כמה עולה פרסום ביוטיוב

מה בעמוד זה?

כמה עולה פרסום ביוטיוב

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני הפופולרי בעולם. יש לו 1.5 מיליארד משתמשים ו-300 שעות של וידאו מועלים אליו בכל שעה.מחיר הפרסום ביוטיוב תלוי במספר גורמים:

מספר הצפיות – בדרך כלל, מודעה תוצג לכ-10-30% מהצופים אם הם צופים במשך 30 שניות או יותר.

אורך הסרטון – סרטונים ארוכים יותר יכולים לדרוש מחירים גבוהים יותר מאלה קצרים ולכן מפרסמים מחפשים דרכים למתוח את התקציבים שלהם.

הקהל – שיעורי הפרסום משתנים בהתאם לקבוצת גיל ולתחומי עניין, ולכן מפרסמים ממקדים מודעות על סמך תחומי עניין ודמוגרפיה כגון מגדר, דמוגרפיה, אתניות, גודל משק בית ורמת הכנסה.

YouTube הוא האתר השני הכי פופולרי באינטרנט, רק אחרי פייסבוק. זה בגלל כל התוכן שמועלה ליוטיוב על בסיס יומי. מיליוני סרטונים מועלים ליוטיוב מדי יום ומספר זה ממשיך לגדול. זה הופך אותו לפלטפורמה מצוינת עבור מפרסמים ורבים בוחרים באתר זה כיעד הפרסום שלהם.עלות הפרסום ב-YouTube תלויה במגוון גורמים כמו התדירות שבה אתה רוצה שהסרטון שלך יופעל והיכן אתה רוצה שהוא יופעל. בעת בחירת פרסומת, חלק מהאנשים ילכו עם גוגל ואחרים ילכו עם מודעות יוטיוב.ישנן דרכים רבות ושונות בהן תוכל לפרסם את המוצרים או השירותים שלך דרך YouTube שיכולות לעזור לחברה שלך להתבלט מהמתחרים. אלו כוללים:

  • סרטונים ממומנים
  • מיקום מוצר

קהל יעד לפרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב הוא דרך מצוינת למקד לקהלים ספציפיים. זו גם דרך מצוינת להעביר את המסרים הפרסומיים שלך בפני אנשים שמחפשים באופן פעיל תוכן הקשור למותג שלך.עם זאת, פרסום ב-YouTube יכול להיות יקר מכיוון שהוא משתלם לגוגל כאשר אנשים לוחצים על המודעות שלהם. המחיר משתנה בהתאם למספר הפעמים שאתה רוצה שהמודעה תופיע , משך הזמן שבו אתה רוצה שהמודעה תוצג, והאם אתה רוצה שהמודעה תופיע כאשר משתמשים מחפשים או בכותרות ותיאורי סרטונים. YouTube יגיד לך כמה שווה הפרסום בהתבסס על גורמים אלה בעת הגדרת מסע הפרסום שלך.

סוגי הפרסום 

יוטיוב היא אחת מרשתות המדיה החברתיות הפופולריות ביותר עד כה. עם למעלה ממיליארד משתמשים פעילים חודשיים, YouTube הפך לחלק חיוני באסטרטגיות שיווק עבור חברות רבות.

ב-YouTube, עלות הפרסום תהיה תלויה בגורמים הבאים:

  • סוג הקמפיין
  • האורך והתדירות של המודעות שאתה רוצה
  • מספר ההופעות שהיית רוצה לקבל
  • אפשרויות המיקום והמיקוד

YouTube הוא המקור השני בגודלו של הזמן המושקע במדיה דיגיטלית. זו גם האפליקציה הסלולרית הצומחת הכי מהר בעולם. אז אם אתה שוקל לפרסם ביוטיוב, המדריך הזה אמור לענות על כל השאלות שלך. ראשית, עליך לדעת שיש שני סוגי פרסום ב-YouTube – True View ו-AdSense לווידאו. ניתן לדלג על מודעות True View והן מופיעות לפני, במהלך או אחרי סרטון אחר. לא ניתן לדלג על מודעות AdSense לווידאו – הן יופעלו לפני כל סרטון. ניתן גם למקם אותם בין סרטונים או בסוף סרטון .

כמה עולה פרסום ביוטיוב: עלות פרסום ביוטיוב

עלות הפרסום ביוטיוב היא עניין מאוד ספציפי ומסובך שתלוי בהמון גורמים. פרסום ביוטיוב יכול להיות דרך מצוינת להגיע לקהל מפתח. עם זאת, העלויות תלויות בסוג הסרטון עבורו אתה רוצה לקנות מודעות, קהל היעד שלך וכמה זמן אתה רוצה שהמודעות שלך יוצגו. המחירים עבור סרטונים אלו נעים בין 4-40 ש"ח לכל 1,000 צפיות. אם אתה מנסה להגיע לקהלים צעירים יותר שיש להם סיכוי גבוה יותר לצפות בסרטונים במכשירים הניידים שלהם, המספר הזה יהיה גבוה בהרבה מאשר אם היית מכוון למנהלים עסקיים שצופים בעיקר בטלוויזיה בבתיהם.

איפה יתבצע הפרסום ביוטיוב

איפה יתבצע הפרסום

פרסום ביוטיוב יכול להתבצע במגוון ערוצים. חברות מסוימות בוחרות להשתמש בפורמטים של מודעות המופעלות לפני או במהלך סרטון, בעוד שאחרות בוחרות להפעיל מודעות הממוקמות לצד תוכן וידאו. התמחור עבור אפשרויות אלו שונה, וחברות צריכות להחליט איזו מהן הן רוצות על סמך הצרכים שלהן. לדוגמה, אם חברה רוצה שמסר מסוים ייראה לכמה שיותר אנשים, ייתכן שהיא תרצה שהמודעה תוצג לפני שהסרטון יתחיל לפעול. מודעות יכולות להופיע גם במקומות אחרים באתר ובאפליקציות של YouTube, בהתאם לסוג הקהל שאליו ממקדים. זה כולל את עדכון דף הבית ואת דף תוצאות החיפוש.

כמה עולה פרסום ביוטיוב: פרסום יעיל ביוטיוב

נראה כי פרסום ביוטיוב הוא ערוץ יעיל לעסקים בימינו. זוהי אחת מפלטפורמות הווידאו הפופולריות ביותר בעולם, עם יותר ממיליארד משתמשים.

YouTube מציע סוגים שונים של מודעות – פרה-רול, מודעות באנר, מודעות שכבת-על, מודעות וידאו באמצע הסרט ומודעות וידאו שניתן לדלג עליהן. טרום-רול הם בדרך כלל סרטונים ארוכים של 30 שניות, המוצגים לפני שמשתמש צופה בתוכן כלשהו בפלטפורמה. מצד שני, מודעות באנר הן סרטוני פופ-אפ קטנים המופיעים בחלק התחתון או העליון של המסך כאשר משתמש גולל ביוטיוב. הסוג השלישי הוא מודעת הכי טובה והיא משמשת להצגת פרסומות מעל סרטונים שעשויים להתנגן במצב מסך מלא. מפעילים יכולים גם להציב מודעה באמצע וידאו שתראה לאחר 15 שניות של צפייה בווידאו קליפ

YouTube הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם. יותר ממיליארד אנשים משתמשים בו מדי חודש.

כמה עולה פרסום ביוטיוב: מה עלות הפרסום

אז כמה עולה פרסום ביוטיוב עבור ערוצים וסרטונים שונים. מחירי המודעות ביוטיוב מתחילים בכמה מאות שקלים ליום, אך יכולים להגיע עד ל-400,000 ₪ ליום עבור חסות בלעדית המאפשרת למפרסם להציג את כל המודעה שלו ללא הפרעה לפני סרטונים מכל מפרסמים או יוצרי תוכן אחרים. משמעות הדבר היא שאם אתה מחפש אפשרות זולה יותר, מודעות וידאו עולות בדרך כלל בין 20ש"ח ל40 ₪ ל1000 מודעות.

חבילות פרסום ביוטיוב

חבילות פרסום

עלות הפרסום ביוטיוב משתנה בדרך כלל בהתאם לפרסום שאתה מחפש. אתה יכול גם לקנות חבילות שיתנו לך מספר מסוים של הופעות או צפיות במחיר מסוים.

חברה שרוצה לפרסם את המוצרים שלה עשויה לבחור לעשות זאת על ידי הוספת מודעות פרה-רול שבהן יש סרטון על המוצר. זוהי פרסומת שתתנגן לפני טעינת הסרטון וניתן לראות אותה על ידי כל הצופים בסרטון. החברה משלמת לפי צפייה והם רוצים כמה שיותר צפיות על מנת להגיע לקהל היעד שלהם ולמכור את המוצר שלהם. אחת הדרכים הנפוצות ביותר לפרסם ביוטיוב היא באמצעות מודעות וידאו. מודעות אלו הן מודעות זורם או מודעות לפני סרטון. מודעות זורם פועלות לפני תחילת סרטון ויכולות להיות באורך 15, 30 או 60 שניות. מודעות קדם-סרט מופעלות לפני תחילת סרטון באורך מקסימלי של 2 דקות.

המחיר של מודעה זורם מבוסס על הגורמים הבאים: סוג המפרסם, משך המודעה וכמה סרטונים יושמעו לפני שלהם. העלות עבור פרסום טרום-רול נע בין 8 ₪ ל20 ₪  לכל אלף צופים שניתנים לצפייה.

עלויות הפרסום תלויות בסוג פורמט המודעה שתבחר ומשך הסרטון שלך. ככלל, ככל שהסרטון שלך ארוך יותר, כך יהיה יקר יותר לפרסם ביוטיוב. אתה יכול להתחיל רק ב4 ₪ ליום אם אתה רוצה לקדם רק סרטון אחד למשך 14 ימים או פחות. אם אתה רוצה שהמודעה שלך תוצג ברציפות על אוטומט. מודעות זורם הפכו לסוג הפופולרי ביותר של מודעות וידאו בקרב משתמשי YouTube, מכיוון שהן מוצגות באמצע סרטון YouTube, כך שהן לא משבשות אותו. יש להם גם שיעורי מעורבות גבוהים מכיוון שצופים שחוזרים לאחר צפייה במודעה יראו מודעה נוספת מיד.

מודעות פרה-רול מוכנסות לפני שהסרטון מתחיל להתנגן, מה שאומר שהצופים צריכים לשבת עליהם לפני שהם יכולים ליהנות מהתוכן שלהם.

יוטיוב הוא אחד מפלטפורמות הוידאו הגדולות ביותר בעולם, ונכון לשנת 2020 הוא האתר השני הנצפה ביותר בכל רחבי העולם. הסיבה לכך היא מובנית מאליה, כיוון שכל אחד מאתנו נכנס לפחות פעם אחת לאתר הזה כדי לצפות בקליפ של אמן אהוב, לראות סרטונים מצחיקים שמעלים את המצב רוח, להתרשם מטריילרים רשמיים של סרטים חדשים שעתידים לצאת לקולנוע – ובאופן כללי לצרוך כל תוכן רלוונטי אחר באמצעות וידאו.

כיוון שזוהי פלטפורמה פופולרית מאוד בקרב צעירים ומבוגרים כאחד, היא משמשת גם כמקום מומלץ לפרסם בו תכנים שיווקיים עבור מפרסמים רבים, בין אם מדובר על עסק קטן או חברה גדולה ומוכרת. לכן אם אתם נמצאים בתהליכי השיווק של העסק שלכם ותוהים כמה עולה פרסום ביוטיוב, התשובה המורחבת לכך מחכה לכם בשורות הבאות, והיא תפתיע אתכם.

פרסום ביוטיוב – מה זה אומר?

תהליך הפרסום ביוטיוב מאפשר לכל אחד להעלות קמפיינים שיווקיים באתר של יוטיוב, שאלו יוצגו לקהל הגולשים האדיר שעושה שימוש בפלטפורמה הזו בכל יום. למעשה, מדובר על כמות של יותר מ-3 מיליון משתמשים רשומים ביוטיוב בכל העולם, והמספר הזה רק הולך ועולה.

באמצעות פרסום ביוטיוב קיימת אפשרות להעלות מודעות פרסומיות שיוצגו לגולשים השונים במהלך צפייתם בסרטונים, לפתוח פרופיל עסקי ולנהל עמוד פרסום ביוטיוב אליו משתמשים יכולים להירשם כדי לעקוב, ולפרסם סרטונים שיווקיים שיגיעו לקהלי יעד רלוונטיים.

באילו מקרים כדאי לעשות פרסום ביוטיוב?

הפרסום ביוטיוב הוא לא רק נוח, פשוט וקל אלא גם רלוונטי עבור סוגים רבים של עסקים ואנשים שרוצים לפרסם את עצמם. נוסף לעסקים מקומיים בארץ, קטנים או גדולים, גם עסקים וחברות שרוצות להגיע לקהלים בינלאומיים יכולים להשתמש בפלטפורמת הפרסום של יוטיוב כדי להגיע לקהלים הנכונים.

נוסף אליהם, גם אנשים פרטיים שאין להם עסק של ממש יכולים לפרסם את עצמם בצורה יעילה, כמו למשל אנשים שמעבירים שיעורים פרטיים, מעבירי סדנאות וקורסים קטנים וגם עסקים חדשים שרק החלו את צעדיהם בעולם העסקי התחרותי. מכיוון שכמעט כולם משתמשים ביוטיוב לצריכת תכנים כאלו ואחרים, החשיפה השיווקית עבור כל מפרסם היא טובה ויעילה יותר ובטווח הרחוק מביאה תוצאות.

כיצד אפשר לפרסם סרטונים שיווקיים ביוטיוב?

חברת גוגל העולמית רכשה את יוטיוב בשנת 2006, ולכן ניהול הקמפיינים השיווקיים בפלטפורמה הזו נערכים דרך ממשק ניהול ייעודי למפרסמים השייך לגוגל. מערכת הפרסום נקראת אדוורדס (Adwords), והיא זו המאפשרת למפרסמים לייצר קמפיינים שיווקיים שונים במגוון תחומים ונושאים.

בין היתרונות של פרסום ביוטיוב היא האפשרות ליצירת פרסום ממוקד ויעיל יותר, זאת באמצעות היכולת של המפרסם להגיע לקהלים רלוונטיים לתכני הפרסום שלו. בעזרת מערכת הפרסום המפרסם יכול להעלות וידאו שיווקי, להציג מודעה שיווקית במהלך הצגת סרטון מסוים בו הגולש צופה, ואפילו ליצור מודעת טקסט שתופיע במקום מסוים ביוטיוב.

המיקוד של הפרסום נעשה בדומה לפרסום בגוגל, על ידי שימוש במילות מפתח וביטויים הקשורים לתחום אותו המפרסם משווק. מפרסמים שמתחזקים עמוד יוטיוב פעיל יוכלו להעלות אליו סרטונים שונים, כאשר מערכת הפרסום מאפשרת להם לקשר בין מודעות פרסומיות לבין הסרטונים שלהם והוידאו השיווקי יקודם בצורה טובה ויעילה יותר.

מה היתרונות של פרסום ביוטיוב? 

כאמור, אחד מהיתרונות של פרסום ביוטיוב היא האפשרות למקד את המודעות הפרסומיות בצורה טובה ויעילה יותר, כך שהגולשים שיחשפו לתכנים השיווקיים יהיו רלוונטיים יותר וכך יעלו הסיכויים כי הם ילחצו על המודעה, יצרו קשר עם העסק וכל פעולה אחרת שלהם שתייצר המרה. בנוסף לכך, הפרסום ביוטיוב הינו אפקטיבי יותר, כיוון שכמות הגולשים והמשתמשים בו היא גדולה מאוד וכך גם הסיכויים כי קהל הצרכנים ייחשף למודעות הפרסומיות ויבחר לצרוך את המוצרים/שירותים שמוצעים להם באותן מודעות פרסומיות.

יתרון נוסף ומשמעותי מאוד בפרסום ביוטיוב הוא העניין של העלות, כיוון שעלות הפרסום ביוטיוב היא נמוכה מאוד! לכן על השאלה של כמה עולה פרסום ביוטיוב התשובה המפתיעה היא בין כמה אגורות עד כמה שקלים, זאת בהתאם לאורך וסוג הסרטון הפרסומי שמעלים, או כל תוכן שיווקי אחר שצפוי להופיע ביוטיוב.

כמה עולה פרסום ביוטיוב?

כיוון שהעלות של פרסום ביוטיוב היא זולה מאוד בהשוואה לכמות החשיפה שאפשר לקבל בפועל, אין ספק כי מדובר באחת הפלטפורמות המומלצות ביותר לפרסום עבור מפרסמים שונים. למעשה אפשר לומר כי הפרסום ביוטיוב מתבצע בדומה לפרסום הממומן שנעשה במנוע החיפוש של גוגל, כאשר המפרסם של המודעות השיווקיות משלם על הפרסום בהתאם לחשיפה שהוא מקבל.

לכן סרטון פרסומי שהרבה גולשים יקליקו עליו יעלה יותר למפרסם, אך מצד שני כמות גדולה של הקלקות עשויה להביא איתה גם כמה שיותר לקוחות רלוונטיים שרוצים לרכוש מוצר/שירות, וכך אפשר לומר כי נעשה קיזוז בין עלות הפרסום להמרה.

האם אפשר לפרסם ביוטיוב לבד?

פרסום ביוטיוב הוא מהלך נוח ופשוט, ולכן כל מפרסם יכול לעשות אותו בעצמו. מצד שני, פרסום ביוטיוב באמצעות מקדם מקצועי יאפשר למקסם את היתרונות של הפרסום עם מיקוד טוב יותר של קהלי היעד, בחירת מילות מפתח איכותיות יותר וגם אפשרות למעקב שוטף והסקת מסקנות מקמפיינים שיווקיים שעלו.

פרסום ביוטיוב

אם חשבתם לעצמכם פעם בכמה סרטונים אתם צופים ביום או בשבוע דרך הרשת החברתית יוטיוב? האם ניסיתם לספור בכמה פרסומות אתם צופים בלי בכלל לשים לכך לב? יש כל מיני דרכים לפרסום ביוטיוב, אחת מהרשתות החברתיות שכבשו את העולם ובכל יום מביאה עוד ועוד גולשים, עוד ועוד עוקבים, עוד ועוד צפיות. ביוטיוב תוכלו לפרסם את העסק שלכם בכל מיני דרכים. הדרך הראשונה היא פשוט להקים ערוץ יוטיוב, באופן כזה תוכלו להעלות הדרכות וסרטונים שעוסקים בתחום שבעצם בו העסק שלכם עוסק. למשל, נניח שאתם מתמחים בתחום של קידום אורגני לעסקים. דרך הערוץ שלכם ודרך הסרטונים שתעלו בעצם, אתם יכולים לעזור לעסקים גם לקדם את עצמם באופן אורגני וגם למשוך אליכם עוד ועוד לקוחות חדשים. ניתן לפרסם את העסק שלכם ביוטיוב גם דרך פרסומות שמופיעות בסרטונים אחרים שרלוונטיים או לא רלוונטיים לעסק שלכם. ככל שכמות הצפיות באותו סרטון גבוהה יותר, ככה המחיר של הפרסומת עולה כמובן. ניתן גם לפרסם במודעות צידיות ועוד כל מיני דרכים. גם כאן, בדומה לשיטות פרסום אחרות, הפרסום ביוטיוב מתחלק לפרסום אורגני ולפרסום ממומן.

מדוע מותגים ועסקים משקיעים בתהליך של פרסום ביוטיוב? 

מותגים מפרסמים ביוטיוב מכיוון שזוהי פלטפורמת השיווק השנייה הפופולרית בעולם, שמושכת שני מיליארד מבקרים מחוברים מדי חודש. אם אתם תוהים איך להקצות תקציב לטובת פרסום , חשוב שתבינו שלפלטפורמה זו יש את טווח ההגעה העצום ויכולת המיקוד החזקה שהופכת אותה לפלטפורמה בעלת ערך ללא ספק לאורך מסע הלקוח.

היו סמוכים ובטוחים שהבנת היסודות של פרסום תשתלם בטווח הארוך, ומאמר זה סוקר את תהליך מסע הפרסום של מודעות וידיאו, ושיטות עבודה מומלצות של ביצועים מוכחים.

מודעות וידיאו שניתן לדלג עליהן

מודעות אלו מוצגות לפני או במהלך סרטון. התכונה המגדירה שלהן היא שהצופים יכולים לבחור לדלג עליהן לאחר חמשת השניות הראשונות. שיטה זו של פרסום ביוטיוב דורשת מהמפרסמים לשלם רק כשהצופים בוחרים להמשיך לצפות מעבר לחמשת השניות הראשונות האלו.

המודעה שלכם חייבת להיות באורך של 12 שניות לפחות, אם כי מומלץ ליצור סרטוני וידיאו של שלוש דקות לפחות. התשלום מתבצע כשאדם צפה בשלושים השניות הראשונות, או בכל הסרטון, או אם הוא לחץ על המודעה.

מודעות וידיאו שאין אפשרות לדלג עליהן

מכיוון ש-76% מהאנשים מדווחים שהם מדלגים על מודעות באופן אוטומטי, חלק מהשיטות של פרסום ביוטיוב שזמינות למפרסמים היא הפעלת מודעות קדם סרטון או אמצע סרטון שאין להן לחצן דילוג כלל.

שיטה זו כדאית כשלמפרסם יש כוונה לעלייה רחבה במודעות למותג, והוא בטוח שהיצירתיות של הסרטון חזקה מספיק על מנת למשוך את תשומת הלב של קהל היעד שלו למשך 15 השניות המלאות. חשוב להבין שעם מודעות פרסום ביוטיוב שלא ניתן לדלג עליהן, מפרסמים משלמים לכל הופעה, לפי מחיר לאלף הופעות, כלומר, לכל אלף צפיות.

מודעות שאינן וידיאו

כשלמפרסמים אין תקציב של פרסום ביוטיוב, הם יכולים לבחור בשיטת פרסום מודעות שאינן וידיאו, שכוללות:

מודעות לתצוגה. מופיעות בסרגל הצד הימני וכוללות תמונה וטקסט, לצד קריאה לפעולה עם קישור לאתר האינטרנט שלכם.

מודעות בתוך וידיאו. מופיעות צפות על גבי תוכן וידיאו מערוצי יוטיוב שמייצרים רווחים.

בעולם אידיאלי, שני סוגים אלו של פרסום ביוטיוב מופיעים בשילוב עם תוכן קשור, אבל כמובן שלא תמיד זה המקרה. לכן חשוב שצוות פרסום דיגיטלי ילווה את המשווקים בתהליך יצירת המודעה, להשגת תוצאות אופטימליות.

איך מתנהל מקצועי שלן פרסום ביוטיוב?

ראשית, הפרסום מופיע ביוטיוב, לכן יש להתחיל בהעלאת קובץ וידיאו לערוץ היוטיוב, ולוודא שהסרטון ציבורי, או שאם אינכם מעוניינים שהוא יופיע בערוץ שלכם, ניתן להפוך אותו ללא רשום. כדי ליצור את מסע הפרסום, יש להיכנס לחשבון Google Ads ולבחור מסע פרסום חדש, בהתבסס על יעדי שיווק המותג.

בהמשך יש לבחור את סוג הקמפיין של פרסום ביוטיוב, כולל כל הצורות של מודעות גוגל, כמו למשל תוצאות חיפוש, טקסטים, או קניות, ולהקפיד לבחור בקמפיינים של וידיאו על מנת להציג את הסרטון שלכם לקהלים ביוטיוב.

הגדרת הפרמטרים של מסע פרסום ביוטיוב

יש לבחור את אסטרטגיית הצעת המחיר. ברוב המקרים, הסוג של מסע פרסום ייקבע לפי מטרת פרסום שמבוסס על המרות, קליקים או הופעות. יש להזין את התקציב לפי יום או כסכום הכולל למסע הפרסום, ולהזין גם את התאריכים בהם המודעה תוצג.

בהמשך יש לבחור גם את המיקומים בהם מודעות פרסום יופיעו, ולבחור את השפה של קהל היעד. ניתן לבחור הצגת מודעות ברחבי העולם או למקד את הפרסום לישראל בלבד, אבל חשוב להבין שהפרסום לקהל ישראלי בלבד מצמצם מאוד את טווח ההגעה של הסרטונים שלכם.

עלות פרסום ביוטיוב

חברת פרסום דיגיטלי מרכיבה מערך פרסום ביוטיוב מותאם לצרכי הלקוחות ולתקציב שלהם. התעריפים יכולים להתחיל ב-11 ₪ ליום, ולעלות בהתאם למודל הפרסום הממומן שנבחר. התוכנית מדויקת ומשתלמת וממוקדת לקהל היעד. קמפיין הפרסם מספק תוצאות מעולות בעלויות מופחתות והסרטונים שלכם נחשפים לקהל עצום.

לסיכום, פרסום ביוטיוב מתאים בעיקר לעסקים שיש להם תקציבים יחסית גבוהים ויכולים להרשות לעצמם לפרסם ביוטיוב, זאת בנוסף לקמפיינים, פרסומים ממומנים ותנועה אורגנית ברשתות חברתיות נוספות כמו פייסבוק ואינסטגרם לצד פרסום בגוגל.

ככל שההתפתחות בעולם הדיגיטל מתקדמת, כך יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך תכנים וויזואליים בדיגיטל לעומת טקסטים כתובים. אולי זה הקצב בו העולם מתקדם, או ריבוי המשימות שכל אחד רגיל לעשות ולקחת על עצמו בחיי היומיום – אך עובדה זו מציבה בפני עסקים ומפרסמים אפשרות נהדרת לשיווק דיגיטל שמביא תוצאות, באמצעות שיווק תכנים פרסומיים דרך מערכת הפרסום של יוטיוב.

פרסום ביוטיוב מתייחס לתהליך פרסום חדשני, מהיר, מעניין ורלוונטי תמיד כאשר התכנים השיווקיים מועברים לגולשים באמצעות סרטונים אטרקטיביים. ערוץ פרסום זה מאפשר לכל בית עסק לשווק את המוצר או השירות שהוא מציע, שמופיע ליד כל אותם קליפים, תוכניות, סרטים ותכנים וויזואליים שהגולשים כל כך אוהב לצרוך.

פרסום ביוטיוב – למה דווקא בפלטפורמה הזו?

פרסום ביוטיוב מתייחס לתהליך פרסום חדשני, מהיר, מעניין ורלוונטי תמיד כאשר התכנים השיווקיים מועברים לגולשים באמצעות סרטונים אטרקטיביים.

בעיקר בגלל הנתונים המרשימים, כיוון שיוטיוב נחשבת לפלטפורמת הוידאו הגדולה ביותר בעולם והיא ממוקמת כמנוע החיפוש השני המצליח השני בעולם. הנתונים הללו מעידים למעשה כי מדובר על ערוץ פרסום איכותי, גדול ועם חשיפה ענקית וכך פוטנציאל להצלחה שיווקית עבור כל מפרסם – זאת בתנאי שהוא מבצע תהליכי פרסום ביוטיוב נכונים ומתאימים.

נוסף למאפיינים הבולטים והחשובים האלו, פרסום ביוטיוב נחשב לערוץ פרסום זול, נגיש ומשתלם לכל כיס של עסק ומפרסם, ועל העלויות והמחירים נפרט בהמשך.

לאילו עסקים מומלץ לפרסם את עצמם ביוטיוב?

כיוון שיוטיוב היא פלטפורמה כל כך פופולרית ואהודה על מיליארדי גולשים מכל רחבי העולם, עסקים רבים יכולים למצוא אותה ככדאית ויעילה לתהליכי הפרסום שלהם. כך עסקים  קטנים,הנתונים הללו מעידים למעשה כי מדובר על ערוץ פרסום איכותי, גדול ועם חשיפה ענקית וכך פוטנציאל להצלחה שיווקית עבור כל מפרסם – זאת בתנאי שהוא מבצע תהליכי פרסום ביוטיוב נכונים ומתאימים. בינוניים או גדולים יכולים להיעזר בפלטפורמה הזו כדי לשווק את עצמם לקהלים מתאימים, וכן גם אנשים פרטיים כמו משפיעני רשת או אנשי ציבור שיש ברשותם סרטוני ווידאו ברחבי הרשת – אך הם רוצים להעניק לאותם סרטונים מינוף וחשיפה רחבה הרבה יותר.

באופן כללי, פרסום ביוטיוב מסייע לכל עסק בהגדלת החשיפה והנוכחות ברשת, מאפיין חשוב במיוחד עבור כל עסק קטן או גדול, חדש או וותיק שרוצה לגדול. ישנם לא מעט עסקים שנעזרים בפלטפורמת הפרסום ביוטיוב כדי למשוך יותר גולשים לאתר האינטרנט שלהם, לדף הפייסבוק העסקי או כל נכס דיגיטלי שקיים ברשותם וזקוק לחשיפה גבוהה יותר עבור קהלים רלוונטיים.

בנוסף לכך, ישנם עסקים שמוצאים כי יוטיוב הוא ערוץ הפרסום הכי איכותי ויעיל עבורם, לעומת עסקים אחרים שמוצאים לנכון לשלב אותו עם ערוצי פרסום נוספים ברשת.

מה היתרונות המרכזיים שיש בפרסום ביוטיוב?

  • אפשרות להצגת תכנים מעניינים, איכותיים ומושכים יותר כיוון שמדובר על רשת חברתית המציגה תכנים וויזואליים.
  • רק בישראל ישנם כמה מיליוני ישראלים שעושים שימוש יומיומי ביוטיוב, כאשר צריכת התכנים שלהם מסתכמת בעשרות דקות בכל חודש, מרכיב חשוב ורלוונטי לכל עסק שמפרסם מודעות וידאו אטרקטיביות.
  • כאמור, יוטיוב הוא מנוע החיפוש בין הגדולים והפופולריים בעולם, עם מיליארדי כניסות אליו בכל יום מכל רחבי העולם.
  • למרות שהתכנים הפרסומיים המוצגים ביוטיוב זהים לתכנים השיווקיים המשודרים בטלוויזיה (שאלו הם הפרסומות בטלוויזיה), ביוטיוב הסיכויים שקהל הגולשים/צופים יעשה שימוש במסר הפרסומי שהוא צפה בו הם גבוהים הרבה יותר, כיוון שכל מה שהם צריכים לעשות הוא רק להקליק ולעבור ישירות לעמוד נחיתה רלוונטי לביצוע המרה.
  • פרסום ביוטיוב מעניק למפרסמים את היכולת לנתח את המודעות והקמפיינים הפרסומיים שהם העלו, וכך לדעת כיצד לשנות, לשפר או אפילו להוריד אותם כדי לייעל את מטרות הפרסום.
  • עלויות הפרסום ביוטיוב הן נמוכות מאוד לעומת ערוצי פרסום דיגיטלי אחרים, כך שמדובר על ערוץ משתלם ונגיש לכל מפרסם או עסק שנמצא בתחילת דרכו ורוצה לנסות פלטפורמת שיווק יעילה, כשהחזר ההשקעה על הפרסום אינו יעסיק אותו יותר מדי.

איך ליצור סרטון שיווקי שיהיה מעניין וויראלי?

הפרסום ביוטיוב נשען על העלאת סרטוני פרסומת קצרים ,ממוקדים ומושכים שיגרמו לקהל הגולשים עניין ורצון לצרוך את אותו מוצר/שירות שהם נחשפו אליו בפרסומת. לכן לפני שמתחילים ליצור מודעות שיווקיות בערוץ הזה, יש לתכנן מראש את הסרטון המתאים באמצעות אסטרטגיה שיווקית נכונה המגדירה את סוג הסרטון, הסגנון המרכזי שיהיה בו, המטרה שהוא צריך להשיג, קהל היעד אליו הוא מכוון ועוד פרמטרים רבים אחרים.

סרטון בעל אופי שיווקי שיצליח למשוך את הצופה כבר בשניות הראשונות, הוא כזה שמציג פתרון לבעיה או מצליח לדבר לרגש של הצופים, כי אם לאחר חמש שניות הצופה במודעה לא לחץ על כפתור "דלג" – זה סימן כי הסרטון תפס אותו, והוא "יבזבז" עוד כמה עשרות שניות בחייו כדי לצפות בכל הסרטון ולקבל את המסר השיווקי שהמפרסם כיוון אליו.

למרות שמדובר בהעלאה של סרטוני פרסומת וויזואליים, אפשר תמיד להוסיף לסרטון אמצעים אחרים שיעצימו את המסר שרוצים להעביר כמו שימוש בקריינות, הוספת כתוביות ואולי גם שילוב של אנימציה משעשעת ומדליקה שתמשוך את עיני הצופים כבר בהתחלה.

כיצד אפשר לפרסם תכנים שיווקיים ביוטיוב?

הדרך להתחלת פרסום ביוטיוב מתחילה מפתיחה של חשבון משתמש בפלטפורמה, או יותר נכון להגיד פתיחה של פתיחת ערוץ ביוטיוב בו יופיעו כל הסרטונים של המפרסם – בין אם אלו סרטונים מקודמים או סרטונים שמועלים באופן שוטף ועקבי.

כדי לפרסם ולקדם סרטונים בפלטפורמה כדי שקהל משתמשים גדול ייחשף לסרטונים הפרסומיים, יש לחבר את חשבון המשתמש לחשבון גוגל אדס (Google Ads), שזהו חשבון ששייך למערכת הפרסום של גוגל, כי הרי יוטיוב היא חלק מחברת גוגל העולמית שמחזיקה במנוע החיפוש הכי גדול ופופולרי בעולם.

אפשר לומר כי דרכי הפרסום והשיווק של סרטוני פרסומת ביוטיוב מתחלקות לשתיים: קידום אורגני וקידום ממומן, ממש כפי שגם בגוגל הפרסום נעשה דרך שתי השיטות הללו.

מה ההבדל בין קידום ממומן ביוטיוב לבין קידום אורגני ביוטיוב?

שתי שיטות הפרסום האפשריות באמצעות יוטיוב הן פרסום טבעי ופרסום מקודם, ובמילים אחרות פרסום ביוטיוב בצורה אורגנית או פרסום בצורה ממומנת על ידי תשלום בפועל עבור מודעות הפרסום שיקודמו ברשת היוטיוב.

קידום אורגני ביוטיוב מתייחס לתהליכי קידום טבעיים שנעשים בחשבון המשתמש/ערוץ של המפרסם, כאשר תהליכים אלו כוללים שיפור נראות ואיכות הערוץ – הן עבור הגולשים והן עבור האלגוריתם של גוגל שאחראי על קידום אתרים/נכסים דיגיטליים במנוע החיפוש. הקידום האורגני נועד לשפר את הרלוונטיות והנגישות של התכנים שמצויים בחשבון של המשתמש, כך שמדובר על תחזוקה הכרחית וחשובה לכל ערוץ יוטיוב שרוצה להציג עצמו כמקצועי ואיכותי.

קידום ממומן ביוטיוב מתייחס לתהליכי קידום של מודעות שיווקיות ברשת היוטיוב, שאלו סרטוני הפרסומת שמפרסמים רוצים להעלות ברחבי הרשת כדי שיוצגו לקהל כמה שיותר גדול. באמצעות הקידום הממומן אפשר לשלוט על אפשרויות הפרסום של הסרטונים בצורה עקבית ונכונה, עם בחירה של קהלי היעד המתאימים ביותר שיחשפו לסרטונים, וכן בחירה של סוגי מודעות שיווקיות שיתאימו לסגנון המודעה /סרטון שיווקי שמעלים.

איזו שיטת פרסום היא הטובה ביותר לעסק?

שיטת הפרסום הטובה והמומלצת ביותר לקידום של עסקים ומותגים היא שילוב בין שתי השיטות שציינו, כך שההמלצה היא ליישם את תהליכי הקידום האורגני בערוץ היוטיוב במקביל לקידום ממומן והעלאת מודעות שיווקיות. שילוב של השיטות הללו ימקסם את פוטנציאל החשיפה של הערוץ לקהל משתמשים גדול ורלוונטי יותר, וכן גם יאפשר לשמור על ערוץ יוטיוב רלוונטי, נגיש, מעניין ואיכותי תמיד גם עבור גולשים אקראיים שנתקלו במודעה/סרטון שיווקי ברשת.

קידום ממומן ביוטיוב – מה הוא כולל?

הקידום הממומן ביוטיוב מאפשר לכל מפרסם לשלוט בצורה מלאה על התכנים השיווקיים שהוא מציג למשתמשים, כך שניתן לבחור בין כמה סוגים של מודעות שיווקיות שיופיעו ברחבי יוטיוב:

  • מודעות חשיפה ביוטיוב – אלו מודעות שמעניקות חשיפה קטנה לערוץ היוטיוב של מפרסמים, לפי מילות מפתח מתאימות אותן הגולש מקליד בשורת החיפוש בפלטפורמת יוטיוב.
  • מודעות עם אפשרות דילוג – מודעות נפוצות שמופיעות לפני או במהלך צפייה בסרטונים בפייסבוק, כשלאחר מספר שניות הצופה יכול לבחור לדלג על המודעה מבלי לצפות בה עד הסוף.
  • מודעות ללא אפשרות דילוג – מודעות מהסוג ההפוך שלא מאפשרות לצופה לדלג עליהן, אלא עליו לצפות בהן במלואן כדי שיוכל להתחיל או להמשיך לצפות בסרטון שהוא רוצה.
  • מודעות קצרות/במפר – מודעות שיווקיות קצרות שנמשכות שש שניות בלבד, שאלו הן מספיק שניות שאפשר לתפוס ולעניין צופה עם מודעה רלוונטית ומסקרנת מספיק, שתגרום לצופה לרצות לדעת יותר על המודעה/פרסומת שהוא נתקל בה.

מהן העלויות של פרסום ביוטיוב?

ציינו בהתחלה בקצרה כי עלויות הפרסום ביוטיוב הן זולות משמעותית לעומת ערוצי פרסום אחרים באינטרנט, שלא לדבר על אמצעים פרסום אחרים וותיקים כמו פרסום באמצעות כלי תקשורת כמו טלוויזיה וורדיו, פרסום עם שלטי חוצות ופוסטרים, פרסום באמצעות חלוקת עלונים או הפצה מדלת לדלת וכו'.

מפרסמים יכולים למצוא מודעות שהם רוצים להעלות ולקדם ביוטיוב במחירים מצחיקים של כמה אגורות בלבד, כאשר בנוסף לכך התשלום עבור הפרסום נגבה בפועל רק אם הצופה/גולש צפה בה לפחות במשך שלושים שניות, ובהנחה כי מדובר על מודעות/פרסומות שהן ארוכות יותר מחצי דקה. כך שאם המסר השיווקי הייעודי הצליח לעבור בעשר עד עשרים שניות הראשונות למודעה, והגולש סגר אותה לאחר מעט יותר מעשרים שניות – הרי שהמפרסם לא צריך לשלם עבור הפרסום שנעשה בפועל.

יחד עם זאת חשוב לזכור כי מודל עלויות הפרסום של יוטיוב זהה למודל הפרסום של גוגל, ולכן מפרסמים ישלמו בסופו של דבר עבור המודעות שהם מעלים על פי כמות/אחוזי החשיפה שלהן.

האם אפשר לעשות פרסום ביוטיוב לבד?

מערכת הפרסום של יוטיוב, שהיא למעשה של גוגל, נוחה וקלה לשימוש גם עבור אנשים ומפרסמים שאין להם רקע וניסיון בעולם השיווק הדיגיטלי. אך למרות שמדובר במערכת ידידותית לכל משתמש, יש לזכור כי מדובר למעשה בתהליך של פרסום ושיווק דיגיטלי למטרות מינוף ופרסום העסק – דבר שאנשי מקצוע בתחום השיווק יוכלו לעשות בצורה הטובה ביותר עם מיקוד נכון של קהלי היעד, בניית קמפיינים איכותיים שיניעו גולשים לפעולה, בחירת מילות מפתח רלוונטיות למותג וכו'.

בנוסף, העלאת מודעות שיווקיות בפלטפורמת יוטיוב כוללת פרסום של סרטוני פרסומת מעניינים וממוקדם, ולכן מדובר בתהליך מורכב ומקצועי של הפקת סרטוני פרסומת עם צילום, עריכה, ליהוק וכו' אותו חברות שיווק דיגיטליות יוכלו לעשות בצורה הרבה יותר יעילה ואיכותית.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, ממומן, וקניית קישורים.

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

פרסום ממומן בטיקטוק
פרסום ממומן בטיקטוק

טיקטוק היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר. היא צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאחת הרשתות החברתיות המבוקשות, במיוחד בקרב הצעירים. אם העסק שלכם נוגע לקהל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך