לאילו עסקים כדאי לבחור פרסום ממומן ביוטיוב
אין כמעט מי שלא עושה בכלל שימוש ביוטיוב כיום. מדובר באתר אינטרנט, שלא לומר סוג מעניין של רשת חברתית שמבוססת כל כולה על סרטונים ועל תוכן מוסרט. כאן אפשר למצוא הכל – גם קטעי ארכיון מלפני עשורי שנים וגם תוכן חדש ועדכני שנוצר על ידי יוצרי תוכן של התקופה הנוכחית. כל אחד יכול למצוא את ערוצי התוכן שהוא צריך ודרושים לנושאים שהוא מתעניין בהם – ארכיון של פרקים מסדרות ישנות, שירים וקליפים מוזיקליים, סרטוני יצירה וכמובן לימודים מקוונים.
מה זה אומר פרסום ממומן ביוטיוב?
אם כבר כל כך הרבה אנשים בכל רחבי העולם עושים שימוש באתר הפופולרי הזה – הרי שנשואות אליו אינספור עיניים לאורך היום כולו. אם כך – יש כאן פוטנציאל אדיר שאם מנצלים אותו כמו שצריך אפשר לגרום לעיניים האלה לראות גם דברים אחרים, כמו למשל פרסומות או מודעות פרסומת של עסקים. בדיוק על זה מבוסס עולם תוכן שלם של פרסום ממומן ביוטיוב. מכיוון שיוטיוב כבר מזמן הפכה לחלק בלתי נפרד מענקית הטכנולוגיה גוגל – הרי שבעזרת איסוף הנתונים אפשר לפרסם.
איך מבוצע פרסום ממומן ביוטיוב?
כאמור, יוטיוב שייכת לגוגל, מה שהופך את השימוש בה לחלק בלתי נפרד ממאגר נתונים אדיר במימדיו של משתמשים, נתונים ומידע. בהתבסס על חיפושים של המשתמש או בהבנת המגמות של הסרטונים שהוא מבקש לצפות בהם – קל יותר למנתחי הנתונים מאחורי הקלעים להבין מה כדאי לפרסם לו. בעזרת פרסום ממומן ביוטיוב של בעלי עסקים – מודעת הפרסומת יכולה להיות חשופה לצופה בזמן ההמתנה לסרטון שלו או אפילו תוך כדי הצפייה.
מה היתרונות של פרסום ביוטיוב?
כפי שהוזכר – העיניים כבר ממילא נשואות אל המסך והצופה ממתין לצרוך תוכן בצורה של סרטון וידאו. מכיוון שהנושא של פרסומות כבר מוכר וידוע – הרי שהצופה יודע שעומדות להגיע אותן פרסומות והוא מקבל זאת בהבנה. בעזרת אסטרטגיה של פרסום ממומן ביוטיוב אפשר לדאוג שהצופים יצפו בפרסומות שעשויות להיות רלוונטיות עבורם, כלומר שהם באמת יכולים למצוא עניין במוצר או השירות שמפורסמים וכך יש סיכוי גבוה שאכן הם יבצעו את הפעולה שהמפרסם רוצה.
מתי כדאי לעסקים לפרסם ביוטיוב?
על מנת לענות על השאלה הזאת צריך לפנות לשירותים או המוצרים שבעל העסק מציע ולבחון האם נוח וכדאי לשווק אותם בדרך של סרטוני יוטיוב. חשוב להבין שיש כאן השקעה לא קטנה, שכן על מנת ליצור תוכן מוסרט איכותי ונכון מבחינה שיווקית צריך להעסיק אנשי מקצוע ולבחון לעומק את הדרך הנכונה ביותר להפיק את הסרטון. יחד עם זאת, כמו ערוצי שיווק ממומנים אחרים, גם פרסום ממומן ביוטיוב יכול להיחשב כהשקעה שתביא אחריה הכנסות בזכות הפרסומות הטובות.
לאילו עסקים כדאי לפרסם ביוטיוב?
כל עסק שמציע שירותים או מוצרים שאפשר לשווק אותם בדרך של סרטוני וידאו איכותיים יוכל לקצור את הפירות של פרסום ממומן ביוטיוב. מכיוון שההמלצה כיום היא לפנות למקדמי אתרים ועסקים מקצועיים, הרי שפרסום אורגני או ממומן באתר זה יתקבל כחלק מהחלטות על אסטרטגיית תוכן שעליה יסכימו המקדם ובעל העסק בעצמו. חשוב מאד לדעת שככל והעבודה מקצועית ואיכותית יותר – כך גדל הסיכוי שאכן הסרטונים ביוטיוב ישיגו את התוצאות הרצויות של המקדם ובעל העסק.
איך מתבצע התהליך של פרסום ביוטיוב?
על מנת לבצע מהלך יעיל ונכון של פרסום ממומן ביוטיוב כאמור, חשוב שיהיה איש מקצוע מהעולם של קידום אתרים וכדאי שהוא יתמחה בקידום ביוטיוב. מדובר בפלטפורמה שונה וייחודית לעומת מנוע החיפוש של גוגל או הרשתות החברתיות ולכן ההתמחות הנישתית כאן מהותית וחשובה. הוא זה שיכיר את הצלמים והעורכים שיתאימו לכל משימה ולכל בעל עסק וכמובן שהוא זה שיכיר את הצד הטכני של האתר ואיך יהיה הכי נכון לשלב בו פרסומות ממומנות.
היתרונות של פרסום ביוטיוב
על היוטיוב אפשר באמת לומר שאין מי שלא עושה בו שימוש כזה או אחר. מכאן שכל סרטונים וכל מודעה שמועלים לשם יהיו חשופים להרבה מאד עיניים ואף מפרסם לא ירצה ולא יוכל להרשות לעצמו לפספס את החשיפה האדירה הזאת. ברגע שעושים את זה נכון ובליווי של אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את האתר ואת הפן הטכני שלו – אין ספק שההצלחה מובטחת. חשוב לדבוק בהנחיות שלהם ולאפשר להם להוביל את המהלך כולו, החל משלב ההפקה ועד הסיום.
האם הפרסום ביוטיוב פונה רק לצעירים?
מדובר במיתוס בן לא מעט שנים שכדאי מאד לנתח ולהבין איך הוא נוצר ולמה הוא עדיין נחשב לנכון. בהחלט אפשר לומר שטווח הגילאים של השימוש ביוטיוב רחב מאד, אך מכיוון שיש גם אתרי תוכן או אפליקציות נוספים שפונים לקהלי יעד ספציפיים כמו בני נוער או צעירים לפני או אחרי צבא – הרי שעדיין יש לא מעט משתמשים ביוטיוב ולכן פרסום ממומן ביוטיוב עדיין נחשב לדרך נכונה, פופולרית ויעילה מאד לשיווק של תוכן שמועבר לצופה באמצעות סרטוני וידאו.
האם יש ערך מוסף לפרסומות בצורה סרטוני וידאו?
לשאלה זו אין תשובה אחת וחד משמעית, שכן יש מוצרים או שירותים ששיווק שלהם באמצעות סרטוני וידאו יהיה לא רק נכון אלא הכרחי וראשי. בנוסף יהיו מוצרים או שירותים אחרים שמודעת פרסומת בצורה סרטון וידאו תהיה רק פעולה אחת מיני רבות שיבצעו במהלך כולל של שיווק דיגיטלי. אנשי המקצוע שילוו את הפרסום יקבלו את ההחלטה עבור כל עסק בנפרד, תוך כדי ניתוח של קהל היעד וכמובן הבנה מעמיקה של עצם המוצר או השירות שאותו עומדים לשווק.
איך יודעים אם הפרסום ביוטיוב עובד?
לאנשי המקצוע מהעולם של שיווק דיגיטלי יש את הדרכים, ואפילו את הטריקים המעניינים לעקוב אחרי כל מהלך פרסומי ולקבל נתונים אודות הצפייה בפרסומות, הבחירה של הצופה אם להמשיך לצפות בפרסומת או לעצור אותה וכמובן שהמבחן הסופי הוא העמידה ביעדים או השגת המטרות שבעל העסק הציב לעצמו ביחד עם מקדם האתר. היתרון הגדול של שיווק דיגיטלי במגוון רחב של דרכים ולא רק של היוטיוב – הוא האפשרות לבצע שינויים תוך כדי הקמפיין וכך לשפר את התוצאות.
לבחור נכון את מי שמפרסם ביוטיוב!
כאמור – גם בעולם השיווק הדיגיטלי אפשר למצוא אנשי מקצוע שמתמחים בנישה ספציפית וכדאי לפנות אליהם על פי הדרישות לפרסם באותה נישה מדוברת. כך יגדל באופן משמעותי הסיכוי להגיע לתוצאות הרצויות ועם הזמן להגדיל את הפעילות של העסק. כל מי שעוסק באופן מקצועי בקידום אתרים ביוטיוב יוכל להראות המלצות שקיבל מלקוחות או תוצאות של מהלכי קידום על מנת להראות שהוא האיש הנכון לקבל כל בעל עסק לקידום ופרסום.
כשהעסק עובד – הסיפוק עולה
אין כמו תחושת הסיפוק שמורגשת עם עוד שיחת טלפון של לקוח מרוצה או טופס יצירת קשר של גולש שמתעניין בשירות. כך יודע בעל העסק שלא רק שהפרסום הממומן ביוטיוב עובד אלא שגם בעל המקצוע שהוא בחר הוא הנכון והמקצועי ביותר לשם ביצוע המהלכים החשובים האלה.