קידום ממומן: כלי שיווק נהדר

מה בעמוד זה?

קידום ממומןבחלק מהמקרים, למפרסם יש יותר מה לומר מכפי שניתן להתאים למודעת תצוגה, מה שהופך תהליך קידום ממומן לשיטה טובה יותר לתקשר עם קהל מקומי. חברת קידום כותבת ועורכת את המאמר שלכם באופן מקצועי ומפיצה את המסרים שלכם עם חשיפה ממוקדמת לקהל היעד שלכם

קידום ממומן הוא שיטה מצוינת להעביר את המסרים שלכם במהירות ולקבל תוצאות, בגישה חדשה של פרסום, שמוצעת על ידי חברת קידום במטרה לחשוף את העסק שלכם בפני גולשים רבים שמעדיפים לראות מסרים שיווקיים ממוקדים ולא פרסומים מסורתיים לתצוגה. חשוב להבין קידום ממומן יכול להיעשות במגוון דרכים כמו למשל הקמת קמפיינים בגוגל (אותן מודעות שכולנו רואים כאשר אנו מבצעים חיפושים במנוע החיפוש). כלומר מישהו, כמו חברה, בעל עסק או אדם פרטי שילם כסף עבור קמפיין בגוגל שיופיע במקומות מסוימים, עם דגש על הדף הראשון והבולט ביותר במנוע החיפוש גוגל

מה זה קידום ממומן?

תוכן איכותי שמפורסם בתשלום כדי להפיץ אותו בקרב קהל יעד ממוקד. זהו סוג של פרסום מקורי שתואם את התוכן בדף האינטרנט. במילים אחרות, תוכן ממומן הוא מודעה שמותאמת בטבעיות לפלטפורמה, במקום פרסומת פולשנית.

איך זה בעצם עובד?

בעיקרון, כדי לבצע קידום ממומן לאתר אינטרנט או אפילו דף נחיתה בגוגל אתם צריכים כמה דברים. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות  הוא מחקר מילות מפתח. הרי איך תדעו אילו ביטויים אנשים שמגיעים לתחום שלכם דרך מנוע החיפוש שלכם באמת מחפשים. לצורך הדוגמא, נניח שיש לכם חנות רהיטים ואתם רוצים להקים קמפיין ממומן בגוגל. מה שאתם צריכים לעשות זה לעשות שימוש בכלים המסייעים להבין אילו ביטויי מפתח הכי רלוונטיים לתחום הזה. נניח שקיבלתם מידע שהביטויים הבאים הם הכי רלוונטיים אליכם: ”חנות רהיטים לריהוט כפרי“, ”חנות רהיטים בתל  אביבורהיטים לעיצוב הבית. הבנתם גם את כמות החיפושים שאנשים מחפשים בחודש באותם ביטויים. לפי זה תוכלו להקים את הקמפיין שלכם. ככל שרמת הפופולאריות של מילות וביטויי החיפוש גבוהה יותר, ככה המחיר שתשלמו על כל לחיצה שגולש עושה על המודעה שלכם עולה. ככל שמיקום המודעה יהיה רלוונטי יותר, פופולארי יותר ובולט יותר, ככה המחיר של הקמפיין גם כן עולה

ומה לגבי רשתות חברתיות? 

ממש כמו שאפשר להקים קמפיין ממומן בקידום בגוגל, ככה גם אפשר להקים קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות כמו טוויטר, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וכדומה. כלומר, אם התנועה האורגנית היא הפוסטים, הסרטונים, הסטוריז ושאר הדברים שאתם מעלים בעצמכם לתוך הפרופילים שבהם אתם פעילים ברשתות החברתיות, התנועה הממומנת מגיעה מאותם פרסומים, מודעות, באנרים, פרסומות מוקלטות ועוד. איך עושים את זה? בעיקרון כל רשת חברתית פועלת קצת אחרת. יוטיוב פועלת באופן אחד, פייסבוק פועלת באופן אחר, אינסטגרם פועלת באופן אחר אבל עם המערכת של פייסבוק. כל המערכות הללו משלבות מערכת טרגוט סופר חכמה שיודעת בעצם לפלח את קהלי היעד שלנו. אם נחזור לחנות הרהיטים בתל אביב, אפשר לומר שקהלי היעד שלנו הם אנשים שמחפשים רהיטים בתל אביב. אלו יכולים להיות אנשים שעוברים לדירה או בית חדשים בעיר, אלו יכולים להיות אנשים שאוהבים להסתובב בעיר אבל גרים באזור אחרים, אלו יכולים להיות גם בעלי מקצוע כמו מעצבי פנים, מעצבות פנים, אדריכלים, אדריכליות וכאלה שעושים הום סטיילינג לבתים. אלו גם יכולים להיות אנשים שמשפצים את הבית שלהם ומחפשים לקנות רהיטים חדשים לגמרי. לכל אלה המודעות שנעלה ברשתות החברתיות בקמפיינים ממומנים יכולות להיות רלוונטיות ולהביא את אותם אנשים אלינו לחנות

למה קידום ממומן נחשב לשיטת פרסום פופולרי?

  • הקידום גורם למותגים להיתפס כאמינים באמצעות הצבתם לצד תכנים אחרים שמעניינים את הגולשים. למעשה, היום כמעט כל אחד שיש לו ביד סמרטפון, מסנן את התוכן שהוא צורך. אנשים בוחרים איזה תוכן הם רוצים לקרוא, באיזה סרטונים הם רוצים לצפות, איפה בא להם להשאיר את הפרטים שלהם ואיפה לו. בקיצור, קידום ממומן מאפשר ליצור פרסום מאוד ממוקד ולבעלי עסקים זה יכול מאוד לעזור ולמנף את העסק שלהם למקומות אחרים
  • תוכן ממומן מוסיף לחוויית המשתמש במקום לשבש אותה.
  • זוהי אחת השיטות הבודדות לשלם עבור חשיפה מבלי להפריע לאנשים. הרי אנשים בלאו הכי מחפשים אתכם
  • קידום ממומן אינו מוגבל לפורמט אחד או לסוג אחד של מדיה.
  • תוכן ממומן מספק תועלת הדדית למפרסם ולקהל היעד שלו.

הקידום הוא פשוט: שני מותגים יוצרים שותפות תוכן ממומן: המפרסם משלם על התוכן, ומותג גדול אחר או בעל אתר סמכותי, משתף אותו. תוכן ממומן קיים היום בעשרות ערוצים במגוון רחב של צורות. רשתות חברתיות, פודקאסטים, מאמרים, פרסומים בטלוויזיה וברדיו הם אפשרויות פופולריות עבור תוכן ממומן מודרני.

הקידום מתפתח תמיד עם הנוף הדיגיטלי. כשמתפתחות שיטות חדשות לצריכת תוכן, התוכן הממומן יגיע בעקבותיהן. מכיוון שהתחום משתנה באופן קבוע, הגדרות תוכן ממומן רבות אינן מלאות או מקיפות

מה ההבדל בין קידום ממומן לפרסום מקורי?

ההבדל בין קידום ממומן לפרסום מקורי הוא שתוכן ממומן הוא סוג של פרסום מקורי פרטני לשותפות ממומנת בין שני מותגים

כל התוכן הממומן הוא פרסום מקורי, אבל לא כל פרסום מקורי הוא תוכן ממומן. ההבדל הוא שתוכן ממומן הוא תוכן שכולל סרטון, תמונה או כתבה שנראים כמו כל תוכן אחר בדף.

 

עשה זאת בעצמך או תיעזר במומחים? 

בעיקרון יש לכם שתי אפשרויות כאשר מדובר בקידום . האחת היא לפנות למומחה בקידום אורגני ו/או קידום ממומן שיקים עבורכם את הקמפיין, האופציה השניה היא לעשות הכל בעצמכם. העניין הוא שמכיון והמערכות הפרסום שונות אחת מהשניה, צריך ללמוד כל מערכת באופן נפרד ולהיות מאוד ממוקדים. לכן, במידה ויש לכם תקציב להקים קמפיין ממומן לקידום , בין אם זה ברשתות חברתיות ובין אם בגוגל, שווה להיעזר במישהו שמבין ויודע את התחום לעומק, יבצע עבורכם מחקר מילות מפתח ויקים עבורכם את הקמפיין בצורה הכי טובה וממוקדת שיש. לפני שבוחרים מומחה לקידום, כמו כל דבר, כדאי להשוות בין כמה בעלי מקצוע, לשאול מה השירות כולל, מה הניסיון של אותו מומחה בתחום, אילו קמפיינים הוא כבר הקים בעבר, להשוות מחירים, לבדוק זמינות, רלוונטיות ושנוח לכם לדבר עם אותו אדם ורק אז לקבל החלטה

 

רוצים לקדם את העסק שלכם, להגדיל את מעגל הלקוחות וכך את הרווחים? לשם כך מומלץ לבצע קידום ממומן. הקידום הוא אחת משיטות הקידום הבולטות. הקידום מאפשר להניב תוצאות מהירות ומשתמות. מה זה קידום ממומן? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן הוא קידום שמתבצע על ידי מימון. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם שמאפשר לכל אדם לחפש מידע כמעט על כל נושא ולקבל תוצאות בהתאם. תוצאות החיפוש של גוגל מדורגות לפי המחיר ששולם עבור המודעה ועל פי איכות המודעה. קידום אורגני נוגע באיכות המודעה וקידום ממומן נוגע במחיר ששולם עבור המודעה. 

אז מה זה קידום ממומן? קידום ממומן למעשה עובד בשיטה של מכרז. על המפרסם לבחור את מילות המפתח שיציגו את המודעה שלו ומה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על המודעה. 

קידום ממומן מתבצע על ידי מודעות תשלום שנקראות גוגל אדס Google Ads. לשם כך יש להגדיר את התקציב שאתם מוכנים להשקיע על הקידום במנוע החיפוש ומשלמים בהתאם להקלקה. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה שלכם אתם לא צריכים לשלם. יש לקחת בחשבון שיש תחומים בהם כל הקלקה יכולה לעלות 100 שקלים ואף יותר. 

 

מה החשיבות של קידום ממומן?

אחד הדברים החשובים על מנת להבין מה זה קידום ממומן הוא להבין מה החשיבות שלו. קידום ממומן מאפשר להעלות את האתר שלנו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. סדר התוצאות בגוגל הוא אחד הדברים החשובים ביותר מאחר שרוב הגולשים מסתפקים בדף התוצאות הראשון שהם מקבלים ולא ממשיכים לדפים הבאים. ככל שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל כך הוא יקבל חשיפה גדולה יותר והפרסום שלו יהיה אפקטיבי יותר. 

על ידי קידום ממומן נכון בגוגל אתם למעשה מעלים את האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש, מגדילים את החשיפה שלו וכך יכולים להגדיל את מעגל הלקוחות ואת הרווחים של העסק. 

 

מה היתרונות של קידום ממומן?

לאחר שהבנו מה זה קידום ממומן יש להבין מה היתרונות של קידום ממומן. למעשה לקידום ממומן יש מספר יתרונות בולטים- 

    • מהיר- קידום ממומן הוא מהיר במיוחד. כאשר בוחרים בקידום ניתן להקים קמפיינים ולהעלות מודעות תוך מספר שעות. על ידי כך ניתן להוביל לקוחות פוטנציאליים לאתר שלנו בזמן מהיר לעומת קידום אורגני שמצריך זמן רב והשקעה. 
    • תוצאות- כאשר מבצעים קידום מקבלים תוצאות מהירות תוך שבועות בודדים. תוצאות אלה יבואו לידי ביטוי ביעדי ההמרות שקבעתם. לעומת זאת קידום אורגני יכול לקחת זמן של חודשים ואף יותר. 
    • ניתוח נתונים- כאשר מבצעים קידום ניתן לקבל דוחות על הקידום ולנתח את הנתונים השונים. כאשר מנתחים את הנתונים ניתן להבין האם הקידום יעיל, מתי הוא הכי יעיל (ימים, שעות), האם הוא עובד טוב יותר על מין מסוים ועוד. במידה שהגענו למסקנה שהקידום לא יעיל נוכל להבין כיצד לשפר אותו. כך ניתן להבין כמה טראפיק והמרות אתם מקבלים עבור כל הכסף שהשקעתם והאם זה משתלם.

 

האם יש לקידום ממומן חסרונות?

התשובה היא כן. למרות היתרונות של הקידום הממומן, גם לו יש מספר חסרונות- 

  • תקציב- הקידום הממומן תלוי בתקציב שלכם. אם ייגמר לכם התקציב ייגמר הקידום ותפסיק התנועה לאתר. אם יש לכם תקציב נמוך יכול להיות שבכלל לא תצליחו להשיג תוצאות מהקידום. 
  • תחזוקה- גם קידום ממומן מצריך תחזוקה שוטפת. במהלך הקידום הממומן חשוב  מאוד לעקוב אחר הקמפיין, לנתח נתונים ולבצע התאמות בהתאם למסקנות שהתקבלו. 
  • אחוזי סגירה נמוכים יותר- לקוחות שנכנסים לאתרים בעקבות קידום ממומן סוגרים פחות עסקאות מאשר לקוחות שמגיעים דרך קידום אורגני. סגירת העסקאות דרך קידום ממומן עומדת על 40% פחות מהקידום האורגני. 
  • מחיר- המחיר של קידום ממומן יקר יותר באופן משמעותי משל הקידום האורגני. כמו כן יש לקחת בחשבון שככל שאתם בשוק תחרותי יותר כך המחיר למודעה עלול להיות גבוה יותר ולהפוך את האפיק הממומן ללא משתלם. 

 

כיצד נבצע קידום ממומן?

על מנת לבצע קידום בגוגל יש לנהל קמפיין. על מנת לנהל קמפיין אפקטיבי שיניב תוצאות טובות יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים שונים- 

  • מטרה

האלמנט הראשון שיש לקחת בחשבון על מנת לנהל קמפיין לקידום ממומן בגוגל הוא להגדיר מטרה. המטרה היא למעשה המטרה של הקידום וחשוב מאוד להגדיר אותה באופן ממוקד, מדויק, ספציפי וברור. כאשר מגדירים מטרה בצורה נכונה ניתן לעקוב אחר תוצאות הקידום ולהבין האם הן ממומשות או לא. כך ניתן להבין האם הקידום יעיל, האם משתלם והאם הוא מניב את התוצאות שרצינו או לא. 

קיימות מגוון מטרות אפשריות בהן הפניית הגולשים לאתר, הנעת הגולשים לרכישה, הפניית הגולשים ליצירת קשר ועוד.  

  • קהל יעד

האלמנט השני והלא פחות חשוב הוא קהל היעד של העסק. קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים של העסק וחשוב מאוד להגדיר אותו בצורה חכמה. לא בכל פלטפורמת פרסום ניתן להגדיר קהל היעד. לדוגמא, אם אתם מפרסמים פרסומת בטלוויזיה אין לכם שליטה מי יצפה בה ואם העסק רלוונטי לו או לא. באינטרנט לעומת זאת, יש לכם שליטה וחשוב מאוד לנצל אותה כמו שצריך ולבחור את קהל היעד באופן נכון. הגדרה של קהל היעד הופכת את הקידום לאפקטיבי יותר. 

לשם כך הגדירו את קהל היעד באופן ספציפי ומדויק שיאפשר למודעה להגיע למי שהיא צריכה. את קהל היעד יש להגדיר לפי פרמטרים שונים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים, תחביבים, מקום מגורים ועוד. 

  • תקציב

קידום ממומן הוא קידום שכולל תשלום לגוגל ולמקדם שמבצע את העבודה עצמה ומנהל את הקמפיין. לשם כך יש לקבוע תקציב, לעבוד איתו ולא לחרוג ממנו. על מנת לקבוע תקציב לקידום יש לקחת בחשבון שלושה פרמטרים שונים-  

  • כמה זמן יימשך הקידום הממומן?
  • באיזו תדירות תבצעו את הקידום הממומן? 
  • באילו ערוצי אינטרנט תבצעו את הקידום הממומן?

הפרמטרים הללו יעזרו לכם להבין את התקציב הנדרש בצורה טובה יותר וכך תוכלו לערוך שינויים בהתאם.

  • מסר

לבסוף, על מנת לנהל קמפיין טוב שיניב תוצאות טובות יש להגדיר מסר. המסר יעזור לכם ליצור מוניטין חיובי לעסק וחשוב מאוד לשים על כך דגש. על מנת להגדיר מסר חשבו מה אתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם על ידי הקידום. נסו לבחור במסר שיתאים למוצר או לשירות של העסק. כמו כן חשוב מאוד לבחור במסר שאתם עומדים מאחוריו ושיכול לבוא לידי ביטוי בקידום. 

כמה עולה קידום ממומן?

המחיר לקידום ממומן מתחלק לשני גורמים- גוגל ואנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום

  • גוגל- התשלום לגוגל מתבצע לפי הקלקה- לא הקליקו אתם לא משלמים. תוכלו להגדיר תקציב מקסימלי בו הקידום יופסק.
  • אנשי המקצוע- לאשי המקצוע ניתן לשלם על ידי ריטיינר קבוע של מינימום 1,500 שקלים או על ידי אחוזים מהתקציב שלכם, שנעים בדרך כלל בין עשרה לעשרים אחוזים כאשר המינימום יהיה גם בטווח 1,500 שקלים. 

בממוצע, טווח המחירים עבור קידום ממומן ינוע סביב 3,000 שקלים ויותר.  תעריפי הקידום משתנים בהתאם למורכבות הפרויקט וכמות החשיפה שתרצו להגיע אליה. המחירים שנגבים על ידי חברת קידום כוללים:

מועדת פרסומת באתר חדשות מוביל. 800 ₪ ליום.

חבילת פרסום לארבעה ימים באתר חדשות מוביל. 1,400 ₪.

פרסום באתר חדשות נוסף. 400 ₪.

שירות כתיבת תוכן מקצועי. 400 ₪.

חשוב לבחור חברת קידום שיש לה מוניטין מוביל בתחום קידום ממומן ושיווק איכותי וממוקד בניהול אתרי אינטרנט ופרסומים דיגיטליים, עם צוות רחב של אנשי מקצוע שזמינים לסייע לכם להגיע ליעדים של הארגון שלכם.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך