מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

בעבר גוגל הייתה סורקת רק את גרסת הדסקטופ של כל אתרי האינטרנט. עליית הסמארטפונים הובילה לכך שרוב הכניסות לרוב האתרים הגיעו מהמובייל, ולכן החל מאוקטובר 2017 השתנתה המדיניות של גוגל. בשלב ראשון הדרישה הייתה לאתרים רספונסיביים או ליצירת גרסת מובייל במקביל לגרסת הדסקטופ. בהמשך עלה הרף, וכיום האלגוריתם של מנוע החיפוש כולל עדכון בשם Mobile First – כך שכל אתר נבדק קודם כל לפי האופן שבו הוא עולה בסמארטפונים.

נגן וידאו

מה זה עיצוב מובייל פירסט של גוגל?
לפי נתונים עדכניים, נפח התנועה מהסלולריים יכול להגיע גם ל-90% מתוך כלל הגולשים באתר. בהתאם גוגל בוחנת קודם כל את האתר במסכים הקטנים יחסית. עיצוב מובייל פירסט פירושו להתאים את האתר לגלישה סלולרית – כלומר ליצור עיצוב שעומד בכל הקריטריונים של העדכון הנ”ל של גוגל.

איך המובייל פירסט משפיע על קידום אתרים בגוגל SEO?
המסקנה ברורה: אם גוגל סורקת את גרסת המובייל של האתרים, חשוב מאוד להקדיש להם תשומת לב בהתאם. הצגת האתר ה”רגיל” במסך של טלפון נייד, כך שהגולשים צריכים להזיז את התצוגה עם האצבעות, היא ממש לא אופציה. למעשה ישנה שמועה שלפיה אתר שלא נראה טוב במובייל ישלם על כך בדירוג נמוך יותר גם בדסקטופ (אפילו אם האתר נראה מצוין על מסך גדול!) – כך שעיצוב מובייל פירסט הפך למרכיב קריטי בקידום אתרים.

מה צריך לבדוק בגרסת המובייל?
הקריטריונים של Mobile First הם:

גודל המסך
סמארטפונים מגיעים בגדלים שונים של מסכים, ולכן האתר חייב להיות מותאם לכל מיני גדלים אפשריים של תצוגה. בוורדפרס כל התבניות, או לפחות רובן המכריע, הן רספונסיביות – כך שבניית אתר בוורדפרס מבטיחה התאמה מדויקת לגודל כל מסך.

מהירות טעינה
במובייל האינטרנט איטי יותר בהשוואה לגלישה במחשב נייח, ולכן יש חשיבות רבה למהירות הטעינה של האתר. בקרוב נפרסם מדריך מפורט בנושא, ובכל מקרה כדאי לדעת שכל בעל אתר יכול לבדוק בקלות מה מהירות הטעינה שלו – באמצעות Google Inside. אפשר גם לרשום בגוגל “בדיקת מהירות טעינת אתר” ולהשתמש באחת מהאופציות שתמצאו – וכך לדעת מהו מצבו של האתר שלכם מבחינה זו.

ניווט באתר בסלולר
ניווט נוח כולל תפריט ברור, אופציות “קודם” ו”הבא”, כפתורים לחיצים עם מרחק מספיק גדול ביניהם כך שגם גולשים עם אצבעות גדולות יוכלו להגיע למקום הרצוי מבחינתם, קישורים פנימיים לא קרובים מדי זה לזה על גבי הטקסט כדי שאפשר יהיה ללחוץ על הקישור הנכון בלי להסתבך, ועוד.

above the fold מעל הקיפול
הכוונה היא למסך הראשון שהגולש רואה כשהוא נכנס לאתר, בלי לגלול למטה. התפקיד של ה-above the fold הוא להבהיר מיד לכל גולש וגולשת לאן הגיעו, ולהשרות עליהם ביטחון שהם במקום הנכון – עם כותרת מדויקת, מלל מתאים ואם צריך גם תמונה. דגש נוסף הוא ייצוגיות ועיצוב מזמין, מפני שזהו הרושם הראשוני שיוצר האתר במובייל. בקרוב נפרסם סרטון בנושא הספציפי זה.

נגישות ושיפור של חוויית הגלישה
נגישות אתר היא לא רק לאנשים בעלי מוגבלויות אלא לכלל הגולשים – בגלל המאפיינים הייחודיים של הגלישה בסלולר. למשל, רצוי להימנע מטקסט קטן מידי ולהקפיד על מרווחים בין השורות – כדי שיהיה קל יותר לקרוא. כמו כן חשוב לוודא שכל הכפתורים תקינים ושכל פעולה שהאתר מציע אכן ניתנת לביצוע.

ארכיטקטורת האתר במובייל פירסט
מומלץ לבקש ממספר אנשים לעבור על האתר ולשאול אותם האם השימוש בו נוח, האם ההיררכיה שלו ברורה, האם קל להבין מה עושה כל כפתור, האם מובן מה צריך לעשות בכל עמוד, איך להגיע לכל מקום וכו’. את הפידבקים תוכלו לתרגם לתובנות ולשיפור נוסף של חוויית הגלישה.

קריאה לפעולה
לא לשכוח להוסיף קריאה לפעולה – כדי להניע את הגולשים לבצע את הפעולה הרצויה מבחינתכם. אם לדוגמה אתם רוצים שהם יצפו בסרטון, כדאי מאוד לכתוב להם טקסט מתאים שישכנע אותם ללחוץ על ה-Play.

אבחון מקיף
כדי לדעת מה מצב האתר, ומהן נקודות התורפה שלו במובייל נכנסים ל-Search.google.com ואז בוחרים בתפריט את “נוחות השימוש בניידים” (או שפשוט נכנסים לקישור הבא: https://search.google.com/test/mobile-friendly).

התוצאה תהיה דוח שמראה כמה עמודים באתר תקינים, כלומר עומדים בקריטריונים של Mobile First, וכמה לא. בנוסף הדוח מציג את העמודים הספציפיים שעלולים להוריד את הציון של האתר, וגם מפרט מהן הבעיות – כך שתוכלו לדעת בדיוק מה צריך לתקן באתר.

 

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך