קידום ממומן בגוגל

מה בעמוד זה?

קידום ממומן בגוגלמנוע החיפוש של גוגל הוא אחד מהפלטפורמות האפקטיביות ביותר לשיווק ופרסום של תכנים ומודעות שיווקיות, עם מיליארדי גולשים מכל רחבי העולם שעושים שימוש קבוע במנוע החיפוש הזה – אין ספק כי מדובר על אחת מהזירות השיווקיות האידיאליות כמעט לכל סוג של עסקים. גוגל פיתחה עבור בעלי עסקים ומשווקים מערכת פרסום ייעודית דרכה הם יכולים להעלות מסרים שיווקיים, שזוהי מערכת פרסום נגישה ונוחה לשימוש המאפשרת להגיע לקהל יעד רלוונטי בצורה יעילה.

עסקים שבוחרים לפרסם את עצמם דרך מערכת הפרסום של גוגל מבצעים למעשה תהליך של קידום ממומן בגוגל, שזהו מהלך שיווקי הכרחי עבור כל עסק ומשווק שרוצה לקבל חשיפה רחבה יותר, להציע מוצרים/שירותים לקהל לקוחות חדש ובאופן כללי לשווק את עצמו בצורה טובה יותר.

מה זה קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן בגוגל מתייחס לתהליך הקידום שמפרסם מבצע לנכס דיגיטלי שיש ברשותו, שזה יהיה בדרך כלל אתר אינטרנט או דף נחיתה המכיל מסרים שיווקיים. במונחים מקצועיים הקידום הממומן מוכר גם בשם Pay Per Click, או בקיצור PPC, כיוון שעלות הפרסום בשיטה זו נעשית על ידי תשלום לכל לחיצה שגולש מבצע על מודעה שיווקית שמפורסמת במנוע החיפוש.

בפועל הקידום הממומן שבעלי עסקים מבצעים מופיע בראש תוצאות החיפוש שמנוע החיפוש של גוגל מציג, בהתאם לחיפוש ביטויים/מילות מפתח שכל גולש עושה ותואם למטרה של המודעה השיווקית שהועלתה. כדי לבצע הפרדה בין תוצאות חיפוש ממומנות לכאלו טבעיות (אורגניות), גוגל משייכת לאותן תוצאות ממומנות את המילים מודעה/AD כדי לשקף את מהות וסגנון תוצאות החיפוש עבור הגולשים.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל?

עסקים שבחרו במנוע החיפוש של גוגל לביצוע תהליכים שיווקיים ופרסומים בעזרתו, וודאי נחשפו לאפשרויות הקידום שמנוע החיפוש מציע – קידום אורגני או קידום ממומן. הקידום האורגני מתייחס לתהליך קידום של נכס דיגיטלי בצורה טבעית ולא תקציב פרסום קבוע, כשהמטרה בתהליך היא לשפר את הנראות והאיכות של הנכס הדיגיטלי עבור קהל הגולשים שמגיעים אליו, וכך הוא יופיע כמה שיותר בראש תוצאות החיפוש האורגניות.

הקידום הממומן לעומת זאת מתבצע רק על פי תשלום פרסום קבוע שנעשה על ידי בעל הנכס הדיגיטלי, כך שכל עוד הוא לא העלה מודעה או קמפיין שיווקי דרך מערכת הפרסום של גוגל, הוא לא יופיע בתוצאות החיפוש הממומנות וכמובן לא ישלם על כך.

איזה תהליך קידום עדיף יותר?

למרות ההבדלים המהותיים בין שני מהלכי קידום אלו, ההמלצה היא לשלב בין קידום אורגני לקידום ממומן בגוגל כדי להגיע לתוצאות פרסום וחשיפה כמה שיותר טובות. יש לזכור כי המטרה של קידום אורגני היא לשפר את איכות האתר/דף נחיתה, כדי שגוגל יציג אותו כמה שיותר בראש תוצאות החיפוש בהתאם לביטויים שגולשים מקלידים בשורת החיפוש, וכך החשיפה שלו תהיה טבעית ורחבה יותר עבור קהל הגולשים.

המטרה של הקידום היא למעשה נטו שיווקית, כדי להעצים את החשיפה של הגולשים לעסק/מותג ולבסס את הנכס הדיגיטלי ככזה שקיים ורלוונטי עבור קהל הגולשים המתאים. לכן קידום אורגני יהיה מצוין ליישום כדי להשיג חשיפה וקידום הנכס הדיגיטלי לטווח ארוך, ואילו התהליך השיווקי של קידום ממומן יסייע למפרסם לתת בוסט לנכס הדיגיטלי שלו בהתאם לצורך.

כיצד מתחילים לעשות קידום ממומן בגוגל?

תהליך הקידום הממומן בגוגל מחייב את המפרסם להחזיק בנכס דיגיטלי פעיל, כמו אתר אינטרנט או דף נחיתה. ללא נכס כזה לגולשים שמגיעים ולוחצים על המודעה הממומנת לא יהיה איך לקבל מידע רלוונטי בנוגע למסר השיווקי שהמפרסם רוצה להציג, ולכן אין הכרח להקים ולבנות מאפס אתר אינטרנט למטרות שיווקיות – ניתן להסתפק בבנייה והחזקה של עמוד נחיתה, המשמש למעשה כמו דף אינטרנט פעיל שמאפשר לקדם ולפרסם אותו במערכת הפרסום של גוגל.

בנוסף לנכס דיגיטלי כמו אתר אינטרנט או דף נחיתה, הקידום הממומן מחייב גם הרשמה ופתיחה של חשבון מפרסם בגוגל. תהליך זה נעשה דרך מערכת הפרסום של גוגל, בעבר היא הייתה מוכרת בשם גוגל אדוורדס (Google AdWords) וכיום היא נקראת גוגל אדס (Google Ads). לשם כך יש לפתוח חשבון משתמש בחינם במערכת הזו, למלא פרטים אישיים וכן פרטים על הנכס הדיגיטלי הרלוונטי וכמובן את פרטי כרטיס האשראי שממנו גוגל תגבה את עלויות הפרסום של המודעות השיווקיות שיעלו במנוע החיפוש.

יחד עם נכס דיגיטלי והרשמה לחשבון גוגל אדס, מפרסמים צריכים להחזיק ברשותם גם תקציבי פרסום שיהיו מיועדים למטרות השיווקיות של העסק שלהם. החשיבות בקביעת תקציב לפרסום ממומן בגוגל לא רלוונטית עבור תהליך הפרסום עצמו בגוגל, אלא בעיקר עבור המפרסם שיידע כיצד לנתב בצורה נכונה ויעילה את הכספים שהוא ירצה להשקיע בפרסום הממומן.

כמה עולה לעשות ממומן בגוגל?

עלויות קידום ממומן בגוגל משתנות ללא הרף ולעולם לא יהיו קבועות, זאת בגלל התחרות הגבוהה והתמידית שיש בין המפרסמים השונים שמעלים קמפיינים שיווקיים דרך מנוע החיפוש של גוגל. לכן אפשר להבין למעשה כי שיטת התמחור של הקידום הממומן בגוגל נעשית בסגנון של מכרז, שהמרכיב המרכזי שקובע את גובה עלות הפרסום הוא הביטוי אותו המפרסמים בוחרים לשייך למודעות השיווקיות שלהם.

בשורה התחתונה אפשר לומר כי ככל שיהיה מדובר על ביטוי נפוץ ותחרותי יותר, כך רוב הסיכויים שהעלות שלו עבור המפרסם תהיה גבוהה יותר. לכן באופן כללי עלויות הפרסום בגוגל יכולות להתחיל מכמה אגורות בלבד, ולהגיע אפילו עד 100 ₪ לכל קליק שגולש עושה על המודעה השיווקית.

מה היתרונות של קידום ממומן בגוגל?

למרות שעלויות הפרסום הממומן בגוגל אינן קבועות, ולעיתים גבוהות במיוחד, כדאי לזכור כי התשלום שמפרסם מבצע לגוגל עבור הקמפיין שהוא עשה מתבסס רק לפי תוצאה. הכוונה היא רק אם גולשים הקליקו על המודעה והגיעו לנכס הדיגיטלי, יצרו קשר עם המפרסם או שבוצעה מכירה באמצעות המודעה השיווקית – אז יגבה התשלום עבור הפרסום דרך גוגל. כל עוד המודעה באוויר ולא הביאה תוצאות למפרסם, הוא לא ישלם על כך.

יתרון נוסף שיש לתהליך הקידום הממומן בגוגל מתייחס לתוצאות השיווקיות המהירות שמפרסם יכול להשיג מכך, הודות להופעה וחשיפה רחבה של המודעות השיווקיות שמועלות במנוע החיפוש. המיקום הראשוני והבולט שלהן מושך גולשים רבים שמחפשים מידע, מוצר או שירות בצורה מקוונת – כשניסוח של מודעה רלוונטית, מושכת ואטרקטיבית יכולה להביא למפרסם תוצאות יפות במהירות רבה.

לאילו עסקים יכול להתאים תהליך הקידום הממומן בגוגל?

למרות התוצאות המהירות של הפרסום הממומן שמבצעים בגוגל, חשוב לזכור כי מהלך שיווקי כזה לא יכול להתאים לכל עסק שרוצה לפרסם את עצמו ברחבי הרשת. עסקים חדשים שיש בבעלותם אתר אינטרנט יכולים להשיג תנועה של גולשים לאתר שלהם באמצעות העלאת מודעה שיווקית בגוגל, ואילו עסק קטן וביתי שמוכר עוגות ומאפים יכול להשיג תוצאות שיווקיות טובות יותר אם יפרסם את עצמו דרך קידום ממומן ברשתות חברתיות.

איך להצליח בתהליך הקידום הממומן?

ההצלחה של מפרסמים בתהליך הקידום הממומן בגוגל מתבססת בעיקרה על הבנה של מערכת הפרסום, קביעת תקציבים מתאימים, פילוח של קהלי יעד ותכנון מסרים שיווקיים רלוונטיים. כדי להגיע לתוצאות איכותיות שימנפו את העסק, כדאי להיעזר בייעוץ וליווי של חברות דיגיטל מקצועיות המתמחות בשיווק ופרסום בגוגל.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית תכנית שיווק באינטרנט
בניית תכנית שיווק באינטרנט

מפרסמים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק שלהם לעולם הדיגיטל. עולם הדיגיטלי מבטיח לכלל המפרסמים בו ליהנות מיתרונות רבים על פני אפשרויות הפרסום

פיתוח אתרים
פיתוח אתרים

פיתוח אתרים – עולם השיווק והפרסום בעולם שינה את פניו במהלך השנים האחרונות ככלל ניתן להגיד שהדרך שבה מרבית העסקים מפרסמים ומשווקים את העסקים שלהם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים – בשל מעבר העולם לשיווק ופרסום בצורה דיגיטלית, כל בעל עסק חייב להחזיק בידיו אתר אינטרנט עסקי לא מדובר על סוד שעולם השיווק

נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים

כיצד הקורונה השפיעה על תחום הנכסים הדיגיטליים והביאה את התחום הזה לקדמת הבמה בימינו? לעתים קיימת כבר הרגשה שאנשים משתמשים בקורונה ככלי לתאר כל שינוי

קידום אתרים לעסקים
קידום אתרים לעסקים

מרגישים שהעסק שלכם תקוע? ההכנסות לא גדלות והקהל לא מתרחב? הגיע הזמן להשקיע קצת באתר העסק שלכם. כפי שכבר הבנתם, היום הכל מתחיל ונגמר באינטרנט.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך