאונדקסים מהר יותר. בחלק מהמקרים יש עוד רווח: היווצרות SiteLinks (אותם קישורים נוספים שמופיעים בדף תוצאות החיפוש בגוגל מתחת לדף הבית, ושמובילים לעמודים רלוונטיים אחרים באתר). ה-SiteLinks מייצרים נוכחות בולטת יותר בדף תוצאות החיפוש, ומגדילים את הסיכוי שהגולשים ייכנסו לאתר.

מהו מבנה נכון של אתר אינטרנט?
כאמור המבנה המומלץ עבור אתר אינטרנט הוא פירמידה שטוחה, כך שניתן להגיע לכל עמוד ב-2 קליקים לכל היותר מדף הבית. כדי ליישם את המבנה הזה בוחרים קטגוריות ותת-קטגוריות, כשלמעשה כל קטגוריה היא מיני סייט.

העמודים החשובים ביותר בהיררכיה אחרי דף הבית הם אלה שמופיעים ב-Header, ב-Side Bar או ב-Footer. כשמוסיפים עמוד להדר, לפוטר או לסייד בר זהו גם איתות לגוגל לגבי חשיבותו. בחירת העמודים האלה מבוססת על מחקר מילות המפתח, וכדאי גם לבצע קלסטריזציה לפני שמתכננים מבנה אתר (יש לנו גם מדריך מפורט בנושא מחקר מילות מפתח וגם מדריך לקלסטריזציה, מוזמנים להיעזר בשניהם).

שימו לב: אם רוצים לקדם עמוד מסוים, אפשר לשבץ אותו גם בתפריט וגם בפוטר, אבל עם ביטוי שונה (לדוגמה, “ייעוץ משכנתאות” בתפריט ו”ייעוץ משכנתא” בפוטר). שני הביטויים יהיו מן הסתם כאלה שזוכים לחיפושים רבים (ורלוונטיים לעמוד).

היררכיית SILO
מבנה אתר אינטרנט נפוץ הוא SILO. הכוונה היא לאתר שבו כל התכנים מחולקים לפי נושאים, וכל אזור כזה מבודד מהאחרים ועומד בפני עצמו. את המבנה אפשר לראות בשרטוט הבא. לדוגמה, קטגוריה אחת יכולה להיות “קידום אורגני בגוגל”, קטגוריה שנייה היא “קידום ממומן” והשלישית “פרסום בפייסבוק”. אל שלושת הקטגוריות יש גישה ישירה מדף הבית, בתוך כל קטגוריה מפורסמים תכנים רלוונטיים עבורה, ומכל תוכן כזה ניתן לחזור אל העמוד הראשי בקטגוריה, ולפעמים גם לעבור בין המאמרים באותה קטגוריה – אבל לא לעבור לקטגוריות אחרות.

מבנה SILO לא מתאים לכל סוגי האתרים, ובפרט לא לכאלה שיש בהם מעט עמודים יחסית. להרחבה נוספת בנושא מוזמנים להיכנס למדריך שלנו שעוסק בקישורים פנימיים.

דגשים נוספים
* עמודים יתומים: אם יש באתר עמוד שהגולשים לא יכולים להגיע אליו בשום דרך כדאי כמובן לתקן את המצב – כלומר, להבין איפה המקום שלו בהיררכיה ומאיפה הכי טוב להוציא אליו קישור.

* פירורי לחם: דרך נוספת לציין לגוגל ולגולשים מהי ההיררכיה של האתר. לדוגמה, בפורטל חדשות יופיע בחלק העליון של כל ידיעה הנתיב שמוביל אליה (בסגנון “ספורט > כדורגל ישראלי > ליגת העל” – כלומר ההיררכיה היא ספורט שהוא גם עמוד קטגוריה, אחר כך כדורגל ישראלי ואחר-כך ליגת העל). יש לנו מדריך מפורט בנושא ושם תוכלו לקרוא מהם פירורי הלחם ואיך מיישמים אותם בקלות.

* קישורים פנימיים: הדפים החשובים ביותר צריכים לקבל את הכמות הגדולה ביותר של קישורים פנימיים.

* מבנה URL: עוד אופציה ליצור היררכיית אתר היא באמצעות URL שמפרט את המבנה.

* טקסט בכותרת: הטקסט בכותרת יכול גם הוא להבהיר מיהם העמודים החשובים ביותר בהיררכיה.

ההיררכיה של אתרי מתחרים
לפני שבונים היררכיית אתר כדאי לבדוק מה עשו המתחרים העיקריים (שאותם מזהים באמצעות מחקר מתחרים). כדי לדעת מהו מבנה אתר האינטרנט של מתחרה כזה או אחר נעזרים בתוכנה חינמית (כל עוד האתר מכיל עד 500 עמודים) בשם ScreamingFrog. בתוך התוכנה לוחצים על Visualization ושם על Crawl Free Graph – ומקבלים את ההיררכיה.

 

 

 

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך