בניית אתר חנות וירטואלית

מה בעמוד זה?

במהלך השנים האחרונות תחום החנויות הוירטואליות ממשיך לגדול ללא הפסקה, וזה ממש לא מפתיע.
חלק גדול מן החנויות הוירטואליות אינן בנויות בצורה מקצועית ואיכותית וזאת ממספר סיבות: ניסיון להקים חנות וירטואלית לבד ללא כל ניסיון, בעל מקצוע שאינו השקיע בהקמת החנות, ניהול לא תקין של החנות ועוד.

לפי דעת הקהל, חנות וירטואלית טובה היא חנות אשר מספקת למשתמש חווית משתמש נוחה ומהנה, היא יודעת להעביר את המסר הנכון ללקוחות הפוטנציאלים.
במאמר זה נציג בפניכם מידע רלוונטי בכל הנוגע לבניית אתר חנות וירטואלית.

סיבות לבניית אתר חנות וירטואלית

ישנן סיבות רבות לבניית אתר חנות וירטואלית, כעת נציג בפניכם את הסיבות העיקריות לכך:

  • בעל העסק מרגיש שהעסק שלו לא מספיק נוכח באינטרנט. בעל העסק מעוניין בפנייה אל לקוחות שלא יכוליםלהלן כל המידע הרלוונטי בכל הנוגע לתהליך בניית אתר חנות וירטואלית להגיע פיזית אל החנות. מעבר לכך, פעולה זאת מתאימה גם לעסק שברצונו למכור את מוצריו במקומות חדשים ובעלי פוטנציאל.
  • בעלי עסקים רבים מקימים חנות וירטואלית כאשר הם מעוניינים בערוץ שיווקי נוסף לעסק שלהם.
  • בעלי עסקים רבים מקימים חנות וירטואלית כאשר הם מעוניינים להציג ללקוחות העסק מוצרים חדשים שהם לא פגשו לפני כן.
  • בעלי עסקים רבים מקימים חנות וירטואלית כאשר הם רוצים להעביר את כלל הפעילות שלהם לפעילות אינטרנטית.
  • יזם בעל רעיון מוצלח להקמת חנות וירטואלית, ההמלצה שלנו היא לבצע בדיקה מקיפה ולערוך חקר שוק לפני התחלת התהליך של הקמת החנות הוירטואלית.

נקודות חשובות בבניית אתר חנות וירטואלית

ישנן מספר נקודות חשובות ועיקריות עליהן יש לעבור במהלך הקמת החנות הוירטואלית:

  • תחום הפעילות של החנות – כאשר מקימים חנות וירטואלית, היא יכולה לפעול במספר נישות או בנישה אחתישנן סיבות רבות לבניית אתר חנות וירטואלית בתקופת הקורונה בלבד. אחת הנישות הנפוצות ביותר של חנויות וירטואליות היא למשל: חנות וירטואלית לתכשיטים.
  • חנות וירטואלית בתור נכס דיגיטלי – חנות וירטואלית יכולה לשמש כנכס דיגיטלי אשר שייך לחברה. המאפיינים העיקריים לכך הם: בעל החנות הוירטואלית שולט עליה באופן מלא, ניתן לפתח מודלים שיווקיים ייחודיים לחנות
    (זאת בניגוד לפלטפורמות סגורות).

ישנה אפשרות להקים חנות וירטואלית באמצעות שימוש בפלטפורמות המסחר הידועות כמו למשל: אמזון, איביי ועוד. המאפיינים העיקריים של פלטפורמות אלו הם:

  • תשלום עמלות עבור שימוש בפלטפורמה.
  • אין צורך בתהליך הקמה של חנות וירטואלית.
  • חובה לעמוד בתנאים אותם הציבה הפלטפורמה, ישנם הגבלות עיצוביות ופונקציונליות.
  • אפיון החנות הוירטואלית – אפיון החנות הוירטואלית שלכם הוא שלב משמעותי מאוד בתהליך הקמת החנותכל הנקודות חשובות בבניית אתר חנות וירטואלית שיש לקחת בחשבון הוירטואלית, אנו ממליצים לבצע את שלב זה בעזרת חברה מומחית בתחום. תהליך אפיון החנות הוירטואלית נעשה ביחד עם העסק אשר מעוניין למכור את מוצריו אמצעות החנות הוירטואלית. חלק מן הנקודות בהן עוסק תהליך אפיון חנות וירטואלית הן:
  • התמקדות בקהל היעד, למידה כיצד מתנהג קהל היעד.
  • הגעה למסקנה מה הם הצרכים עליהם עונה החנות האינטרנטית.
  • הבנה מלאה של מהן דרישות העסק מהחנות הוירטואלית.
  • תכנון ובנייה של תהליכים שונים בחנות.
  • התאמת החנות הוירטואלית לצרכים שיווקים בהמשך.

למה חשוב לבצע אפיון לחנות הוירטואלית?

אחת הטעויות הבולטות ביותר בקרב יזמים אשר מתכננים להקים חנות וירטואלית היא הוויתור על שלב אפיון החנות. חשוב להבין כי שלב אפיון החנות הוירטואלית הוא שלב חשוב מאוד להצלחת החנות, שלב זה נועד לקבוע מטרות ברות השגה, להבין מהם הצרכים העסקיים של החנות, להבין מהי המטרה שעומדת מאחורי הקמת החנות הוירטואלית, להבין בצורה ברורה מהם המסרים השיווקים אותם תרצו להעביר ועוד.

שלב זה הוא השלב הראשון בהקמת חנות וירטואלית.

טיפים לבניית אתר חנות וירטואלית מצליח

  • מערכת ניהול נוחה לשימוש לבעל העסק – אחד מהגורמים של הצלחה של אתר מכירות באינטרנט הואמגוון טיפים שימושיים לבניית אתר חנות וירטואלית מצליח ובעל נוכחות ברשת בחירה נכונה של מערכת ניהול קלה ופשוטה לשימוש על ידי בעל העסק.

קיימים סוגים שונים של מערכות ניהול, חשוב לדעת כי כיום כמעט כל החנות הוירטואליות מבוססות על מערכות ניהול מובנות אשר תוכננו מראש לניהול של חנויות ואתרי מכירות באינטרנט, מערכות הניהול הללו מעניקות לבעלי העסקים את האפשרות להשתמש בכלי ניהול מתקדמים בצורה קלה ופשוטה לשימוש. מערכות ניהול ידידותיות מסייעות לבעלי העסקים לפרסם מבצעים, לעדכן מלאי בחנות, להעלות תכנים ועוד.

  • חווית משתמש איכותית – אחד הגורמים העיקריים אשר משפיע על הצלחת החנות הוירטואלית באופן משמעותי הוא חווית המשתמש שמעניקה החנות לגולשים. עליכם להבין כי הגולשים שמגיעים לחנותחווית משתמש איכותית מאפשרת לגולשים בחנות הוירטואלית לבצע פעולות במהירות, בקלות ובהנאה הוירטואלית שלכם מעוניינים למצוא בקלות ובמהירות את המידע הרלוונטי להם ולקבל בקלות החלטה האם לרכוש מוצר מסוים בחנות. חווית משתמש איכותית מאפשרת לגולשים בחנות הוירטואלית לבצע פעולות במהירות, בקלות ובהנאה.
  • מדיניות החזרת מוצרים – חשוב מאוד לנסח מדיניות החזרת מוצרים ברורה, חשוב להציג את מדיניות החזרת המוצרים במקום ברור ובולט לעין בחנות הוירטואלית שלכם. גולשים אשר מעוניינים לקנות מוצרים בחנות הוירטואלית שלכם יתלבטו אם לעשות זאת ללא מדיניות ברורה בכל הנוגע להחזרת מוצרים, לעלויות משלוחים, לזמנים של הגעת המוצר ועוד.
  • אפשרויות תשלום מגוונות – מומלץ לחבר את החנות הוירטואלית למערכת סליקה בטוחה, מומלץ להציע ללקוחות הפוטנציאליים מגוון של אפשרויות תשלום כמו: פייפאל, ביט, כרטיס אשראי ועוד.

בניית אתר חנות וירטואלית

חנויות וירטואליות הופכות פופולריות יותר בקרב מותגים ועסקים קטנים מסיבות שונות.

חלק מהם הם:

– הם לא צריכים לתחזק את המלאי, וזה יקר וגוזל זמן.

– הם יכולים להציע חווית קנייה מותאמת אישית ללקוחות שלהם.

– הם לא צריכים לדאוג לגבי העלויות של ניהול החנות הפיזית.

בניית חנות וירטואלית

אחד ההיבטים החשובים ביותר של אתר חנות וירטואלית הוא הפריסה. מעצבי אתרים צריכים לחשוב על דברים כמו ציפיות הלקוחות, ניווט וכיצד לסדר מוצרים באתר. אם אתה רק מתחיל כעסק קטן, תרצה להתחיל עם עיצוב מינימליסטי. זה יעזור לשמור על הוצאות נמוכות ויאפשר לך להתמקד בהרחבת העסק שלך מבלי שתצטרך לדאוג לגבי עיצוב אתרים. דרך פשוטה להתחיל בבניית האתר שלך היא באמצעות אתרים חינמיים המציעים שירות זה. אתרים אלו יציעו תבניות שכבר נוצרו עבורך כך שכל מה שאתה צריך לעשות הוא למלא את הפרטים הרלוונטיים לחנות שלך. אם יש שינויים כלשהם שצריך לעשות, אתרים אלה מציעים גם תמיכה בצ'אט חי כך שהם זמינים תמיד עבורך.

היתרונות בחנות וירטואלית

בהקשר של החנות הפיזית, האתר מהווה גרסה דיגיטלית של אותם פריטים שתוכלו לקנות מהחנויות האהובות עליכם. זה מקום שבו אתה יכול לבצע בדיקה ולראות אם מצאת את הפריטים שחיפשת לפני שאתה הולך לחנות. כיום ישנם אתרי אינטרנט רבים המציעים חנויות וירטואליות בהן תוכלו לרכוש סחורות ושירותים מבלי לצאת מהבית או המשרד. אתרים אלו מאפשרים לכם לגלוש במספר חנויות ולהשוות מחירים. חלק מהאתרים מאפשרים לך לחפש ולרכוש מוצרים ושירותים גם מאתרים אחרים. אחד החלקים החשובים ביותר באתר מסחר אלקטרוני הוא החנות הווירטואלית. החנות וירטואלית היא המקום שבו הלקוחות יכולים לראות את המוצרים ולבצע רכישות. ההיבט החשוב ביותר שיש לציין כאן הוא שלקוחות צריכים להיות מסוגלים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות האפשרית ולאחר שימצאו, הם יכולים לרכוש אותו בכמה קליקים בלבד. ישנן דרכים רבות ושונות בהן נוכל לבנות חנות וירטואלית, עם הרבה סוגים שונים של עיצובים ופריסות. חשוב שנבחר אחד המתאים ביותר לצרכים ולמטרות שלנו עבור אתר זה. בניית אתר חנות וירטואלית היא דרך להפוך לקמעונאי מקוון. לאתר בדרך כלל יש פריסה עם תמונות ותיאורים של הפריטים למכירה, כמו גם פרטי הקשר של החברה.

הצעדים הראשונים לבניית אתר חנות וירטואלית

הצעד הראשון הוא להחליט אם אתה רוצה לבנות אתר משלך מאפס או להשתמש בתוכנה שמאפשרת לך ליצור אחד. לאחר מכן, צור את תוכן האתר שלך על ידי הוספת רישומי מוצרים ותמונות והעלאתם לשרת האתר שלך.מ שקול לכלול ניוזלטר בדוא"ל, אינטגרציה של מדיה חברתית וביקורות לקוחות באתר שלך לאינטראקציה רבה יותר עם לקוחות וקונים פוטנציאליים. לבסוף, מצא כמה חנויות מקוונות באיכות גבוהה שמוכרות מוצרים דומים לשלך כדי שתוכל לקדם את החנויות הללו באתר שלך כשותפים.

דגשים חשובים בבניית אתר חנות וירטואלית

בעבר, בניית חנות וירטואלית מאפס הייתה ממש קשה. היום זה הרבה יותר קל בעזרת בונה אתרים. זה לוקח פחות זמן ומאמץ לבנות אתר עם הכלים הנכונים ובונה אתרים.

ארבעת המרכיבים המרכזיים של אתר מסחר אלקטרוני הם דפי מוצר, עמוד עגלת קניות, עמוד קופה ודף אישור הזמנה. להלן כמה דוגמאות של ארבעת הדפים הללו:

דף המוצר: דף המוצר הוא המקום שבו לקוחות יכולים לצפות בכל המוצרים הזמינים לרכישה באתר האינטרנט שלך. אתרי מסחר אלקטרוני צריכים לכלול מנוע חיפוש מסחר אלקטרוני שיעזור ללקוחות למצוא מוצרים במהירות לפי מילת מפתח או קטגוריה.

עמוד עגלת הקניות: עמוד עגלת הקניות הוא העמוד שבו מופעים המוצרים שבהם הלקוח התעניין לצורך קנייתם או בחר אותם לקנייה.

עמוד קופה: הוא דף התשלום בו צריכים להופיע כמה אופציות וסוגי תשלום וכמובן כל סוגי המשלוחים שהאתר מציע.

ודף אישור הזמנה: דף זה צריך לכלול את כל פרטי הקניה התשלום והמשלוח ולאשר ללקוח שאכן בוצעה קניה באתר ולתת גם אופציית מעקב.

שיקולים לפני פתיחת אתר חנות וירטואלית

עבור עסקים שמוכנים להתחיל מכירות מקוונות, יש הרבה דברים שהם צריכים לקחת בחשבון. האם העסק הזה צריך חנות פיזית או שהם יבצעו את רוב המכירות באינטרנט? מה המודל העסקי שלהם ואילו סחורות ושירותים הם יציעו? כמה השקעה תידרש להם לבנות אתר מסחר אלקטרוני?

תכנון נכון

בניית אתר עבור חברת מסחר אלקטרוני אינה רק רכישת שם דומיין והדבקת כמה תמונות. יצירת האתר המושלם דורשת מחקר מקיף, תכנון, עיצוב חווית משתמש, פיתוח אתרים ואסטרטגיות שיווק. אתר חנות צריך להיות קל לניווט עבור לקוחות שרוצים לבצע רכישות או פשוט לדפדף בין מוצרים. זה צריך גם לכלול תכונות כמו צ'אט חי, שילוב מדיה חברתית, ביקורות מוצרים ועוד. יש צורך בכלים הנכונים ליצירת אתר מסחר אלקטרוני כולל תוספים לעגלת קניות המאפשרים ללקוחות לבצע קופה מבלי לצאת מהאתר. צריכה להיות להם גם מערכת תשלום מקוונת שמקבלת סוגים שונים של כרטיסים כולל כרטיסי אשראי מסוגים שונים או כרטיסי מתנה. כיום, בניית אתר חנות וירטואלית אינה עוד תהליך מסובך. ישנם תוספים וכלים רבים המאפשרים לך לעשות זאת תוך דקות ספורות.

אחד התוספים הפופולריים ביותר לבניית אתרים הוא חיבור לביט או מערכות לסליקת אשראי. תוסף זה תוכנן כדי לעזור לאנשים לבנות חנות מקוונת באתר שלהם בכמה קליקים בלבד. בנוסף, הוא גם מספק תמיכה במספר שערי תשלום ושיטות משלוח, כך שתוכל להתחיל למכור את המוצרים שלך מהיום הראשון. אפשר לקבל אתר אינטרנט מלא עם חנות מסחר אלקטרוני המופעלת על אותה תוכנה שעליה בנוי שאר האתר. אתה יכול לנהל את זה בחברה נפרדת או לשכור מישהו באתרי פרילנסרים. העסקת מישהו באתרי פרילנסרים הופכת פופולרית יותר עבור עסקים קטנים שאינם יכולים להרשות לעצמם להעסיק עובדים במשרה מלאה. ניתן לשכור מפתחים או מעצבים עצמאיים אלה לפרויקטים ספציפיים ולעבוד רק בעת הצורך. בונה אתרים הוא רק חלק אחד בפאזל כשזה מגיע ליצירת אתר אינטרנט. הרכיבים האחרים הם אחסון אתרים, שם דומיין, בניית תוכן ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). יצירת אתר חדש לעסק שלך היא לא משימה קלה. צריך לקחת בחשבון הרבה גורמים כמו עיצוב, אוריינטציה, מעורבות לקוחות וניווט.

לחנות קמעונאית יש צורך ב אתר אינטרנט מכיוון שהוא משמש כמקום מרכזי לכל המידע על החנות. העיצוב של אתר זה צריך להיות ידידותי למשתמש ולאפשר ללקוחות לנווט בו ללא כל בעיה. בעת בניית אתר חנות וירטואלית, הקפידו להשתמש בתמונות באיכות גבוהה המציגות מוצרים בפירוט. אתר חנות וירטואלית הוא אתר אינטרנט שאינו מופעל על ידי מוצרים אמיתיים. זה מיועד למסחר אלקטרוני. עיצוב האתר יהיה דומה לחנות מקוונת. חנות וירטואלית מספקת ללקוחותיה חוויה המזכירה קניות בחנות פיזית, אך היא אינה מחייבת את הלקוח לבקר במקום הפיזי. מסיבה זו, ניתן להפעיל אותו מכל מקום בעולם ויש לו עלויות שכירות נמוכות בהשוואה למיקום חנות פיזית.

למה לבנות חנות וירטואלית?

חנות וירטואלית היא אתר אינטרנט המאפשר ללקוחות לרכוש מוצר מבלי לבקר בחנות פיזית. חנויות אלו ידועות גם בתור אתרי מסחר אלקטרוני, ולעתים קרובות הן קשורות לקניות מקוונות. ישנם יתרונות רבים לבניית חנות משלך באינטרנט. 

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך