גולשים באינטרנט נחשפים לאותן מודעות באתרים שונים. ביקור בחנויות מקוונות, עם הוספת פריטים לעגלת הקניות אבל ללא ביצוע תשלום, מובילה לחשיפה למחרת של מודעה שמציגה את המוצרים שהושארו בעגלה. זוהי מהות תהליך רימרקטינג.
מה זה רימרקטינג?
רימרקטינג הוא שיווק מחדש שנחשב לשיטה נפוצה ופופולרית מאוד של שיווק דיגיטלי, בתהליך שמאפשר למשווקים להגיש מודעות למשתמשים שביקרו באתר שלהם, או בדף אינטרנט ספציפי, ואשר נקטו או לא נקטו בפעולה ספציפית. זוהי שיטה יעילה למקד לאנשים שכבר גילו עניין מסוים בעסק או במותג שלכם.
מכיוון שהמיקוד מיועד למבקשים שהיו בעבר באתר או ללקוחות קיימים, התהליך נקרא שיווק מחדש. ניתן לחשוב על רימרקטינג כעל הזדמנות שנייה להמרה, למכירה או לשימור לקוחות באמצעות מודעות או מסעות פרסום מקוונים.
חלק חיוני מקמפיינים שיווקיים
אתם יכולים לבצע שיווק מחדש באופנים שונים ועם פלטפורמות מודעות שונות כמו מודעות גוגל או מודעות פייסבוק. בכל שיטה שתשתמשו בה, שיווק מחדש הוא חובה מוחלטת באסטרטגיית השיווק של כל משווק.
שיווק מחדש בהשוואה למיקוד מחדש
בעוד שהמונחים 'טירגוט מחדש' ו'שיווק מחדש' משמשים לעתים לסירוגין, יש כמה הבדלים חשובים בין שתי השיטות. כשזה מגיע לטירגוט מחדש לעומת רימרקטינג, ההבדל העיקרי הוא באסטרטגיה. מיקוד מחדש עוסק בעיקר בהצגת מודעות ללקוחות פוטנציאליים, בעוד ששיווק מחדש מתבסס בדרך כלל על אימיילים.
שיווק מחדש פועל על ידי איסוף המידע של המשתמשים ויצירת רשימות, שמשמשות מאוחר יותר לשליחת מיילים למטרות מכירה. מיקוד מחדש ושיווק מחדש הן שתי שיטות יעילות, אבל שילוב שי השיטות נחשב לאסטרטגיה הטובה ביותר להגביר את פעילות השיווק הדיגיטלי שלכם ולשפר את הרווחים.
כמה מילים על מיקוד התנהגותי
המונח "טירגוט התנהגותי מחדש" פירושו שיטה נוספת וארוכה יותר לתהליך רימרקטינג. מיקוד התהגותי מחדש מתרחש כאשר אתם ממקדים ללקוחות מקוונים על סמך התנהגותם בעבר באינטרנט, כגון בדפי אינטרנט בהם הם ביקרו, משך הזמן שהם שהו בכל עמוד והקישורים שהם לחצו עליהם.
מיקוד מחדש הוא אותו דבר, שכן הוא כרוך בשיווק מחדש לאנשים שביקרו בדף מסוים או לחצו על קישור מסוים, או ביצעו כל פעולה אחרת שהגדירה את מאפייני הגלישה שלהם. שיווק דיגיטלי ושיווק מחדש עוסקים היום בתחומי העניין והתנהגות הלקוחות. אחרי הכול, אלו הן השיטות הטובות ביותר עבור משווקים לקביעת מה שהלקוחות שלהם באמת מחפשים ולהגיע לתודעה שלהם.
דוגמא לשיווק מחדש
הנה דוגמא בדיונית לתהליך רימרקטינג: יונה גולשת באתר מסחר אלקטרוני, בוחנת זוג נעליים, אבל אינה מבצעת רכישה. מאוחר יותר, היא מבקרת באתר אחר, נגיד אתר חדשות הבידור האהוב עליה.
אתר המסחר האלקטרוני שבו ביקרה קודם מפעיל קמפיין שיווק מחדש באמצעות רשת מודעות שעובדת עם אתר בידור זה. יונה רואה את המודעה שמציגה נעליים זהות או דומות לאלו שהיא בחנה לפני כמה ימים.
מטרת רימרקטינג
מטרת מודעת רימרקטינג היא להזכיר לגולשים את תחומי ההתעניינות הקודמים שלהם, כדי לשכנע אותם ללחוץ ולבצע את הרכישה שלא ביצעו קודם לכן. מומחי רימרקטינג משתמשים ברשימת נתונים ליצירת רשימות שיווק מחדש
הרימרקטינג שכבש את עולם השיווק : רימרקטינג בפייסבוק
רימרקטינג בפייסבוק הוא בעצם שיווק מחדש. אנו חיים בתקופה שבה כמעט כל אחד גולש באינטרנט, כמעט כל אחד מבצע את הקניות שלו דרך חנויות אי קומרס, כמעט כל אחד מנוי הוא גולש בצורה כזו או אחרת ברשתות החברתיות. לכן, בעלי עסקים שלא משקיעים בבניית אתר מקצועי ובניהול מקצועי של פרופילים ברשתות החברתיות, נשארים מאחור ומאבדים לקוחות פוטנציאליים.
אילו סוגים של לקוחות מגיעים לאתר האינטרנט שלנו ואיך אפשר להכניס בתהליך רימרקטינג?
גולשים שמגיעים לאתר שלנו מתחלקים לשני סוגים עיקריים
- גולשים שמתעניינים באתר שלנו, גולשים בו אבל לא מבצעים רכישה בפועל.
- גולשים שהונעו לפעולה, השאירו פרטים אבל לאביצעו רכישה.
- גולשים שביצעו באתר שלנו רכישה בפועל.
אם אחוז הגולשים בסעיפים מספר 1 ו-2 עולה על אחוז הגולש בסעיף מספר 3, יכול מאוד להיות שרימרקטינג הוא בדיוק מה שאתם והעסק שלכם צריכים.
למה להשקיע ברימרקטינג בפייסבוק ובכלל ברשתות חברתיות?
למעלה מ-4 מליון גולשים בישראל נמצאים בפייסבוק כאשר מנתונים עולה כי היקף הגלישה ביום נע בממוצע בין 2-5 שעות ביום. תוסיפו לזה עוד 3-6 שעות ביום שהגולשים האלה מחלקים את הזמן שלהם גם באינסטגרם, ביוטיוב ובשימוש ברשתות חברתיות אחרות. מכיון ומדובר בכזו תנועה מסיבית של גולשים, זה הרי די מצחיק שלא למקסם את הפוטנציאל העסקי הקיים ברשת הזו. פרסום ברשתות חברתיות עובד וזו עובדה שפשוט אי אפשר להתווכח איתה. השאלה היא רק איך עושים את זה. אז איך זה בעצם עובד? למערכת של פייסבוק, של גוגל ושל כל רשת חברתית אחרת יש אלגוריתם. סוג של רובוט שעליו היא מתופעלת. אם יש גולשים שהיו באתר שלכם ולא ביצעו שום רכישה, דרך הפייסבוק ניתן ”להזכיר“ להם שהם לא סיימו את מה שהם התחילו לעשות באתר שלנו ושהם יכולים לבצע רכישה. בנוסף, ניתן לשנות את תנאי העסקה, להציע לגולשים או לרוכשים הפוטנציאליים לרכוש את המוצר שהם רצו בהנחה גדולה וכדומה. בעיקרון, ברגע שיש לכם גולשים כאלה, הכל תלוי בכם כי ברגע שהם כן יחליטו לבצע רכישה ויקבלו שירות טוב ומוצר טוב, הם יהפכו ללקוחות שלכם.
מדוע אותם גולשים לא סיימו את הרכישה שלהם באתר שלנו?
אי ביצוע רכישה יכול לקרות מהמון סיבות. יכול להיות שהאתר שלכם לא באמת נותן מענה לצרכים שלהם, אולי גם לא היה להם מספיק זמן להתעמק בשירותים או במוצרים שלכם והם היו צריכים ללכת למקום אחר ותכננו לחזור, זה לא התפקיד שלכם להבין מה הסיבה. לכן, אם לא ננסה בשיטת הרימרקטינג בפייסבוק וברשתות החברתיות, לא נדע אם אלו באמת לקוחות פוטנציאליים ששווה היה לנו להתאמץ בשבילם ולפרסם עבורם בתשלום או לא. העניין הוא כזה. מנתונים אפשר לגלות כי למעלה מ-85% מהגולשים שבוחרים להיכנס לאתרים או במקרה שלנו חנויות אינטרנטיות, בסוף לא מבצעים שום רכישה ולכן הדרך להקטין את הנתון הזה בעסק שלכם, היא באמצעות רימרקטינג.
איך התהליך בעצם עובד בפועל?
למרות שפייסבוק יודעת שחשוב לה לשנות את האלגוריתם שלה ואת הדרך שבה היא פועלת, עדיין הרעיון הוא אותו רעיון. בהתחלה אנחנו צריכים להניח את הקוד שקיים לנו בכל הדפים של האתר ואז לפלח את קהלי היעד שלנו בהתאם לאי ביצוע רכישה או ביצוע רכישה. לאחר מכן, ניתן יהיה ליצור מודעות רלוונטיות.
רימרקטינג בפייסבוק – למי זה יכול להתאים?
למעשה, רימרקטינג בפייסבוק זה משהו שיכול לעשות ולמקסם את הפוטנציאל העסקי לעסקים רבים מכל הסוגים וזה לא קשור להקיפים העסקיים או לאחוזי המכירות שלנו. כולם יכולים לעשות שימוש במערכת הפרסום המתקדמת של פייסבוק ולמנף את השיווק שלנו למקומות נוספים.
רימרקטינג בפייסבוק מדוע כדאי להשקיע בזה?
אחוזי הקלקה גבוהים– רימרקטינג בפייסבוק נחשב לכלי שיווק סופר יעיל ואפקטיבי. מנתונים עולה כי גולשים שלא ביצעו רכישה ואחר כך גולשים בפייסבוק ונחשפים למודעות, מחליטים שכן לבצע בסופו של דבר את אותה רכישה שהם רצו לבצע. מידע חיוני ליצירת קמפיינים – העובדה שהגולשים ברשתות חברתיות נחשבים לבעלי מעורבות גבוהה, זה בעצם נותן לבעלי עסקים למקסם את האלגוריתם של המערכת בצורה יעילה מאוד. מאפשר להקים קמפיינים בהתאמה אישית – כל מפרסם יכול לבנות קמפיין שמתאים באופן ספיציפי ומדויק לקהל היעד שלו.
האינטרנט הפך לפלטפורמת הפרסום הטובה ביותר ואף הנוחה ביותר, שכן מאפשרת לבצע פרסום עסקים גם עם תקציבים נמוכים יחסית וללא קשרים לתעשיית הפרסום. אך על מנת לפרסם באינטרנט ולהניב מהפרסום תוצאות טובות יש לדעת כיצד לעשות זאת נכון. על כך נרחיב במאמר הבא.
קמפיין רימרקטינג – קצת על פרסום באינטרנט
בעבר, מי שרצה לפרסם עסקים היה צריך תקציבים שמנים וקשרים לאנשי מפתח בתעשיית הפרסום. פלטפורמות הפרסום העיקריות היו מודעות בעיתון, פרסומות בטלוויזיה ושלטי חוצות ענקיים. עסקים קטנים לא יכלו להרשות לעצמם לפרסם את עצמם באמצעים שהיו קיימים ולכן נאלצו להסתפק בשיווק של העסק מפה לאוזן.
כיום, המצב השתנה. התפתחות הטכנולוגיה והתפתחות האינטרנט הובילו לכך שהאינטרנט הפך לאחת מפלטפורמות הפרסום הטובות ביותר, אם לא הטובה ביותר. האינטרנט מאפשר לכולם לפרסם את עצמם, גם בלי תקציבים שמנים ובלי קשרים מיוחדים.
רוב אוכלוסיית העולם משתמשת באינטרנט ולכן פרסום בו מאפשר להגיע למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים מכל העולם. עם זאת, פרסום באינטרנט צריך להתבצע בצורה נכונה ומדויקת, אחרת לא יהיה אפקטיבי במיוחד. לכן, כאשר מבצעים פרסום דיגיטלי, יש להכין תוכנית שיווק עם מטרה מוגדרת, ספציפית וברורה. יש לקבוע מראש את תקציב הפרסום ואת קהל היעד של הפרסום. כמובן שיש להתחשב בתקציב שלכם, במתחרים שלכם, במוצר שלכם ובמגוון פרמטרים שונים שישפיעו על יעילות הפרסום.
פרסום דיגיטלי יתבצע תוך שימוש באמצעי המדיה השונים ביניהם, גוגל, אתרים, הרשתות החברתיות ועוד. חשוב מאוד להבדיל בין אמצעי המדיה שמתאימים לקהל היעד שלכם. לדוגמא, פרסום ברשת החברתית פייסבוק, פחות יתאים אם הפרסום פונה לקהל יעד בגילאי העשרה. הסיבה לכך היא שפייסבוק היא רשת חברתית אשר פחות ופחות צעירים משתמשים בה. במקום פייסבוק, הצעירים מעדיפים את הרשת אינסטגרם או טיקטוק.
אחד הכלים החזקים ביותר בפרסום באינטרנט הוא קמפיין רימרקטינג.
מה זה קמפיין רימרקטינג?
רימרקטינג הוא אחד המונחים החשובים בעולם הפרסום הדיגיטלי. פירוש המילה רימרקטינג היא שיווק מחדש. בשיטה זו אוספים מידע על גולשים ברחבי האינטרנט על מנת לדעת אילו תכנים מעניינים אותם ומה כדאי לפרסם להם בהמשך.
לפני שנפרט על שיטת פרסום זו, כדאי להבין מה ההבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג. רימרקטינג וריטרגטינג, הם שני מונחים נפרדים הקשורים לאותו עולם- עולם הפרסום.
כיום, ניתן להתבלבל בין המונחים שכן מתייחסים לאותה הכוונה – ריטרגטינג. הסיבה לכך, היא שגוגל קראו למערכת הריטרגטינג שלהם רימרקטינג וככה היום רוב האנשים משתמשים במונח רימרקטינג על מנת לתאר ריטרגטינג. אך בכל זאת יש להבין כי אכן קיים הבדל בין השניים.
רימרקטינג
marketing= שיוווק, re= מחדש, כלומר, רימרקטינג הוא שיווק מחדש.
רימרקטינג נוגע לאיסוף איסוף מידע על משתמשים על מנת להצליח לשווק להם בהמשך על ידי אמצעים אחרים.
ריטרגטינג
targeting= מיקוד, re= מחדש, כלומר, ריטרגטינג הוא מיקוד מחדש.
ריטרגטינג נוגע לפרסום מודעות למשתמשים שכבר התעניינו בתכנים שאתה רוצה לשווק להם ו"נצבעו" באמצעות העוגיות.
קמפיין רימרקטינג – איך זה עובד?
מאחר וגוגל קראו למערכת הריטרגטינג שלהם רימרקטינג, במאמר הבא נדבר על רימרקטינג כאשר למעשה מדובר בריטרגטינג.
אז רימרקטינג, היא שיטת פרסום דיגיטלית שמנצלת את הבעת העניין של הגולש במוצר, שירות, מותג או עסק מסוים על מנת להניע את אותו גולש לביצוע הפעולה שוב ושוב. כלומר, במידה וגולש התעניין ברכישת בגדים מאתר מסחרי כלשהו, אך טרם ביצע פעולה כלשהי כמו רכישה או השארת פרטים, על ידי רימרקטינג הגולש ייחשף שוב ושוב לאותו אתר ויקבל הצעות לרכישה חוזרת.
שיטת הרימרקטינג עושה שימוש בעוגיות (cookies), כלומר קטע קוד שצובע/ מסמן את המשתמשים. העוגיות למעשה משמשות לזיהוי, מעקב ואגירת מידע על גולש באתר. על ידי כך, מוצגות למשתמש פרסומות הרלוונטיות להרגלי הגלישה שלו ולפעולות הקודמות שביצע בגלישה. הפרסומות למעשה מעוררות את המותג בתודעתו של המשתמש וכך מעודדות אותו ללחוץ על המודעה ולבצע את הפעולה הרצויה.
על ידי רימרקטינג למעשה המערכת אוספת ושומרת פרטים על לקוחות שהביעו עניין במוצר כלשהו. לאחר שהלקוח יוצר מהאתר, המערכת תמשיך לשלוח לו הודעות ולהביא את העסק לתודעתם. כך הלקוחות יחזרו לאתר וברגע שלקוח יחליט שהוא רוצה את המוצר או השירות הוא יוכל לקבל אותו.
כיצד מתבצע קמפיין רימרקטינג?
קמפיין רימרקטינג יכול להתבצע בכל אחד מאמצעי המדיה הקיימים. אמצעי המדיה המרכזיים לביצוע קמפיין רימרקטינג הם גוגל והרשתות החברתיות. עליהם נפרט.
קמפיין רימרקטינג בגוגל
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. שימוש בגוגל מאפשר לחפש מידע במגוון נושאים. כל אדם שרוצה לחפש מידע על נושא כלשהו, יכול להזין אותו במנוע החיפוש גוגל וכך יקבל תוצאות בהתאם לחיפוש שלו. תוצאות החיפוש בגוגל מוצגות על פי סדר מסוים שנקבע על ידי גוגל בהתאם לפרמטרים שונים ביניהם המחיר ששולם עבור המודעה ואיכות המודעה. סדר התוצאות הוא אחד הדברים הקריטיים שכן רוב האנשים מסתפקים בדף התוצאות הראשון שמתקבל בפניהם ולא ממשיכים לדפים הבאים. כלומר, ככל שאתר מסוים מדורג גבוה יותר, כך הוא מקבל חשיפה גדולה יותר וכתוצאה מכך הפרסום של אותו אתר יהיה יעיל יותר.
על מנת להבין מהו קמפיין רימרקטינג בגוגל קודם כל נבין מהו קידום ממומן בגוגל. בקידום ממומן, המפרסם משלם לגוגל על הפרסום. בצורה זו גוגל מציגה את המשלמים בתוצאות החיפוש הראשונות, בהתאם למחיר ששולם. קידום ממומן מופיע תחת התגית מודעה.
קמפיין רימרקטינג מאפשר ליצור קשר עם הגולשים שהייתה להם אינטראקציה כלשהי בעבר עם האתר של העסק שלכם. כך המודעות השיווקיות יופיעו לגולשים בגוגל אדוורדס כמו מודעות שיווקיות של קידום ממומן. רימרקטינג בגוגל מופנה לכל גולש שביקר באתרים של עסקים ולא ביצע פעולות בו. עם זאת ניתן למקד את הרימרקטינג בגוגל ללקוחות מסוימים, כמו לדוגמא לקוחות שהוסיפו מוצר כלשהו לסל הקניות אך לא רכשו אותו.
על מנת לבצע קמפיין רימרקטינג בגוגל אדס יש מספר אפשרויות-
- קמפיין רימרקטינג רגיל על ידו ניתן להציג לגולשים מודעות הקשורות לאתר שלכם במהלך גלישתם באתרים אחרים ברשת.
- קמפיין רימרקטינג דינמי על ידו ניתן להציג מודעות הקשורות למוצר או שירות מסוימים בהם התעניינו בעבר.
- הצגת מודעות לגולשים שנכנסו בעבר לאתר העסק שלכם, בזמן גלישה וחיפוש בגוגל.
- הצגת מודעות במוצרי גוגל ללקוח שהשאיר פרטים באתר שלכם בעבר, במהלך גלישה של הלקוח בגוגל.
קמפיין רימרקטינג ברשתות החברתיות
הרשתות החברתיות כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. גולשים בהם מיליארדי אנשים מה שהופך אותן לפלטפורמות פרסום מצוינות שיכולות להניב תוצאות מעולות.
פרסום ברשתות החברתיות מצריך קודם כל לפתוח עמוד עסקי. לעמוד העסקי ניתן להעלות פוסטים, תמונות, סרטונים, לשתף מבצעים ועוד.
אחת הדרכים ברשתות החברתיות היא פרסום ממומן. לפרסום ממומן יש לפתוח קמפיין, להגדיר מטרה, קהל יעד, תקציב ולבנות מודעה מעניינת שתמשוך לקוחות. משרד פרסום יעזור לכם באלה.
קמפיין רימרקטינג ברשתות החברתיות מאפשר לפרסם מודעות על מוצר, שירות או עסק בעמודים של גולשים שהתעניינו בעבר במוצר, שירות או עסק דומים.
ניקח לדוגמא את פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה ביותר. קמפיין רימרקטינג בפייסבוק מאפשר לפרסם לגולשים מוצרים ושירותים בפיד, בעקבות מוצרים או שירותים בהם התעניינו בעבר.
אפשרות זאת ניתנת לנו על ידי פיקסל פייסבוק. פיקסל פייסבוק, הוא מקטע קוד קצר שיש להטמיע באתר שלנו או בדף הנחיתה שלנו. פיקסל פייסבוק למעשה יוצר חיבור מידע רציף בין מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק לבין האתר שלנו או דף הנחיתה שלנו.
המידע שעובר דרך פיקסל פייסבוק נוגע בשלושה אלמנטים-
- מי הגיע לאתר שלנו- פיקסל פייסבוק יודע לחבר בין המבקר באתר שלנו לבין פרופיל המשתמש שלו בפייסבוק. לחיבור זה הגולש צריך להיות מחובר לפייסבוק באותו דפדפן של הגלישה באתר. כך על ידי הגדרות מסוימות, ניתן ליצור קהל מאותם פרופילים של משתמשים שביקרו באתר שלנו.
- מה הסיבה שהגיע לאתר שלנו- כאשר מבצעים פרסום ממומן בפייסבוק, יכולים להוביל את הגולשים שנחשפים לפרסום לאתר שלנו. פיקסל פייסבוק מאפשר לנו לעקוב אחר המרות ולהבין מאיזה קמפיין הגיעה ההמרה, מאיזו קבוצת מודעות ומאיזו מודעה ספציפית.
- מה הוא עושה באתר שלי- על ידי כך ניתן להבין מה הם יעדי ההמרה ומה התועלת של כל פרט בפרסום הממומן המנוהל בפייסבוק.
על ידי השתלת פיקסל פייסבוק, נמיין לקוחות ונאסוף עליהם נתונים. לאחר שנגדיר קהל מותאם אישית או מספר קהלים, ניתן לשלוח להם מודעות המתאימות להם, להרגלי הצריכה שלהם ולמוצרים/ שירותים בהם מתעניינים.
למרות היתרונות החשובים של קמפיין רימרקטינג ברשתות החברתיות חשוב מאוד להימנע מלהכעיס את הלקוחות. פעמים רבות לקוחות מרגישים שעוקבים אחריהם והם נמנעים מלהיכנס לאותם אתרים שמופיעים שוב ושוב ושוב בעמודי הבית שלהם.
קמפיין רימרקטינג ביוטיוב
אחת האפשרויות כיום היא לבצע גם קמפיין רימרקטינג ביוטיוב. ביוטיוב צופים ומחפשים סרטונים ושירים מכל העולם. כולנו מכירים את התופעה שלפני הסרטון מופיעה לנו פרסומת.
רימרקטינג ביוטיוב מאפשר לנו למעשה להציג לגולשים מסוימים פרסומים בנוגע למוצרים, שירותים או עסקים בהם התעניינו בעבר או ביצעו פעולות בערוץ היוטיוב של עסק מסוים. מודעות אלה יופיעו במהלך גלישת הלקוחות ביוטיוב או אף באתרים אחרים באינטרנט.
קמפיין רימרקטינג לא מניב תוצאות
אז יצרתם קמפיין רימרקטינג אך הוא לא מניב לכם את התוצאות הרצויות. יש מספר אלמנטים שגורמים לחוסר הצלחה עם קמפיין רימרקטינג-
- מודעות לא רלוונטיות- מודעות לא רלוונטיות הן מודעות המתפרסמות לטווח זמן כלשהי, תקופה כלשהי וכדומה. חשוב מאוד לוודא כי קמפיין רימרקטינג שהקמתם יציג מודעות רלוונטיות בזמן המתאים.
- מודעות מעיקות מידי- מודעות מעיקות מידי, כפי שניתן להבין משמן, הן מודעות שמוצגות לגולש ללא הפסקה. מודעות אלה גורמות לגולש להרגיש כאילו עוקבים אחריו וחודרים לו לפרטיות, מה שיוצר את האפקט ההפוך ממה שאתם רוצים לייצר. מודעות מעיקות מידי לא יזכו ליחס חיובי מהגולש ויגרמו לחוסר הצלחה של הקמפיין.
- מודעות משעממות- על מנת שהפרסום יצליח המודעה חייבת להיות מעניינת ולמשוך את הלקוחות. המודעה צריכה להיות מעוצבת בצבעים נכונים, עם כיתוב נכון. על מנת לעניין מודעות ולהפוך אותן ליותר אטרקטיביות ניתן להוסיף להן תמונות של המוצרים, סרטונים של המוצרים, סרטוני תדמית, אנימציות, לוגו של העסק וכל דבר שיכול להקפיץ אותן. כך הלקוחות שייחשפו למודעות ירצו להכיר את העסק או לברר על המוצרים קצת יותר.
- אי התאמה- אי התאמה נוגעת למוצרים וללקוח. כאשר המוצרים המוצעים במודעות לא מתאימים ללקוח הוא פשוט לא יתעניין בהם. לדוגמא, לקוח שמתעניין בגלישה ותציגו לו מוצרים הקשורים לגלישה, כנראה ירצה לרכוש אותם. לעומת זאת, אם תציעו לו מוצרים הנוגעים לתינוקות- הוא כנראה פחות יתעניין בהם ולא יהיה מעוניין ברכישתם.