מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

שם המרצה: גרישה פיינברג

אפקט ארגז החול (Sand Box) עשוי להשפיע באופן משמעותי על אתרים בתחילת דרכם. המדריך הבא יעזור לכם להבין במה מדובר, ובמיוחד איך יוצאים מארגז החול במהירות הרבה ביותר האפשרית.

נגן וידאו

מהי תופעת ארגז החול?
לפעמים אתר חדש לא זוכה לדירוגים בגוגל, ולכן גם אין אליו טראפיק. התקופה הזו יכולה להימשך מספר שבועות ואפילו מספר חודשים (ובמקרים מסוימים – גם יותר משנה!). גם כשמבצעים את הפעולות הנכונות כדי לקדם את האתר – הוא עדיין לא מופיע בדפי תוצאות החיפושים. תופעת ארגז החול יכולה להתרחש גם כשמחליפים לדומיין חדש.

אפקט ארגז החול התגלה לראשונה ב-2004. השם שניתן לתופעה הוא דימוי – כמו שילדים משחקים בארגז חול, כך בעצם האתר בגלל שהוא צעיר עדיין לא נמצא עם “הגדולים” אלא רק משחק.

חשוב להדגיש: לא כל מצב שבו האתר לא מופיע בגוגל הוא Sand Box. יש עוד תרחיש אפשרי, שנקרא ירח דבש (וגם Reverse Sand Box). ירח דבש הוא מצב שבו גוגל מקפיץ אתר חדש למיקומים מסוימים למרות שעדיין אין לו קישורים ומנוע החיפוש עדיין לא יודע באמת מהי האיכות שלו – כדי לראות איך הגולשים יגיבו לאתר. גם ביאנדקס יש מנגנון דומה. אחרי שנגמר “ירח הדבש”, האתר עלול להיעלם מתוצאות החיפושים.

גם כשאתר ותיק פתאום לא מופיע בתוצאות החיפוש, כולל במילים שעבורן הוא היה במצב טוב – זהו לא אפקט ארגז החול. גם אם האתר בכלל לא בטופ 100 ואפילו לא בטופ 1000, ייתכן שזה בגלל שינויים באלגוריתם (מידע על שינויים באלגוריתם אפשר למצוא באתרים שונים – למשל kolyom).

מה האינטרס של גוגל ביצירת “ארגז חול”?
אפקט ארגז החול הוא אינטרס מובהק של גוגל. המטרה היא לצמצם את כמויות הספאם באינטרנט, ובפרט את תופעת אתרי המטאור – אתרים שעשו להם ‘קידום שחור’ עם כמות גדולה מאוד בבת אחת של קישורים לא איכותיים (התפוצצות קישורים שאין לה באמת ערך, ולכן השם ‘אתר מטאור’ שמופיע וגם נעלם מהר).

מטרה נוספת היא עקביות: גוגל שואפת למצב שבו כשגולש מבצע חיפוש מסוים גם היום וגם בעוד שבוע, התוצאות לא יהיו שונות לגמרי (במקרה כזה הוא ירגיש שהכל אקראי ויאבד ביטחון במנוע החיפוש).

עוד מצב שבו אתר חדש לא מתקדם בדירוגים הוא כשיש יחס לא טוב בין הוותק של האתר לבין כמות הקישורים והתוכן באתר – יחס לא טבעי ולא הגיוני, או תכנים לא רלוונטיים. לפעמים בגלל הגודל של האתר לוקח לגוגל זמן לאנדקס אותו, ועד שהאינדוקס לא מושלם הוא לא יופיע בתוצאות החיפושים. גם אתר גדול בלי אזכורים ברשת, בלי חיפושי מותג, בלי הופעות ברשתות חברתיות – סביר להניח שגוגל ישלח אותו ל”ארגז החול”.

איך ניתן לדעת אם אתר מסוים נמצא בארגז החול של גוגל?
הפעולה הראשונה היא לבדוק אם האתר כבר מאונדקס בגוגל. יש דרכים שונות לגרום לגוגל לאנדקס אתר בלי עיכובים מיותרים, ובאופן כללי לסרוק אותו במהירות. יש לנו מדריך מפורט בנושא וכדאי ליישם את העצות שמפורטות בו.

עוד בדיקה שעוזרת להבין אם האתר נמצא בארגז החול היא של חיפושי מותג – אם ניסיתם לחפש בגוגל את שם המותג של העסק ואין הופעות, קרוב לוודאי שהאתר סובל מאפקט ה-Sand Box. כמו כן כדאי לבדוק אם האתר מופיע בחיפושי זנב ארוך – אם כן, הוא לא בארגז החול.

בנוסף מומלץ להיעזר ב-Google Search Console ובאנליטיקס – כדי להבין אם יש טרפיק ומאיפה הוא מגיע.

מה עושים כדי לצאת מארגז החול?
* איתור בעיות אינדוקס – ופתרון לכל בעיה כדי להבטיח אינדוקס מהיר של האתר. בקרוב נעלה מדריך ספציפי בנושא הזה.

* שיפור חוויית משתמש UI/UX – כדי למצות את הטראפיק שמגיע לאתר (מפייסבוק, טלגרם או כל מקור אחר) ולאותת לגוגל שמדובר באתר איכותי. בפרט כדאי להשתמש במפות חום על-מנת לזהות בעיות – משתמשים שלא גוללים למטה, לא קונים מוצרים, לא מפעילים סרטונים, לא עוברים בין עמודים – ולפתור אותן. גם בנושא הזה נעלה בקרוב מדריך.

* הזרמת טראפיק לאתר – מרשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב), מפרסום ממומן, מקבוצות וואטסאפ ואפילו פלאיירים, פרסום בטלוויזיה או כל מקור אחר שמתאים לכם. חשוב לוודא שמדובר בגולשים רלוונטיים, שמתאימים ל-Intend של האתר.

* סימנים מסחריים (E.A.T) – הסימנים שמבהירים לגולשים שיש לאתר “אמא ואבא”. יש 3 סימנים:

Expertise – מומחיות
Authoritativeness – סמכותיות
Trustworthiness – אמינות
דוגמאות לפעולות שמשפרות את ה-EAT: תעודות שמעידות על הכשרות והסמכות, כתובת פיזית, כתבות מהתקשורת, הפניות לאינסטגרם, יוטיוב וכו’ פירוט לגבי הצוות שעובד בעסק, פירוט לגבי הלקוחות (אילו פרויקטים בוצעו עבור כל לקוח וכו’).

* מדד הסמכות של גוגל (Trust Rank) – כל המידע באתר חייב להיות אמין. קישורים חיצוניים למקורות שעליהם הסתמכתם ישפרו את ה-Trust Rank. בקרוב נעלה מדריך גם בנושא זה.

* מיתוג – לא רק שפה עיצובית וכו’, אלא להפוך את העסק לאוטוריטה בתחום. למשל, שהשם של המותג יופיע בחיפושים בגוגל.

* קישורים – לא כמות אלא איכות: מאתרים סמכותיים שיש בהם טראפיק רב, מאתרים בנישה שלכם.

* תוכן – תוכן איכותי במיוחד. בסוף כל מאמר חשוב לציין את שם הכותב ופרטים עליו (כולל קישורים אליו, כדי שהגולשים יבינו שמדובר באדם אמיתי).

* אופטימיזציה – יש לנו מדריך מפורט בנושא.

* רפרנס, קישורים יוצאים ותוכן שנסמך על מקורות סמכותיים.

* ביטויי זנב ארוך – רצוי להתחיל את הקידום עם ביטויי זנב ארוך, ולא על ביטויים תחרותיים.

* דומיין / אתר ותיק – הוותק עוזר לצאת מארגז החול. בהתאם כדאי לקנות דומיין ותיק, או לחילופין להקים מיד אתר גם אם אין לכם את כל המשאבים הדרושים לאתר שלם. אתר קטן, עם מעט תוכן יחסית ומעט קישורים אליו, מתחיל לצבור ותק ובהמשך תוכלו להרחיב ולהעשיר אותו כשגוגל כבר מתייחסת אליו כאל אתר ותיק.

* כרטיס Google My Business – אופציה חינמית שכדאי לנצל. חשוב למלא את הכרטיס עם פרטים רבים ככל האפשר.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך