יוטיוב היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות ביותר, והיא מקום מצוין למשווקים לקדם את המוצרים או השירותים שלהם. עם זאת, שיווק ביוטיוב ב-YouTube יכול להיות מאתגר ומורכב, מכיוון שישנן דרכים רבות שבהן ניתן להעביר את התוכן בפני קהל.
במדריך זה נסקור את כל מה שצריך לדעת על שיווק בפלטפורמת יוטיוב. נבין כיצד ליצור ערוץ יוטיוב, כיצד לייעל את ה-SEO של הסרטון שלכם, כיצד להשתמש באנליטיקה וכיצד לקדם את הסרטונים שלכם באינטרנט וביוטיוב. הנה כל מה שצריך לדעת על שיווק שירותים, מוצרים ואומנים באחת מהפלטפורמות הכי פופולאריות כבר שנים, המשיכו לקרוא.
התאמת קמפיין שיווק לנתונים דמוגרפיים ביוטיוב
בין אם אתם יוצרים תוכן, מפרסמים או סתם נהנים לצפות בסרטונים בפלטפורמה, חשוב לדעת מה זה YOUTUBE ואיך זה עובד. יוטיוב היא פלטפורמת הווידאו המובילה בעולם עם למעלה ממיליארד משתמשים ברחבי העולם. יש לפלטפורמה קהל עצום של אנשים שמעוניינים לצפות בסרטונים, מה שבתורו חושף את קהלי היעד השונים לפרסומות, קמפיינים של שיווק ביוטיוב ועוד.
הפלטפורמה מציעה למפרסמים מגוון רחב של הזדמנויות שיווקיות כולל מודעות למותג, שיווק מוצר וגיוס לקוחות. יוטיוב גם מציע למותגים הזדמנות להגיע לקהל היעד שלהם באמצעות קמפיינים פרסומיים שניתן להתאים לנתונים דמוגרפיים ספציפיים.
להגיע לקהלי היעד בצורה יצירתית וקולעת
YouTube קיימת כבר שנים והפלטפורמה ממשיכה לצמוח בפופולריות. יש לה יותר ממיליארד משתמשים שצופים ביותר ממיליארד שעות של תוכן מדי יום. הפלטפורמה מאפשרת למשווקים להגיע לקהל היעד שלהם בצורה יצירתית ומושכת, מה שהופך אותה לבחירה אידיאלית לעסקים המחפשים פתרונות פרסום.
שיווק ביוטיוב מציע מגוון תכונות שניתן להשתמש בהן למטרות שיווקיות. למשל, פרסום מקורי: יוטיוב מאפשר למפרסמים לרכוש שטח פרסום בפלטפורמה שלה ולמקד לקהלים ספציפיים עם המודעות שלהם. זוהי דרך מצוינת עבור חברות להגיע לצרכנים ממוקדים שכבר מתעניינים במוצרים או בשירותים כאלו ואחרים. כמו כן, קיימת האופציה של סרטונים מקודמים. חברות יכולות לקדם סרטונים ביוטיוב שאולי אין להם הרבה צפיות, אבל עדיין מייצרים הכנסות במידה כזאת או אחרת.
מדוע יוטיוב הוא כלי שיווקי חשוב?
שיווק ביוטיוב הוא כלי שיווקי חשוב למותגים, מכיוון שהוא מאפשר להם להתחבר לקהל היעד שלהם בצורה אינטראקטיבית. וכאשר מעוניינים לשווק ביוטיוב, צריך להבין שהשיווק ביוטיוב משתנה באופן עקבי מאז הקמתו. בתחילת הדרך, ההתמקדות הייתה ביצירת סרטונים שיהפכו לוויראליים ויזכו למיליוני צפיות. עם זאת, ככל שהפלטפורמה התפתחה, היא הפכה יותר למבוססת על בניית קשרים ארוכי טווח עם הקהל שלכם, בניית קהילה וכולי.
נכון להיום, ישנן דרכים רבות לשווק ביוטיוב – משימוש במשפיענים ליצירת תוכן למותג, דרך יצירת סרטוני הסבר שיעזרו להסביר את המוצר או השירות ללקוחות פוטנציאליים ועוד. ואם אתם מעוניינים לשווק ביוטיוב, אתם צריכים לקחת בחשבון את התחרותיות בתחום שלכם. בואו נבין כיצד מודדים תחרותיות בתחום עיסוק מסוים לפני שיווק ביוטיוב.
מדידת תחרותיות עסקית לפני שיווק ביוטיוב
התחרות נמדדת במספר הצפיות שיש לערוץ, מספר המנויים ומספר הצפיות לכל מנוי. חשוב להבין את המדדים הללו, מכיוון שיש סוגים מסוימים של תוכן שיש להם סיכוי גבוה יותר להיות משותפים מתכנים אחרים. אחת הדרכים הנפוצות למדידת תחרותיות בעסק מסוים היא באמצעות Google Trends. עם זאת, חשוב לדעת שצריך להיות זהירים בשיטה זו, מכיוון שיש לה מגבלות. לכן, לפני שיווק ביוטיוב, יש לזהות את המתחרים ולראות מהן החוזקות והחולשות שלהם.
התחרותיות נמדדת לפי כמה חברה יכולה להתחרות עם מתחרותיה מבחינת שיווק ביוטיוב, אבל לא רק. על מנת למדוד תחרותיות בעסק מסוים, חשוב להבין את סוג הקהל שאליו אתם מכוונים. כדי לעשות זאת, אתם צריכים להבין מי המתחרים שלכם ומה הם עושים ביוטיוב. בסופו של דבר, יוטיוב הפכה לפלטפורמה פופולרית ביותר לעסקים וגם לאנשים פרטיים, ולכן חשוב לעסקים לדעת עד כמה הם באמת תחרותיים לפני שמתחילים בתהליכי שיווק ביוטיוב.
טיפים לשיווק ביוטיוב
יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, והוא מהווה פלטפורמה מצוינת למשווקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים. אם אתם מחפשים טיפים לשיווק בפלטפורמה זו, קודם כל, צריך לדעת ליצור ערוץ יוטיוב עם תוכן רלוונטי שקהל היעד שלכם ייהנה ממנו. שנית, ודאו שהסרטונים שלכם מותאמים לקידום אתרים ובעלי שיעורי צפייה גבוהים.
תוכלו גם להשתמש במודעות YouTube כדי ליצור לידים, להגביר את המודעות למותג ולהגדיל את המכירות. וכחלק מתהליכי השיווק שלכם, השתדלו להגיב על סרטונים שרלוונטיים לנישה או לקהל שלכם. בתוך אותן תגובות, כמובן שאפשר גם להטמיע מסרים שיווקיים שיכוונו את קהלי היעד אליכם. ולא פחות חשוב, השתמשו בהאשטאגים בכותרות הסרטונים שלכם כדי שהם יופיעו בתוצאות החיפוש של הגולשים. כמו כן, השתמשו בתגיות בתיאור כדי שאנשים יוכלו למצוא אתכם בעת חיפוש תוכן דומה. ואם יש לכם אתרים חיצוניים, הוסיפו קישורים בתיאור כדי שאנשים יוכלו לגלות יותר על מה אתם מוכרים, מי אתם וכו'.
כמה עולה קמפיין שיווק ב-YOUTUBE?
שיווק ביוטיוב הוא דרך יעילה ובמחיר סביר להגיע לקהלים חדשים, כאשר אפשר להשתמש במודעות YouTube כדי למקד לקהל, כך שתוכלו למצוא בקלות את הקהל המתאים למוצר או לשירות שלכם. כמו כן, ליוטיוב יש גם כלי דיווח מעולה המאפשר למדוד את הצלחת הקמפיין, מה שיעזור להחליט אם כדאי לעשות זאת בעתיד שוב.
קמפיינים שיווקיים ביוטיוב יכולים לעלות כמה אלפי שקלים, או אפילו רק כמה מאות שקלים בודדים, תלוי בגודל ובהיקף הפרויקט. בעוד ש-YouTube היא אופציה משתלמת עבור משווקים, עדיין יש לה אתגרים משלה – כמו היכולת למדוד ביצועים והחזר ROI בדיוק וקבלת תנועה עקבית מסרטונים וערוצים ביוטיוב. לא רבים יודעים זאת, אבל יוטיוב הפך למנוע החיפוש השני בגודלו אחרי גוגל. ההערכה היא שיוטיוב מייצרת יותר מ-7 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות (!).
האם כדאי להסתייע בחברת קידום אתרים עבור שיווק ב-YOUTUBE?
יוצרי תוכן רבים פונים כעת אל YouTube ככלי השיווק העיקרי שלהם. לפלטפורמה יש פוטנציאל רב ושווה את הזמן והמאמץ להיעזר בחברת קידום אתרים כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה ביוטיוב.
כדאי להיעזר בחברת קידום אתרים לשיווק ביוטיוב?
התשובה לשאלה זו היא – כן ענק! למעשה, זה יותר משווה את זה. אם אתם מחפשים חברה שתוכל לעזור לכם בשיווק ביוטיוב, אז בהחלט כדאי להיעזר בחברת קידום אתרים. יש הרבה יתרונות לעשות זאת, והיתרונות האלה עושים את זה שווה את הזמן שלכם.
לכדי לקבל דירוג בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) של YouTube, צריך להיות בעל מספר גבוה של צפיות וכן סרטונים באיכות גבוהה שאנשים נהנים לצפות בהם. זה אומר שאם הסרטון באיכות נמוכה או צפיות מועטות, אז לא תדורגו ב-SERP ולא תוכלו להגיע לאף לקוחות פוטנציאליים שאולי מחפשים את המוצר שלכם. וזהו התפקיד של חברת הקידום – לקדם את המותג שלכם ע"י "דחיפת" שיווק דיגיטלית חזקה ומדויקת. אם אתם רוצים לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח עם הצופים שלכם, שיווק ביוטיוב הוא אכן הדרך עבורכם לבנות את המותג שלכם.