יתרונות קידום ממומן

מה בעמוד זה?

יתרונות קידום ממומןקידום ממומן הוא אחת מהשיטות האפקטיביות ביותר לקדם עסקים באינטרנט. לקידום ממומן יש מקוון יתרונות שהופכים אותו למומלץ לביצוע. מהו קידום ממומן ומהם יתרונות קידום ממומן? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו קידום ממומן?

לפני שנרחיב על יתרונות קידום ממומן כדאי להבין מהו בכלל קידום ממומן. קידום ממומן הוא קידום שמתבצע על ידי מימון. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם שמאפשר לכל אדם לחפש מידע כמעט על כל נושא ולקבל תוצאות בהתאם. תוצאות החיפוש של גוגל מדורגות לפי המחיר ששולם עבור המודעה ועל פי איכות המודעה. קידום אורגני נוגע באיכות המודעה וקידום ממומן נוגע במחיר ששולם עבור המודעה. 

קידום ממומן למעשה עובד בשיטה של מכרז. על המפרסם לבחור את מילות המפתח שיציגו את המודעה שלו ומה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על המודעה. 

קידום ממומן מתבצע על ידי מודעות תשלום שנקראות גוגל אדס Google Ads. לשם כך יש להגדיר את התקציב שאתם מוכנים להשקיע על הקידום במנוע החיפוש ומשלמים בהתאם להקלקה. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה שלכם אתם לא צריכים לשלם. יש לקחת בחשבון שיש תחומים בהם כל הקלקה יכולה לעלות 100 שקלים ואף יותר. 

יתרונות קידום ממומן

יתרונות קידום ממומן הם רבים ומגוונים והופכים אותו לכדאי במיוחד. 

מהיר קידום ממומן הוא מהיר לביצוע. כאשר בוחרים בקידום ממומן ניתן להקים קמפיינים ולהעלות מודעות תוך מספר שעות. על ידי כך ניתן להוביל לקוחות פוטנציאליים לאתר שלנו בזמן מהיר לעומת קידום אורגני שמצריך זמן רב והשקעה או קידום באחת מפלטפורמות הפרסום האחרות ולא אינטרנט (טלוויזיה, עיתון, רדיו וכדומה). 
תוצאות כאשר מבצעים קידום ממומן מקבלים תוצאות מהירות תוך שבועות בודדים. תוצאות אלה יבואו לידי ביטוי ביעדי ההמרות שקבעתם. לעומת זאת קידום אורגני יכול לקחת זמן של חודשים ואף יותר. 
ניתוח נתונים כאשר מבצעים קידום ממומן ניתן לקבל דוחות על הקידום ולנתח את הנתונים השונים. כאשר מנתחים את הנתונים ניתן להבין האם הקידום יעיל, מתי הוא הכי יעיל (ימים, שעות), האם הוא עובד טוב יותר על מין מסוים ועוד. במידה שהגענו למסקנה שהקידום לא יעיל נוכל להבין כיצד לשפר אותו. כך ניתן להבין כמה טראפיק והמרות אתם מקבלים עבור כל הכסף שהשקעתם והאם זה משתלם.
תקציב לעומת פלטפורמות הפרסום האחרות בהן פרסומות בטלוויזיה, מודעות בעיתון, שלטי חוצות ועוד, קידום ממומן באינטרנט כולל תקציבים נמוכים יחסית. כיום גם העסקים הקטנים יכולים להרשות לעצמם לשלם על קידום ממומן באינטרנט.  
קשר ישיר ללקוח כאשר בוחרים בקידום ממומן שמתבצע דרך האינטרנט, יוצרים קשר ישיר עם הלקוח. כך ניתן להוביל את הלקוח ליצירת קשר או לרכישה אונליין. כמו כן ניתן לאפשר ללקוח להשאיר ביקורת באתר או ליצור קשר בצ'אט אונליין. כמו כן, האינטרנט נגיש לכולם בכל זמן ובכל מקום וכך היחס שמקבלים הלקוחות הופך לאישי אף יותר. 
קהל יעד כאשר מבצעים קידום ממומן ניתן להגדיר את קהל היעד באופן ספציפי. קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים של העסק וחשוב מאוד להגדיר אותו בצורה חכמה. הגדרה של קהל היעד הופכת את הקידום לאפקטיבי יותר. את קהל היעד יש להגדיר לפי פרמטרים שונים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים, תחביבים, מקום מגורים ועוד. 

 

מה החשיבות של קידום ממומן?

לאחר שהבנו את יתרונות קידום ממומן ניתן להבין שמדובר בתהליך בעל חשיבות רבה. קידום ממומן מאפשר להעלות את האתר שלנו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. סדר התוצאות בגוגל הוא אחד הדברים החשובים ביותר מאחר שרוב הגולשים מסתפקים בדף התוצאות הראשון שהם מקבלים ולא ממשיכים לדפים הבאים. ככל שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל כך הוא יקבל חשיפה גדולה יותר והפרסום שלו יהיה אפקטיבי יותר. 

על ידי קידום ממומן נכון בגוגל אתם למעשה מעלים את האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש, מגדילים את החשיפה שלו וכך יכולים להגדיל את מעגל הלקוחות ואת הרווחים של העסק. 

 

האם יש לקידום ממומן חסרונות?

למרות יתרונות קידום ממומן, יש לקידום ממומן גם חסרונות- 

  • תקציב- הקידום הממומן תלוי בתקציב שלכם. אם ייגמר לכם התקציב ייגמר הקידום ותפסיק התנועה לאתר. אם יש לכם תקציב נמוך יכול להיות שבכלל לא תצליחו להשיג תוצאות מהקידום. 
  • תחזוקה- גם קידום ממומן מצריך תחזוקה שוטפת. במהלך הקידום הממומן חשוב  מאוד לעקוב אחר הקמפיין, לנתח נתונים ולבצע התאמות בהתאם למסקנות שהתקבלו. 
  • אחוזי סגירה נמוכים יותר- לקוחות שנכנסים לאתרים בעקבות קידום ממומן סוגרים פחות עסקאות מאשר לקוחות שמגיעים דרך קידום אורגני. סגירת העסקאות דרך קידום ממומן עומדת על 40% פחות מהקידום האורגני. 
  • מחיר- המחיר של קידום ממומן יקר יותר באופן משמעותי משל הקידום האורגני. כמו כן יש לקחת בחשבון שככל שאתם בשוק תחרותי יותר כך המחיר למודעה עלול להיות גבוה יותר ולהפוך את האפיק הממומן ללא משתלם. 

קידום ממומן על ידי אנשי מקצוע מתאימים

על מנת שנוכל להנות מיתרונות קידום ממומן יש להיעזר באנשי מקצוע מתאימים. ניתן לבחור בין חברות קידום לבין מקדמים פרילנסרים. ריכזנו לכם את היתרונות של כל אחת מהאפשרויות. 

  • חברת קידום
    • מקצועיות- חברת קידום בדרך כלל תהיה מקצועית יותר ממקדמים פרילנסרים והיא תעסיק מספר אנשי צוות אשר לכל אחד התמחות בתחום שלו. 
    • ניסיון- בעולם הקידום ניסיון יכול להוביל לתוצאות טובות ויציבות יותר. ברוב המקרים לחברות הקידום יהיה ניסיון רב יותר מאשר למקדמים פרילנסרים.
    • ידע רב- מטרת הקידום היא להניב תוצאות טובות ויציבות בהן להגדיל את התנועה של האתר, להגדיל את מעגל הלקוחות ולהגדיל את הרווחים. על מנת שנצליח לממש את המטרות האלה בקידום ממומן יש צורך בידע בתחומים שונים. בדרך כלל לחברת קידום יהיה את הידע הנדרש. 
  • מקדם פרילנסר
    • נוחות וזמינות- מקדם פרילנסר בדרך כלל יתנהל מול פחות לקוחות מאשר חברת קידום. מהסיבה הזו מקדם פרילנסר יהיה זמין יותר לשאלות, התייעצויות, רצון לשינוי ועוד.  
    • יחס אישי- כפי שציינו, מקדם פרילנסר בדרך כלל יתנהל מול פחות לקוחות לעומת חברת קידום. לכן, כאשר בוחרים לעבוד עם פרילנסר ניתן להנות מיחס אישי יותר. 

קראו עוד: קידום ממומן ביוטיוב

כמה עולה קידום ממומן?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה קידום ממומן מאחר שתלוי בגורמים שונים כמו התחום בו אתם מתנהלים, רמת התחרותיות בתחום, התקציב שיש לכם ועוד. קודם כל יש להבין כי המחיר לקידום ממומן מתחלק לשני גורמים- גוגל ואנשי המקצוע שמבצעים את הפרסום.

  • גוגל- התשלום לגוגל מתבצע לפי הקלקה- לא הקליקו אתם לא משלמים. תוכלו להגדיר תקציב מקסימלי בו הקידום יופסק.
  • אנשי המקצוע- לאשי המקצוע ניתן לשלם על ידי ריטיינר קבוע של מינימום 1,500 שקלים או על ידי אחוזים מהתקציב שלכם, שנעים בדרך כלל בין עשרה לעשרים אחוזים כאשר המינימום יהיה גם בטווח 1,500 שקלים. 

בממוצע, טווח המחירים עבור קידום ממומן ינוע סביב 3,000 שקלים ויותר. 

במאמר זה, נסקור את כל מה שאתם צריכים לדעת על שיווק דיגיטלי מקוון, יתרונות קידום ממומן וכן נעסוק בנושאים כמו SEO, SEM, PPC ושיווק במדיה חברתית. הנה המדריך המקיף ביותר על היתרונות הרבים של קידום אתרים ממומן, המשיכו לקרוא להגברת הפעילות העסקית שלכם. 

שיווק דיגיטלי הוא כלי רב עוצמה עבור עסקים להגיע לקהל היעד שלהם. בין אם זה מבוצע באמצעות מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל או אופטימיזציה למנועי חיפוש, שיווק דיגיטלי יכול לעזור לכם למצוא דרכים להגיע לקהלי היעד שלכם ולתקשר עם הלקוחות באופן שפרסום מסורתי לא יכול. בהשוואה לשיטות הפרסום המסורתיות כמו פרסום בעיתון, יתרונות קידום ממומן מציעים הרבה יותר. 

רקע ומידע כלליים על פרסום בתשלום לעסקים 

קידום ממומן הוא מונח רחב מאוד, סוג של מטריה שיווקית הכוללת המון שיטות שיווק ופרסום שונות. באופן ממש כללי ומפשט, הכוונה היא לשיווק של מוצרים או שירותים בערוצים דיגיטליים, כגון מדיה חברתית, מנועי חיפוש ואתרי אינטרנט. לרוב, משווקים דיגיטליים עשויים ליצור תוכן מקוון בבלוגים או באתרים, אשר מקודמים לאחר מכן באמצעות פרסום בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר.

קידום ממומן הוא סוג של פרסום שבו מפרסם משלם עבור ההזדמנות שלקוחות פוטנציאליים יראו את המוצרים או השירותים שלו. סוג זה של פרסום יכול להתבצע באמצעות מודעות מודפסות, מודעות רדיו, מודעות טלוויזיה או מודעות דיגיטליות כמו גוגל אדוורדס. פרסום בתשלום משמש בדרך כלל כאשר המשווק רוצה להגיע לקהל גדול עבור המוצר או השירות שלו, אך אין לו את המשאבים לעשות זאת באופן אורגני (כלומר, ללא פרסומות בתשלום).

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים עם שיווק דיגיטלי?

לפני שהשיח של יתרונות קידום ממומן עולה באוויר, יש מידע מקדים שחשוב להבין לפני שמתחילים בפעולות השיווק עצמן. מה צריך לדעת על שיווק דיגיטלי וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלכם לצמוח? קודם כל, ישנם סוגים שונים של שיטות שיווק דיגיטלי שבהן אתם יכולים להשתמש, וחשוב לדעת מי צריך להיות אחראי לכל אחת משיטות השיווק. 

כידוע, מי שאחראי על כך הן חברות קידום האתרים אשר עוסקות בתחומי שיווק דיגיטלי, פרסום ברשתות החברתיות, קידום אורגני SEO ועוד. כמו כן, חשוב מאוד להכיר כמה מהשיטות המומלצות עבור כל סוג של פלטפורמה, כדי שתוכלו להפיק מהן את המרב.

מהו בעצם שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי מקוון הוא סוג של שיווק המשתמש באינטרנט כדי להגיע ללקוחות ולקונים פוטנציאליים. שיווק דיגיטלי כולל מדיה חברתית, דואר אלקטרוני, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) וערוצים רבים אחרים כמו פייסבוק, אינסטגרם, אפילו שיווק בפלטפורמות של משחקים ואפליקציות ועוד. 

כאשר מדובר על יתרונות קידום ממומן, שיווק דיגיטלי הוא בעצם דרך מצוינת עבור עסקים להגיע לקהל היעד שלהם במינימום מאמץ. בעזרת משווקים דיגיטליים, חברות יכולות ליצור נוכחות מקוונת, להגביר משמעותית את אותה נוכחות דיגיטלית, ולהגיע בקלות ללקוחותיהן עם המוצרים והשירותים שלהן.

מה היתרונות של קידום ממומן?

היתרונות של שיווק דיגיטלי הם בכך ששיטה זו חסכונית, כי זה לא דורש ממכם להוציא כסף על שיטות פרסום מסורתיות כמו פרסומות בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונים וכולי. כמו כן, קידום ממומן יכול להגיע ליותר אנשים מאשר פרסום מסורתי, מכיוון שאתם יכולים לפרסם במגוון רחב של מקומות באינטרנט כולל ערוצי מדיה חברתית, בלוגים ואתרי ביקורות למיניהם, אתרי המלצות וכדומה. 

לא פחות חשוב, יתרונות קידום ממומן כוללים את היכולת למדוד את הצלחת מסע הפרסום שלכם על פני ציר הזמן ועל ידי מעקב אחר כמה אנשים לחצו על המודעות שלכם. או לחילופין, כמה עוקבים חדשים קיבלתם בערוצי מדיה חברתית.

וכאשר מדברים על היתרונות של קידום ממומן באינטרנט, חשוב לציין כי אפשר לעשות את זה בקנה מידה עולמי, כלומר למכור מוצרים בכל העולם עם הקידום הנכון. ולבסוף, חשוב לדעת כי ניתן להתאים מסרים שיווקיים לכל לקוח בנפרד, וזאת באמצעות מיקוד קהלי יעד ומחקרים דיגיטליים שונים באונליין (כמו מחקר מתחרים, לדוגמה).

האם יש הבדלים בין קידום ממומן לבין קידום מסוג SEO?

קידום ממומן וקידום SEO הם שני דברים שונים. קידום ממומן הוא מה שאתם עושים כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלכם באינטרנט. למשל, באמצעות שיטת PPC, פרסום במדיות החברתיות ועוד. מנגד, קידום אתרים אורגני, שנקרא גם SEO, הוא מה שאתם עושים כדי לדרג את האתר שלכם גבוה יותר במנועי החיפוש.

בסופו של דבר, קידום ממומן וקידום SEO הן שתי שיטות פרסום שונות שלא רק מתומחרות אחרת, אלא גם מתמשכות פרקי זמן שונים. בעוד שקידום ממומן הוא נקודתי וכולל פרסום מודעות (למשל, במקרים של פרסום מוצר חדש), קידום אורגני SEO הוא שיטת קידום שלוקחת זמן, חודשים ואפילו יותר. 

דגשים בקידום ממומן ופרסום מודעות בתשלום 

יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כאשר רוצים להריץ קמפיין שיווק דיגיטלי, אבל יש כמה נקודות מפתח שתמיד יהיו זהות. למשל, חשוב להכיר את הקהל שלכם ואת הצרכים שלו. מה הבעיה של הקהל, או הצורך שלו? מה הקהלים שלכם רוצים? איך אפשר לפתור את הבעיה, החוסר או אפילו הכאב הצרכני של הלקוחות שלכם? 

אלו נקודות חשובות שמחייבות מענה מקצועי שמתקבל על ידי מחקר קהלי יעד, מחקר מתחרים, מחקר תחום העיסוק לעומק על ידי חברת הקידום הממומן ועוד. באופן כללי, זהו את היעדים שלכם והגדירו אותם במדויק מאוד לפני שאתם מתחילים מסע פרסום כלשהו. במילים פשוטות, החליטו איך נראית הצלחה בעיניכם ואיך נראית הצלחה עבור הלקוח שלכם.

עדיף קידום ממומן או קידום SEO? אולי שניהם?

חברות רבות מגלות שהן צריכות להשתמש גם בשיווק דיגיטלי וגם בקידום קידום אתרים ביחד כדי להצליח, ככה שהתשובה לשאלה זו היא שזה תלוי בחברה ובמטרות שלה. ישנם יתרונות קידום ממומן, ישנם יתרונות בקידום SEO, בפרסום ברשתות החברתיות וכולי. כל פלטפורמה והיתרונות שלה ולמה שהיא מיועדת אליו. 

לדוגמה, אם אתם חברה שמחפשת לייצר לידים חמים, תרצו להשקיע גם בשיווק דיגיטלי וגם בקידום SEO. בסופו של יום, שיווק דיגיטלי וקידום SEO הן שתי אסטרטגיות שונות שחברות יכולות להשתמש בהן כדי להגביר את הנוכחות הדיגיטלית שלהן. לא תמיד קל להחליט איזו שיטה היא הטובה ביותר, כאשר ההחלטה תלויה ביעדי החברה, בתקציב ובמשאביה.

טיפים למציאת חברת קידום אתרים 

מציאת חברת קידום אתרים שמתאימה לך יכולה להיות קשה, אך לא בלתי אפשרית. יש כמה דברים שכדאי לזכור כשמוצאים את חברת הקידום הנכונה לכם עסקית ומקצועית, למשל, אילו שירותים החברה מציעה? מה העלות? אילו יתרונות קידום ממומן החברה מציעה על פני סוכנויות שיווק אחרות? כמה שנות ניסיון יש לחברה? איזה סוג של תוצאות סוכנות השיווק הזאת יכולה לספק? האם יש לה מוניטין טוב בתעשייה?

לאחר שתקבלו מענה מדויק על השאלות שציינו לעיל, תוכלו למצוא את חברת קידום האתרים הנכונה ביותר לסוג תחום העיסוק שלכם. וזה בעצם אחד הדברים הכי חשובים שצריך לבדוק כאשר מחפשים חברת קידום ממומן – עד כמה היא מכירה את תחום העיסוק שלכם? אלו הן הנקודות העיקריות במציאת חברת הקידום הנכונה. 

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית תכנית שיווק באינטרנט
בניית תכנית שיווק באינטרנט

מפרסמים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק שלהם לעולם הדיגיטל. עולם הדיגיטלי מבטיח לכלל המפרסמים בו ליהנות מיתרונות רבים על פני אפשרויות הפרסום

פיתוח אתרים
פיתוח אתרים

פיתוח אתרים – עולם השיווק והפרסום בעולם שינה את פניו במהלך השנים האחרונות ככלל ניתן להגיד שהדרך שבה מרבית העסקים מפרסמים ומשווקים את העסקים שלהם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים – בשל מעבר העולם לשיווק ופרסום בצורה דיגיטלית, כל בעל עסק חייב להחזיק בידיו אתר אינטרנט עסקי לא מדובר על סוד שעולם השיווק

נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים

כיצד הקורונה השפיעה על תחום הנכסים הדיגיטליים והביאה את התחום הזה לקדמת הבמה בימינו? לעתים קיימת כבר הרגשה שאנשים משתמשים בקורונה ככלי לתאר כל שינוי

קידום אתרים לעסקים
קידום אתרים לעסקים

מרגישים שהעסק שלכם תקוע? ההכנסות לא גדלות והקהל לא מתרחב? הגיע הזמן להשקיע קצת באתר העסק שלכם. כפי שכבר הבנתם, היום הכל מתחיל ונגמר באינטרנט.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך