פרסום בגוגל אדוורדס

מה בעמוד זה?

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם ובנוסף, גם אמצעי פרסום מצוין לעסקים. בגוגל ניתן לבחור בשתי דרכים לפרסום, האחת היא פרסום אורגני והשנייה היא פרסום ממומן. בפרסום הממומן נכנסת גוגל אדוורדס. מהו פרסום בגוגל אדוורדס ואיך זה עובד? על כך במאמר הבא.

מהו פרסום בגוגל אדוורדס?

לפני שנבין מהו פרסום בגוגל אדוורדס נבין מה זה בכלל גוגל אדוורדס. גוגל אדוורדס היא הפלטפורמה המובילה ביותר שקיימת כיום לפרסום באינטרנט. כמה מובילה? כ-98% מההכנסות של גוגל מגיעים מפלטפורמת הפרסום אדוורדס. אלו נתונים מטורפים, לכן אם אתם בעלי עסקים ואתם רוצים להצליח לבצע פרסום יעיל לעסק שלכם באינטרנט, אתם חייבים לעשות פרסום בגוגל אדוורדס.

פרסום בגוגל אדוורדס מתחלק למספר חלקים שונים-

  • גוגל אדוורדס לחיפוש- בחלק זה של גוגל אדוורדס, בעל העסק משלם לגוגל על מנת שתציג מודעה ממומנת של העסק שלופרסום בגוגל אדוורדס בנוי מכמה חלקים מרכזיים בראשית תוצאות החיפוש של גוגל. על ידי כך בעל העסק יכול לפרסם לגולשים שמחפשים מילות מפתח מסוימות. לדוגמא, אם אתם עסק לתיקון קווי ביוב, כל גולש שיחפש את מילות המפתח תיקון קווי ביוב יגיע למודעה שלכם. בשיטה זו על המפרסם לבחור מילות מפתח שיציגו את המודעה שלו ויחליט כמה הוא מוכן לשלם על המודעה. המחיר נקבע על פי כמות ההקלקות על המודעה.
  • גוגל אדוורדס ברשת התוכן – רשת התוכן בגוגל אדוורדס, כוללת כ-2 מיליון אתרים ברחבי העולם המשתפים פעולה ומאפשרים לה להציג בהם מודעות אדוורדס. על ידי רשת התוכן של גוגל אדוורדס, ניתן לבצע קמפיין פרסומי ממוקד ומוצלח. כך, על ידי פרסום באתרים מובילים, הקמפיין הפרסומי יקבל חשיפה גדולה, יגיע לקהל היעד הרלוונטי עבורו, ובעל העסק יוכל לחסוך עלויות רבות על פרסום העסק. ברשת התוכן של גוגל אדוורדס ניתן לפרסם את כל סוגי המודעות, באנרים פלאש, באנרים סטטים, מודעות טקסט ומודעות עשירות נוספות.
  • גוגל עם יוטיוב- גוגל היא מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם, ומיד אחריו יש את יוטיוב. יוטיוב מאפשר להיחשף למגוון רחב של תכנים, גולשים ברחבי העולם ולפרסם עסקים. פרסום עסקים ביוטיוב ניתן למיקוד על פי תחומי עניין מוגדרים. פרסום ביוטיוב מאפשר לכם לבחור להציג את המודעות שלכם רק עבור אנשים שצופים בתכנים מסוימים, בתחום מסוים, במדינות מסוימות, בגילאים מסוימות, ועוד פרמטרים שונים שמגדירים את קהל היעד שלכם. כך ניתן למקסם את יעילות הפרסום בצורה הטובה ביותר. לדוגמא, תוכלו לבחור שהמודעה שלכם תגיע רק לאנשים במדינת ישראל, שצופים בתכני יצירה ועבודות יד. שימו לב שפרסום ביוטיוב יכול להיות זול מאוד ולהגיע אפילו לאגורות בודדות עבור הקלקה על המודעה.
  • גוגל אדוורדס לאפליקציות (AdMob)- גוגל AdMob היא רשת הפרסום של גוגל לאפליקציות. פרסום בגוגל AdMob הוא בעיקר עבור אנשים שמעוניינים לקדם אפליקציה על ידי פרסומה באפליקציות שותפות בתוכנית של גוגל. גם כאן יהיה עליכם למקד את הפרסום עבור קהל יעד ספציפי בהתאם לפרמטרים שונים כמו גיל, מין, תחומי עניין, מקום מגורים ועוד.

 

פרסום בגוגל אדוורדס – איך מתבצע התשלום?

פרסום בגוגל אדוורדס מתבצע בתשלום, כאשר התשלום מתחלק לשניים. החלק הראשון הוא בפלטפורמת הפרסום אדוורדס עצמה.כיצד מתבצע התשלום בגוגל אדוורדס כלומר, עבור גוגל. התשלום עבור גוגל אדוורדס מתחלק למספר אפשרויות שונות-

  • פרסום בגוגל אדוורדס לחיפוש- כאשר מפרסמים במנוע החיפוש התשלום מתבצע עבור הקלקה. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה שלכם התשלום לא מתבצע.
  • פרסום ברשת התוכן של גוגל אדוורדס- כאן התשלום מתבצע על פי 1,000 חשיפות.
  • פרסום ביוטיוב- תשלום עבור TrueView.

החלק השני של התשלום, מועבר לאנשי המקצוע שמנהלים עבורכם את קמפיין הפרסום בגוגל אדוורדס. עם אנשי המקצוע קיימות שתי שיטות- השיטה הראשונה היא ריטיינר קבוע של מינימום 1,500 שקלים על הקמפיין. השיטה השנייה מתבססת על אחוזים מהתקציב שלכם, שנעים בדרך כלל בין עשרה לעשרים אחוזים כאשר המינימום יהיה גם בטווח 1,500 שקלים. בממוצע, טווח המחירים ינוע סביב 3,000 שקלים ויותר.

 

כמה זה עולה פרסום באדוורדס?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה פרסום בגוגל אדוורדס, כיוון שהמחיר משתנה מתחום לתחום, בהתאם לתחרות ובהתאם לביקושאילו מחירים מקובלים בארץ בעבור פרסום בגוגל אדוורדס של מילות המפתח בהן אתם רוצים להופיע.

כלומר, אם אתם רוצים שמודעה טקסטואלית שלכם תופיע עבור מילת מפתח מסוימת שיש עליה עוד כ-150 מפרסמים, אתם תשלמו יותר מאשר אם תבחרו מילת מפתח שיש עליה עוד כ-30 מפרסמים.

לכן, לפני שאתם מתחילים פרסום בגוגל אדוורדס, מומלץ לעשות מחקר של מילות מפתח. את המחקר יש לבצע באופן מדויק, על מנת שתוכלו למצוא את  מילות המפתח שיביאו לכם את הכי הרבה קליקים על המודעות שלכם ובמחיר הכי נמוך שתוכלו לשלם.

 

פרסום באדוורדס- חברת קידום או פרילנסר?

ניתן לבצע פרסום בגוגל אדוורדס הן על ידי חברת קידום והן על ידי מקדם פרילנסר. המטרה זהה אצל שני הגורמים והפרסום נעשה באותן שיטות. עם זאת, קיימים מספר הבדלים בין השניים.

 

היתרונות של חברת קידום

  • מקצועיות – בדרך כלל חברות קידום יהיו מקצועיות משמעותית על פני מקדם פרילנסר. חברות הקידום מכירות את התחום ויודעותעדיף להעיזר בחברת קידום או פרילנסר על מנת לפרסם בגוגל אדוורדס את הדרכים הטובות ביותר לביצוע הפרסום. הן מחזיקות במספר אנשי צוות עם התמחויות בתחומים שונים וכל כל אחד תורם בתחומו.
  • ניסיון – ניסיון הוא דבר חשוב מאוד בכל הנוגע לפרסום. בדרך כלל לחברות הקידום יש את הניסיון הנדרש לפרסום נכון שיצליח להוביל לתוצאות משמעותיות עבור העסק שלכם.
  • ידע רב – פרסום בכלל ופרסום בגוגל אדוורדס בפרט מצריך ידע רב. כפי שציינו, חברות הקידום מעסיקות אנשים רבים אשר לכל אחד התמחות בתחומים שונים. השילוב של מספר אנשים מאפשר ידע רב ועל ידי כך פרסום יעיל יותר המאפשר התאמה אישי לעסק ולמאפיינים שלו.

 

היתרונות של פרילנסר

  • נוחות וזמינות– אחד היתרונות המשמעותיים של פרסום עם פרילנסר הוא הזמינות שלו. עם חברת קידום, במקרה שצצה שאלה או רצון לביצוע שינויים או להתייעצויות כאלה ואחרות, לא תמיד תהיה לכך זמינות מיידית. לרוב תאלצו להמתין כיוון שהחברה עובדת מול מספר עסקים במקביל. פרילנסר בדרך כלל יהיה זמין באופן משמעותי יותר מחברת קידום, דבר שאנשים רבים מוצאים בו יתרון משמעותי.
  • יחס אישי– לעומת חברת קידום שעובדת עם מגוון רחב יותר של עסקים וצוות של עובדים, הפרילנסר עובד בדרך כלל מול עסק אחד או שניים וכך תוכלו להנות מיחס אישי.

 

פרסום בגוגל אדוורדס- יתרונות

  • תקציב- פרסום בגוגל אדוורדס מתאפשר גם עם תקציבים נמוכים יחסית, בהתאם למילת המפתח הנבחרת ולפלטפורמת הפרסוםמה היתרונות של פרסום בגוגל אדוורדס הנבחרת (חיפוש, תוכן, יוטיוב או אפליקציות).
  • נגישות- פרסום באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט מאפשר נגישות. כאשר הלקוח רואה מודעה שמעניינת אותו הוא יכול להיכנס לאתר המקושר אליה, ללמוד על המוצר ולהתחיל ברכישה מיידית אם ירצה בכך.
  • קהל יעד- פרסום בגוגל אדוורדס מאפשר למקד את קהל היעד בהתאם לפרמטרים שונים כמו גיל, מין, תחביבים, אזור מגורים ועוד. כך, לא תבזבזו זמן וכסף על שיווק עבור אנשים שלא מתאימים כלל למוצר.
  • אסיפת נתונים- אחד הדברים החשובים בפרסום הוא אסיפת נתונים. אסיפת הנתונים מאפשרת לנו ללמוד על הפרסום, האם הוא יעיל ואם לא מה כדאי לשפר. כך ניתן להשתפר כל הזמן.

 

מסע פרסום בגוגל אדוורדס – פרסום של מקצוענים!

פרסום בגוגל אדוורדס

בעלי עסקים ומקדמי אתרים כבר מכירים את מנוע החיפוש של גוגל ואת אפשרויות הקידום האורגני או הממומן דרכו. פרסום בגוגל אדוורדס הוא בעצם הקידום הממומן וחשוב להכיר את אופן הפעולה שלו, זאת על מנת שאפשר יהיה להבין מתי שיטת שיווק זו יכולה להיות אפקטיבית ונכונה עבור עסק זה או אחר, עבור מוצרים ושירותים כאלה ואחרים. לא כל אחד יכול לבנות מודעות שמתאימות לקמפיין בגוגל אדוורדס ולכן יש כאן חשיבות גבוהה לעבודה עם מקדם אתרים מקצועי ומנוסה.

 

למה מתכוונים כשמדברים על פרסום גוגל אדוורדס?

כאמור, ראשית צריך להבין שמדובר בפרסום ממומן, כלומר כזה שיעלה כסף לבעל העסק. אין מדובר בתשלום שהוא משלם ממילא לאיש המקצוע שמקדם את האתר או העסק שלו אלא מדובר בתקציב פרסום ייעודי שהוא יחליט עליו ביחד עם מקדם האתרים. פרסום בגוגל אדוורדס מתאים לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים ויש באפשרותו לספק תוצאות משביעות רצון וכאלה שיעזרו מאד לעסק לשגשג ולהצליח. אז מה זה אומר ואיך בכלל מתחילים לבנות את זה?

 

מה זה פרסום בגוגל אדוורדס?

גוגל אדוורדס, או בקיצור גוגל ADS, מבוסס על מודעה שבעל העסק קונה את השטח שבו היא תופיע. הכוונה כמובן לשטח יקר מאד במרחב הדיגיטלי והוא ממוקם בראש רשימת התוצאות שהגולש מקבל לאחר שהוא מקליד את החיפוש שלו. כיום ידוע שהגולשים שמחפשים בגוגל בוחנים רק את החלק העליון של רשימת התוצאות ולכן מה שלא מופיע שם – כלל לא יסתכלו עליו. בעזרת פרסום בגוגל אדוורדס אפשר לדאוג שהמודעה של העסק תופיע ראשונה או שנייה וכך יש סיכוי טוב להקלקה.

 

פרסום ממומן בגוגל ו- PPC 

נשאלת השאלה – מה קורה מאחורי הקלעים. הרי אינספור עסקים ומקדמי אתרים מקימים כל הזמן קמפיינים ממומנים בגוגל, גם כאלה שתחומי העיסוק שלהם דומים או משיקים. איזו מודעה תופיע? כאן מדובר בתחרות עסקית אמיתית שמתרחשת ללא התערבות של שום אדם והיא מבוססת על מכירה פומבית – בעל עסק או מקדם אתרים שביקש את סכום הכסף הגבוה יותר – הוא יהיה זה שהמודעה שלו תופיע במיקום גבוה ובולט יותר. זו התורה כולה של פרסום בגוגל אדוורדס.

 

למי מתאימה שיטת פרסום זו?

כאשר ייפגש בעל עסק עם מקדם אתרים הוא צריך לדעת שבארגז הכלים הדמיוני של המקדם יש הרבה מאד אפשרויות שמתוכן הוא יבחר את אלה שהכי יתאימו לעסק שניצב מולו ולמטרות שהוא יגדיר ביחד עם בעל העסק. מכיוון שיש עסקים שיהיה להם יותר מתאים לפרסם בגוגל מאשר ברשתות החברתיות, למשל, הרי שהפרסום הממומן דרך מערכת המודעות אדוורדס יכול לשחק לטובתם ולתת להם יתרון גדול על פני המתחרים או בעלי העסקים שמציעים שירותים דומים.

 

מילים וביטויי מפתח – זו התורה כולה!

ייתכן מאד ובעל העסק כבר מכיר את השימוש במילות או ביטויי מפתח שהגולשים מקלידים בשדה החיפוש של גוגל. ככל שהביטוי המוקלד מבוקש יותר ומוקלד יותר פעמים על ידי משתמשים – כך הוא ייחשב ליקר יותר, אם מקדם האתר ירצה לעשות בו שימוש כחלק מיצירת מודת האדוורדס. כך גם אם כמה מקדמים משתמשים באותו הביטוי בעת קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס – זה שביקש לשלם סכום כסף גבוה יותר יהיה זה שהמודעה שלו אכן תופיע בראש רשימת התוצאות.

 

היתרון הכספי של גוגל אדוורדס

מכיוון שכל ביטוי יכול להתפרש במגוון רחב של דרכים – חשוב מאד להיות מדויקים ככל האפשר וכמובן שזה תפקידו של מקדם האתר. פרסום בגוגל אדוורדס מאפשר נוחות גדולה גם מבחינת תקציב הפרסום, שכן תשלום ייגבה רק אם הגולש אכן לחץ (הקליק) על המודעה של בעל העסק. במידה ולא – לא ייגבה תשלום. מכאן החשיבות של דיוק מירבי בבחירת הביטויים שמשתמשים בהם ו-וידוא שבוחרים גם את הביטויים היקרים יותר, אלה שהגולשים ינסו להתחכם בבחירה שלהם.

 

פרסום נכון שמורכב מכמה דרכים וערוצי שיווק

פרסום בגוגל אדוורדס כאמור הוא רק אחת מהאפשרויות אשר עומדות בפניו של מקדם האתרים. בהתחשב במטרות של בעל העסק, תוך כדי שימת לב לגודל העסק ולאפשרויות תקציב הפרסום שלו וכמובן למקומות שבהם יש סיכויים גבוהים לפגוש את קהל היעד – יקבל מקדם האתרים את ההחלטה בנוגע לסל ערוצי הפרסום שיהיו הכי מתאימים לבעל העסק שמתייעץ איתו. לכל עסק תותאם תוכנית אחרת ואין זה מומלץ לראות מה קורה בעסק אחר ולבחור באותה הדרך בדיוק.

 

המשמעות של יעילות הפרסום ממומן בגוגל

יש הרבה מה לדעת על הדרכים השונות שבהן ניתן לפרסם במנוע החיפוש של גוגל, בין אם בצורה אורגנית ובין אם באופן ממומן. למי שלא בקיא במערכת הפרסום ייראה שהפעולות פשוטות והכפתורים ידידותיים לשימוש, אך לא מומלץ ליפול למלכודת זו, שכן צריך לדעת לא מעט על מנת לבצע מהלכי פרסום נכונים ויעילים שגם יביאו תוצאות משביעות רצון ומיוחלות וגם לא יבזבזו לשווא את הכסף של בעל העסק.

 

גוגל אדוורדס – לא מנסים לבד!

אין ספק שזה מאד מפתה לנסות להיכנס אל נבכי מערכת הפרסום של גוגל ולנסות לבצע שם כל מיני פעולות. כל עוד לא מזינים אמצעי תשלום אפשר וכדאי ללמוד על האפשרויות השונות שמוצעות שם אך חשוב להבין שללא הידע המקצועי הנדרש – אין זה מומלץ כלל וכלל לנסות להפיק באופן עצמאי קמפיין פרסום ממומן במנוע החיפוש. לשם כך יש אנשי מקצוע מעולם קידום האתרים שגם יעשו את זה בעצמם וגם יידעו לבדוק תוך כדי שאכן מתקבלות התוצאות הרצויות.

 

אין בוחרים איש מקצוע לצורך פרסום ממומן בגוגל אדוורדס?

מכיוון שמדובר בתחום עיסוק טכני לכל דבר ועניין ויש חשיבות לכל פרט ולכל הקשה על מקש – חשוב שמי שמוציא לפועל קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס יהיה מי שמכיר את המערכת היטב, בקיא בכל הפונקציות שלה וכמובן מנוסה ובעל ידע עשיר בקידום עסקים מאותו עולם תוכן או תחום עיסוק. במידה ולבעל העסק יש קולגות או מכרים שיכולים לתרום מהידע שלהם המלצות על אנשי מקצוע שהם עבדו איתם והייתה להם גם חוויה טובה וגם תוצאות טובות בפרסום – הרי שכדאי לדבר איתם.

 

כשההחלטות בידיו של מקדם האתרים

לאחר שבוחרים את איש הדיגיטל שיעבוד על קידום העסק בנכסים הדיגיטליים הקיימים (ואולי גם יקים נכסים דיגיטליים חדשים) אפשר להיות בטוחים שכל פעולה שהוא יבחר לעשות ועומדת בתקציב שהוגדר תתרום את התרומה שלה להצלחת הקמפיין כולו. הוא יידע בעזרת הידע והניסיון העשירים שלו איך יהיה הכי נכון לקדם את העסק וכמובן יעדכן את הבעלים בכל התקדמות בנושא.

 

הסיפוק שיש בידיעה שהקמפיין מצליח

אין ספק שכאשר מבינים תוך פרק זמן קצר שהקמפיין מצליח והלקוחות לוחצים היכן שצריך, נרשמים לרשימת תפוצה מבצעים את הפעולה שבעל העסק ומקדם האתרים רצו שהם יבצעו – יש תחושת סיפוק גדולה מאד. בקרב לא מעט בעלי עסקים תורגש גם הקלה גדולה במידה והם עוזבים תקופה חלשה והעסק חוזר לצמוח ולשגשג בדיוק כמו שהם רוצים ומקווים כבר הרבה זמן.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
משרד פרסום בחריש

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בעומר

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בתל-אביב

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום ביפו

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בקריות

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בשוהם

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך