עולם הקידום והפרסום הדיגיטלי מלא במושגים חשובים שלא כל אחד מבין אותם או את המשמעות שלהם. רימרקטינג בפייסבוק הוא בדיוק מושג שכזה. מקדמי אתרים או מי שמבצע פעולות פרסום של עסקים ברשתות החברתיות (וכמובן בפייסבוק) מבינים במה מדובר ואיך להתייחס למושג זה אך בעלי העסקים או הקהל הרחב לא יודעים שבמקרים רבים הם עצמם קהל היעד למגוון רחב של פעולות רימרקטינג. נשאלת השאלה – מה זה בכלל ואיך זה קשור לשיווק דיגיטלי.
אז מה זה רימרקטינג בפייסבוק?
הפרסום הממומן בפייסבוק מבוסס על היסטוריית שימוש של הגולש ובתחומי עניין שלו, זאת על פי הפוסטים או העסקים שהוא בוחן את המוצרים והפרסומים שלהם. כאשר הגולש מתעניין בפוסט זה או אחר של עסק ולאחר מכן ממשיך הלאה – מערכת הפרסום של פייסבוק תמשיך להציע לו שוב ושוב להיכנס לעמוד של העסק. זה מה שמכונה רימרקטינג בפייסבוק. או בעברית – שיווק נוסף או שיווק מחדש. הגולשים שאין להם הבנה או ידע בשיווק הדיגיטלי לא יודעים שזה מה שקורה בעצם.
איך מתייחסים לפעולות של רימרקטינג בפייסבוק?
כאמור, גולשים שעושים שימוש רגיל וממוצע ברשת החברתית הנפוצה והפופולרית לא יודעים שהפרסום החוזר מכוון ספציפית אליהם. לעיתים קרובות הם יודו על זה וייזכרו שהם באמת לא סיימו להתעניין באותו פרסום או באותם מוצרים של העסק. במקרים אחרים הם ימשיכו לגלול מטה. כך או כך – מה שקורה, זה שאותו העסק יהיה כל הזמן בתודעה שלהם והם כל הזמן יקבלו תזכורות על מה שהסתכלו בו קודם לכן. לכן, אם ירצו לחזור לשם – הדרך תהיה קצרה עבורם.
מתי כדאי להיעזר בפעולות רימרקטינג?
מי שמבצע פעולות שקשורות לשיווק הדיגיטלי של העסק הוא איש מקצוע מעולם קידום האתרים והעמודים העסקיים. הוא יידע להמליץ מתי רימרקטינג בפייסבוק יכול לקדם את העסק ומתי לנקוט דווקא בפעולות קידום ושיווק אחרות. את ההחלטות הוא יקבל אחרי ניתוח ואפיון מעמיקים אודות העסק עצמו, המטרות והאני מאמין שלו, המוצרים והשירותים שהוא מציע ללקוחות וכמובן דרך השיווק שלו עד כה. על בסיס אלה תיבנה אסטרטגיית שיווק מותאמת אישית.
הפופולריות של פעולות רימרקטינג
כיום נפוץ מאד לבחור בפעולות של רימרקטינג בפייסבוק והן הוכחו כיעילות מאד כחלק ממהלך כולל של שיווק דיגיטלי. לא תמיד הגולשים זוכרים מה עניין אותם ולכן התזכורות האלה שלה רימרקטינג יכולות להיות יעילות ולגרום להם שוב לחשוב על אותו העסק. למקדם האתרים יש אפשרות לבחור את התדירות של ההופעה מחדש של המודעות וכך הגולש לא יחוש שלוחצים עליו או שדוחקים בו לבצע רכישה והוא יחזור להתעניין בזמנו החופשי.
רימרקטינג ככלי עבודה בשיווק הדיגיטלי
רימרקטינג בפייסבוק הוא רק אחת מהאפשרויות לבצע מהלכים יעילים ומותאמים של שיווק דיגיטלי עבור עסקים. בין האפשרויות בארגז הכלים של מקדם האתרים המקצועי אפשר למצוא גם רימרקטינג שמתבצע דרך שליחת הודעת אי מייל כתזכורת לגולש אך אין ספק שהחלטה על רימרקטינג בפייסבוק תתקבל לאחר ניתוח מעמיק ואכן יכולה להתברר כנכונה ומתאימה למהלך השיווקי הכולל של העסק.
מאחורי הקלעים של שיווק דיגיטלי דרך הפייסבוק
כאמור, לוקח זמן עד שתהליכי האפיון המקדימים מבוצעים כהלכה ויכולים לתת למקדם המקצועי את הרעיונות הנכונים והמתאימים ביותר לצורך גיבוש אסטרטגיית פרסום לעסק זה או אחר. הכל צריך להתבצע בשיתוף פעולה עם בעל העסק, בידיעה שלו וכמובן תוך שיקוף כל מה שנדרש ממנו, לרבות התשלום עבור שירותי השיווק הדיגיטלי. לאורך כל הזמן שבו הרימרקטינג עובד יעקוב המקדם באמצעות כלים טכנולוגיים העומדים לרשותו אחרי התוצאות ובהתאם יבצע שינויים או שיפורים.
למי מתאים לפרסם באמצעות רימרקטינג?
אפשר לומר שמהלכי רימרקטינג בפייסבוק מתאימים כמעט לכל עסק באשר הוא. מדובר בכלי עבודה שיכול לסייע לקדם כל עסק מכל תחום עניין ולכן אין סיבה שלא לשלב אותו כחלק ממהלך כולל של כמה וכמה פעולות שיווק דיגיטלי. ברוב המקרים השילוב המותאם אישית של פעולות הוא מה שמבטיח תוצאות טובות ולכן לכל פעולה תהיה התרומה שלהם להצלחה הכוללת. בסופו של דבר בעל העסק יראה עליה בהתעניינות בעסק, גידול במכירות וכמובן יותר לייקים לעמוד העסקי.
האם כל המקדמים משתמשים ברימרקטינג?
קשה מאד לענות על השאלה הזאת ובעצם – אין זה אמור לשנות לבעל העסק. כאשר הוא יפנה למקדם אתרים ועסקים מקצועי ומנוסה, אפשר יהיה לסמוך עליו שהוא ימצא את הדרכים והצעדים הנכונים והמותאמים ביותר לקדם את העסק שמולו והוא זה שיקבל את ההחלטה האם לבחור גם רימרקטינג בפייסבוק או לבחור בצעדים אחרים. חלק מאסטרטגיית השיווק יהיה צעדי רימרקטינג וייתכן גם שיוחלט שלא להשתמש בכלי זה או לעשות בו שימוש מאוחר יותר.
איך יודעים שפעולות השיווק בפייסבוק עובדות?
מקדם העסקים יידע לבחון מה קורה מבחינת הגולשים במהלכו של שיווק דיגיטלי ארוך טווח. בפניו עומדים כלים טכנולוגיים שבעזרתם הוא יוכל לנתח את התנועה של הגולשים, את ההקלקות שלהם, את משכי הזמן שלהם באתר של העסק או בעמוד העסקי ועל בסיס ניתוחים אלה לקבל החלטות בנוגע להמשך הדרך – האם השיווק עובד בצורה שעונה על הציפיות או שמא כדאי לבצע שינויים כאלה ואחרים על מנת לשפר את התוצאות והביצועים של הקמפיין.
מה המחיר של שיווק דיגיטלי שכולל רימרקטינג?
חשוב להבהיר שפעולות של רימרקטינג בפייסבוק הן אחד מכלי העבודה שעומדים לרשותו של המקדם בבואו לקבוע את אסטרטגיית השיווק והתוכן שתתאים לכל עסק ועסק. מכאן שאין תמחור מיוחד שיהיה ספציפי לפעולות אלה אלא יינתן, ברוב המקרים, תמחור אחיד לפרק זמן קצוב של עבודה משותפת. שכירת שירותי קידום לחודש תעלה בדרך כלל כ- 1500-2000 ₪ שיוחזרו לבעל העסק בעבודה נכונה כהכנסות מהלקוחות. מכאן שמדובר בהשקעה חשובה במיוחד.
איך מרגיש בעל העסק כשהוא יודע שהרימרקטינג עובד?
אין כמו שמחה שיש בקרב בעלי עסקים כאשר העסק שלהם גדל ומתפתח לנגד עיניהם. הם יכולים לראות בפייסבוק את מספר הלייקים גדל, את המעורבות שיש לגולשים, את ההתעניינות שלהם במוצרים או בשירותים ואת הרצון שלהם לבצע רכישות ולקבל את המוצרים כמה שיותר מהר. הרי זה מה שבעל העסק רוצה, לזה הוא מצפה, זה מה שמשמח ומרגש אותו, שכן ברוב המקרים העסק הוא הבייבי האמיתי שלו, אותו הוא מטפח ומתחזק לאורך הרבה מאד שנים וכעת קוצר את הפירות.
שיווק דיגיטלי עם איש מקצוע מנוסה – ככה עושים את זה!
שיווק דיגיטלי בפייסבוק הוא דרך טובה, נכונה ויעילה לקדם את העסק ולוודא שאכן עצם קיומו מגיע לעיניהם של לקוחות פוטנציאליים וגולשים שאכן יתעניינו במוצרים והשירותים שהוא מציע. העסק יכול לגדול, להתפתח, לצמוח גם בכיוונים חדשים וכל הזמן, ברקע, יהיה מקדם מקצועי שיעשה את העבודה שקשורה בשיווק הדיגיטלי. כך בעל העסק יהיה פנוי להתעסק בעסק עצמו ויהיה בטוח שהפן השיווק בידיים טובות. זו הדרך הנכונה ביותר לחלק את העבודה ולוודא שמקבלים תוצאות טובות.