מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

שם המרצה: גרישה פיינברג

תשובה קצרה 3-12 חודשים

כמה זמן לוקח לקדם אתרים בגוגל אתם שואלים? התשובה הקצרה היא בין 3 ל 12 חודשים. התשובה הארוכה כוללת משתנים רבים נוספים המשפיעים על קצב קידום האתר. ראשית, חשוב להדגיש כי כיום ישנן דרכים רבות לקידום אתרים בגוגל. שימוש בשיטות רבות ומותאמות לאתר יביאו לתוצאות קידום מהירות יותר. שנית, חשוב להבהיר כי קידום שאינו מוביל את האתר למקום טוב בעמוד הראשון בגוגל אינו תורם רבות לריבוי תנועת הגולים באתר. קידום מהעמודים האחרונים לעמוד השלישי או הרביעי לא יספיק, שהרי מרבית הגולשים מסתפקים בתוצאות שגוגל מספק להם בעמוד הראשון למילות החיפוש שהקלידו. נקודה נוספת שמשפיעה רבות על קצב קידום האתר היא כמובן המתחרים הקיימים בתחום האתר שלכם. ישנם אתרים בהם רמת התחרות נמוכה, מה שיאפשר לבעלי האתר ליהנות משירותי קידום מהירים במיוחד, ולחילופין, ישנם אתרים בהם רמת התחרות קשה ומורכבת, מה שיאריך בעשרות אחוזים את משך זמן הקידום. במילים אחרות, קידום אתרים מקצועי הכולל קידום האתר עד למקום טוב בעמוד הראשון של גוגל, אורך בין 3 ל 12 חודשים וכולל משתנים רבים המשפיעים על קצב הקידום.

נגן וידאו

ארגז החול
תופעת ארגז החול היא תופעה הכוללת את אי דירוגם של אתרים חדשים בגוגל. תופעה זו כוללת מספר ימים עד מספר חודשים בהם אתרים חדשים לא מקבלים דירוגים בגוגל. אי קבלת הדירוגים אף היא משפיעה רבות על כל הליך הקידום. הקידום האורגני מחייב את בעלי האתר להתאזר בסבלנות ולחכות לפירות שעבודת הקידום תניב. כפי שציינו מעלה, ישנם משתנים רבים המשפיעים על קצב קידום האתרים, תופעה זו המכונה ארגז החול היא אחת מהם.

 

מחקר מילים, מחקר מתחרים, מתחקר תחרות
לפני שמתחילים בשלבי קידום אתרים, קיימת חשיבות רבה לערוך מחקר מילים, מחקר מתחרים ומחקר תחרות. ללא מחקרים איכותיים בתחומים הללו, הליך הקידום לא יניב את התוצאות המצופות ויארוך זמן רב. רוצים לקדם את האתר בצורה מקצועית ובמהירות מרבית? אתם חייבים להתחיל במחקרי מילים, מתחרים ותחרות. מחקר מילים יעיל יבטיח שתצליחו לשלב את המילים המחופשות ביותר במאמרי התוכן שישולבו באתר, מה שכמובן ישפיע רבות על כל שלבי הקידום. כמו כן מחקר מתחרים אף הוא חיוני להליך הקידום. חשוב להכיר את המתחרים במטרה להתכונן בהתאם לשלבי הקידום. ישנן לא מעט נישות בהן המתחרים חזקים ויציבים, מה שיקשה מאוד לקדם את האתר למקום טוב בעמוד הראשון בגוגל. הדבר משפיע באופן ישיר על טווח זמן הקידום.

 

יותר תחרות ורף כניסה גבוה
ביצעתם מחקר תחרות איכותי וגילים שיש לכם לא מעט מתחרים איכותיים? חשוב להביא בחשבון שרף הכניסה שלכם גבוה יותר. ככל שיש יותר מתחרים איכותיים, כך יהיה קשה יותר לתפוס מקום טוב בעמוד הראשון של גוגל. לחילופין, אם מחקר המתחרים שלכם העלה כי אין מתחרים חזקים ויציבים בתחום, תוכלו ליהנות מקידום מהיר ויעיל במיוחד. חשוב להבהיר כי בשנים האחרונות התחרות בכלל התחומים רק הולכת וגדלה. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להיכנס לדיגיטל בעזרת אתרים עסקיים או אתרי שיווק שונים. ככל יש יותר אתרים ברשת, כך התחרות הופכת קשה יותר ותקופת הקידום צפוייה לגדול.

 

גוגל רוצה להציג יציבות עיקביות אמינות בתוצאות החיפוש
נקודה נוספת המשפיעה על קידום האתר שלכם למקום טוב בעמוד הראשון של גוגל היא המטרה של גוגל לשמור על עקביות ויציבות לאתרים אמינים ואיכותיים. מטרת העל של גוגל היא לספק לגולשים את התוצאות הטובות והאמינות ביותר לכל מילת חיפוש. גוגל לא תרצה לשנות את התוצאות המוצגות בתדירות גבוהה במטרה למנוע מהגולשים לאבד אמון במנוע החיפוש. ככל שהשינויים בתוצאות החיפוש תדירים יותר, כך רמת האמינות של הגולים יורדת. לכן, כיום יש לא מעט אתרים איכותיים ועקביים שנמצאים בתוצאות המוצגות בעמוד הראשון למילות מפתח ייעודיות במשך שנים. יהיה קשה מאוד להזיז את האתרים הללו ממקומם, מה כמובן משפיע רבות על הליך קידום האתר שלכם. יש לכם מתחרים שנמצאים בעמוד הראשון במשך שנים? התחרות שלכם קשה יותר.

 

גוגל רוצה להציג תוצאו חיפוש טובות
חשוב לזכור את מטרת העל של גוגל – מטרת העל של גוגל היא להציג לכל גולש את תוצאות החיפוש הטובות, האיכותיות והמדוייקות ביותר עבורו. לכן, גוגל אינה ממהרת להזיז אתרים קבועים ואמינים ממקומם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. גולשים רבים מאבדים אמון במנועי חיפוש שמציגים תוצאות שונות בתדירות גבוהה. הדבר גורם לתחושה כי התוצאות המובאות רנדומליות ללא כל הבחנה. הצגת אתרים באופן רנדומלי אינה מבטיחה לגולש כי הוא אכן מקבל את התוכן האיכותי והמדוייק ביותר עבור כל צרכיו.

 

אין הרבה תחרות בדרך כלל אין הרבה כסף
מחקר התחרות שלכם העלה כי אין הרבה תחרות בתחום שלכם? יש שתי סיבות עיקריות לכך. הסיבה הראשונה היא קושי תחרותי משמעותי בתחום. במידה ויש בתחום מספר שחקנים חזקים ששולטים בעמוד הראשון של גוגל במשך שנים ארוכות, התחרות בתחום תהיה נמוכה, שכן קשה מאוד להתמודד עם שחקנים גדולים כל כך. סיבה נוספת אפשרית להיעדר תחרות היא תחומים שאינם רווחיים. ברוב המקרים אם אין תחרות, אין כסף בתחום. אם היה כסף בתחום, גם התחרות הייתה מגיעה. לכן, חשוב להבין כי לא תמיד היעדר תחרות היא דבר חיוני, לעיתים היא יכולה ללמד על כדאיות ההשקעה בתחום. בחירה שאינה נכונה בתחום שאינו רווחי אמנם תציב אתכם בעמוד הראשון תוך תקופת זמן קצרה, אך ייתכן שהרווחים ישחקו בגין היעדר עניין ותנועת גולשים בתחום.

 

הבדל בין מילים בעמוד השני שלישי לבין ביטויים בטופ- 100
קיים הבדל מהותי בין מילים שממוקמות באתרים המופיעים בעמוד השני או השלישי לבין מילים המופיעות בטופ 100 התוצאות המוצגות. ככל שהמילים קרובות יותר לעמוד הראשון, כך זמן הקידום עד למקום טוב בעמוד הראשון יהיה קצר יותר. לעומת זאת, מילים שמיקומן במקום רחוק בעמודים הסופיים של התוצאות ידרשו ממקדם האתרים שלכם לעמול ארוכות עד לקידומם לעמודים הראשונים. נתון זה אף הוא משפיע על מהירות קידום האתרים.

 

התנהגות גולשים או ריינק בריין
נקודה נוספת שמשפיעה רבות על מהירות קידום אתרים בגוגל היא התנהגות הגולשים. אתרים שנהנים מהתנהגות חיובית של גולשים רבים יהנו מהליך קידום מהיר במיוחד. שילוב של מעט תוכן איכותי וקישורים מדוייקים יאפשרו לאתר להתקדם בקצב מהיר. הסיבה לכך היא בעיקר התשתית החיובית שהייתה קיימת מכניסתם של גולשים רבים לאתר. אתרים רבים הכוללים קהילות שונות או גולשים פעילים רבים נהנים מהליך קידום מהיר שמזניק אותם תוך תקופה קצרה למקום טוב בעמוד הראשון של גוגל.

 

ותק, קישורים תוכן, כמות, מוצרים, site:
חשוב להבהיר כי שילוב תוכן איכותי באתר אינו כולל מאמרי תוכן בלבד, אלא גם תמונות, סרטונים, מחשבונים וכל התוכן הרלוונטי לפעילות האתר. נקודה נוספת שחשוב להדגיש קשורה לשילוב הקישורים. אנשים רבים טועים לחשוב כי בשביל לקדם אתרים בצורה מהירה ואיכותית קיימת חשיבות רבה לעשות שימוש בכמה שיותר קישורים. אך ישנם קישורים רבים שאינם יעילים, ולכן חשוב לשים דגש על איכות הקישורים ופירסומם באתרים הקשורים בקשר ישיר לאתר המקודם, ופחות על כמות הקישורים. עוד חשוב לשים דגש על התוכן הקיים באתר. ללא תוכן עשיר ואיכותי יהיה קשה מאוד להשלים את שלבי הקידום בהצלחה.

 

אזכורים באינטרנט והשלמות בגוגל
יש סביבכם קהילת אנשים שרק מחכה לעלייתו של האתר? חשוב לדעת כי מדובר ביתרון גדול לשלבי הקידום. לא מעט בעלי אתרים כוללים קהילה גדולה הקיימת בקבוצות פייסבוק, וואצאפ, אינסטגרם או טלגרם. הקבוצות הללו מבטיחות לבעלי האתר תנועה גדולה של גולשים תוך זמן קצר מרגע עליית האתר, מה שכמובן ישפיע לחיוב על כל שלבי הקידום.

 

טראפיק חיצוני לאתר, קהילה
הזרמה של טראפיק איכותי וחיצוני לאתר יביא להקפצה מהירה של האתר אל עבר מקומות טובים בעמודים הראשונים תוך זמן קצר. חשוב להדגיש כי גוגל רואה את כל תנועת הגולשים האיכותיים שמחפשים את האתר שלכם וגולשים בו. ככל שאיכות הטראפיק גבוהה יותר, כך ההשפעה תהיה מהירה ואיכותית יותר. טראפיק איכותי כולל גולשים רבים שמשאירים פרטים, מבצעים רכישה וגולשים באתר במשך דקות ארוכות. לעומת זאת, תנועת גולשים שאינה איכותית תביא לשינוי מזערי במהירות קידום האתר.

 

מילות ליבה
חשוב להבדיל בין מילות הליבה של תחום העיסוק של האתר שלכם לבין מילות זנב ארוך. מילות הליבה הן מילים קצרות הכוללות את התוכן המרכזי של האתר. אם לדוגמא האתר שלכם עוסק בעבודות אינסטלציה שונות, אחת ממילות הליבה המובילות היא כמובן המילה “אינסטלציה”. חשוב להדגיש כי עבודת הקידום במילים הללו נחשבת לקשה וארוכה במיוחד. הסיבה המרכזית לכך היא שהתחרות על מילות הליבה קשה יותר. סביר מאוד להניח שיש עוד לא מעט אתרים הכוללים את המילה אינסטלציה כמילת ליבה, מה שיכניס אתכם לתחרות לא פשוטה.

 

מילות זנב ארוך
לעומת זאת, מילות זנב ארוך הם ביטויים הכוללים מספר מילים נוספות מעבר למילות הליבה של תחום האתר. ביטוי זנב ארוך לדוגמא של אתר העוסק בתחום האינסטלציה יכול להיות “החלפת צנרת בירושלים בזול”. ביטויים אלה הרבה יותר ממוקדים כך שהסבירות התחרות עליהם תהיה קשה נמוכה. במילים אחרות, התחרות על ביטויי זנב ארוך פשוטה יותר ולכן כדאי להתחיל בקידום דווקא מהביטויים הללו. בחירה נכונה תאפשר לכם לקדם את האתר במהירות רבה ולהגיע למקום טוב בעמוד הראשון לביטויים הללו תוך זמן קצר. מקום טוב בעמוד הראשון יאפשר לכם ליצור טראפיק שיביא לשיפור ביעילות קידום האתר למילות חיפוש נוספות.

 

קידום מקומי או כלל ארצי
בדומה למילות ליבה ומילות מפתח, ישנו הבדל נוסף שחשוב שתכירו בין קידום מקומי לבין קידום ארצי. אם אתם רוצים ליהנות מפעילות באזורים ממוקדים, קיימת חשיבות רבה לבחור נכון את מילות המפתח שלכם. מילות מפתח הכוללות מיקום מדוייק הן מילות מפתח ספציפיות יותר עליהן התחרות נמוכה יותר. על כן מקדמי אתרים רבים בוחרים להתחיל מקידום מקומי הכולל את שם העיר המבוקשת במטרה ליהנות מקידום מהיר, הגעה למקום טוב בעמוד הראשון וצבירת טראפיק איכותי שיסייע לקידום יעיל גם במילות מפתח כלליות.

 

תקציב
התקציב אף הוא משפיע באופן ישיר על מהירות קידום האתר בגוגל. מקדמי אתרים שעובדים עם תקציבים נמוכים בוחרים כותבי תוכן שאינם מקצועיים בתחום המבוקש. מאמרי התוכן הללו ברוב המקרים יהיו דלים וללא פירוט נדרש. לעומת זאת, קידום אתרים עם תקציב גדול יאפשר למקדמי האתרים לשכור את שירותם של כותבי תוכן מקצועיים העוסקים בתחום הנדרש למחייתם. מאמרים אלה יכללו מילים שגורות בתחום, ביטויים מוכרים, פירוט עשיר ותוכן הרבה יותר איכותי שישפיע על מהירות הקידום. כמו כן קישורים איכותיים החושפים את האתר לעיני גולשים רבים עולים בעשרות אחוזים יותר בהשוואה לקישורים שאינם איכותיים ומבטיחים חשיפה מוגבלת בלבד.

 

מותגים, מפלצות כו
חשוב לבחון היטב את המתחרים הקיימים בתחום האתר שלכם. כיום ישנם לא מעט תחומים שנשלטים על ידי חברות גדולות הכוללות תקציבים גדולים ומבטיחות לגולשים תוכן איכותי ועשיר באופן תמידי. גוגל מאוד סומך על האתרים הללו, מה שיקשה מאוד להשתלב בעמוד הראשון במקרים מעין אלה. לכן, מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור לקדם ביטויים הכוללים זנב ארוך.

 

כובע שחור
קידום כובע שחור הוא קידום שנעשה על ידי מניפולציות שונות על גוגל. המניפולציות השכיחות ביותר הן הזרמה של טראפיק רב באופן שאינו טבעי או רכישה של כמות גדולה של קישורים במכה אחת. קידום זה מבטיח לעושים בו שימוש קידום מהיר במיוחד, אך ברוב המקרים הקידום לא יחזיק הרבה זמן. הזרמת טראפיק שאינו טבעי תביא לירידה מהירה בכמות הגולשים שנכנסים לאתר, מה שיוביל את התרסקותו המהירה של האתר לעמודים הסופיים. במקרים חריגים הקידום המהיר מצליח והאתר אכן נשאר במקום טוב בעמוד הראשון של גוגל. במרבית המקרים, רוב התקציב שהושקע על הקידום המהיר ילך לפח ואיתו האתר – למקום בעמודים האחרונים.

 

ניסיון ומקצועיות של המקדם
כמובן שגם הניסיון המקצועי של המקדם שלכם משמעותי ומשפיע רבות על מהירות קידום האתר. מקדם מקצועי מכיר את כל השיטות הטובות ביותר לקידום יעיל של אתרים רבים בכל תחום. מעבר לשיטות הקידום שהוא צבר מניסיונו, הוא מכיר כותבי תוכן איכותיים שיכולים לכתוב עבורו מאמרי תוכן ברמת איכות גבוהה במטרה לקדם אתרים בצורה יעילה עם תוכן איכותי. רוצים לקדם במהירות את האתר שלכם? קיימת חשיבות רבה לבחור נכון מקדם אתרים איכותי ומקצועי.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך