פרסום ממומן בגוגל

מה בעמוד זה?

קולגות שלכם משתפים אתכם לאחרונה בהצלחה העסקית שהם חווים בעסק שלהם, זאת כתוצאה משינוי האסטרטגיה השיווקית שהם נקטו בה עד כה – וכעת היא מתבצעת באופן וירטואלי דרך ערוצי המדיה ברשת האינטרנט. שיווק ופרסום באינטרנט הפך להיות בשנים האחרונות הערוץ המומלץ והטוב ביותר לפרסם בו עסקים מתחומים שונים, כיוון שזוהי הפלטפורמה בה נמצאים בכל יום נתון מיליוני גולשים מכל רחבי העולם.

לכן אם עד עכשיו לא לקחתם חלק בתהליכי הפרסום הדיגיטלי של העסק שלכם, הגיע הזמן לעשות מהלך משמעותי ומשתלם לטווח הארוך, הכולל בין השאר גם תהליכי פרסום ממומן בגוגל. כדי שתוכלו להבין מה המשמעות בכך ואיך לעשות את המהלך השיווקי הזה בצורה נכונה, ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע שצריך וכדאי לדעת.

פרסום ממומן בגוגל – מה זה אומר ואיך זה עובד?

בדיוק כפי שהתיאור של תהליך הפרסום מרמז זאת, הפרסום שנעשה דרך גוגל מתבצע באמצעות תהליכי שיווק ממומנים – שאלו למעשה תהליכי פרסוםלכן אם עד עכשיו לא לקחתם חלק בתהליכי הפרסום הדיגיטלי של העסק שלכם, הגיע הזמן לעשות מהלך משמעותי ומשתלם לטווח הארוך, הכולל בין השאר גם תהליכי פרסום ממומן בגוגל סטנדרטיים הנעשים במגוון ערוצי פרסום אחרים, מסורתיים או דיגיטליים. פרסום ממומן בגוגל מתייחס לפרסום של מודעות שיווקיות במנוע החיפוש של גוגל, שאלו מוצגות באזורים בולטים ברשימת תוצאות החיפוש שגולשים מבצעים.

מבנה דף התוצאות של גוגל מורכב משלושה חלקים: חלק עליון ייעודי עבור הצגה של מודעות פרסומיות (מוצגות בניסוח זהה לתוצאות הרגילות עם ציון המילה מודעה/AD בסמוך אליהן), חלק אמצעי המציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות בצורה טבעית וחלק תחתון שגם הוא מיועד להצגת מודעות פרסומיות. כל תוצאות החיפוש הללו, בין אם הן ממומנות או טבעיות, יופיעו על פי הביטויים/מילות המפתח שהגולשים מקלידים בשורת החיפוש.

לכן שיטת הפרסום הממומן בגוגל מייעלת את רמת החשיפה של עסקים בהעלאת מודעות ממומנות, זאת במידה והן משויכות בצורה רלוונטית ונכונה למילות המפתח המתאימות לתוצאות החיפוש.

למה לפרסם דווקא בגוגל?

כיום גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר בקרב משתמשי אינטרנט בכל רחבי העולם, שזה אומר אנשים שעושים שימוש יומיומי בטלפונים החכמים, מחשבי לוח, מחשבים נייחים וניידים וכל מכשיר דיגיטלי אחר המחבר אותם לרשת האינטרנט. מנוע החיפוש נועד לאפשר לגולשים למצוא מידע בצורה מהירה, קלה ונוחה מכל מקום ובכל זמן – וכיוון שמשתמשים רבים עושים בו שימוש באופן קבוע בכל זמן נתון, הרי שזהו שטח הפרסום האידיאלי ביותר לפרסום העסק והגדלת החשיפה השיווקית שלו.

מהם שטחי הפרסום הרלוונטיים לתהליכי הפרסום בגוגל?פרסום ממומן בגוגל – מה זה אומר ואיך זה עובד? בדיוק כפי שהתיאור של תהליך הפרסום מרמז זאת, הפרסום שנעשה דרך גוגל מתבצע באמצעות תהליכי שיווק ממומנים

הפרסום בגוגל מתבצע בכמה ערוצים וזירות שונות, כאשר כולם קשורים לגוגל ומאפשרים הצגה של מודעות וקמפיינים שיווקיים בשיטות שונות ולקהלים מגוונים:

  • מנוע חיפוש – זהו שטח הפרסום הנפוץ ביותר בגוגל, ובעל רמת החשיפה הגבוהה ביותר כיוון שהרבה מאוד גולשים עושים שימוש שוטף במנוע החיפוש של גוגל לצרכים פרטיים, עסקיים, יומיומיים, צרכי פנאי וכו'. במנוע החיפוש הפרסומים הממומנים מופיעים כמודעות שיווקיות, המציינות תיאור קצר של האתר/העסק הקשור למילות החיפוש שהוקלדו, וכן פרטים רלוונטיים המופיעים בצורה בולטת כמו כתובת האתר ומספר הטלפון ליצירת קשר.
  • שטחי פרסום ברשת – נוסף למנוע החיפוש, קיימת אפשרות להעלות מודעות ופרסומים בגוגל באמצעות שטחי פרסום שמוצגים ברחבי הרשת במהלך הגלישה בגוגל. מודעות אלו מופיעות כבאנרים בדמות תמונות, סרטונים או שילוב של טקסט ותמונה המציגים מסרים שיווקיים ממוקדים עבור הגולשים. מודעות אלו יכולות להופיע בתוך אתרים בהם הגולשים נמצאים, באתרי חדשות נפוצים בשימוש ושטחים וירטואליים אחרים על פי סוג ומטרת הפרסום, וכן כמובן על פי החלטת המפרסם.
  • פרסום ביוטיוב – יוטיוב היא סוג של רשת חברתית המאפשרת ליצור ולשתף סרטונים עם גולשים מכל העולם, וכן היא אחת מהחברות ששייכות לגוגל העולמית. משום כך מפרסמים ועסקים יכולים לפרסם תכנים ומודעות שיווקיות דרך יוטיוב, ולהגדיל את החשיפה למותג/עסק בצורה יעילה ואיכותית. הפרסום ביוטיוב נעשה באמצעות העלאה של מודעות ומסרים שיווקיים בדמות סרטונים קצרים ומעניינים.
  • מודעות שופינג – קהל הגולשים של היום נמשך יותר לתכנים ויזואליים לעומת תכני טקסט כתובים, ולכן ישנם עסקים רבים שמוכרים מוצרים בצורה מקוונת גם באמצעות מודעות שופינג שמופיעות במנוע החיפוש של גוגל. אלו הן מודעות שיווקיות של מוצרים שונים שניתן לרכוש דרך אתרי מסחר וירטואליים, וההצגה שלהם עבור הגולשים נוחה וזמינה יותר כיוון שהן מופיעות כתמונה עם תיאור בראש תוצאות החיפוש.

 

אילו יתרונות יש לפרסום ממומן בגוגל?

  • שיטת פרסום נוחה ופשוטה – הודות למערכת הפרסום של גוגל, כל אחד יכול להעלות מודעות ממומנות וקמפיינים פרסומיים, ללא צורך בידע טכני מוקדםאילו יתרונות יש לפרסום ממומן בגוגל? שיטת פרסום נוחה ופשוטה – הודות למערכת הפרסום של גוגל, כל אחד יכול להעלות מודעות ממומנות וקמפיינים פרסומיים בשימוש בכלי פרסום.
  • פרסום שמביא תוצאות מהירות – הפרסום בגוגל עובד, בעיקר כיוון שבכל יום מיליוני משתמשים עושים שימוש תדיר במנוע החיפוש של גוגל. הודות לכך המפרסמים מקבלים חשיפה גבוהה יותר, וכך בהתאם תוצאות הפרסום יהיו טובות ומניבות יותר.
  • מהלך פרסומי שניתן למדידה – שיטת הפרסום בגוגל מאפשרת למפרסמים לנטר כל מודעה ולמדוד את אחוזי ההצלחה שלה, ובהתאם לכך לבצע שינויים או אפילו להוריד את המודעה במידת הצורך.
  • פרסום לפי תקציב – מפרסמים שמעלים מודעות וקמפיינים באמצעות פרסום ממומן בגוגל עושים זאת לאחר קביעת תקציב מוגדר מראש, דבר שיכול להעניק תמונת מצב ברורה לגבי הפרסום, המטרות השיווקיות וכמובן הימנעות מבזבוז כספים על פרסום ממושך או לא יעיל.
  • שיטת תשלום יעילה עבור כל קמפיין – בשונה מפרסום ממומן בפלטפורמות אחרות, הפרסום הממומן בגוגל פועל על פי שיטת ההקלקה על כל מודעה (PPC – תשלום פר קליק), כך שאם גולשים לא הקליקו על המודעה המפרסם לא צריך לשלם כסף על החשיפה.
  • פרסום פרקטי וממוקד לקהל יעד הנכון – העלאת מודעות ממומנות למנוע החיפוש של גוגל מתבצעת לאחר התאמת מילות מפתח/ביטויים רלוונטיים, אותם הגולש מקליד בשורת החיפוש ומקבל את תוצאות המודעות המפורסמות. זוהי שיטת פרסום יעילה וממוקדת מאוד, ועשויה להעלות את הסבירות להצלחת הקמפיין הפרסומי.
  • פרסום שניתן לשלוט בו בכל זמן – מפרסמים יכולים להחליט באופן חופשי על משך זמן הפרסום של המודעות בגוגל, ובצורה קלה ומהירה לעצור פרסום או להחליט להמשיך אותו מעבר לזמן שהוגדר מראש.

לאילו עסקים מומלץ לעשות פרסום ממומן בגוגל?

כיוון שאינספור גולשים עושים שימוש שוטף במנוע החיפוש של גוגל, זוהי זירת פרסום פרקטית ומומלצת לכל סוגי העסקים – בין אם מדובר על עסקים קטנים או גדולים, עסקים חדשים או וותיקים וגם עסקים שמעולם לא העלו פרסומים דיגיטליים ברשת האינטרנט.

באמצעות העלאת מודעה שיווקית ממומנת בשטחי הפרסום של גוגל, כל מפרסם יכול להגיע בצורה יעילה וטובה יותר לקהלי יעד רלוונטיים, ללא צורך בהחזקה של נכס דיגיטלי מסוים כמו אתר אינטרנט או פרופיל ברשתות חברתיות. ישנם עסקים רבים, בעיקר עסקים קטנים ומתחילים, שמחליטים להעלות פרסום ממומן בגוגל על ידי יצירת מודעה שיווקית מושכת ועניינית – כשלחיצה על אותה מודעה מובילה לדף נחיתה מעוצב בו מופיעים כל הפרטים הרלוונטיים. גולשים שמגלים עניין במודעה יכולים להשאיר את הפרטים שלהם, או פשוט ליצור קשר ישיר עם העסק.

קידום ממומן או אורגני בגוגל – מה הבדלים ומה עדיף יותר?עסקים קטנים ומתחילים, שמחליטים להעלות פרסום ממומן בגוגל על ידי יצירת מודעה שיווקית מושכת ועניינית

בדרך כלל שמדברים על קידום בגוגל, נהוג לעשות הפרדה בין קידום ממומן בגוגל לבין קידום אורגני בגוגל. קידום ממומן הוא כפי שתיארנו עד כה, העלאה של מודעות וקמפיינים פרסומים בשטחי הפרסום של גוגל לאחר תשלום על פרסום זה. קידום אורגני לעומת זאת מתייחס לתהליכי שיווק ופרסום של עסק באינטרנט, בצורה כמה שיותר טבעית וללא "דחיפת" מודעות שיווקיות שמשלמים עליהם – כאשר תהליך זה מתבצע על ידי שיפור, ייעול ותחזוקה שוטפת של אתר האינטרנט של העסק כדי שהוא יופיע בדירוג הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

לכל אחת מדרכי קידום אלו יש את היתרונות שלה, ולכן לא קיימת המלצה בנוגע לתהליך קידום מועדף יותר, אלא הכדאיות בשילוב של קידום ממומן וקידום אורגני בגוגל – במיוחד אם מדובר בעסק שמחזיק באתר אינטרנט איכותי ומעוצב, שיוכל להיות מוצג לגולשים רק בתוצאות החיפוש האורגניות וגם בתוצאות השיווקיות.

האם קידום ממומן ברשתות חברתיות עדיף על פרסום ממומן בגוגל?

קידום ממומן ברשתות חברתיות מתייחס לתהליך פרסום של מודעות שיווקיות בשטחי הפרסום של רשת חברתית, בדומה לשיטת הפרסום של מודעות בגוגל. גם במקרה הזה המודעות מוצגות רק לגולשים שעושים שימוש בפלטפורמה של אותה רשת חברתית רלוונטית, והחשיפה של המודעות מכוונת לקהלי יעד ספציפיים על פי החלטת המפרסמים.

משום כך ניתן לומר כי גם במקרה הזה לא קיימת העדפה לפלטפורמת פרסום מועדפת, וההמלצה היא לשלב בין שתי זירות פרסום אלו כדי למקסם את היעילות של הפרסום ולהגיע לקהלים מגוונים וגדולים יותר שיבצעו המרות לאחר חשיפה למודעות השיווקיות.

מהן העלויות של פרסום ממומן בגוגל?

התשובה לשאלה זו איננה חד משמעית כיוון שהוא תלויה בכמה פרמטרים, על פיהם גוגל מתמחרת את עלויות שטחי הפרסום. יש לזכור כי ככל שמדובר על פרסוםהאם קידום ממומן ברשתות חברתיות עדיף על פרסום ממומן בגוגל? קידום ממומן ברשתות חברתיות מתייחס לתהליך פרסום של מודעות שיווקיות בשטחי הפרסום של רשת חברתי עבור עסק תחרותי יותר, ולכן גם התחרות על הביטויים ומילות המפתח היא גבוהה יותר, כך העלות הממוצעת לכל קליק של גולש תהיה גבוהה בהתאם.

אין זה אומר שמפרסמים עם עסקים תחרותיים לא צריכים לפרסם מודעות שיווקיות בגוגל, אלא עליהם לדעת כיצד לעשות זאת נכון ובצורה מניבה בשורה התחתונה, כך שהפרסום ימשוך כמה שיותר גולשים רלוונטיים אך גם לא יעלה למפרסמים יותר מדי כסף. העלויות הממוצעות של פרסום קשורות לרוב לביטויים הרלוונטיים, ולכן מערכת הפרסום של גוגל מציגה למפרסמים את טווח העלויות כדי שהם יוכלו לבחור בשיטת הפרסום העדיפה להם – על פי תקציב הפרסום שנקבע על ידם.

פרסום ממומן בגוגל – כל אחד יכול?

מערכת הפרסום של גוגל מאוד נוחה וידידותית למפרסמים ולכל משתמש, אך יחד עם זאת יש לדעת כיצד להעלות מודעות ופרסומים איכותיים מבחינה שיווקית אסטרטגית. כל מפרסם צריך לדעת אילו מילות מפתח וביטויים יתאימו לסוג הפרסום שהוא רוצה לעשות, וכיצד ליצור מודעות שיווקיות מושכות ומעניינות עבור הגולשים שגם כך חשופים ללא הפסקה למודעות שיווקיות ברחבי הרשת.

מהסיבה הזו ההמלצה היא להיעזר בשירותיה של חברת שיווק דיגיטלי, המתמחה בכל הקשור לפרסום ממומן בגוגל וכן שיטות פרסום אחרות המתבצעות בזירות שונות באינטרנט. חברות שיווק דיגיטלי ידעו כיצד לשלב בין כמה פלטפורמות פרסום מקוונות, כיצד לנתב את כספי התקציב עבור הפרסום בצורה הטובה ביותר וגם ימדדו וינתחו את תוצאות הפרסום במהלך הזמן שהקמפיין רץ בגוגל.

העסק שלך זקוק לפרסום רחב היקף כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים, כי בלעדיהם העסק לא יוכל להמשיך ולהתרומם, ובוודאי שלא לעקוף את המתחרים הרבים שקיימים בשוק התחרותי של היום. תהליכי שיווק ופרסום לעסקים הינם תהליכים בלתי נפרדים מהצלחה של כל עסק, ולכן יש לקחת בחשבון את הצורך העסקי החשוב הזה ולהתאים לו את התקציב והאמצעים המתאימים ביותר.

אחד מהאמצעים המוכרים והמומלצים לעסקים בתחום הפרסום הוא הפרסום הממומן, המאפשר לכל עסק לפרסם עת עצמו בצורה יעילה ורחבה, לקבל חשיפה גבוהה יותר בקרב קהל צרכנים רלוונטי ולרוב גם לקבל פרסום שמניב תוצאות תוך מספר שעות בלבד. כדי שתוכל להבין טוב יותר על פרסום ממומן והמשמעות בכך, ריכזנו במאמר הנוכחי את כל המידע ששווה לדעת בנושא.

פרסום ממומן – מה זה אומר?

הפרסום הממומן הוא תהליך פרסומי שמתרחש בצורה ממומנת כספית על ידי המפרסם, כאשר כלל תהליכי הפרסום מתבצעים ברשת האינטרנט וחשופים למיליוני הגולשים והמשתמשים בה בכל זמן נתון. בדומה לתהליכי הפרסום המסורתיים בהם מפרסמים מעלים מודעות ופרסומות בערוצים שונים, כמו טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות וכו' גם בפרסום באינטרנט המפרסמים למעשה רוכשים שטחי פרסום עבור המודעות הפרסומיות שהם רוצים להציג – כאשר אותם שטחי פרסום נרכשים בזירות שונות ברחבי האינטרנט.

למה פרסום באינטרנט מומלץ לעסקים?

העולם של היום מתקדם בצעדי ענק בעקבות הטכנולוגיה, ולכן שימוש ברשת האינטרנט כאמצעי שיווק ופרסום לעסקים הוא המומלץ והכדאי ביותר לעסקים שרוצים לקהל חשיפה גבוהה יותר לעסק שלהם, להגיעפרסום ממומן – מה זה אומר? הפרסום הממומן הוא תהליך פרסומי שמתרחש בצורה ממומנת כספית על ידי המפרסם לקהל לקוחות רלוונטי ולקבל תוצאות פרסום טובות ומשתלמות בצורה מהירה יותר. בשונה מתהליכי פרסום מסורתיים, פרסום באינטרנט מקנה למפרסמים כמה יתרונות בולטים ביניהם אפשרות הניתוח והמדידה של קמפיינים שיווקיים שמועלים לרשת האינטרנט.

פרסום ממומן בזירות שונות ברשת מתבצע באמצעות מערכות פרסום ממוחשבות ומתקדמות, שמעניקות את הנוחות והפשטות בהעלאת מודעות פרסומיות בערוץ הרלוונטי, וכן גם את האפשרות לקבל מידע רחב ומדויק על יעילותו של הקמפיין הפרסומי שרץ ברשת ובהתאם לבצע ניתוח שיווקי עליו – האם הוא מצליח, האם המסר הפרסומי מצליח לעבור בצורה טובה לקהל הגולשים שנחשף אליו, כמה גולשים צפו במודעות וכמה מהם בחרו להקליק עליהן כדי לקבל פרטים נוספים ועוד מידע נוסף שמאפשר למפרסמים לקבל החלטות מושכלות לגבי הקמפיין שהועלה לרשת.

בנוסף לכך, פרסום ברשת האינטרנט מקנה את האפשרות לבחור באופן מדויק את קהל הגולשים שייחשף לקמפיין השיווקי שעתיד לעלות בזירות השונות, וגם זאת הודות למערכות הפרסום המתקדמות שמייעלות את תהליכי השיווק והפרסום בצורה הטובה ביותר. המפרסמים יכולים לטרגט את קהל הגולשים בצורה ממוקדת על ידי בחירת מאפיינים שונים בטרם העלאת המודעה לאוויר כמו טווח גילאים מסוים, אזור גיאוגרפי, מגדר רלוונטי, תחומי עניין וכו'. כך החשיפה של הגולשים לאותו פרסום הופכת להיות הרבה יותר יעילה, ובהתאם מעלה את הסיכויים למשיכת לקוחות רלוונטיים לעסק.

אילו עסקים יכולים לעשות פרסום ממומן לעסק שלהם?

אפשר לומר כי גמישות הפרסום הממומן באינטרנט הוא יתרון נוסף עבור עסקים שרוצים לשווק את עצמם, כיוון שהאינטרנט מהווה את זירת הפרסום היעילה והכדאית ביותר עבור כל עסק – בין אם מדובר על עסק קטן או גדול, וגם אם מדובר על עסק חדש שעדיין לא הניע מהלכים שיווקיים מסוימים כדי לפרסם את עצמו, או שזה למעשה עסק גדול וותיק בתחום שמוצג ללקוחות בזירות פרסום רבות ומגוונות.

כדאי להתעכב על יתרון הפרסום הממומן באינטרנט לעסקים קטנים או חדשים, כיוון ששיטות הפרסום המסורתיות יהיו פחות כדאיות עבור עסקים כאלו בעיקר בגלל תקציבי הפרסום הגבוהים שמונעים זאת מהם. כיום אפשר למצוא שטחי פרסום ברחבי האינטרנט שמאפשרים גם למפרסמים עם תקציבי פרסום נמוכים להעלות מודעות שיווקיות, ובמקביל ליהנות מיעילות פרסומית משתלמת בהחלט. נוסף לעלויות נמוכות יחסית, היתרונות הנוספים של ניתוח ומדידת יעילות הפרסומים וכן הגדרה ממוקדת של קהלי היעד שיחשפו לפרסומים מדובר על אפשרויות פרסום מצוינות עבור כל עסק שזקוק לחשיפה.

קידום או פרסום ממומן באינטרנט – האם יש הבדל בין השניים?פרסום ממומן בזירות שונות ברשת מתבצע באמצעות מערכות פרסום ממוחשבות ומתקדמות, שמעניקות את הנוחות והפשטות בהעלאת מודעות פרסומיות בערוץ הרלוונטי

מפרסמים שרוצים להכיר מעט יותר את תחום הפרסום הממומן נתקלים במושגים משתנים בתחום הזה, כך שפעם מדובר על פרסום ממומן ובפעמים אחרות מוזכר העניין של קידום ממומן באינטרנט. כאן המקום לציין כי המושגים של פרסום ממומן וקידום ממומן הינם זהים אחד לשני, ולא קיים כל הבדל ביניהם מבחינת תהליכי הפרסום ברשת.

אפשר לומר כי שני מושגים אלו קשורים אחד לשני, כיוון שתהליכי הפרסום הממומן שמפרסם עושה לעסק שלו מעניקים לו את הקידום הנחוץ לו כדי לקבל חשיפה שיווקית טובה יותר. כך למעשה שפרסום ממומן באינטרנט מקנה קידום באינטרנט לעסקים שבוחרים בתהליכים שיווקיים אלו, והם מקדמים את העסק שלהם בצורה נכונה ויעילה במטרה לעקוף את המתחרים השונים שפועלים גם הם בזירות פרסום אלו.

מה היתרונות של פרסום וקידום ממומן לעומת פרסום וקידום אורגני?

מונח נוסף שמפרסמים נתקלים בו בהקשר של קידום ופרסום באינטרנט הוא פרסום וקידום אורגני, שהוא תהליך שיווקי שזהה אך גם שונה מפרסום ממומן. פרסום וקידום אורגני הינו תהליך שיווקי שנעשה בזירות שונות ברשת האינטרנט בצורה כמה שיותר טבעית, כך שהמשמעות מכך היא שאותם תהליכים אינם ממומנים כספית על ידי המפרסמים. קידום אורגני נעשה על ידי המפרסמים כדי לקבל חשיפה טבעית לגולשים בזירות שונות ברשת, זאת באמצעות ייעול ושיפור הנכסים הדיגיטליים בהם הם מופיעים.

המטרה של הקידום האורגני היא להציג למנוע החיפוש של גוגל את האיכות של הנכס הדיגיטלי שייך לעסק, וכך "לשכנע" אותו כי מדובר באתר איכותי ורלוונטי לגולשים על מנת שימקם את האתר בראש תוצאות החיפוש. זהו קידום שמבסס את האמון של גוגל באתר וכן את האמון של הגולשים, ולכן גם מעניק חשיפה טובה לאתרים מקודמים, אך מצד שני מדובר על תהליך קידום שכרוך בלא מעט זמן ומשאבים ולכן לא יעניק תוצאות שיווקיות מהירות.

פרסום וקידום ממומן לעומת זאת מקנה למפרסמים את האפשרות להתברג בראש תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש, כאשר הצגת המודעות השיווקיות תלויה בבחירה מותאמת ונכונה של ביטויים רלוונטיים שגולשים מחפשים במנוע החיפוש. בנוסף לכך, קידום אורגני מחייב עסקים להחזיק בנכס דיגיטלי של אתר אינטרנט כדי שיהיה אפשר לקדם אותו במנוע החיפוש, ואילו הקידום הממומן מצריך מהמפרסמים רק דף נחיתה שיקושר למודעות השיווקיות שיוצגו לגולשים בראש תוצאות החיפוש.

סוגים של פרסום ממומן ברשת האינטרנט

האפשרות של הפרסום הממומן ברחבי הרשת מתייחסת לכמה סוגים של זירות ושטחי פרסום רלוונטיים, ואילו הם כמה מהסוגים הבולטים והפופולריים ביותר עבור עסקים שרוצים לקבל חשיפה שיווקית רחבהכך שפעם מדובר על פרסום ממומן ובפעמים אחרות מוזכר העניין של קידום ממומן באינטרנט. במהירות:

  • פרסום ממומן בגוגל – מנוע החיפוש של גוגל הוא אחד ממנועי החיפוש הפופולריים ביותר בעולם, ולכן העלאה ופרסום של מודעות שיווקיות במיקום זה היא משתלמת וכדאית לכל עסק שרוצה לקבל חשיפה שיווקית טובה. המודעות השיווקיות שמופיעות במנוע החיפוש של גוגל מוצגות לגולשים במיקומים בולטים, חלקן בשלושת המיקומים הראשונים וחלקן בשלושת המיקומים האחרונים בדף תוצאות החיפוש שכל גולש מבצע. המודעות הללו יציינו לגולשים כי מדובר בתוצאת חיפוש שהיא שיווקית על ידי הסימון AD/מודעה, וגולש שיבחר ללחוץ עליהן יועבר למסר הפרסומי שכל מפרסם הטמיע במודעות. התשלום של המפרסמים יתבצע רק במידה והגולש לחץ על המודעה, כך שהחשיפה לא עולה כסף אלא רק ההקלקה (PPC – PEY PER CLICK)
  • פרסום ממומן באתרים גדולים – אפשרות נוספת לפרסום ממומן היא פרסום מבוסס תוכן, כאשר מפרסמים מעלים כתבות שיווקיות המאופיינות בטקסט איכותי ומעניין אך שיש בו מסר שיווקי. אותן כתבות תוכן מתפרסמות באתרים גדולים ונפוצים בשימוש בקרב גולשים, כמו אתרי חדשות לדוגמא.
  • פרסום ממומן ברשתות חברתיות – גם ברשתות חברתיות יש אפשרות למפרסמים להעלות מודעות ומסרים שיווקיים, כאשר שטחי הפרסום נכללים בכל הרשת החברתית ומופיעים בפני משתמשים על פי טרגוט ממוקד של אותם קהלים רלוונטיים. פייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות הנפוצות והמועדפות ביותר עבור מפרסמים, כיוון שהיא מציעה מערכת פרסום נוחה ויעילה לפרסום, וכן כי ברשת הזו קיימים משתמשים מטווחי גילאים שונים. נוסף לפייסבוק, גם אינסטגרם, טיקטוק ויוטיוב הן הרשתות החברתיות הפופולריות והמומלצות להעלאת מסרים שיווקיים, כאשר החשיפה של משתמשים למסרים השיווקיים היא יעילה יותר מבחינה פרסומית.

מהי פלטפורמת הפרסום הטובה ביותר?

כפי שניתן לראות, יש לא מעט זירות ברשת שהן יעילות מבחינה שיווקית להעלאת מודעות ומסרים שיווקיים. יחד עם זאת קשה להצביע על פלטפורמת הפרסום הטובה ביותר , כיוון שההעדפה הזו תלויה בצרכיםכך למעשה שפרסום ממומן באינטרנט מקנה קידום באינטרנט לעסקים שבוחרים בתהליכים שיווקיים אלו, והם מקדמים את העסק שלהם בצורה נכונה ויעילה במטרה לעקוף את המתחרים השונים שפועלים גם הם בזירות פרסום אלו. ובמטרות של כל עסק ומפרסם. כל אחת מזירות פרסום אלו כוללת קהלים ומשתמשים מגוונים ורבים, ולכן ההמלצה הנכונה תהיה להעלות מודעות ומסרים שיווקיים בכמה זירות במקביל.

פרסום ממומן שהוא יעיל צריך להיות לא רק מחושב נכון מבחינה תקציבית, אלא בעל מסר שיווקי נכון ומתאים עבור הפלטפורמה בה בוחרים להעלות מודעה שיווקית. ברוב המקרים מסר פרסומי שעולה כמודעה שיווקית במנוע החיפוש של גוגל לא יהיה תואם למודעה שיווקית בפייסבוק, ולכן יש לחשוב על מסרים שיווקיים שונים לכל אחת מזירות אלו אך שכל אחת מהן תעניק תועלת פרסומית מוצלחת.

האם כל אחד יכול לעשות פרסום ממומן ברשת?

למרות שמערכות הפרסום הדיגיטליות נוחות ופשוטות לשימוש, גם עבור אנשים שאין להם רקע טכני או ידע מקיף במערכות ממוחשבות, ההמלצה היא לבצע את הפרסום הממומן באמצעות אנשי שיווק מקצועיים המתמחים בשיווק דיגיטלי. תהליכי הפרסום אינם קשורים רק לשימוש במערכות הפרסום השונות שנגישות למפרסמים, אלא גם לתוכנית השיווקית המתאימה כדי להשיג את התוצאות הפרסומיות הטובות ביותר לכל עסק.

למה כדאי להיעזר בחברת דיגיטל לתהליכי הפרסום הממומן?

דווקא בגלל השילוב הנחוץ לפרסום ממומן מוצלח עם מערכות הפרסום ומהות המסר השיווקי, חברת שיווק דיגיטלי תדע כיצד לעשות זאת בצורה המקצועית והטובה ביותר להשגת המטרה השיווקית שכל עסק מציב לעצמו. חברת דיגיטל מתמחה בכל הקשור לשיווק ופרסום לעסקים בזירות שונות באינטרנט, כאשר היא תדאג לבניית אסטרטגיה שיווקית מתאימה לעסק, יצירת מסרים שיווקיים מבחינת רעיונית ומבחינה עיצובית ובחירת הזירות המתאימות ביותר להעלאת אותם מסרים שיווקיים.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
משרד פרסום בחריש

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בעומר

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בתל-אביב

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום ביפו

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בקריות

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בשוהם

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך