קמפיין שיווקי

מה בעמוד זה?

בעולם של היום, כל עסק שרוצה לפרסם את עצמו יכול לעשות זאת על ידי האינטרנט. פרסום באינטרנט מצריך תכנון קמפיין שיווקי תוך התייחסות לפרמטרים שונים כמו מטרה שיווקית, הגדרת קהל היעד, בחינת המתחרים, בחינת המוצר ועוד. במאמר הבא נרחיב על קמפיין שיווקי.

 

קמפיין שיווקי – מהו פרסום באינטרנט?

פרסום באינטרנט מצריך תכנון קמפיין שיווקי תוך התייחסות לפרמטרים שונים כמו מטרה שיווקית

בעבר, מי שרצה לפרסם עסקים היה צריך תקציבים שמנים וקשרים לאנשי מפתח בתעשיית הפרסום. פלטפורמות הפרסום העיקריות היו מודעות בעיתון, פרסומות בטלוויזיה ושלטי חוצות ענקיים. עסקים קטנים לא יכלו להרשות לעצמם לפרסם את עצמם באמצעים שהיו קיימים ולכן נאלצו להסתפק בשיווק של העסק מפה לאוזן.

כיום, המצב השתנה. התפתחות הטכנולוגיה והתפתחות האינטרנט הובילו לכך שהאינטרנט הפך לאחת מפלטפורמות הפרסום הטובות ביותר, אם לא הטובה ביותר. האינטרנט מאפשר לכולם לפרסם את עצמם, גם בלי תקציבים שמנים ובלי קשרים מיוחדים.

רוב אוכלוסיית העולם משתמשת באינטרנט ולכן פרסום בו מאפשר להגיע למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים מכל העולם. עם זאת, פרסום באינטרנט צריך להתבצע בצורה נכונה ומדויקת, אחרת לא יהיה אפקטיבי במיוחד. לכן, כאשר מבצעים פרסום דיגיטלי, יש להכין תוכנית שיווק עם מטרה מוגדרת, ספציפית וברורה. יש לקבוע מראש את תקציב הפרסום ואת קהל היעד של הפרסום. כמובן שיש להתחשב בתקציב שלכם, במתחרים שלכם, במוצר שלכם ובמגוון פרמטרים שונים שישפיעו על יעילות הפרסום.

פרסום דיגיטלי יתבצע תוך שימוש באמצעי המדיה השונים ביניהם, גוגל, אתרים, הרשתות החברתיות ועוד. חשוב מאוד להבדיל בין אמצעי המדיה שמתאימים לקהל היעד שלכם. לדוגמא, פרסום ברשת החברתית אינסטגרם לא יתאים אם הפרסום פונה לקהל יעד בגילאי 40 פלוס. הסיבה לכך היא שאינסטגרם היא רשת חברתית צעירה יחסית שטווח הגילאים שלה נע בין 16 ל-35. לכן יש לחשוב ולהחליט מה אמצעי המדיה הטוב ביותר לביצוע קמפיין שיווקי שיניב את התוצאות הטובות ביותר לעסק שלכם.

מה היתרונות של קמפיין שיווקי באינטרנט?

קמפיין שיווקי - מהו פרסום באינטרנט? בעבר, מי שרצה לפרסם עסקים היה צריך תקציבים שמנים וקשרים לאנשי מפתח בתעשיית הפרסום

קמפיין שיווקי נועד להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם וכך להגדיל את הנבת הרווחים של העסק שלכם. מלבד מימוש המטרות שלכם, לקמפיין שיווקי באינטרנט יש יתרונות שונים-

  • תקציב- קמפיין שיווקי באינטרנט ניתן לביצוע גם בתקציבים נמוכים יחסית. על ידי כך גם עסקים קטנים או חדשים שרוצים לצמוח יכולים לעשות זאת יחסית בקלות.
  • קשר ישיר ללקוח- פרסום עסקים נועד לפרסם את העסק ולגרום לאנשים לשמוע עליו ולרצות להגיע אליו. כאשר מבצעים קמפיין שיווקי באינטרנט, יכולים להגיע ללקוח באופן ישיר. על ידי הוספת קישור לפרסום הלקוח יכול להגיע לרכישה אונליין מאתר העסק או ללמוד עליו יותר. כמו כן על ידי כך הלקוח יכול להשאיר ביקורות טובות או פחות במידה שהתאכזב מהשירות או המוצר שרכש מכם. כך בעלי העסק שומרים על קשר עם הלקוח ולומדים כיצד להשתפר על מנת לספק את הצרכים שלו.
  • נגישות- לעומת ערוצי פרסום אחרים, האינטרנט נגיש לכולם, בכל זמן ובכל מקום. כאשר מפרסמים עסק באינטרנט הופכים אותו לנגיש. לאתר העסק ניתן להוסיף צ'אט פתוח המאפשר ללקוחות ליצור קשר מהיר ונוח מה שמחזק את הקשר בינם לבין העסק.
  • קהל יעד- קהל יעד הוא אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום. כאשר מפרסמים בעיתון, בטלוויזיה או בשלטי חוצות אין השפעה על מי שיראה את הפרסום. כלומר, אם אתם מפרסמים בושם לגברים, יכול להיות מצב גדול בו נשים, ילדים וזקנים ייחשפו לפרסום למרות שהוא לא מתאים להם. לעומת זאת, כאשר מפרסמים עסק, מוצר או שירות באינטרנט, יכולים להחליט מי קהל היעד של הפרסום. על ידי כך הגדרת קהל היעד נעשית באופן ספציפי ומדויק והפרסום הופך לאפקטיבי ביותר.
  • מעקב אחר נתונים- אחד היתרונות של קמפיין שיווקי באינטרנט הוא האופציה לעקוב אחרי נתונים. כאשר עוקבים אחר נתוני הפרסום יכולים לנתח אותם ולהסיק מסקנות. המסקנו הללו יכולות לעזור לבעלי העסק לשפר את הקמפיין וכך לייעל אותו כל הזמן. בין הנתונים שניתן לעקוב אחריהם יהיו אפשרויות לראות כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם, מתי הפרסום יעיל יותר- בבוקר, בערב, בקיץ, בחורף וכן הלאה, כמה אנשים לחצו על המודעה שלכם, האם המודעה אפקטיבית יותר לגברים או לנשים ועוד.

קמפיין שיווקי בגוגל

גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם. בגוגל ניתן לפרסם מגוון עסקים ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים מכל העולם, שכן גוגל פועל במגוון רחב מאוד של מדינות.

בגוגל ניתן לחפש כנראה כל מה שנרצה. פרסום בגוגל בא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש המתקבלות. תוצאות החיפוש מסודרות בסדר שנקבע מראש על ידי גוגל בהתאם לפרמטרים כמו המחיר ששולם על המודעה או איכות ה מודעה. רוב האנשים בעולם מסתפקים בדך התוצאות הראשון שיראו וברוב המקרים לא ימשיכו לדף התוצאות השני, במיוחד אם קיבלו תשובה על מה שחיפשו. כאשר אתם מפרסמים עסק בגוגל אתם למעשה מעלים אותו במעלה תוצאות החיפוש, על מנת שיקבל חשיפה גבוהה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

פרסום בגוגל מתאפשר בשתי דרכים-

  • פרסום ממומן- מופיע תחת התגית מודעה. בשיטה זו, העסק/ המפרסם למעשה משלם לגוגל עבור הפרסום. התשלום יתבצע עבוראחד היתרונות של קמפיין שיווקי באינטרנט הוא האופציה לעקוב אחרי נתונים. כאשר עוקבים אחר נתוני הפרסום יכולים לנתח אותם ולהסיק מסקנות כמות ההקלקות שקיבלה המודעה. כלומר, אם לא הקליקו אתם לא משלמים. כמובן שהעסק יכול לקבוע את התקציב המקסימלי שמוכן לשלם. פרסום ממומן הוא מהיר אך לא נשאר לזמן רב.
  • פרסום אורגני- בשיטה זו יש לפעול בשביל להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות. לשם כך יש להקים אתר, להעלות תכנים ולבצע פעולות שונות שיגרמו לגוגל לדרג את האתר שלכם גבוה בתוצאות החיפוש. אחד הפרמטרים המרכזיים על פיהם גוגל קובעת את סדר התוצאות הוא איכות התוכן. ככל שבאתר של העסק יתפרסם תוכן איכותי יותר כך הקידום האורגני יעבוד טוב יותר. הפרסום האורגני מצריך עבודה ללא הפסקה, אך הוא נשאר לאורך זמן והוא תורם ליצירת מוניטין חיובי וחזק של העסק.

 

קמפיין שיווקי על ידי הקמת אתרים

הקמת אתר והפצתו ברחבי האינטרנט יכולה להיות אמצעי פרסום מצוין. לשם כך יש לדעת להקים אתרים בצורה נכונה. כאשר מקימים אתר חשוב לקחת בחשבון מגוון פרמטרים שונים כמו עיצוב האתר, איכות האתר, המהירות שלו, חוויית המשתמש שהוא מספק, האם הוא מתאים לגלישה בטלפונים ניידים או רק במחשב ועוד. כל אלה יקבעו האם האתר שלכם יצליח למשוך גולשים או לא. כמו כן חשוב מאוד להעלות לאתר תוכן שמתאים וקשור לעסק.

קמפיין שיווקי על ידי תוכן

שיווק ופרסום על ידי תוכן ניתן לביצוע בשתי דרכים שונות-קמפיין שיווקי על ידי הקמת אתרים הקמת אתר והפצתו ברחבי האינטרנט יכולה להיות אמצעי פרסום מצוין.

  • שיווק תכנים באתרים מובילים- קיימים אתרים מובילים רבים בהם ניתן לפרסם תוכן. כמובן שיש לשלם לאתרים אלה על הפרסום. פרסום באתרים מובילים יכול להוביל לחשיפה גבוהה מאוד לתוכן שלכם, ואף תוכלו לקשר את התוכן לאתר שלכם. שימו לב שניתן לעשות זאת על ידי טאבולה. טאבולה למעשה עובדת כמו מתווך בין העסקים לבין האתרים.
  • העלאת תכנים רבים לאתר העסק שלכם- ככל שתעלו יותר תכנים איכותיים לאתר העסק שלכם כך אתם מבצעים פרסום אורגני.

קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיינו. גולשים בהם מיליארדי אנשים מה שהופך אותן לפלטפורמות פרסום מצוינות שיכולותקמפיין שיווקי ברשתות חברתיות הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיינו. גולשים בהם מיליארדי אנשים מה שהופך אותן לפלטפורמות פרסום מצוינות שיכולות להניב תוצאות מעולות להניב תוצאות מעולות. בין הרשתות החברתיות בהן ניתן לפרסם נמצא את פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, טוויטר, לינקדאין ועוד. לכל אחת מהרשתות הללו קהל יעד שונה ולכן יש לחשוב באיזו רשת חברתית הכי כדאי לבצע את הפרסום.

פרסום ברשתות החברתיות מצריך קודם כל לפתוח עמוד עסקי. לעמוד העסקי ניתן להעלות פוסטים, תמונות, סרטונים, לשתף מבצעים ועוד.

אחת הדרכים ברשתות החברתיות היא פרסום ממומן. לפרסום ממומן יש לפתוח קמפיין, להגדיר מטרה, קהל יעד, תקציב ולבנות מודעה מעניינת שתמשוך לקוחות.

קמפיין שיווקי על ידי בלוגים

בלוגים יכולים להיות כלי עזר מצוין לפרסום עסקים. ניהול בלוג לא עולה הרבה כסף והוא יכול להביא חשיפה רבה לעסק שלכם. חשוב לציין כי ניהול בלוג יכול בנוסף ליצור קשר רגשי חזק בין הלקוחות שלכם לעסק שלכם.

 

דגשים לביצוע קמפיין שיווקי

לפני שמתחילים בקמפיין פרסום דיגיטלי עבור עסקים, חשוב מאוד להבין מספר דגשים חשובים שיעשו את ההבדל בין קמפיין פרסום מצליח שמניב תוצאות טובות, לכזה שפחות.

מטרה מטרת הקמפיין היא למעשה המטרה של הפרסום וחשוב להגדיר אותה באופן מדויק, ממוקד, ספציפי, ברור ושתהיה מוגבלת בזמן ורלוונטית לעסק. הגדרת המטרה במדויק תשפיע על הצלחת הפרסום שלכם. כאשר מגדירים את המטרה באופן ספציפי ניתן לעקוב אחר הקמפיין ולהבין האם הוא יעיל, האם מניב את התוצאות הרצויות, האם הוא ממלא את המטרה שלשמה הוא קיים ועוד. כאשר אתם עוקבים אחר הקמפיין ובודקים האם הוא ממלא את המטרה אתם יכולים לנתח נתונים ולהסיק מסקנות בהתאם.
קהל יעד קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. נסו להבין- למי העסק מיועד? מי יקנה את המוצרים שלנו? חשוב מאוד שקהל היעד יוגדר באופן ספציפי על מנת שהפרסום יופנה בדיוק למי שצריך. את קהל היעד יש להגדיר לפי מגדר, גיל, אזור מגורים, תחומי עניין, מצב משפחתי, רצונות, מצב חברתי-כלכלי ועוד.
מתחרים עולם העסקים הוא עולם קשה מאוד עם תחרות קשה. לכן, כאשר רוצים לפרסם עסקים חשוב מאוד לקחת את התחרות בחשבון. חשוב מאוד לחקור את המתחרים, לדעת מי הם, כמה יש, מה החוזקות של המתחרים ומה החולשות שלהם, היכן הם פועלים, היכן מתבצע הפרסום שלהם ובאילו אמצעים ועוד. כדאי גם לעקוב אחר הפרסום של המתחרים ולהסיק ממנו מסקנות.
בחינת המוצר לפני שאתם ממהרים לפרסם את המוצר שלכם חשוב מאוד לבחון ולהבין האם הוא מתאים לדרישות הקיימות בשוק. בדרך כלל מוצר צריך לענות על בעיה כלשהי שקיימת בשוק. אם הוא לא נותן פתרון לבעיה, רוב הסיכויים שהוא לא יימכר לאנשים רבים, לכן וודאו זאת מראש.
הגדרת תקציב בסופו של דבר, יש לכם תקציב שמיועד לפרסום ולכן חשוב לעבוד איתו ולא לחרוג ממנו. יש שלושה פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר רוצים להגדיר את התקציב לפרסום בצורה נכונה- כמה זמן יימשך תהליך הפרסום באינטרנט? באיזו תדירות תבצעו את הפרסום באינטרנט? ובאילו ערוצי אינטרנט תבצעו את הפרסום? שלושת הפרמטרים הללו יעזרו לכם להבין את התקציב הנדרש בצורה טובה יותר וכך תוכלו לערוך שינויים בהתאם.
הגדרת מסר פרסום טוב הוא פרסום שיש בו מסר. מסר עוזר לכם ליצור מוניטין חיובי לעסק. מוניטין הוא אחד הדברים החשובים לעסקים ולכן חשוב מאוד לתת על זה דגש. לכן, נסו להבין מה המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם על ידי הפרסום. נסו לבחור במסר שתואם למוצר או לשירות שלכם. כמו כן חשוב מאוד לבחור במסר שאתם עומדים מאחוריו ושיכול לבוא לידי ביטוי בפרסום בצורה ייחודית.

 

 

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

קורס שיווק באינטרנט מחיר
קורס שיווק באינטרנט מחיר

לא מעט מפרסמים בשנים האחרונות בוחרים לרכז את מירב מאמצי השיווק שלהם באינטרנט. עד לפני מספר שנים מרבית המפרסמים התרכזו באפיקי פרסום פיזיים המגיעים לעיני

שיווק במנועי חיפוש
שיווק במנועי חיפוש

רוצים לקחת את השיווק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות שיווק במנועי חיפוש. בשנים האחרונות

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק והפרסום של בית העסק לעולם הדיגיטל. עד לפני מספר שנים בודדות כל עולם השיווק והפרסום

משפך שיווקי
משפך שיווקי

בתור התחלה – בואו ננסה להבין מה זה משפך שיווקי, ולמה מדובר על משהו כל כך טוב עבורנו? אם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שנתקלתם פעם

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך