במהלך השנים האחרונות תחום החנויות הוירטואליות ממשיך לגדול ללא הפסקה, וזה ממש לא מפתיע.
חלק גדול מן החנויות הוירטואליות אינן בנויות בצורה מקצועית ואיכותית וזאת ממספר סיבות: ניסיון להקים חנות וירטואלית לבד ללא כל ניסיון, בעל מקצוע שאינו השקיע בהקמת החנות, ניהול לא תקין של החנות ועוד.
לפי דעת הקהל, חנות וירטואלית טובה היא חנות אשר מספקת למשתמש חווית משתמש נוחה ומהנה, היא יודעת להעביר את המסר הנכון ללקוחות הפוטנציאלים.
במאמר זה נציג בפניכם מידע רלוונטי בכל הנוגע לבניית אתר חנות וירטואלית.
סיבות לבניית אתר חנות וירטואלית
ישנן סיבות רבות לבניית אתר חנות וירטואלית, כעת נציג בפניכם את הסיבות העיקריות לכך:
- בעל העסק מרגיש שהעסק שלו לא מספיק נוכח באינטרנט. בעל העסק מעוניין בפנייה אל לקוחות שלא יכולים
להגיע פיזית אל החנות. מעבר לכך, פעולה זאת מתאימה גם לעסק שברצונו למכור את מוצריו במקומות חדשים ובעלי פוטנציאל.
- בעלי עסקים רבים מקימים חנות וירטואלית כאשר הם מעוניינים בערוץ שיווקי נוסף לעסק שלהם.
- בעלי עסקים רבים מקימים חנות וירטואלית כאשר הם מעוניינים להציג ללקוחות העסק מוצרים חדשים שהם לא פגשו לפני כן.
- בעלי עסקים רבים מקימים חנות וירטואלית כאשר הם רוצים להעביר את כלל הפעילות שלהם לפעילות אינטרנטית.
- יזם בעל רעיון מוצלח להקמת חנות וירטואלית, ההמלצה שלנו היא לבצע בדיקה מקיפה ולערוך חקר שוק לפני התחלת התהליך של הקמת החנות הוירטואלית.
נקודות חשובות בבניית אתר חנות וירטואלית
ישנן מספר נקודות חשובות ועיקריות עליהן יש לעבור במהלך הקמת החנות הוירטואלית:
- תחום הפעילות של החנות – כאשר מקימים חנות וירטואלית, היא יכולה לפעול במספר נישות או בנישה אחת
בלבד. אחת הנישות הנפוצות ביותר של חנויות וירטואליות היא למשל: חנות וירטואלית לתכשיטים.
- חנות וירטואלית בתור נכס דיגיטלי – חנות וירטואלית יכולה לשמש כנכס דיגיטלי אשר שייך לחברה. המאפיינים העיקריים לכך הם: בעל החנות הוירטואלית שולט עליה באופן מלא, ניתן לפתח מודלים שיווקיים ייחודיים לחנות
(זאת בניגוד לפלטפורמות סגורות).
ישנה אפשרות להקים חנות וירטואלית באמצעות שימוש בפלטפורמות המסחר הידועות כמו למשל: אמזון, איביי ועוד. המאפיינים העיקריים של פלטפורמות אלו הם:
- תשלום עמלות עבור שימוש בפלטפורמה.
- אין צורך בתהליך הקמה של חנות וירטואלית.
- חובה לעמוד בתנאים אותם הציבה הפלטפורמה, ישנם הגבלות עיצוביות ופונקציונליות.
- אפיון החנות הוירטואלית – אפיון החנות הוירטואלית שלכם הוא שלב משמעותי מאוד בתהליך הקמת החנות
הוירטואלית, אנו ממליצים לבצע את שלב זה בעזרת חברה מומחית בתחום. תהליך אפיון החנות הוירטואלית נעשה ביחד עם העסק אשר מעוניין למכור את מוצריו אמצעות החנות הוירטואלית. חלק מן הנקודות בהן עוסק תהליך אפיון חנות וירטואלית הן:
- התמקדות בקהל היעד, למידה כיצד מתנהג קהל היעד.
- הגעה למסקנה מה הם הצרכים עליהם עונה החנות האינטרנטית.
- הבנה מלאה של מהן דרישות העסק מהחנות הוירטואלית.
- תכנון ובנייה של תהליכים שונים בחנות.
- התאמת החנות הוירטואלית לצרכים שיווקים בהמשך.
למה חשוב לבצע אפיון לחנות הוירטואלית?
אחת הטעויות הבולטות ביותר בקרב יזמים אשר מתכננים להקים חנות וירטואלית היא הוויתור על שלב אפיון החנות. חשוב להבין כי שלב אפיון החנות הוירטואלית הוא שלב חשוב מאוד להצלחת החנות, שלב זה נועד לקבוע מטרות ברות השגה, להבין מהם הצרכים העסקיים של החנות, להבין מהי המטרה שעומדת מאחורי הקמת החנות הוירטואלית, להבין בצורה ברורה מהם המסרים השיווקים אותם תרצו להעביר ועוד.
שלב זה הוא השלב הראשון בהקמת חנות וירטואלית.
טיפים לבניית אתר חנות וירטואלית מצליח
- מערכת ניהול נוחה לשימוש לבעל העסק – אחד מהגורמים של הצלחה של אתר מכירות באינטרנט הוא
בחירה נכונה של מערכת ניהול קלה ופשוטה לשימוש על ידי בעל העסק.
קיימים סוגים שונים של מערכות ניהול, חשוב לדעת כי כיום כמעט כל החנות הוירטואליות מבוססות על מערכות ניהול מובנות אשר תוכננו מראש לניהול של חנויות ואתרי מכירות באינטרנט, מערכות הניהול הללו מעניקות לבעלי העסקים את האפשרות להשתמש בכלי ניהול מתקדמים בצורה קלה ופשוטה לשימוש. מערכות ניהול ידידותיות מסייעות לבעלי העסקים לפרסם מבצעים, לעדכן מלאי בחנות, להעלות תכנים ועוד.
- חווית משתמש איכותית – אחד הגורמים העיקריים אשר משפיע על הצלחת החנות הוירטואלית באופן משמעותי הוא חווית המשתמש שמעניקה החנות לגולשים. עליכם להבין כי הגולשים שמגיעים לחנות
הוירטואלית שלכם מעוניינים למצוא בקלות ובמהירות את המידע הרלוונטי להם ולקבל בקלות החלטה האם לרכוש מוצר מסוים בחנות. חווית משתמש איכותית מאפשרת לגולשים בחנות הוירטואלית לבצע פעולות במהירות, בקלות ובהנאה.
- מדיניות החזרת מוצרים – חשוב מאוד לנסח מדיניות החזרת מוצרים ברורה, חשוב להציג את מדיניות החזרת המוצרים במקום ברור ובולט לעין בחנות הוירטואלית שלכם. גולשים אשר מעוניינים לקנות מוצרים בחנות הוירטואלית שלכם יתלבטו אם לעשות זאת ללא מדיניות ברורה בכל הנוגע להחזרת מוצרים, לעלויות משלוחים, לזמנים של הגעת המוצר ועוד.
- אפשרויות תשלום מגוונות – מומלץ לחבר את החנות הוירטואלית למערכת סליקה בטוחה, מומלץ להציע ללקוחות הפוטנציאליים מגוון של אפשרויות תשלום כמו: פייפאל, ביט, כרטיס אשראי ועוד.