שיווק אתרים באינטרנט

מה בעמוד זה?

כדי לייצר תנועה ולהגדיל את המכירות והפעילות העסקית. הנה כל מה שצריך לדעת על שיווק אתרים באינטרנט, המשיכו לקרוא את המדריך המלא.

שיווק באינטרנט הוא תהליך קידום האתר, החברה או המוצר בגוגל בדרך כלל. התהליך כולל את כל הפעילויות שמתקיימות באתר או בקשר אליו, כדי לייצר תנועה ולהגדיל את המכירות והפעילות העסקית. הנה כל מה שצריך לדעת על שיווק אתרים באינטרנט, המשיכו לקרוא את המדריך המלא.

מאמר זה יפרט מה כולל שיווק אתרים באינטרנט, איך הוא עובד ואילו אסטרטגיות הן היעילות ביותר. אבל לפני הכול, חשוב לזכור כי שיווק אתרים באינטרנט הוא מונח המתייחס לשימוש בשיווק דיגיטלי ובטכנולוגיות אינטרנט כדי לקדם, לשווק ולמכור מוצרים או שירותים. וכשמדברים על שיווק דיגיטלי, מתכוונים ל-2 נדבכים עיקריים של שיווק: קידום ממומן וקידום אורגני. בואו נדבר על 2 תהליכים אלו, הנה המידע לפניכם.

ההבדל בין קידום ממומן לבין קידום אורגני באינטרנט

קידום ממומן הוא כאשר מפרסם משלם לפלטפורמה כמו פייסבוק, אינסטגרם או גוגל כדי לקדם את המוצר או המותג שלו. מנגד, קידום אורגני באינטרנט הוא בחינם וללא עלות (למעט העלויות שתצטרכו לשלם על כתיבת תוכן, בניית מערך לינקים וכולי).

קידום ממומן הוא המקום שבו מותג משלם באינטרנט כדי לאמץ את המוצר שלו. מאידך, קידום אורגני מתבצע על ידי המפרסם עצמו או על ידי חברת קידום אתרים, מה שיצריך בדרך כלל סובלנות של חודשים. בטווח הארוך, קידום אורגני יהיה עדיף. בטווח המיידי, שיווק אתרים באינטרנט בצורה ממומנת יהיה טוב יותר.

כמה זמן נמשך תהליך של שיווק אתרים באינטרנט?

התהליך יכול להימשך בין מספר שעות לימים או שבועות וגם חודשים, תלוי בגודל העסק ובהיקף התוכנית השיווקית. חשוב לציין שכל תהליך שיווק אתרים באינטרנט שונה, ולכן אין תשובה חד משמעית לגבי כמה זמן ייקח להגיע לתוצאות.

אם מדובר על תהליכים אורגניים של SEO, תהליך שיווק אתרים אורך בדרך כלל כ-3-6 חודשים. זהו תהליך ארוך עם הרבה שלבים וגורמים שיש לקחת בחשבון. עם זאת, זה שווה את זה בסופו של דבר כי יהיה לכם אתר טוב יותר שהמבקרים יוכלו למצוא אותו ולהשתמש בו בקלות.

איך אפשר להגיע לקהל היעד בצורה ממומנת?

בטווח הארוך, קידום אורגני יהיה עדיף. בטווח המיידי, שיווק אתרים באינטרנט בצורה ממומנת יהיה טוב יותר.
קרדיט תמונה: freepik

בעבר, קמפיינים ממומנים נעשו בדרך כלל באמצעות ערוצי מדיה מסורתיים כמו טלוויזיה, רדיו, דפוס ופרסום חוצות. עם זאת, בעידן הדיגיטלי, מותגים מסוגלים להגיע לקהל שלהם באמצעות ערוצי מדיה חברתית כמו מודעות פייסבוק, גוגל ואינסטגרם. חשוב לדעת, ישנם הבדלים רבים בין שני סוגי הקידום הללו. בין אם תצטרכו שיווק אתרים באינטרנט ובגוגל, ברשתות החברתיות או בזירה פרסומית אחרת, חשוב לקבל סיוע מאנשי הקידום הנכונים שמכירים את תחום העיסוק שלכם.

בחלק גדול מתחומי העיסוק, לקידום ממומן יש אחוזי המרה גבוהים מקידום אורגני באינטרנט, מה שאומר שהקמפיינים הממומנים יעילים יותר בהנעת מכירות. בתוך כך, ניתן לחלק שיווק באינטרנט לשלוש קטגוריות שונות: פרסום חיפוש בתשלום, שיווק בגוגל ובמדיה חברתית. אלו הן הדרכים הפופולריות ביותר לשווק באינטרנט.

שיטות שיווק אתרים באינטרנט שצריך להכיר

PPC היא אסטרטגיית שיווק המשתמשת בפרסום כדי להניע תנועה לאתר או לאפליקציה. זוהי אחת הצורות הפופולריות ביותר של שיווק דיגיטלי, אך יש לה חסרונות. באופן כללי, היא עשויה להיות יקרה וגוזלת זמן. יכול להיות גם קשה לעסקים למדוד את הצלחתם עם PPC. עם זאת, ישנן שיטות קידום מכירות אחרות שהן זולות יותר ובעלות מדדים טובים יותר לעסקים.

שיטה אחת שצוברת תאוצה בשנים האחרונות היא שיווק משפיענים. באמצעות משפיענים בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם וסנאפצ'ט, חברות יכולות להגיע לקהל היעד שלהן עם הודעות ממוקדות ולקבל לקוחות חדשים באמצעות הפניות מפה לאוזן ממקורות מהימנים. בסופו של דבר, שיווק אתרים באינטרנט הוא סוג של פרסום מקוון שבו אפשר להשתמש כדי להגדיל את טווח ההגעה לאתר שלכם. תהליכים אלו ידועים בתור שיווק בתשלום לפי קליק (PPC), פרסום במדיות החברתיות, פרסום בתשלום בגוגל ועוד. תקראו לזה כך או כך, המטרה תמיד אותה המטרה – הגברת הפעילות העסקית.

מה עוד כולל שיווק אתרים באינטרנט?

שיווק באינטרנט הוא מונח המקיף את הדרכים השונות שבהן תוכן מועבר לאינטרנט. תהליך זה כולל שיווק במנועי חיפוש, חיפוש בתשלום, שיווק במדיה חברתית ושיווק תוכן. שיווק באינטרנט יכול לשמש למטרות רבות, אך לעתים קרובות הוא משמש ליצירת לידים. המטרה של שיווק באינטרנט היא להגדיל את התנועה לאתר ואת ההמרות של העסק, תוך בניית המותג בצורה מדויקת.

תהליך שיווק אתרים באינטרנט יכלול, בראש ובראשונה, בניית תוכנית שיווק אסטרטגית. במקביל לכך, יהיה חשוב לערוך מחקר שוק, מחקר מתחרים בנישה העסקית שלכם, מחקר מילות מפתח פופולאריות בתחומכם ועוד. אלו כשלעצמם, מהווים נדבך חשוב במיוחד בתהליכי שיווק האתר שלכם באינטרנט.

מחקרים ששיווק אתרים באינטרנט מצריך

ישנן סיבות רבות לכך שיהיה חשוב לבצע מחקר מתחרים ומחקר שוק לפני שמתחילים לשווק אתר אינטרנט. בכמה מילים פשוטות, אתם צריכים לדעת מה המתחרים בתחום שלכם עושים כדי להיות ראש לאריות ולא זנב לשועלים. כאשר עורכים את מחקר המתחרים, חשוב לבצע גם מחקר מילות מפתח ומחקר שוק. זה יעזור להבין מה אנשים מחפשים כשהם רוצים למצוא את האתר שלכם.

חשוב שתדעו איך האתר שלכם משתלב בשוק, כדי שתוכלו להגיע לאנשים הנכונים עם תוכן ומסרים רלוונטיים. כאשר רוצים למצוא את מילות המפתח הטובות ביותר עבור האתר, זה עוזר אם יודעים אילו מילים אנשים מחפשים בגוגל. במובן זה, המחקר עוזר באופטימיזציה של מילות מפתח ופיתוח תוכן. ומבחינת מחקר השוק, הוא עוזר בהבנת הדמוגרפיה של הלקוחות. כך תוכלו למקד אותם טוב יותר עם האסטרטגיה השיווקית והצעות המוצרים או השירותים שלכם.

כמה עולה שיווק אתרים באינטרנט וכיצד נקבע המחיר?

באופן כללי, המחיר עבור שירותי שיווק אתרים באינטרנט יכול לנוע בין 5,000 ₪ ל-100,000 ₪ ומעלה. בתחום זה, עלות השיווק באינטרנט משתנה בהתאם לגודל והיקף הפרויקט. נניח שאתם צריכים ליצור פוסט תוכן קצר, זה עשוי לעלות כמה שקלים בודדים. אבל אם מדובר על פוסטים ארוכים ואינפורמטיביים, זה עשוי להגיע למאות שקלים.

ומעבר לכתיבת פוסטים, תהליכי שיווק אתרים באינטרנט כוללים עוד המון פעולות שונות שנועדו לקדם את האתר. תחילת התהליך היא לקבוע מה החברה רוצה להשיג ולאחר מכן ליצור אסטרטגיה שיווקית בהתאם לציפיות הריאליות. אסטרטגיה זו תכלול דברים כמו תוכן אתר, שיווק בדוא"ל, קמפיינים במדיה חברתית, מודעות ממומנות בגוגל ועוד.

מה לעשות בתחילת כל תהליך שיווק אתרים באינטרנט?

השלב הראשון בכל תהליך שיווק אתרים באינטרנט הוא, לברר לאיזה סוג קהל החברה רוצה לכוון ואז ליצור תוכנית שתעזור לעסק להגיע ליעד. לדוגמה, אם העסק ניזון מלקוחות במדינה מסוימת, ייתכן שיהיה צורך ליצור מודעות ספציפיות לאותה מדינה. לאחר נקודה זו, הגיע הזמן להתחיל ליצור תוכן עבור פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק או אינסטגרם. התוכן הזה צריך להיות מרתק מספיק כדי שאנשים ירצו לשתף אותו עם החברים ובני המשפחה שלהם.

בשורה התחתונה, חשוב לדעת מה המטרות שלכם לפני שאתם מתחילים כל תהליך שיווקי. אם אתם רוצים להגדיל את התנועה לאתר הבית שלכם, חשוב לדעת איזה סוג תוכן יגרום לאנשים להקליק עליכם ולהניע תנועה. זכרו, תמיד יהיה חשוב להגדיר יעדים ריאליים, וזכרו את היעדים שלכם בזמן תכנון האסטרטגיה השיווקית.

 

שיווק אתרים באינטרנט – הכירו את כל היתרונות של שיווק אתרים על פני שיטות השיווק המסורתיות

חושים להקים אתר עסקי שיאפשר לכם להתחיל לשווק בצורה מקצועית דרך האינטרנט? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו בהליך בניית האתר המנצח שלכם. בעלי עסקים רבים בטוחים שמיד עם סיום בניית האתר ועלייתו לאוויר, הם יוכלו ליהנות מגולשים רבים שיגיעו בהמוניהם וירכשו מוצרים דרך הדיגיטל. אך בפועל, מרבית האתרים החדשים ממוקמים בעמודים האחרונים של רוס מילות החיפוש הרלוונטיות. למעלה מ 90% מהגולשים מסתפקים באתרים המופיעים בעמוד הראשון או השני לתוצאות החיפוש, מה שאומר שכל עוד האתר שלכם לא הגיע לעמודים הללו, הוא כלל לא קיים מבחינת מרבית הגולשים. אז לפני שאתם ממהרים לשיווק אתרים באינטרנט, חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים אודות בניית אתרים נכונה, שירותי קידום אתרים, יתרונות הפרסום דרך אתרי אינטרנט ועוד.

 

עולם השיווק עובר שינויים רבים בשנים האחרונות – הכירו את השינוי המרכזי

אך תחילה חשוב שתכירו את השינוי הגדול שחל בשנים האחרונות בכל עולם הפרסום. עד לפני מספר שנים לא רבות מרבית המפרסמים בחרו לפרסם בערוצי פרסום שונים המגיעים לעיני כמה שיותר אנשים תוך זמן קצר. המטרה המרכזית של המפרסמים הייתה להגיע לעיני מיליוני אנשים תוך מספר ימים בודדים ובכך להבטיח פרסום יעיל ומיטבית. השיטות הבולטות ביותר שהצליחו להביא למפרסמים תוצאות מרשימות של חשיפת התוכן לעיני מיליונים תוך מספר ימים בלבד הן: פרסומות בפריים טיים בשעות שיא הרייטינג, שלטי חוצות בצמתים מרכזיים או אזורים הומי אדם, מודעות בעיתונים גדולים המחולקים למיליוני אנשים מידי בוקר. כלל האפשרויות הללו הבטיחו למפרסמים חשיפה נרחבת במיוחד לעיני מאות אלפי אנשים מידי יום. אך בשנים האחרונות מרבית המפרסמים בוחרים לוותר על החשיפה הגדולה מסיבה אחת פשוטה – החשיפה אמנם גדולה אך לא ממוקדת.

 

מחשיפה נרחבת לחשיפה מצומצמת – זאת הסיבה בגינה מפרסמים רבים בוחרים לוותר על החשיפה הנרחבת

בשנים האחרונות כל עולם הפרסום עובר מחשיפה נרחבת ללא כל הבחנה, לחשיפה מצומצמת וממוקדת. כלל אפיקי הפרסום המבטיחים למפרסמים חשיפה לעיני מאות אלפי אנשים מידי יום אמנם מגיעים לרבים אך ללא כל הבחנה ביניהם. חוסר ההבחנה בין הנחשפים מבטיח שמרבית הנחשפים כלל לא יתעניינו בתחום השירות או המוצר המפורסם. כלומר, למרות שרבים יחשפו לתוכן הפרסומי בעזרת שיטות הפרסום הישנות שהוצגו מעלה, רק אחוזים בודדים מהם באמת ינקטו בפעולה כלשהי בעקבות החשיפה. לכן, מפרסמים רבים בשנים האחרונות בוחרים לוותר על כמות הנחשפים לטובת איכות הנחשפים. מטרת העל של המפרסמים משתנה – מחשיפה נרחבת לחשיפה ממוקדת. כיום המפרסמים בוחרים לרכז את כל מאמצי הפרסום שלהם בלקוחות פוטנציאליים המתעניינים בתחום השירות או המוצר המפורסם.

 

הכירו את יתרונות הפרסום הסלקטיבי

איך עושים את זה? כיום יש לא מעט אפשרויות של פרסום סלקטיבי. אחת האפשרויות הטובות ביותר לכך היא פרסום בעזרת אתרי אינטרנט. בשונה מחשיפת תוכן פרסומי בעזרת שלטי חוצות, מודעות בעיתון או פרסומות בפריים טיים, אתרי האינטרנט מבטיחים לבעליהם שכלל הגולשים בהם אגן מתעניינים בתחום השירות או המוצר המוצע. על מנת להגיע לאתר האינטרנט שלכם, הגולש נדרש לחפש בשורת החיפוש מילים הקשורות בקשר ישיר לתחום עיסוק האתר שלכם. כלומר, גולשים שאינן מתעניינים בתחום השירות או המוצר לא יקלידו מילים הקשורות אליו ולא יגיעו לאתר שלכם. מנגד, כלל המגיעים לאתר בוודאי מתעניינים במוצרים המוצעים בו, שכן הגעתם מחייבת חיפוש רלוונטי. לכן, מפרסמים רבים כיום בוחרים בשיווק אתרים באינטרנט במטרה להבטיח לבעלי העסקים פרסום ממוקד.

 

רוצים לשפר את יעילות הפרסומים ולשלם על כך הרבה פחות? פרסום סלקטיבי יכול להתאים לכם

הפרסום הממוקד כולל לא מעט יתרונות משמעותיים על פני הפרסום הנרחב ללא כל הבחנה, בחרנו עבורכם כמה מהיתרונות המרכזיים ביותר:

 

  • פרסום ללקוחות פוטנציאליים בלבד – אחוזי הצלחה גבוהים

היתרון הראשון והמשמעותי ביותר של פרסום ממוקד בעזרת שיווק אתרים באינטרנט הוא אחוזי ההצלחה הגבוהים של הפרסום. בשונה מפרסום נרחב ללא כל הבחנה, שם מרבית הנחשפים כלל לא מתעניינים בתחום השירות או המוצר, שיווק אתרים באינטרנט שונה בתכלית. מרבית הנחשפים מתעניינים במוצרים או בשירותים השונים, כך שאחוז גדול מהם אכן נוקט פעולה. אחוזי ההצלחה של פרסומים המפורסמים בעזרת השיטה הממוקדת גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לאחוזי ההצלחה של הפרסום הנרחב ללא הבחנה. אז אם אתם רוצים לשפר את אחוזי ההצלחה של הקמפיינים השיווקיים שלכם, פרסום ממוקד בעזרת שיווק אתרים באינטרנט הוא התשובה עבורכם.

 

  • עלויות פרסום נמוכות 

יתרון נוסף ומשמעותי לא פחות הוא העובדה שעלויות הפרסום הממוקד זולות בעשרות אחוזים בהשוואה לאפשרויות הפרסום הנרחב. רוצים שהמוצרים שלכם יגיעו לעיני מיליוני אנשים תוך מספר ימים בודדים? החשיפה הנרחבת תצריך מכם לשלם לא מעט כסף עבור השיווק. לעומת זאת, פרסום ממוקד החושף את המוצרים שלכם ללקוחות פוטנציאליים בלבד זול בעשרות אחוזים מהסיבה הפשוטה שהוא לא מגיע לעיני מיליוני אנשים. חשוב לזכור, בחשיפה הנרחבת, מרבית הנחשפים כלל לא מתעניינים במוצרים כך שהחשיפה שלהם אינה מועילה כלל. לכן, בעלי עסקים רבים כיום בוחרים שיווק אתרים באינטרנט במטרה לשפר את יעילות הקמפיינים השיווקיים שלהם ולחסוך עשרות אחוזים במחיר.

 

הדרך הפשוטה לעקוב אחר יעילות הקמפיינים השיווקיים שלכם – הכירו את אחוזי ההמרה

שיווק אתרים באינטרנט הוא סוג של פרסום מקוון שבו אפשר להשתמש כדי להגדיל את טווח ההגעה לאתר שלכם. תהליכים אלו ידועים בתור שיווק בתשלום לפי קליק (PPC)

רגע לפני שנצלול לכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות בניית אתרים, חשוב שתכירו את האפשרות לעקוב אחר יעילות הקמפיינים השיווקיים שלכם. אחד המדדים הטובים ביותר לכך נקרא אחוז המרה. אחוז המרה הוא אחוז האנשים שנקטו פעולה מסך כלל הנחשפים לפרסומים שלכם. ככל שאחוז ההמרה גבוה יותר, כך הפרסום נחשב ליעיל ואיכותי יותר. קמפיינים שיווקיים בעזרת אתרי אינטרנט או שלל פלטפורמות שונות המאפשרות חשיפה סלקטיבית ללקוחות פוטנציאליים בלבד מבטיחים למפרסמים אחוזי המרה גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לאחוזי ההמרה של שיטות השיווק הישנות. אז רגע לפני שאתם מתחילים עם שיווק אתרים באינטרנט – חשוב שתכירו את כל הדגשים שיבטיחו שתעשו זאת נכון.

 

קידום אתרים – שירות חיוני לכל אתר מצליח!

ראשית חשוב לחזור ולומר כי בניית האתר בלבד אינה מספיקה. אתרים חדשים מופיעים בעמודים האחרונים של תוצאות החיפוש, מה שהופך אותם ללא רלוונטיים כלל. במטרה להגיע למקום טוב בעמוד הראשון, אתם חייבים להקפיד על בנייה איכותית ומקצועית של אתר ללא דופי, ולהסתייע בשירותי קידום אתרים. שירותי קידום אתרים כוללים שתי אפשרויות קידום שונות:

 

  • קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן מאפשר לבעל העסק לקדם את האתר שלו למקום טוב בעמוד הראשון תוך מספר ימים בודדים. במסגרת קידום זה בעל העסק משלם לא מעט כסף עבור שהות במקום טוב בעמוד הראשון. סיום התשלום יחזיר את האתר למקומו הטבעי בעמודים האחרונים של תוצאות החיפוש.

 

  • קידום אתרים אורגני

לעומת זאת, קידום אתרים אורגני הוא קידום ארוך וטבעי שאינו כולל תשלום קבוע עבור מקום טוב בעמוד הראשון. במסגרת קידום זה עורכים לא מעט פעולות אופטימיזציה לאתר, כך שאט אט גוגל יסמנו את האתר כאיכותי ומקצועי ויקדמו אותו עד למקום טוב בעמוד הראשון. גוגל עורכים סלקציה ומציגים את האתרים האיכותיים והאמינים ביותר בעמוד הראשון במטרה להבטיח לכל גולש את התוצאות הטובות ביותר.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
קידום אורגני וורדפרס
קידום אורגני וורדפרס

מה זה קידום אורגני לאתרי וורדפרס? קידום אתרים אורגני, הוא מושג אשר מתייחס להבנת המנגנון הטבעי של גוגל – כיצד גוגל דרגת אתרי אינטרנט וקובעת

פרופיל קישורים חיצוניים
פרופיל קישורים חיצוניים

להבדיל מ"קישורים יוצאים" אשר נטמעים בתוך האתר שלכם ושולחים לינקים לאתרים אחרים, פרופיל קישורים חיצוניים משמע בנייה של מערך לינקים ששולחים טראפיק מאתרים אחרים לאתר

טעויות נפוצות בבניית קישורים
קניית קישורים ממומנים

קניית קישורים ממומנים הוא תהליך נפוץ בקידום אתרים. קניית קישורים עשויה להיות מורכבת, אבל כשעושים את התהליך בצורה מקצועית ונכונה התוצאות מעולות. ניתן לקנות קישורים

נכסים דיגיטליים
מה זה פרופיל קישורים?

רוצים לקדם את האתר שלכם ברשת ולהגדיל את החשיפה שהוא מקבל? אחת הדרכים היעילות ביותר לכך היא לבנות פרופיל קישורים. אך מה זה פרופיל קישורים?

יועץ שיווק באינטרנט
בניית פרופיל קישורים

מה זה בניית פרופיל קישורים? בניית פרופיל קישורים מתייחסת לשיתופי פעולה, הצבת קישורים פנימיים או קניית קישורים לצורך קידום אתר. קישורים הם חלק מתוך מכלול

דרושים בניית אתרים
קניית קישורים

גוגל מדרגת אתרים בהתאם לפרמטרים שונים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדירוג הוא הקישורים שמפנים מאתרים חזקים ברשת לאתר שלכם. קניית קישורים מאפשרת לכם להגדיל את

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך