קידום אורגני או ממומן?

מה בעמוד זה?

עולם השיווק והפרסום הדיגיטלי תופס תאוצה בשנים האחרונות בעולם כולו ובישראל בפרט. הרצון של בעלי עסקים ושל אנשים עצמאיים לפרסם את העק, מוצר או המותג שלהם, ובכך להגדילקידום אורגני או ממומן – מה עדיף? קיימת שאלה מרכזית וחשובה אחת, שבעלי עסקים ברחבי העולם מעוניינים תמיד לדעת כאשר הם מתחילים לקדם את האתר שלהם באמצעות האינטרנט את החשיפה שלו אשר עתידה להשפיע על ההכנסה שלו קיימת משחר ההיסטוריה. אם בעבר אנשים היו מפרסמים בעיקר באמצעות – שלטי חוצות, עיתונים, עלונים, פלאיירים, וכו… אזי שכיום ישנו מיימד אחד אשר נעשה רלוונטי ביותר עבור עולם הפרסום – עולם האינטרנט בכלל, ועולם הרשתות החברתיות בפרט.
רשתות חברתיות רבות, התרחבו מזמן מהיותם רק "פלטפורמה אינטרנטית חברתית" וכיום רשתות רבות, לדוגמת פייסבוק, הפכו להיות הרבה יותר מכך – רשתות חברתיות שונות כבר תופסות מקום בימינו של – אתרי חדשות, ספרי בישול, וכן גם סחר באמצעות הרשת.
למעשה, כ65 אחוזים מאזרחי ישראל דיווחו בשנה האחרונה כי עברו לבצע כמות כזו או אחרת של הקניות שלהם באתרי האינטרנט השונים.
בשל כלל הדברים שציינו לעיל, כיום ישנה חשיבות רבה לכל בעל עסק או אדם עצמאי לשווק בצורה נכונה את עצמו באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט.

קידום אורגני או ממומן – מה עדיף?

קיימת שאלה מרכזית וחשובה אחת, שבעלי עסקים ברחבי העולם מעוניינים תמיד לדעת כאשר הם מתחילים לקדם את האתר שלהם באמצעות האינטרנט – מהו הקידום העדיף ביותר? קידום אורגני או שמא מדובר בקידום ממומן? נתחיל באמרה חשוב, לא תמיד צריך לבחור, ולפעמים הסוד טמון בשילוב בין השניים.
בכדי להניב את התוצאות ולעמוד במטרות ואסטרטגיית השיווק שהצבתם לעצמכם, מומלץ לשלב בין 2 האופציות של הקידום – קידום אורגני וגם קידום ממומן. המטרה היא פשוטה – עליכם לבנות ולהקים מערך רלוונטי ורציני של קידום אורגני יציב וחזק, ולשלב את האחרון עם קמפיינים פרסומיים וקמפיינים ממומנים שמטרתם היא זהה – להגדיל את החשיפה של הקהל אל האתר אשר מפרסם את העסק שלכם, וכך בסופו של דבר להעלות את סף ההכנסות והרווח שלכם בתור בעלי עסקים.

למרות זאת, יוצג כאן לפניכם השוואה מפורטת (בין היתר יתרונות וחסרונות) של קידום אורגני או ממומן.

קידום אתרים אורגני

כאשר מדברים על קידום אורגני או ממומן, רצוי להתחיל קודם כל מהבנה של מהו קידום אורגני. המונח קידום אורגני נקרא באנגלית SEO (Search Engine Optimization באנגלית, כלומר, אופטימיזציה וייעול של האתר במנועי החיפוש).

הבנה של כיצד עובד מנועי חיפוש – בסופו של יום, המטרה של כל בעל עסק הינה זהה – שהאתר העסקי שלו יופיע כמה שיותר גבוהה בכל מנוע חיפוש, ובכך ההתכנות של חשיפה לקהל פוטנציאלי וחדש עבור העסק שלו רק גדלה. מדובר בתהליך חשוב שכחלק ממנו מבצעים ייעול של מבנה האתר, אשר יכלול בתוכו – שיפור תוכן האתר, עשיית גרפיקה וצבעיים מושכים לעין באתר האינטרנט, שדרוג הקוד של האתר, וכדומה. המטרה הינה אחת – לשפר את המקום שבו יופיע האתר העסקי שלכם במנועי החיפוש השונים (גוגל, יוטיוב…)
המטרה הגדולה ביותר – גוגל! אם הצלחנו להעמיד את האתר שלנו במיקום מרכזי במנוע החיפוש גוגל, אזי האתר שלנו ישיג כניסות רבות יותר במהלך כל יום, דבר אשר בסופו של דבר יוביל לחשיפה של קהל יעד חדש ומגוון לאתר שלכם ובסופו של דבר – יגדיל את ההכנסה שלכם כבעלי עסקים.

כיצד מתבצע תהליך SEO?

כחלק מתהליך הSEO אשר מתבצע בקידום אורגני או ממומן, בצעים ניתוחים ואנליזה של מידע ופרמטרים גדולים ומגווים, פרמטרים אלו משפיעים בסופו של יום על המיקום שבו יופיע האתר שלכאשר מדברים על קידום אורגני או ממומן, רצוי להתחיל קודם כל מהבנה של מהו קידום אורגני. המנוח קידום אורגני נקרא באנגלית SEO (Search Engine Optimization באנגלית, כלומר, אופטימיזציה וייעול של האתר במנועי החיפוש). העסק, המותג, או המוצא אותו אתם מנסים למכור במנוע החיפוש של גוגל. מהם הפרמטרים הנבחנים?

  • קישורים שנכנסים לאתר האינטרנט שלכם
  • מצבו של האתר שלכם מבחינה טכנית
  • החוויה של המשתמש ביעד אשר משתמש וחווה את האתר שלכם
  • פרקי הזמן שלוקח לדף שלכם להטען
  • עמודים של AMP
  • קישורים ולחצניים פנימיים של האתר
  • המיקום שבו האתר שלכם בגוגל נמצא
  • פרמטרים נוספים רבי

אז למה בעצם קידום אורגני? יתרונות של קידום אורגני –

קידום אורגני או ממומן? לפניכם כעת היתרונות של קידום אורגני:

  • היציבות – קידום אורגני דומה בתכליתו לבנייה של בית, מדובר בתהליך מורכב, ארוך, ובעל שלבים ופרמטרים רבים, אך בסופו של התהליך הנ"ל אתם הולכים להיות בעלים של נכס רציניקידום אורגני או ממומן? לפניכם כעת היתרונות של קידום אורגני: היציבות – קידום אורגני דומה בתכליתו לבנייה של בית, מדובר בתהליך מורכב, ארוך, ובעל שלבים ופרמטרים רבים, אך בסופו של התהליך הנ"ל אתם הולכים להיות בעלים של נכס רציני ומשמעותי. ומשמעותי. לעומת זאת, ניתן להשוות את הקידום הממומן לשכירה של נכס – כל עוד תשלמו לקידום הממומן, יהיה תנועה של לקוחות פוטנציאליים וחשיפה של אנשים לעסק שלכם, אך במידה ותפסיקו את הקידום הממומן, אזי התנועה של האתר שלכם תפסיק לעלות ולזרום.
  • המחיר שזול יותר בצורה משמעותית – ההוצאה שתצטרכו להוציא כאשר תיגשו לחברת צד שלישית אשר מספקת את שירותיה עבור קידום אתרי אינטרנט, עתידה להיות זולה משמעותית מהעלות של קידום אתר אינטנרט עסקי ממומן (PPC).
  • אחוזי המרה גבוהים יותר של השקעה כספית ללקוחות וכניסות לאתר – ברוב המקרים, תנועה אורגנית של אנשים לאתר האינטרנט העסקי שלכם, עשויה להיות מועילה יותר ביחס לתנועה שצפויה כאשר תבצעו קידום אינטרנטי מומן. כאשר עושים קידום אורגני, כלומר SEO אנחנו לא צריכים לשלם כסף לגוגל, דבר זה מוריד בצורה משמעותית את העלויות.
  • האמינות של הקידום – בשל הפופולאריות של קדום עסקים באינטרנט בימינו, הגולש הממוצע למד להבחין בין הסוגים השונים של הקידומים באינטרנט, ובסופו של יום הגולש הממוצע ברחבי האינטרנט יודע להבין בין קידום ממומן לבין קידום אורגני. קידום ממומן כמעט תמיד עשוי להראות חשוד יותר, לאנשים יש נטייה להתחבר ולסמוך בעיקר על קידום אורגני, SEO.
  • תנועה רציפה וגדולה יותר באתר – על פי מחקרים אשר פורסמו בכתבי עת חשובים בשבת 2018, הקידום האורגני מצליח להניב 70 אחוזים מכלל הכניסות של גולשים ברחבי האינטרנט לאתרים. לעומת זאת, הקידום הממומן מצליח להניב רק 8 אחוזים מסך הכניסות לאתרי אינטרנט ולאתרי עסקים על פי הסקרים הללו. יש לזכור – מדובר על חברות שיווק מהגדולות בעולם אשר מבצעות את הסקרים הללו באופן רציף על מנת לשמור על תנועה ורלוונטיות בעולם השיווק הדיגיטלי.

קידום אורגני או ממומן? החסרונות של קידום אורגני (SEO) –

  • קידום אורגני הינו תהליך ארוך ומורכב אשר לוקח זמן – כדי שאתר האינטרנט שלכם אשר נועד לפרסם ולשווק את המוצר אותו אתם מוכרים יגיע לקדמת הבמה, כלומר להופיע בין האתרים הראשונים בגוגל – עליכם להתעזר בסבלנות. יש לזכור שהמטרה הכללית בקידום אורגני הינה לבנות אתר אמין, נוח, ורלוונטי, דבר שלא מתבצע ובטח שלא מושג תוך מספר ימים. לאט לאט.
  • קידום אורגני דורש אתר אינטרנטי איכותי – בסופו של דבר, עליכם לזכור כי המטרה העיקרית שלנו כאשר אנו מבצעים קידום אורגני באינטרנט, היא שאתר העסקי שלנו יהיה אחד האיכותיים, הרלוונטיים, והנוחים ביותר ברחבי האינטרנט. לשם כך אתם צריכים – כתבות תוכן באיכות גבוהה, וידיאו, גרפיקות, וכו… כל אלה ייתכן וידרשו שימוש בבעלי מקצוע וחברות צד שלישי אשר יכולות לספר לכם את השירותים הנ"ל.
  • חווית המשתמש באתר – הקלות והחוויה של המשתמש בקצה באתר שלכם, והנוחות של האתר עבור קהל היעד הינו קריטי ביותר עבור הקידום האורגני שלכם.

קידום אורגני או ממומן – קידום ממומן, יתרונות וחסרונות של קידום זה –

לאחר שהבנו את המשמעות של קידום אורגני באינטרנט, עתה עלינו להבין מה הוא קידום ממומן, או בשמו המקצועי PPC. הכוונה הינה קידום אתר האינטרנט שלכם באמצעות תשלום לאתריםקידום אורגני או ממומן – קידום ממומן, יתרונות וחסרונות של קידום זה – לאחר שהבנו את המשמעות של קידום אורגני באינטרנט, עתה עלינו להבין מה הוא קידום ממומן, או בשמו המקצועי PPC אשר נקראים גוגל אדס (GOOGLE ADS).

איך עושים את זה?

ניתן להגדיר את התקציב הרצוי עבור פרסום אתר האינטרנט העסקי שלכם ברחבי הרשת, ובסופו של דבר משלמים לפי קליקים, כלומר, נשלם לפי כניסות של משתמשים לאתרים שלנו. היתרונות של קידום ממומן הינם:

  • הקמה בקצב זמן מהיר – ניתן להעלות מודעה ממומנת בזמן מהיר מאוד, דבר אשר מאפשר הזרמה של משתמשים לאתר שלכם בפרק זמן מהיר
  • פשוט למדוד את הפרסום – גוגל מספקת דוחות בזמן אמיתי ודרכם נוכל להבין האם הפרסום עבד או לא?

חסרונות של קידום ממומן

  • הקידום הממומן תלוי בתקציב שלכם – ללא תקציב גדול ומשמעותי קשה יהיה להגיע לתוצאות משמעותיות.
  • תחזוקה דרושה שוטפת – כמו קידום אורגני, גם קידום ממומן דורש תחזוק שוטף.
  • מחיר – אם העסק שלכם נמצא בתחום בעל תחרות עסקית רבה, ייתכן שתצטרכו להוציא על המימון סכומים לא קטנים.

קידום אורגני או ממומן איך אדע מה מתאים לי?

למעשה, מדובר באחת השאלות היותר רלוונטיות ויותר חשובות ולא בכדי כמעט כל בעל עסק שפונה לערוץ פרסום, שיווק וקידום כזה או אחר, שואל את עצמו את השאלה הזו. הרי הבנו את היתרונות אל מול החסרונות של כל פלטפורמה והרי יש תהליכי קידום אורגניים וממומנים, הן עבור אתרי אינטרנט והן עבור עמודי רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, יוטיוב, פייסבוק וכדומה. בהיותכם בוחרים את השיטה הטובה ביותר עבור העסק שלכם, חשוב קודם כל לאפיין את העסק ויותר מזה, עליכם לנתח את פעילות המתחרים שלכם וכמובן את קהלי היעד שלכם. כדי שתבינו ותבחרו את הדרך הטובה ביותר לשווק ולקדם את העסק שלכם, אתם צריכים להכיר בצורה הכי מפורטת והכי איכותית שיש את יתרונות המוצרים והשירותים שלכם לצד אופי קהלי היעד שלכם.

כלומר, עליכם לשאול את עצמכם שאלות כמו מיהו קהל היעד, מה מאפיין אותו, באיזה גיל הוא, מה המגדר שלו, איפה הוא גר, מה קהל היעד שלכם אוהב, מה הוא מעדיף ומה הוא שונא. בנוסף, עליכם להבין מה המתחרים שלכם עושים ומה הם עושים נכון ומה פחות. רק אחרי שתעברו את תהליך הלמידה הזה ותחקרו לעומק את התנהגות הצרכנים שלכם, תוכלו להבין מהי הדרך הטובה ביותר לשווק ולקדם את העסק שלכם. יכול להיות שעדיף לכם ללכת על קידום אורגני בלבד, יכול להיות שדווקא הממומן יביא לכם יותר תנועה ויותר כסף ויכול בכלל להיות ששווה לכם לשלב את שתי השיטות.

קידום אורגני וממומן כמה זה עולה?

ובכן, אין לשאלה הזו תשובה חד משמעית. זו שאלה מאוד מורכבת והמחיר לתהליך משתנה בין עסק לעסק. הנה כמה מאפיינים שמשפיעים על המחיר הסופי של שני השירותים הפופולארים ביותר בעידן הדיגיטלי השיווקי.

  1. תקציב
  2. אורגני או ממומן או אורגני וממומן
  3. האם אתם מבצעים את התהליך בעצמכם או בעזרת מומחים
  4. אורך פרויקט
  5. תחרות

העלות החודשית הממוצעת עבור קידום אורגני בשירות חיצוני נעה בין 1,200-10,000 ש“ח לחודש והיא משתנה שכן גם היא מורכבת מכל מיני תהליכים. העלות החודשית הממוצע עבור קידום ממומן בשירות חיצוני נעה בין 2,000-50,000 ש“ח בחודש.

אחת השאלות הנפוצות ביותר בעולם הקידום היא האם עדיף קידום אורגני או ממומן? מדובר בשאלה שקשה לענות עליה באופן חד משמעי מאחר שלכל שיטה יש את היתרונות שלה. במאמר הבא נסביר על כל אחת משיטות הקידום ועל היתרונות שלה. 

קידום אורגני או ממומן- מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני הוא אחת משיטות הקידום היעילות ביותר שמאפשרת לקבל חשיפה גדולה. המונח המקצועי של קידום אורגני הוא  SEO שהם ראשי תיבות של Search Engine Optimization ופירושן אופטימיזציה למנועי חיפוש. 

קידום אורגני הוא למעשה תהליך בו מבצעים אופטימיזציה למבנה האתר, הקוד והתוכן שלו על מנת לשפר את המיקום שלו בתוצאות מנוע החיפוש ולהביא לו חשיפה גבוהה. כלומר, כאשר מבצעים קידום אורגני בגוגל, ניתן להוביל את האתר שלנו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. כאשר משתמשים בגוגל למעשה מזינים מילות מפתח וגודל מביאה לנו תוצאות בעקבות המילים שהזנו. גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש בהתאם למחיר ששולם על המודעה ובהתאם לאיכות המודעה. איכות המודעה תבוא לידי ביטוי על ידי פרמטרים כמו מילות מפתח, איכות האתר, איכות עמוד הנחיתה וכדומה. כאן נכנס הקידום האורגני. כאשר מבצעים קידום אורגני ניתן לקדם אתרים במעלה תוצאות החיפוש על ידי איכות האתר, איכות התוכן וכדומה. 

קידום אורגני יכול להוביל לתוצאות יציבות וטובות במיוחד ולהציב אתכם במקום גבוה. כאשר מבצעים קידום אורגני משקיעים באתר לטווח ארוך ואף יוצרים מוניטין טוב בעיני הלקוחות. 

קידום אורגני או ממומן? החסרונות של קידום אורגני (SEO) – קידום אורגני הינו תהליך ארוך ומורכב אשר לוקח זמן – כדי שאתר האינטרנט שלכם אשר נועד לפרסם ולשווק את המוצר אותו אתם מוכרים יגיע לקדמת הבמה

קידום אורגני או ממומן- מה היתרונות של קידום אורגני?

לקידום אורגני יש יתרונות משמעותיים ובולטים במיוחד- 

  • יציבות- כאשר בוחרים בקידום אורגני ניתן להשיג תוצאות יציבות. מדובר בתהליך ארוך שמצריך השקעה אך הוא משתלם לטווח הארוך ושומר על יציבות. אם האתר יהיה איכותי, התוכן יהיה איכותי, עמוד הנחיתה יהיה איכותי וכדומה, אתם תצליחו לשמור על מקום יציב יחסית בתוצאות החיפוש של גוגל. לעומת זאת, קידום ממומן לא שומר על יציבות- ברגע שתפסיקו את המימון כך יפסיק גם הקידום. 
  • אחוזי המרה גבוהים יותר- קידום אורגני מביא אחוזי המרה גבוהים יותר מאחר שאין תשלום מדיה לגוגל והמחיר זול באופן משמעותי. 
  • אמינות- קידום אורגני אמין יותר באופן משמעותי מקידום ממומן. רוב האנשים מזהים בין קידום ממומן לקידום אורגני ומעדיפים לבחור באתרים שמקודמים באופן אורגני. ככל שיבחרו בכם יותר באופן אורגני תקבלו דירוג גבוה יותר בגוגל ותוכלו להשיג אמון של קהל לקוחות פוטנציאליים רחב מאוד. 
  • תנועה- כאשר מבצעים קידום אורגני ניתן להשיג תנועה גדולה לאתר. על פי מחקר שערכה חברת שיווק נמצא כי קידום אורגני משיג 64% תנועה בעוד שקידום ממומן משיג 6% בלבד. 
  • מחירים- קידום אורגני מצריך השקעה רבה וזמן רב, אך הוא עולה פחות באופן משמעותי. קודם כל ניתן לבצע קידום אורגני באופן עצמאי. אך במקרים בהם אתם לא יודעים לנהל אתר ולכתוב תוכן, תוכלו להתנהל עם מקדמי אתרים אורגניים והמחיר יהיה זול יותר מהמחיר שיש לשלם לגוגל עבור קידום ממומן. קידום ממומן כולל תשלום גם לגוגל וגם למקדמים עבור העבודה עצמה.

 

קידום אורגני או ממומן- מה החסרונות של קידום אורגני?

למרות היתרונות הרבים של קידום אורגני, יש לקחת בחשבון גם מספר חסרונות שקיימים בו. 

  • זמן- קידום אורגני לוקח זמן רב וסבלנות רבה. על מנת להעלות תכנים איכותיים ולנהל אתר איכותי יש להשקיע זמן רב. לכן, אם אתם רוצים לבצע קידום אורגני אפקטיבי שיוביל אתכם למיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל יש לקחת בחשבון שזה לוקח זמן. לעומת זאת, קידום ממומן מצריך תשלום ולכן הוא מהיר. 
  • איכות- כאשר בוחרים בקידום אורגני חשוב לבחור שהדבר מצריך אתר איכותי וניהול ותחזוקה שוטפת של האתר. לשם כך יש להעלות תכנים איכותיים ולנהל את האתר באופן שוטף. רוב העסקים נעזרים באנשי תוכן שיוצרים עבורם מאמרים איכותיים ומקורים. 
  • חוויית משתמש- אחד הפרמטרים החשובים ביותר שקובעים את האיכות של האתר הוא חוויית המשתמש. חוויית המשתמש נקבעת לפי אלמנטים כמו מהירות האתר, נוחות השימוש באתר, האם הוא מתאים לשימוש בטלפון הנייד ועוד. בקידום אורגני חשוב  מאוד לשים דגש על חוויית המשתמש באתר ולוודא שהאתר מספק תוצאה איכותית ורלוונטית עבור הגולשים. 

קידום אורגני או ממומן איך אדע מה מתאים לי? למעשה, מדובר באחת השאלות היותר רלוונטיות ויותר חשובות ולא בכדי כמעט כל בעל עסק שפונה לערוץ פרסוםקידום אורגני או ממומן- מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן הוא קידום שמתבצע על ידי מימון. כפי שציינו, גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם שמאפשר לכל אדם לחפש מידע כמעט על כל נושא ולקבל תוצאות בהתאם. תוצאות החיפוש של גוגל מדורגות לפי המחיר ששולם עבור המודעה ועל פי איכות המודעה. קידום אורגני נוגע באיכות המודעה וקידום ממומן נוגע במחיר ששולם עבור המודעה. 

קידום ממומן למעשה עובד בשיטה של מכרז. על המפרסם לבחור את מילות המפתח שיציגו את המודעה שלו ומה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על המודעה. 

קידום ממומן מתבצע על ידי מודעות תשלום שנקראות גוגל אדס Google Ads. לשם כך יש להגדיר את התקציב שאתם מוכנים להשקיע על הקידום במנוע החיפוש ומשלמים בהתאם להקלקה. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה שלכם אתם לא צריכים לשלם. יש לקחת בחשבון שיש תחומים בהם כל הקלקה יכולה לעלות 100 שקלים ואף יותר. 

 

קידום אורגני או ממומן- מה היתרונות של קידום ממומן?

לקידום ממומן יש מספר יתרונות בולטים- 

  • מהיר- קידום ממומן הוא מהיר במיוחד. כאשר בוחרים בקידום ממומן ניתן להקים קמפיינים ולהעלות מודעות תוך מספר שעות. על ידי כך ניתן להוביל לקוחות פוטנציאליים לאתר שלנו בזמן מהיר לעומת קידום אורגני שמצריך זמן רב והשקעה. 
  • תוצאות- כאשר מבצעים קידום ממומן מקבלים תוצאות מהירות תוך שבועות בודדים. תוצאות אלה יבואו לידי ביטוי ביעדי ההמרות שקבעתם. לעומת זאת קידום אורגני יכול לקחת זמן של חודשים ואף יותר.
  • ניתוח נתונים- כאשר מבצעים קידום ממומן ניתן לקבל דוחות על הקידום ולנתח את הנתונים השונים. כאשר מנתחים את הנתונים ניתן להבין האם הקידום יעיל, מתי הוא הכי יעיל (ימים, שעות), האם הוא עובד טוב יותר על מין מסוים ועוד. במידה שהגענו למסקנה שהקידום לא יעיל נוכל להבין כיצד לשפר אותו. כך ניתן האם הקידום משתלם. 

 

קידום אורגני וממומן כמה זה עולה? ובכן, אין לשאלה הזו תשובה חד משמעית. זו שאלה מאוד מורכבת והמחיר לתהליך משתנה בין עסק לעסק. הנה כמה מאפיינים שמשפיעים על המחיר הסופי של שני השירותים הפופולארים ביותר בעידן הדיגיטלי השיווקי.קידום אורגני או ממומן- מה החסרונות של קידום ממומן?

למרות היתרונות של הקידום הממומן, גם לו יש מספר חסרונות- 

  • תקציב- הקידום הממומן תלוי בתקציב שלכם. אם ייגמר לכם התקציב ייגמר הקידום ותפסיק התנועה לאתר. 
  • תחזוקה- גם קידום ממומן מצריך תחזוקה שוטפת. במהלך הקידום הממומן חשוב  מאוד לעקוב אחר הקמפיין, לנתח נתונים ולבצע התאמות בהתאם למסקנות שהתקבלו.
  • אחוזי סגירה נמוכים יותר- לקוחות שנכנסים לאתרים בעקבות קידום ממומן סוגרים פחות עסקאות מאשר לקוחות שמגיעים דרך קידום אורגני. 
  • מחיר- המחיר של קידום ממומן יקר יותר באופן משמעותי משל הקידום האורגני. כמו כן יש לקחת בחשבון שככל שאתם בשוק תחרותי יותר כך המחיר למודעה עלול להיות גבוה יותר. 

 

בתור ההתחלה, על החשיבות הרבה של אתר אינטרנט עבור עסקים כיום

תחילה, עלינו להבין כי החזקה של אתר אינטרנט חדשני ומתקדם עבור העסק, המוצר, או השירות שאתם מנסים למכור הוא דבר כל כך חשוב וכל כך משמעותי עבורכם. בשנת 2022, נדיר למצוא חברה, עסק, או מוצר, אשר לא מחזיקים בידם אתר אינטרנט משמעותי וחשוב, אשר משרת אותם מבחינה שיווקית, ומבחינת התאמה של המוצר ללקוח. עליכם להבין העולם הקיים הוא עולם שעושה מיום ליום, צעדים יותר ויותר גדולים אל עבר מעבר מלא לעולם דיגיטלי וטכנולוגי. כיום, אחוז גדול מקניות והמסחר בעולם הפכו להיות דיגיטליים. חישבו לרגע על האפשרויות המגוונות של דברים שניתן לרכוש כיום באינטרנט בגדים, הנעלה, מזון, פירות וירקות, ועוד. ומיום ליום, עולם הקניות והשיווק הדיגיטליים ברחבי האינטרנט נמצא בגדילה מתמדת, והאופציות הרבות שהוא מכיל תחתיו רק הולכות ומשתפרות מיום ליום. אם העסק או המוצר שלכם לא מחזיק עדיין באתר אינטרנט חדשני ונגיש, עצרו הכל ולכו לעשות זאת! מדובר על צעד חשוב ביותר, שלא ניתן להתעלם ממנו בעת הנוכחית.

כל עסק או חברה שמחזיקה בידיה אתר אינטרנט עסקי, צריכים כעת לדאוג לקידום אתר האינטרנט שלהם 

בין אם אתם מחזיקים כבר תקופה אתר אינטרנט עסקי לעסק או למוצר שאתם מנסים למכור, ובין אם אתם נמצאים בימים אלה בתהליכים לפתיחת אתר האינטרנט הראשון עבור העסק שלכם כולם זקוקים לקידום אתרי אינטרנט מועיל עבור העסק שלהם. בטח יצא לכם לתהות לא פעם ולא פעמיים איך אנשים ברחב האינטרנט, יגיעו וייכנסו דווקא לאתר האינטרנט שלי? כאן למעשה, נכנס לתמונה אחד המונחים החשובים והמדוברים ביותר כיום בעולם השיווק הדיגיטלי ובעולם הפרסום האינטרנט קידום אתרי אינטרנט. על פי השם של המושג, ניתן להבין פחות או יותר את הרעיון בכללי אליו הוא מתייחס קידום אתרי אינטרנט מייצג את הפעולות השונות שניתן לבצע על מנת לגרום לאתר האינטרנט העסקי שלכם להיות פופולארי יותר, להשיג יותר כניסות, וכך בסופו של דבר להגדיל את מות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בתור בעלי עסקים או מוצרים, ובכך למעשה להגדיל את הכנסת הכסף החודשית שלכם.

למה אנחנו צריכים בכלל לעשות קידום אתרי אינטרנט

על מנת להבין למעשה את החשיבות העצומה של קידום אתר האינטרנט שלכם, עליכם להבין לרגע כיום התחרות העסקית באינטרנט היא גדולה ועצומה כל כך, זאת כמובן בעקבות הפופולאריות של העולם הדיגיטלי שהולכת וגדלה במהלך השנים האחרונות. תבינו, לכל עסק שנכנס כיום לאינטרנט, בין אם זה באמצעות אתר אינטרנט, דף באחד הרשתות החברתיות המוכרות כיום, ועוד ישנה תחרות עסקית גדולה מאוד במחרבי האינטרנט השונים. כך למעשה את אינטרנט שמקדם משרד עורכי דין באזור העיר באר שבע, יכול להיתקל בעוד עשרות אם לא מאות של אתרי אינטרנט זהים, אשר מנסים לקדם גם כן משרדי עורכי דין שנמצאים באותו האזור בדיוק. על מנת להצליח להבליט את האתר שלנו מאתרי האינטרנט המתחרים, להגדיל את הסיכוי שאנשים יבחרו להיכנס בהכרח לאתר האינטרנט שלנו, ולא לאתרים המתחרים שלנו. וסופו של יום, ההבנה היא פשוטה ככל שנגדיל את הפופולאריות והמיקום בגוגל של אתר האינטרנט שלנו לעומת אתרי האינטרנט המתחרים שלנו כך למעשה נוכל להגדיל את הכניסות של לקוחות פוטנציאליים ברחבי האינטרנט לאתר האינטרנט הספציפי שלנו וכך למעשה נגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, ונגדיל את ההכנסה הכספית שלנו בתור עסקים.

 על 2 האסכולות הנפוצות כיום לקידום אתרי אינטרנט

בסופו של יום, כיום כאשר מדברים על קידום אתרי אינטרנט, נהוג להסתכל ולדון על הסוגייה הזו בצורה של 2 דרכים שונות מצד אחד ניתן למצוא את שיטת הקידום האורגנית (SEO) ומצד שני ניתן למצוא את שיטת הקידום הממומנת (PPC) לאתרי אינטרנט עסקיים. מדובר על 2 שיטות קידום שונות לחלוטין, 2 שיטות מוצלחות כל אחת בדרכה, אך בסופו של דבר, מטרות שונות שמשרתות בסופו של יום את אותה המטרה, אך רק פועלות בדרכים שונות. השאלה הבאה שעולה מכאן והלאה היא מה היא שיטת הקידום שתתאים ביותר לעסק שלכם האם השיטה האורגנית היא זו שמתאימה לכם, שמא עליכם לדבוק דווקא בשיטת הקידום הממומנת. על מנת לעזור לכם להבין את התחום הזה לעומק, ולדעת בסופו של דבר להכריע בדילמה בין 2 שיטות קידום האתרים השונות, בשורות הבאות תוכלו למצוא הסברים מקצועיים, שבסופו של דבר יוכלו לעזור לכם לבחור את שיטת קידום אתרי האינטרנט הרצויה ביותר עבורכם.

קידום אורגני מול קידום ממומן מה ההבדל בין כל אחת משיטות קידום האתרים השונות – SEO ו-PPC?

בתור התחלה, חשוב להבין ולהסביר את כל אחת מהשיטות, ואת העקרונות שעומדים מאחורי שיטות קידום אתרי האינטרנט הללו.

  • קידום אורגני מול קידום ממומן מה זה קידום אתרים אורגני (SEO)?

בסופו של דבר, אנחנו מגיעים לאתרי אינטרנט בגוגל לפי מה שאנחנו מחפשים במנוע החיפוש של גוגל לפני כן. נסו לחשוב על זה כך כל שורת חיפוש שנריץ במנוע החיפוש של גוגל יוביל למציאה של תוצאות שונות בדמותן של אתרי אינטרנט שונים, אשר ממוקמים בסדר סידורי שונה. המשוואה היא פשוטה ככל שאתר אינטרנט מופיע במקום גבוה יותר ביחס לאתרי אינטרנט מתחרים, כך למעשה הסיכוי של אותו אתר אינטרנט להשיג את מספר הלחיצות והכניסות לאתר הוא גדול ורב יותר. המטרה העיקרית אשר עומדת לעיני מי שבוחר בשיטת הקידום האורגני (SEO) היא כזאת להצליח להגיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של מונחים מסוימים בגוגל

איך זה עובד

על מנת להצליח לבצע קידום אורגני של אתר האינטרנט שלנו, ולהצליח להביא את אתר האינטרנט שלנו למקום טוב יותר בסדר התוצאות זאת אל מול אתרי האינטרנט המתחרים שלנו. קידום אורגני מתמקד בשיטות הטבעיות שניתן לבצע על אתר האינטרנט שלנו, שבסופו של דבר מגדילות את הדירוג שגוגל נותן לכל אתר אינטרנט. בסופו של דבר הדירוג של גוגל לאתרי האינטרנט מגדיל את הסיכוי של כל אתר להתבסס בקדמת הבמה של התוצאות. על מנת לשפר את הדירוג של אתר האינטרנט שלנו ביחס לשאר אתרי האינטרנט, עלינו לקדם ולשפר אספקטים שונים באתר שלנו כגון שדרגו חווית המשתמש, זירוז קצב הטעינה של האתר, טיוב התוכן באתר, התאמת אתר האינטרנט שלנו לטלפונים הסלולריים, ועוד.

  • קידום אורגני מול קידום ממומן מה זה קידום אתרים ממומן (PPC)?

אם אנחנו מסתכלים על התוצאות שקופצות לנגד עינינו כאשר אנחנו מבצעים חיפוש מסוים בגוגל, אזי שחלק מאתרי האינטרנט שיקפצו לנגד עינינו הם אתרי אינטרנט שלא הגיעו למיקום הנ"ל בצורה טבעית, אלא הגיעו לשם באופן ממומן, כלומר באמצעות תשלום לשם השגת המיקום שלהם. מדובר על שיטה שעובדת בתצורה של תשלום תשלום לפי כניסה לאתר. גוגל מאפשרת לאתרי אינטרנט לרכוש את הכניסות לאתר האינטרנט שלהם, וכך בעצם גוגל מציבה את אתרי האינטרנט שמשלמים על קידום ממומן במקום גבוה יותר ביחס לאתרים אחרים שלא מבצעים את הקידום הממומן.

קידום אורגני מול קידום ממומן בדרכים הבאות תוכלו לבחור מה היא שיטת הקידום הרלוונטית ביותר עבורכם קידום ממומן או קידום אורגני לאתר האינטרנט שלנו

להגדיל את החשיפה של הקהל אל האתר אשר מפרסם את העסק שלכם, וכך בסופו של דבר להעלות את סף ההכנסות והרווח שלכם בתור בעלי עסקים. למרות זאת, יוצג כאן לפניכם השוואה מפורטת (בין היתר יתרונות וחסרונות) של קידום אורגני או ממומן.נתחיל מהסוף בסופו של דבר אין הכרעה חד משמעית האם שיטת הקידום האורגנית היא עדיפה, שמא מדובר בשיטת הקידום הממומנת שנכונה יותר עבור קידום אתר האינטרנט שלכם. בעצם, בסוד הוא שילוב נכון בין 2 העולמות הללו, ליצירת הקידום האינטרנט המושלם עבורכם. יתר על כך, עלינו להסתכל על פרמטרים שונים שמשפיעים על סוג הקידום האינטרנט שעדיף לנו כאשר מדובר על אתר אינטרנט חדש למשל חשוב לשים דגש בהתחלה על בניית תשתית נכונה לאתר האינטרנט יצירת אתר אינטרנט נכון ורלוונטי למוצר שאתם מנסים למכור. בניית התשתית הזו כאמור מתייחסת לשיטת הקידום האורגנית לקידום אתרי האינטרנט. פרמטר נוסף שמשפיע הוא האם מדובר על עסק לטווח ארוך, או עסק לטווח קצר (מסיבות, אירועים, מועדים, וכדומה). אשר מדובר על עסקים שקמים לטווח ארוך, אזי שהשיטה האורגנית היא נכונה ביותר עבורם, ולהפך.

איך אני יודע כמה כסף יעלה לי לבצע כל חודש קידום אורגני ו/או קידום ממומן?

אין בכלל ספק שעניין התקציב מהווה שיקול רציני וחשוב בהיבט של קידום אורגני ו/או קידום ממומן. לא משנה באיזו אופציה אתם בוחרים לשווק את העסק שלכם, לא משנה אם אתם בוחרים לשלב בין שתי השיטות, בראש ובראשונה אתם חייבים לבנות אסטרטגיה לקידום לאורך זמן, שתהיה מבוססת עלה תקציב שלכם. הרי כל עסק שונה מהאחר, כל חברה מתנהלת בצורה שונה ולכן חייבים להגדיר תקציב מראש. בנוסף, יש עסקים שפרט לקידום אורגני ו/או ממומן, משווקים ומפרסמים את העסקים שלהם באמצעות פלטפורמות נוספות כמו פרסום ברשתות חברתיות, תשלום על כתבות ממומנות במגזינים אינטרנטיים נחשבים, פרסום באמצעות שליחת ניוזלטרים ועודאיך תדעו כמה כסף להשקיע? שילוב בין היכולות הפיננסיות שלכם, תזרים המזומנים והמטרות שלכם לאורך זמן מבחינה עיסקית. בגדול רוב העסקים משקיעים בקידום אורגני בין 1,000-5,000 שח בכל חודש ומשקיעים בקידום ממומן בין 3,000-20,000 שח בחודש. זה הממוצע כמובן. כדי שתוכלו לקבל תמונה קצת יותר מדוייקת ולהבין כמה כסף להשקיע לאורך זמן, מאוד כדאי להתייעץ עם גורם מוסמך כמו חברת קידום או פרינלסר שההתמחות שלו היא קידום אורגני וממומן

אין לי עדיין אתר, האם עליי להשקיע בקידום?

אמנם מדובר בשני תהליכים נפרדים, אך אלו הולכים זה לצד זה וקשורים אחד בשני. כלומר, תוך כדי תהליך בניית האתר, תוכלו גם להחליט על המון משתנים וקריטריונים הקשורים בשלבים מאוחרים יותר לקידום, שכן גוגל קבעה אינספור קריטריונים ומאפיינים שיגרמו לכך שהאתר שלכם יהיה מקודם יותר על פני אתרים אחרים. לכן, ההחלטה הטובה ביותר עבורכם תהיה אם תבחרו חברת קידום מקצועית שמתמחה גם בבניית אתרים וגם בקידום אתרים ואז שני התהליכים הללו יהיו קשורים אחד בשני והאתר שלכם ייבנה בצורה חכמה, נכונה, מונגשת ונוחה לקהל הגולשים העתידי שלכם וזה באמת מה שחשוב בקידום אורגני בעיקר

לסיכום- קידום אורגני או ממומן?

לאחר שבחנו את כל הגורמים השונים בקידום אורגני או ממומן, ניתן לקבוע שהדרך המומלצת ביותר היא לשלב בין השניים. במידה ואתם לא יכולים לשלב בין שתי השיטות ויש לכם זמן מומלץ לבחור בקידום אורגני. במידה שאין לכם זמן עדיף לבחור בקידום ממומן. 

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

קורס שיווק באינטרנט מחיר
קורס שיווק באינטרנט מחיר

לא מעט מפרסמים בשנים האחרונות בוחרים לרכז את מירב מאמצי השיווק שלהם באינטרנט. עד לפני מספר שנים מרבית המפרסמים התרכזו באפיקי פרסום פיזיים המגיעים לעיני

שיווק במנועי חיפוש
שיווק במנועי חיפוש

רוצים לקחת את השיווק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות שיווק במנועי חיפוש. בשנים האחרונות

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק והפרסום של בית העסק לעולם הדיגיטל. עד לפני מספר שנים בודדות כל עולם השיווק והפרסום

משפך שיווקי
משפך שיווקי

בתור התחלה – בואו ננסה להבין מה זה משפך שיווקי, ולמה מדובר על משהו כל כך טוב עבורנו? אם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שנתקלתם פעם

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך