קמפיין ppc

מה בעמוד זה?

קמפיין ppc הוא אחת האפשרויות הטובות ביותר לפרסום עסקים באינטרנט. אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם באינטרנט באמצעי המדיה השונים ולהנות מפרסום אפקטיבי שמניב תוצאות טובות כדאי לכם ללמוד על קמפיין ppc. על כך נרחיב במאמר הבא.

 

קמפיין ppc – מהו קמפיין?קמפיין ppc הוא אחת האפשרויות הטובות ביותר לפרסום עסקים באינטרנט. אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם באינטרנט באמצעי המדיה השונים ולהנות מפרסום אפקטיבי שמניב תוצאות טובות

תחילה נבין מהו קמפיין בכלל. קמפיין פרסום הוא מעין מסע תעמולה פרסומי, כלומר, סדרת מודעות פרסום שנוגעות לאותו נושא ורעיון במטרה לפרסם עסק, תדמית ציבורית וכדומה. קמפיין פרסום מופיע באמצעי תקשורת שונים לאורך תקופת זמן מסוימת, בדרך כלל בהתאם לתקציב ולהחלטות של בעל העסק והוא בא למלא מטרה מוגדרת מראש.

הדבר החשוב ביותר כאשר יוצרים קמפיין פרסום הוא להגדיר באופן נכון וספציפי את הנושא המרכזי שלו. בחירת הנושא תעזור להנחות את הקמפיין, לקבוע את הסגנון שלו ואת אמצעי התקשורת שישרתו אותו באופן היעיל ביותר. לעתים יהיו מקרים בהם נושא הקמפיין יועבר כמוטו, כלומר משפט קצר שמביע את הרעיון.

מהו קמפיין ppc?קמפיין ppc - מהו קמפיין? תחילה נבין מהו קמפיין בכלל. קמפיין פרסום הוא מעין מסע תעמולה פרסומי, כלומר, סדרת מודעות פרסום שנוגעות לאותו נושא ורעיון במטרה לפרסם עסק, תדמית ציבורית וכדומה.

ראשי התיבות של ppc הם Pay Per Click, כלומר, שלמו עבור הקלקה. למעשה, השם הנפוץ יותר של קמפיין ppc, כפי שמכירים אותו בארץ הוא קידום ממומן. קידום בו יש לשלם עבור הקלקה של המודעה המוצגת במקומות שונים ברחבי האינטרנט.

כלומר, גוגל ומנועי חיפוש אחרים כמו בינג, יאהו ואפילו אמאזון, מציגים מודעה שלכם בתוצאות חיפוש רצויות ואף באתרים מסוימים. עבור כל הקלקה שתתבצע על המודעה שלכם יהיה עליכם לשלם סכום כסף מסוים. את התקרה המקסימלית אתם קובעים, כך שאין לכם מה לחשוש.

הקלקה על המודעה שהוצגה לגולשים תוביל אותם לדף נחיתה מיוחד או לאתר העסק שלכם. במידה שהגולש יסתקרן ויתעניין הוא יהפוך מלקוח פוטנציאלי ללקוח

כיצד ניצור קמפיין ppc?

על מנת ליצור קמפיין ppc, כלומר קידום ממומן יש לנהל קמפיין ממומן. ניהול קמפיין ממומן מצריך התייחסות למספר אלמנטים, אשר בזכותם הקמפיין יהיה יעילהשם הנפוץ יותר של קמפיין ppc, כפי שמכירים אותו בארץ הוא קידום ממומן. ויניב תוצאות טובות.

  1. הגדרת מטרהאחד הדברים החשובים ביותר בניהול קמפיין ppc הוא הגדרת מטרה. מטרת הקמפיין היא למעשה המטרה של הפרסום וחשוב להגדיר אותה באופן מדויק, ממוקד, ספציפי וברור. הגדרת המטרה במדויק תשפיע על הצלחת הפרסום שלכם. כאשר מגדירים את המטרה באופן ספציפי ניתן לעקוב אחר הקמפיין ולהבין האם הוא יעיל, האם מניב את התוצאות הרצויות, האם הוא ממלא את המטרה שלשמה הוא קיים ועוד. כאשר אתם עוקבים אחר הקמפיין ובודקים האם הוא ממלא את המטרה אתם יכולים לנתח נתונים ולהסיק מסקנות בהתאם. בלי מטרה ברורה קשה להבין האם הקמפיין עובד ביעילות ואם צריך לשפר אותו.

קיימות מגוון מטרות אפשריות כמו הפניית הגולשים לחשבון העסקים, הנעת הגולשים לרכישה אונליין, הפנייה של הגולשים ליצירת קשר ועוד.

  1. הגדרת קהל היעדקל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולכן יש להגדיר את קהל היעד בצורה נכונה וחכמה. לעומת פלטפורמות פרסום אחרות בהן אין שליטה על האנשים שייחשפו לפרסום, באינטרנט ניתן להחליט מי קהל היעד שלו וכך להשפיע על האנשים שייחשפו לפרסום. לדוגמא, במודעה בעיתון אתם יכולים לפנות לנשים בלבד, אך אין לכם שליטה אם גם גברים יקראו את המודעה, שכן אין לכם אפשרות להחליט מי יקבל את העיתון ומי לא. לעומת זאת, כאשר מפרסמים באינטרנט, וכך גם בגוגל ניתן להחליט אצל מי תופיע המודעה מה שהופך אותה לאפקטיבית יותר.

חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד בספציפיות ולא להסתפק בהגדרות כלליות. הגדרת מדויקת יותר תגרום לכך שהפרסום יגיע למי שהוא צריך. הגדירו את קהל היעד על ידי פרמטרים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים, תחביבים, מקום מגורים ועוד.

  1. הגדרת תקציבבסופו של דבר, יש לכם תקציב שמיועד לפרסום ולכן חשוב לעבוד איתו ולא לחרוג ממנו. יש שלושה פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר רוצים להגדיר את התקציב לפרסום בצורה נכונה-
  • כמה זמן יימשך תהליך הפרסום באינטרנט?
  • באיזו תדירות תבצעו את הפרסום באינטרנט?
  • באילו ערוצי אינטרנט תבצעו את הפרסום?

הפרמטרים הללו יעזרו לכם להבין את התקציב הנדרש בצורה טובה יותר וכך תוכלו לערוך שינויים בהתאם.

  1. הגדרת מסרפרסום טוב הוא פרסום שיש בו מסר. מסר עוזר לכם ליצור מוניטין חיובי לעסק. מוניטין הוא אחד הדברים החשובים לעסקים ולכן חשוב מאודעל מנת ליצור קמפיין ppc, כלומר קידום ממומן יש לנהל קמפיין ממומן. ניהול קמפיין ממומן מצריך התייחסות למספר אלמנטים, אשר בזכותם הקמפיין יהיה יעיל ויניב תוצאות טובות. לתת על זה דגש.

לכן, נסו להבין מה המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם על ידי הפרסום. נסו לבחור במסר שתואם למוצר או לשירות שלכם. כמו כן חשוב מאוד לבחור במסר שאתם עומדים מאחוריו ושיכול לבוא לידי ביטוי בפרסום בצורה ייחודית.

בניית קמפיין ppc- על ידי חברת קידום או מקדם פרילנסר?

על מנת לנהל קמפיין ppc בצורה נכונה שתניב תוצאות אפקטיביות יש להיעזר באנשי מקצוע. לפניכם יש שתי אפשרויות לאנשי מקצוע – חברות קידום או מקדמים פרילנסרים. קשה להחליט מי מהשניים עדיף, כיוון שלכל אחד יש יתרונות וחסרונות. חשוב להבין כי בסופו של דבר שני הגורמים פועלים עבור אותה מטרה בשיטות דומות.

היתרונות של חברת קידום

  • מקצועיות- חברות קידום בדרך כלל יהיו מקצועיות יותר באופן משמעותי ממקדמים פרילנסרים. חברות הקידום בדרך כלל מעסיקות מספר אנשי צוות אשר לכל אחד יש ידע בתחום אחר ויכול לתרום לשיווק בתחומו.
  • ניסיון- ברוב המקרים לחברות הקידום יהיה ניסיון רב יותר מאשר למקדמים פרילנסרים. ניסיון רב יותר יכול להוביל לשיווק יעיל יותר שיניב תוצאות משמעותיות לעסק שלכם.
  • ידע רב- שיווק זה לא דבר פשוט כלל. על מנת ששיווק יהיה יעיל ויניב תוצאות טובות חשוב מאוד לבחור במקדמים בעלי ידע רב. חברות הקידום, מעסיקות אנשי צוות שונים עם התמחויות בתחומים שונים. השילוב של מספר אנשים שכל אחד מומחה בתחום שלו מאפשר שימוש בידע רב שתורם לשיווק יעיל וטוב.

היתרונות של מקדם פרילנסרעל מנת לנהל קמפיין ppc בצורה נכונה שתניב תוצאות אפקטיביות יש להיעזר באנשי מקצוע. לפניכם יש שתי אפשרויות לאנשי מקצוע - חברות קידום או מקדמים פרילנסרים.

  • נוחות וזמינות- חברות קידום, לעומת מקדמים פרילנסרים יהיו זמינות פחות באופן משמעותי. במידה ותבחרו בחברת קידום תצטרכו לקחת בחשבון שבכל מקרה של שאלה, התייעצות או רצון לשינוי כלשהו, לא תמיד תהיה לכך זמינות מיידית. לעומת זאת, מקדם פרילנסר בדרך כלל יהיה זמין יותר באופן משמעותי מאשר חברות קידום. אנשים רבים מוצאים בכך יתרון משמעותי.
  • יחס אישי- לעומת חברת קידום שעובדת עם מגוון רחב של לקוחות ואנשי צוות, מקדם פרילנסר בדרך כלל עובד מול לקוחות מעטים. כך בעבודה מול מקדם פרילנסר תוכלו להנות מיחס אישי יותר מאשר מול חברת קידום.

קמפיין ppc בגוגל והיתרונות שלו

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. השימוש בגוגל נעשה במגוון רחב של מדינות ברחבי העולם. על ידי כך, פרסום בגוגל מאפשר למפרסמים להגיע למגוון אנשים. כך ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים שנמצאים ברחבי העולם ולא רק בארץ. אך יש לקחת בחשבון שעל מנת להגיע לקהל יעד רחב ושהפרסום יהיה אפקטיבי יש לעשות זאת נכון. לשם כך יש לנהל קמפיין ppc בגוגל ולהתייחס לאלמנטים שציינו קודם.

מלבד העובדה שגוגל הוא מנוע הפרסום הגדול בעולם יש לפרסום בגוגל יתרונות נוספים-

  • תקציב- פרסום קמפיין ppc בגוגל ניתן לביצוע בתקציבים נמוכים. בעבר על מנת לפרסם עסק ולהגיע לתוצאות טובות היה צורך בתקציבים גבוהים במיוחד,אך יש לקחת בחשבון שעל מנת להגיע לקהל יעד רחב ושהפרסום יהיה אפקטיבי יש לעשות זאת נכון. לשם כך יש לנהל קמפיין ppc בגוגל ולהתייחס לאלמנטים שציינו קודם. שכן פלטפורמות הפרסום העיקריות היו שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה או מודעות בעיתון. מי שלא היה יכול להרשות לעצמו את הפרסום היה נאלץ להסתפק בפרסום מפה לאוזן. אך כיום, בזכות האינטרנט ובזכות הפלטפורמות השונות, ביניהן גוגל, ניתן לפרסם עסקים ולהגיע לתוצאות מצוינות גם עם תקציבים נמוכים יחסית.
  • קשר ישיר ללקוח- פרסום עסקים נועד לפרסם את העסק ולגרום לאנשים לשמוע עליו ולרצות להגיע אליו. כאשר מפרסמים באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט, יכולים להגיע ללקוח באופן ישיר. על ידי הוספת קישור לפרסום הלקוח יכול להגיע לרכישה אונליין מאתר העסק או ללמוד עליו יותר. כמו כן על ידי כך הלקוח יכול להשאיר ביקורות טובות או פחות במידה שהתאכזב מהשירות או המוצר שרכש מכם. כך בעלי העסק שומרים על קשר עם הלקוח ולומדים כיצד להשתפר על מנת לספק את הצרכים שלו.
  • נגישות- לעומת ערוצי פרסום אחרים, גוגל נגיש לכולם, בכל זמן ובכל מקום. לאתר העסק ניתן להוסיף צ'אט פתוח המאפשר ללקוחות ליצור קשר מהיר ונוח מה שמחזק את הקשר בינם לבין העסק. כך היחס ללקוחות הופך לאישי יותר, מה שעוזר להגדיל את מעגל הלקוחות.
  • קהל יעד – ציינו קודם שקהל יעד הוא אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום. כאשר מפרסמים בעיתון, בטלוויזיה או בשלטי חוצות אין השפעה על מי שיראה את הפרסום. לעומת זאת, כאשר מפרסמים עסק, מוצר או שירות באינטרנט וכך גם בגוגל, יכולים להחליט מי קהל היעד של הפרסום. על ידי כך הגדרת קהל היעד נעשית באופן ספציפי ומדויק והפרסום הופך לאפקטיבי ביותר.
  • מעקב אחר נתונים- אחד היתרונות של פרסום באינטרנט הוא האופציה לעקוב אחרי נתונים. כאשר עוקבים אחר נתוני הפרסום יכולים לנתח אותם ולהסיק מסקנות שיעזרו לכם לייעל את הקמפיין. בין הנתונים הללו יהיו אפשרויות לראות כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מתי הפרסום יעיל יותר (שעות/ עונות), כמה אנשים לחצו על המודעה שלכם, האם המודעה אפקטיבית יותר לגברים או לנשים ועוד.

 

כמה יעלה קמפיין ppc?

כפי שהבנו, ניהול קמפיין ppc הוא בעל יתרונות רבים, אך כמה הוא עולה? קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר והמחיר לקמפיין ppc תלוימחיר לקמפיין ppc בגוגל, מתחלק לשני גורמים מרכזיים להם יש לשלם- הגורם הראשון הוא כמובן גוגל והגורם השני הוא אנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום (חברת קידום/ מקדם פרילנסר). בגורמים שונים ביניהם גם מנוע החיפוש בו החלטתם לנהל את הקמפיין (גוגל/ בינג/ יאהו ועוד). קודם כל המפרסם יכול להחליט על תקציב מסוים שאינו חורג ממנו. בצורה כזו הפרסום יהיה מוגבל לתקציב, אך אין זה אומר שאינו יהיה יעיל.

נסביר כעת על חלוקת התשלום בביצוע קמפיין ppc בגוגל. המחיר לקמפיין ppc בגוגל, מתחלק לשני גורמים מרכזיים להם יש לשלם- הגורם הראשון הוא כמובן גוגל והגורם השני הוא אנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום (חברת קידום/ מקדם פרילנסר).

אז כיצד התשלום עובד?

  • תשלום לגוגל- בקמפיין ppc בגוגל עליכם לשלם לפי הקלקה. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה, לא תאלצו לשלם. כמובן שההחלטה על המחיר הסופי היא שלכם.
  • אנשי המקצוע- עם אנשי המקצוע קיימות שתי שיטות. השיטה הראשונה היא ריטיינר קבוע של מינימום 1,500 שקלים על הקמפיין. השיטה השנייה מתבססת על אחוזים מהתקציב שלכם, שנעים בדרך כלל בין עשרה לעשרים אחוזים כאשר המינימום יהיה גם בטווח 1,500 שקלים.

בממוצע, טווח המחירים עבור קמפיין ppc בגוגל ינוע סביב 3,000 שקלים ויותר.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

פרסום ממומן בטיקטוק
פרסום ממומן בטיקטוק

טיקטוק היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר. היא צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאחת הרשתות החברתיות המבוקשות, במיוחד בקרב הצעירים. אם העסק שלכם נוגע לקהל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך