פרסום עסקים באינטרנט

מה בעמוד זה?

האינטרנט הוא עולם וירטואלי רחב היקף שמעניק לכל אחד מאתנו מגוון של אפשרויות, כך שאנו יכולים לבצע מגוון פעולות בצורה נוחה ומהירה מבלי לצאת מהבית. כיוון שהאינטרנט שינה את חיינו מהקצה לקצה, הרבה מאוד בעלי עסקים מצאו בו את הפלטפורמה הטובה ביותר לפרסם את עצמם – במקום או בנוסף אמצעי השיווק והפרסום המסורתיים כמו שלטי חוצות, הפצת עלונים, מודעות בעיתונים ואפילו פרסומות ברדיו ובטלוויזיה.

הודות להתפתחות והתחדשות הטכנולוגיה הדיגיטלית, פרסום עסקים באינטרנט הפך להיות הרבה יותר נגיש ונוח למגוון עסקים, ובשורות הבאות נרחיב על המשמעות בכך, וכלל אפשרויות הפרסום הניצבות בפני עסקים שרוצים להיות נגישים גם לגולשים ברשת האינטרנט.

שיווק ופרסום עסקים אונליין – למה דווקא דרך האינטרנט?

רשת האינטרנט זמינה כיום מכל מכשיר דיגיטלי שמחובר לרשת, ולכן זוהי פלטפורמה נגישה וזמינה תמיד עבור גולשים/משתמשים. הנגישות הגבוהה לרשת מאפשרת גלישה מכל מקום ובכל זמן, ולכן הפרסום

פרסום עסקים באינטרנט הפך להיות הרבה יותר נגיש ונוח למגוון עסקים, ובשורות הבאות נרחיב על המשמעות בכך, וכלל אפשרויות הפרסום הניצבות בפני עסקים שרוצים להיות נגישים גם לגולשים ברשת האינטרנט.
קרדיט תמונה: freepik

ברשת הופך להיות הרבה יותר אפקטיבי ונגיש למגוון הרחב של המשתמשים שנמצאים בה.

נוסף לזמינות ולנגישות הגבוהה, תהליכי הפרסום באינטרנט יכולים להתבצע מכל מקום ומכל מכשיר דיגיטלי, על פי מערכת הפרסום הרלוונטית שמתחברים אליה ונמצאת גם היא ברשת האינטרנט. הודות לכך מפרסמים יכולים לשלוט על מהלכי הפרסום תמיד, ולהפסיק או לשנות את הפרסום על פי ניתוח נתוני הקמפיין.

כיוון שמערכות הפרסום נמצאות באינטרנט בצורה מקוונת, הן מעניקות למפרסמים את היכולת למדידה וניתוח של נתוני הפרסום בכל זמן נתון, וכך לדעת כיצד לשפר את התהליך הפרסומי בצורה יעילה יותר. בשונה מפרסום אופליין בו לא קיימים נתונים מוחשיים ומדויקים על כמות האנשים שנחשפו לפרסום הקיים, פרסום עסקים באינטרנט מקנה את כל הכלים והנתונים הנחוצים לניתוח תוצאות הקמפיין בזמן שהוא באוויר.

גם עלויות הפרסום באינטרנט נחשבות זולות יותר לעומת ערוצי פרסום אופליין, כך שכל מפרסם יכול למצוא את שטחי הפרסום המתאימים לו על פי תקציבי פרסום שיכולים להיות נמוכים יחסית, במיוחד עבור עסקים חדשים או מתחילים שרוצים להתנסות באמצעי פרסום בעלויות נוחות.

לאילו עסקים מתאים פרסום באינטרנט?

פרסום עסקים באינטרנט יכול להתבצע במגוון של פלטפורמות דיגיטליות, עליהן נרחיב בהמשך מאמר זה. כיוון שמדובר על היצע מגוון של זירות פרסום, כך גם מגוון של בתי עסק יכולים למצוא את זירת הפרסום המתאימה להם ביותר – אם מבחינת תקציב פרסומי, קהלי יעד, אחוזי חשיפה, מטרות הקמפיין השיווקי ועוד פרמטרים אחרים שאפשר להתאים באופן אישי לכל עסק.

בין אם מדובר על עסק שמציע מוצרים שונים לרכישה, עסק שמוכר שירותים לפרטיים או בתי עסק ואפילו עסק שמוכר/מציע רעיונות לקהל צרכנים  – כל אלו יוכלו למצוא את רשת האינטרנט כפלטפורמה ייעודית לפרסום מוצלח שמביא תוצאות.

גם כאן כדאי להזכיר את ההבדלים הבולטים שיש בין פרסום אופליין לפרסום אונליין עבור עסקים, ובמיוחד עבור עסקים קטנים או עסקים חדשים בשוק העסקי שאינם יכולים לפרסם בפלטפורמות אופליין בגלל מורכבות, אי התאמה וכמובן מחירים גבוהים. הדבר הבולט שיש בפרסום באינטרנט הוא ההתאמה המושלמת לכל סוג של עסק, וביניהם גם עסקים קטנים שזקוקים לערוצי פרסום נישתיים או קטנים שלא דורשים עלויות פרסום גבוהות.

מהן העלויות של פרסום עסקים באינטרנט?בשונה מפרסום אופליין בו לא קיימים נתונים מוחשיים ומדויקים על כמות האנשים שנחשפו לפרסום הקיים, פרסום עסקים באינטרנט מקנה את כל הכלים והנתונים הנחוצים לניתוח תוצאות הקמפיין בזמן שהוא באוויר.

הזכרנו קודם את העניין של עלויות פרסום נמוכות ברשת האינטרנט לעומת עלויות פרסום מסורתיות (אופליין), כאשר ניתן למצוא פלטפורמות פרסומיות בדיגיטל שתוחמות את עלויות הפרסום באגורות או שקלים בודדים, זאת בהתאם לסוג הפרסום, מטרות העסק, קהל היעד המתאים ועוד שלל פרמטרים אחרים.

יחד עם זאת כדאי לזכור כי קיימת תחרותיות גבוהה מאוד באינטרנט בכל הנוגע לפרסום עסקים, ולכן אפשר למצוא לא מעט זירות פרסומיות ברשת שמאפשרות פרסום בעלויות גבוהות, בפרט אם מדובר בעסק/מותג שיש לו תחרות גבוהה עם עסקים אחרים. יש מורכבות בקביעת סכומים ספציפיים של עלויות הפרסום באינטרנט, כיוון שהם משתנים על פי שטחי הפרסום הייעודיים, סוג הפרסום הנבחר, תחרותיות, קהלי היעד הנבחרים שיחשפו למסרים השיווקיים וכו'.

פרסום ממומן באינטרנט מול קידום אורגני באינטרנט – מה עדיף יותר?

קיימת הבחנה שונה בין סוגי הפרסום שנעשים באינטרנט, כאשר אחד מהם הוא פרסום ממומן והשני הוא פרסום וקידום אורגני. הפרסום הממומן כשמו כן הוא, פרסום שנעשה במימון של המפרסם ולכן מדובר על הפצה של מודעות שיווקיות בתשלום בשטחי פרסום ייעודיים באינטרנט. הפרסום האורגני לעומת זאת עוסק בפרסום טבעי של העסק/מותג ברחבי הרשת, ולכן תהליך זה לא יהיה כרוך בתשלום עבור הפרסום ואפילו לא בהעלאה של מסרים ומודעות בעלי אופי שיווקי.

פרסום ממומן מאפשר למפרסמים להעלות מודעות פרסומיות עם אופי וסגנון שיווקי שימשכו גולשים רלוונטיים, כאשר סוג פרסום זה מעניק אפשרות פרסום מהירה ואפקטיבית לקידום מוצר, להצגת הטבות/מבצעים ובאופן כללי לקבלת חשיפה שיווקית רחבה יותר. הפרסום האורגני עוסק בקידום שמפרסם מעניק לעסק/מותג שלו ברשת, ללא יצירה של קמפיינים שיווקיים שונים אלא בהעצמת הנכסים הדיגיטליים שיש לו ברשת האינטרנט בצורה כמה שיותר טבעית – תחזוקה של אתר אינטרנט, העלאת תכנים רלוונטיים בצורה שוטפת באתר אינטרנט/פרופיל חברתי, סידור הנכס הדיגיטלי וייעולו עבור קהל הגולשים ועוד פעולות אחרות שיתרמו לקידום של העסק באינטרנט.

כיוון שהפרסום הממומן והאורגני אינם זהים אך נועדו לשרת את אותה מטרה, מומלץ לשלב בין שני תהליכים אלו כדי לייעל את תהליכי הפרסום של העסק בכל רחבי האינטרנט.

פרסום עסקים באינטרנט באמצעות רשתות חברתיותפרסום עסקים באינטרנט יכול להתבצע במגוון של פלטפורמות דיגיטליות, עליהן נרחיב בהמשך מאמר זה. כיוון שמדובר על היצע מגוון של זירות פרסום, כך גם מגוון של בתי עסק

אחת מהאפשרויות הנפוצות של פרסום עסקים באינטרנט היא פרסום באמצעות רשתות חברתיות, רשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, לינקדין, פינטרסט ועוד. רשתות חברתיות אלו נמצאות בשימוש של מיליוני משתמשים בכל רחבי העולם למטרות פנאי, בידור והעברת הזמן באופן כללי. משום שאלו הן פלטפורמות דיגיטליות שנמצאות בשימוש של הרבה מאוד משתמשים בכל זמן נתון, הן גם מהוות את הפלטפורמות האידיאליות לפרסום עבור עסקים.

לכן כיום כמעט כל רשת חברתית מציעה למפרסמים ממשק ייעודי להעלאת מודעות וקמפיינים שיווקיים, שאלו יופיעו למשתמשים כחלק מהתכנים שהם חשופים אליהם באופן שוטף. המטרה של המפרסמים היא לקלוע לקהל משתמשים רלוונטי לפרסומים שהם מעלים ברשתות החברתיות, באמצעות כלים מתקדמים לסינון משתמשים ומיקוד בקהלים מתאימים מבחינת טווח גילאים, אזורים גיאוגרפי ,תחומי עניין אהובים, תחומי עיסוק ואפילו מגדר.

איזו רשת חברתית היא הטובה ביותר לפרסום העסק?

היצע הרשתות החברתיות כיום הוא גדול ומגוון, ובכל אחת מרשתות אלו נמצאים משתמשים בגילאים שונים ותחומי עניים מגוונים. דווקא בגלל המגוון הגדול שקיים בכל הרשתות החברתיות, לא קיימת העדפה ברורה לפלטפורמה המומלצת לפרסום עסקים, אלא התאמה של המסר הפרסומי לקהל המשתמשים הרלוונטי בכל רשת חברתית שקיימת. כך לדוגמא בטיקטוק אחוז המשתמשים המרכזי שייך לצעירים, ולכן בתי עסק שמפרסמים מוצרים/שירותים שמתאימים לקהל יעד כזה יוכלו למצוא את הפלטפורמה הזו כאידיאלית ביותר לפרסום עם תוצאות.

פרסום עסקים באמצעות גוגל

זירה נוספת ופופולרית המשמשת לפרסום עסקים ברשת האינטרנט היא גוגל, שהיא מנוע החיפוש הגדול והנפוץ ביותר בקרב גולשים מכל העולם. גוגל מציעה למפרסמים להעלות מודעות שיווקיות בולטות שיופיעו בראש תוצאות החיפוש של הגולשים, בהתאם למילות המפתח והביטויים שהם מקלידים בשורת החיפוש.

ניהול המודעות השיווקיות נעשה באמצעות מערכת ייעודית עבור מפרסמים, דרכה הם יכולים להעלות קמפיינים שונים במקביל, לקבל מידע בזמן אמת על נתוני החשיפה של המודעות וליצור בצורה נוחה ופשוטה מודעות שיווקיות. התשלום עבור הפרסום הממומן בגוגל מתבצע בשיטת פר הקלקה (PPC), כך שהמפרסם משלם לגול עבור הפרסום רק אם הגולש הקליק על המודעה שהוא נחשף אליה.

פרסום באינטרנט באמצעות אתר אינטרנטאחת מהאפשרויות הנפוצות של פרסום עסקים באינטרנט היא פרסום באמצעות רשתות חברתיות, רשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, לינקדין

דרך נוספת לפרסום בגוגל מתאימה לתהליכי הפרסום האורגני/טבעי, ללא תשלום עבור העלאת מודעות שיווקיות במנוע החיפוש של גוגל. כך עסקים יכולים להקים אתר אינטרנט רלוונטי לעסק, להציג לגולשים את כל המידע הנחוץ על העסק וליצור עבורם דרך דיגיטלית נוחה ופשוטה ליצירת קשר, רכישה, השארת פרטים לקבלת מידע וכל פעולה אחרת שקהל הצרכנים מעוניין לעשות.

אתר האינטרנט של העסק יופיע לגולשים שחיפשו ביטויים שקשורים לתחום שלו, ובאמצעות שיפור וייעול האתר באופן שוטף גוגל תעלה את הדירוג של האתר בראש תוצאות החיפוש, כיוון שהמטרה המרכזית של גוגל היא להציג לגולשים תוצאות איכותיות ורלוונטיות לחיפוש שהם מבצעים במנוע החיפוש.

פרסום ושיווק באינטרנט עם באנרים שיווקיים

פרסום באינטרנט באמצעות הופעה בשטחי פרסום שונים יכול להתבצע על ידי העלאת באנרים עם מסרים שיווקיים, שאלו יופיעו בתוך אתרי אינטרנט מגוונים שקיימים ברשת. באנרים אלו יכילו מסר שיווקי קצר הכולל מלל ותמונה או אנימציה מעניינת, כשלחיצה על הבאנר תוביל את הגולשים לדף נחיתה או אתר אינטרנט של העסק שיכללו מידע מקיף על המותג ומהות הפרסום.

סוג פרסום כזה יכול להעניק חשיפה מהירה ואיכותית להרבה מאוד עסקים, בין אם מדובר על עסקים חדשים או עסקים וותיקים שרוצים לקדם רעיון/מוצר חדש.

פרסום באינטרנט מבוסס תוכן

ברשת האינטרנט קיימים אינספור של דפי אינטרנט מלאים בתוכן טקסטואלי, שנכון להיום נחשב לאחד מהפרמטרים המרכזיים והחשובים עבור גוגל. כיוון שגולשים רבים משתמשים באינטרנט כדי לצרוך תוכן מותאם להם, כמו חדשות, כתבות בנושאים שונים וכו' גם מהלך פרסומי מבוסס תוכן יכול להיות אפקטיבי עבור עסקים מתחומים שונים.

חברות כמו טאבולה ואאוטבריין מאפשרות לעסקים לרכוש שטחי פרסום מבוקשים באתרים גדולים ופופולריים, ובאמצעות פרסום של כתבות תוכן בתשלום להציע לגולשים תוכן נוסף לקריאה המכיל מסר שיווקי שיסקרן וימשוך אותם לבצע רכישה, ליצור קשר או להשאיר פרטים כדי לקבל מידע נוסף מהעסק.

פרסום עסקים על ידי דיוור במייל

שיטת פרסום זו נחשבת לוותיקה בתחום פרסום עסקים באינטרנט, אך היא נשארה אפקטיבית גם היום ולכן מומלצת עבור עסקים שונים. בשונה מתהליכי הפרסום הקודמים שציינו, פרסום באמצעות דיוור במיילשיטת פרסום זו נחשבת לוותיקה בתחום פרסום עסקים באינטרנט, אך היא נשארה אפקטיבית גם היום ולכן מומלצת עבור עסקים שונים. בשונה מתהליכי הפרסום הקודמים שציינו מתייחס לתהליכי פרסום כלפי לקוחות קיימים של העסק, כיוון שהמסרים השיווקיים מועברים למאגר הלקוחות הקיים באמצעות כתובת המייל שהם מסרו לעסק.

סוג פרסום זה נועד כדי לשמר את הלקוחות הקיימים של העסק, לשמור איתם על קשר רציף ולעדכן אותם בכל מה שחדש ומעניין.

פרסום עסקים עם מועדון לקוחות

גם זו שיטת פרסום שנועדה לשימור של מאגר לקוחות קיים של העסק, ועידודם לביצוע רכישה חוזרת על ידי מתן הטבות/הנחות שמוצעות למועדון הלקוחות ששייך לעסק. קיימת אפשר להעלות פרסומים עבור לקוחות חדשים בנוגע ליתרון בהצטרפות למועדון לקוחות של העסק, כאשר האסטרטגיה השיווקית תהיה מתן הצעות משתלמות במיוחד שימשכו כמה שיותר מתעניינים וכך לקוחות פוטנציאליים שיגדילו את מאגר הלקוחות הקיים.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
פרסום עסקים בחריש

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בחריש באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בעומר

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בעומר באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בתל-אביב

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בתל-אביב באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים ביפו

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים ביפו באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בקריות

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בקריות באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

פרסום עסקים בשוהם

על מנת לפרסם עסקים צריך להכיר את פלטפורמות הפרסום השונות. כיום אחת מפלטפורמות הפרסום המרכזיות היא האינטרנט. על פרסום עסקים בשוהם באינטרנט נרחיב במאמר הבא. 

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך