מחקר וניתוח SEO

הנחיות לקידום אתרים לעיצוב אתרים

אופטימיזציה בעמוד

אופטימיזציה מחוץ לדף

ניתוח

כלי SEO

דיווח SEO

נושאים כלליים

No data was found

בינה מלאכותית

קידום אתרים אורגני בגוגל באופן מקצועי כולל פעולות רבות – ואחת מהן היא קלסטריזציה. הכוונה היא לתהליך שבו מחליטים איזו מילה תקדם כל עמוד, או ליתר דיוק מהו מקבץ המילים האידיאלי לקידום כל אחד מהעמודים באתר. המדריך בעמוד זה יעזור לכם להבין טוב יותר מהי קלסטריזציה, ואיך מקבלים את ההחלטות הטובות ביותר עבור קידום האתר.

נגן וידאו

הכלל הבסיסי: תוכן ייעודי
כלל אצבע פשוט (ויעיל!): כשמתלבטים אם לקדם עמוד באמצעות מאמר כללי או מאמר ספציפי, עדיף מאמר ספציפי (וכדאי, כמובן, שהמאמר יהיה בעל ערך אמיתי ויחדש לקוראים). לדוגמה, אם באתר של יועץ משכנתאות יש עמוד בשם “ייעוץ משכנתאות בבאר שבע” כדאי ליצור עבורו תוכן ייחודי שמדבר על הסניף בבירת הנגב, עם הכתובת שלו, פרטי העובדים בסניף זה ומידע רלוונטי נוסף לגבי נדל”ן בעיר זו.

בדיקת המתחרים כדי לדעת לאיזה ביטוי לבנות עמוד ספציפי
פעולה נוספת שכדאי לבצע כחלק מהקלסטריזציה היא לבחון את ההחלטות של המתחרים העיקריים. אם למשל מחקר המילים מצא שהביטוי “מחשבון משכנתא” הוא אחד ממילות המפתח החשובות, מקלידים אותו בגוגל – ועוברים על כל התוצאות הראשונות. במיוחד בודקים אם העמוד שמופיע בדף תוצאות החיפוש הוא ייעודי למחשבון משכנתא או שמדובר בדף הבית של המתחרה. ככל שיותר מתחרים יצרו עמוד ספציפי לביטוי, כך גדלה הכדאיות של בניית עמוד כזה גם באתר שאותו רוצים לקדם. כדאי לשים לב שחלק מהדפים שמופיעים בגוגל הם לא של מתחרים אלא של אתרי חדשות (כלכליסט, YNET וכו’) או אתרים כלליים (למשל לוח דרושים) – והם לא רלוונטיים לבדיקה שלנו.

דרך נוספת לקדם עמוד עבור ביטוי ספציפי היא קישורים פנימיים באתר אל אותו עמוד. גם הוספת העמוד לתפריט של האתר, והפניה 301, הן דרכי פעולה אפשריות. עוד אופציה היא קישורים חיצוניים שיובילו אל העמוד הספציפי. כמו כן אפשר לנסות לאחד שני מאמרים ולבדוק אם יש לכך השפעה חיובית על הדירוגים בגוגל (או דווקא השפעה שלילית, ובמקרה כזה תוכלו פשוט לחזור אחורה ולהפריד בין שני התכנים).

קידום העמוד עבור מילים נוספות
אחרי שבוחרים את הביטויים שעבורם כדאי לבנות עמוד ספציפי באתר, אפשר לעבור על רשימת מילות המפתח (שאותה מקבלים כמובן ממחקר מילות המפתח) – ולבחור מתוכה את המילים הנוספות שעבורן יקודם כל עמוד.

לדוגמה, עבור העמוד “מחשבון משכנתא” מקבץ המילים הרלוונטי (הקלסטריזציה) יכלול את כל המילים שמופיעה בהם המילה “מחשבון” – מחשבון משכנתא אונליין, מחשבון משכנתא שפיצר, מחשבון משכנתא משרד האוצר, מחשבון משכנתא בריבית קבועה, מחשבון מיחזור משכנתא ויש כמובן עוד. מומלץ לעבוד באופן מסודר – ולרשום בקובץ האקסל את ה-URL של העמוד עבור כל אחת מהמילים שנכללות במקבץ.

מילת המפתח שאותה מקדמים על העמוד הראשי
כדי למצוא את מילת המפתח שאותה כדאי לקדם על העמוד הראשי עוברים על רשימת מילות המפתח מלמעלה למטה, כלומר מתחילים בזו שיש לה הכי הרבה חיפושים. אם מילת המפתח זכתה אצל המתחרים (כאמור רק מתחרים ישירים ולא אתרי חדשות, פורטלים וכו’) לעמוד ייעודי, גם אנחנו נבנה לה עמוד ייעודי. כשמגיעים לביטוי שעבורו רוב המתחרים מציגים בגוגל את דף הבית – זוהי מילת המפתח שאותה נקדם על העמוד הראשי.

כדי “לרמוז” לגוגל שאתם רוצים לקדם את העמוד הראשי, כדאי להוסיף בו קישורים פנימיים עם כל הביטויים שנכללים בקלסטר – למשל “יועץ משכנתאות”, “ייעוץ משכנתאות” וכו’. כמו כן כדאי שיהיו גם קישורים חיצוניים עם הביטויים האלה כעוגן מדויק, ועם לינקים שמפנים אל דף הבית.

קלסטריזציה עבור אתר קיים
כשהאתר כבר קיים, כדאי להכין רשימת דירוגים – כלומר מהו המיקום של האתר עבור כל מילת מפתח רלוונטית. את הרשימה אפשר ליצור בעזרת כלי מתאים (כולל כלים חינמיים, למשל RankViewer) או באופן ידני. כמו כן כוללים ברשימה את העמוד שמופיע בגוגל עבור כל ביטוי. אם העמוד לא מתאים לביטוי, כלומר המצב הרצוי מבחינתנו הוא שיופיע עמוד אחר בגוגל עבור אותו ביטוי, אפשר “לרמוז” לגוגל באמצעות מיזוג עמודים. אופציה נוספת היא להחליף בין עמודים.

התקשרו עכשיו!

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך