עבור בעלי עסקים, אין נישה חשובה ומשמעותית יותר להשקעה מאשר נישת השיווק. בפרט, נישת השיווק בדיגיטל, בצורה בגוגל ובפייסבוק, בצורה אורגנית ובצורה ממומנת. באמצעות נישה זו נישן להגיע לקהלים רבים, לתפוצה רחבה במיחד, וכתוצאה מכך- לפיתוח משמעותי במיוחד של העסק ולהשוואת רווחים משמעותית ביותר. כיצד הדבר מתבצע? נישת השיווק היא חלק משמעותי ביותר בדרך שלנו אל המטרה, ולמעשה, היא פשוטו כמשמעו סוללת עבורנו את הדרך אל ההצלחה. זאת מאשר שאין זה משנה כמה המוצר או השירות שלנו מדהימים, כל עוד לא נשקיע בשיווק– לא יכירו אותנו, לפחות לא מספיק. וכל עוד לא יכירו אותנו מספיק- לא נוכל להתפתח כפי האידיאל שלנו.
חשוב להבין שהקמת עסק חדש, גדול, קטן בוטיק וכדומה, טומנת בחובה המון פעולות חשובות ועבודה מאתגרת, ועל אילו אין להקל ראש ואף לא לרגע. ואילו בהתאמה גם הפוך מכך, ככל שנשקיע בשיווק שלנו כפי שאנו משקיעים במוצר ובשירות שלנו, כך בהתאמה נוכל להתפתח למחוזות חדשים ולפתח את מחוזות העסק הקיימים, לתפוצה רחבה, להכרה, ולהשאת רווחים מדהימה. אנו מניחים שכעת אתם בטח שואלים: "כמה עולה פרסום בפייסבוק?" אז למעשה, נשמח לסבר עבורכם את האוזן שהתשובה היא- ממש לא מה שחשבתם, והיא אף יכולה להתאים לכל כיס, לכל תקציב, ולכל עסק, לא משנה כמה חדש הוא. על כך ועוד במאמר הבא.
כמה עולה פרסום בפייסבוק? התשובה היא ממש לא מה שחשבתם
מאחר שכיום תחום הפרסום בפייסבוק, גוגל, הרשתות החברתיות והשיווק הדיגיטלי בכלל הולך ומתרחב, כך גם הולכות ומתנרמלות העלויות לכך. התרחבות משמעות של תחום השיווק הדיגיטלי לחלוטין מביא עמו בשורות מצוינות בגזרת העלויות, שכן הולכת ומתבססת ההבנה המהותית כלפי החשיבות תחום זה עבור בעלי עסקים. וכך אנו רואים זאת בשוק. אם לדוגמה בעבר, חברות פרסום למיניהן היו לוקחות הון משמעותי בעבור פרסום ושיווק. כיום, בעידן הדיגיטל, התמונה נראית שונה לחלוטין. כיום מתאפשרת התאמה של השיווק הדיגיטלי עבור כל עסק באופן ספציפי, גדול או קטן, ותיק או חדש, וכן בלקיחה בחשבון של מגוון פרמטרים ספציפיים כמו אורך תכנית השיווק, הפעולות הנדרשות וכדומה. וכך יוצא כי שירות השיווק הדיגיטלי מתאים עצמו לכל כיס ולכל תקציב. ישנם מסלולים שונים בשיווק ופרסום, ואתם מוזמנים לבחור לכם את המסלול הנכון לכם ביותר, בהתאמה למהות העסק, אופיו וכמובן- תקציבו, כל זאת באמצעות פגישה עמנו אחד על אחד.
כיצד מתבצע פרסום בפייסבוק הלכה למעשה?
שיווק בדיגיטל מתחלק לשתי גזרות עיקריות: גזרת השיווק האורגני וגזרת השיווק הממומן. לכל אחת מגזרות אלו היתרונות המהותיים שלה, ואין לזלזל באף אחת מהן. בסינרגיה מושלמת וסדורה בין שתי גזרות אלו יכול בעל עסק להניף את עסקו גבוה גבוה, הן מבחינת הכרה תודעתית והן מבחינת השאת רווחים.
אם כך ובאשר לשאלה "כמה עולה פרסום בפייסבוק?" נענה כי בגזרת הרשתות החברתיות ובפרט בפייסבוק, קידום ממומן, למשל, יכול להתחיל ולנוע ממחירים זעירים ביותר ברמה של מאה או מאות שקלים. ובהתאמה, יכול גם לנוע עד אלפי שקלים בפרסום. התלות היא רחבה, ותלויה במגוון פרמטרים משתנה כמו כמות תפוצה רצויה ודרושה, קהל יעד, טירגוטים, וכדומה. את השאר- תשאירו למשווק שלכם. ואילו בגזרה האורגנית למשל, לרוב יקבעו המחירים ל"פוסטים" (וכן פרסום "סטורי") לפי ריטיינר חודשי או לפי פוסט, תלוי בזהות המשווק אליו פניתם.
חשוב לציין שבהקשר לרשת החברתית פייסבוק, אין חיפוש לפי מילות מפתח כמו בגוגל. אלא לפי "טאגים"- טירגוטים המתאפיינים בתחומי עניין שמעניינים אנשים רבים, לפי מיקום גאוגרפי, לפי קהל יעד הנמנה על מגדר וגיל ועוד.
בגזרת השיווק בפייסבוק יש לשים גם דגש על מעורבות. מהי מעורבות? כיצד הקהל שלכם, שנחשף לפוסטים האורגניים או הממומנים, מגיב, והאם הוא ביצע פעולה כלשהי באשר לכך. פעולה יכולה להיות קליק, השארת פרטים, כתיבת תגובה, LIKE או SHARE, שליחת הודעה וכדומה.
פרסום בפייסבוק בגזרה האורגנית
בגזרת הפרסום האורגנית, ההשקעה הכספית בשיווק תהיה בעיקר לתשלום בריטיינר חודשי עבור החברה המשווקת שלכם, או לפי פוסט (פחות מבוקש). בעת פעילות המשווק שלכם עליו לדאוג לתוכן ראוי ואיכותי, וכזו שתזוהה על ידי האלגוריתם של פייסבוק כאיכותית ומעניינת. ברגע שזו תזוהה בצורה זו, האלגוריתם של פייסבוק יקדם אותה כך שמשתמשים רבים ייחשפו לאותו פוסט, וכך התפוצה והמעורבות תהא בהתאם.
עוד אנו רוצים להשיג את זריזות הגעת המשתמשים אליכם, כבית עסק. על כן המשווק שלכם יקפיד לנהל את הדפים האורגניים שלכם בצורה נכונה, מעבר לאיכותית. הן מבחינת כתיבת שם העסק, כמובן, השירותים שהוא נותן וכדומה.
פרסום בפייסבוק בגזרה הממומנת
פלטפורמה מדהימה וחשובה נוספת היא כאמור, גזרת הפרסום הממומנת. השקעה בגזרת הפרסום הממומנת יכולה שתתבצע כבר החל ממאה שקלים בודדים (על מנת שתניב תוצאות) או אף עד אלפי שקלים לפעם אחת. הכל בהתאם כמובן לשלל פרמטרים הנלקחים בחשבון על ידי המשווק שלכם, כמו קהל יעד, סוגו של קהל היעד כמו מגדר או גיל והתאמת התוכן אליו, איכות התוכן וכדומה. כמובן שישנה חשיבות מהותית לכל פרמטר ופרמטר בכך, וזאת על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר.
פרסום ממומן הוא תורה בפני עצמה, אותה יש להכיר על גופה על מנת לצלוח אותה. רבים חושבים כל פרסום של כל פוסט כ"ממומן" בהכרח ישיג עבורם את התוצאות שהם רוצים, אך לצערנו האלגוריתם של פייסבוק פועל בדרכים מסוימות, ועל כן יש "לרצותו".
כך למשל, אחת החשיבויות בפרסום ממומן בפייסבוק היא הצורך והיכולת לדייק בפלח השוק אליו אנו מכוונים. כמובן, שכל פלח שוק יהא שונה בהתאמה לכל עסק אחר, לפי מהותו, אופיו, שירותיו ומוצריו. וכן לפי פרמטרים המכוונים קהל יעד כמו מגדר, גיל, סטטוס, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, היסטוריית רכישות באינטרנט, ועוד.
על מנת להגדיל ולצלוח את המעורבות ברשת החברתית פייסבוק, יש לערוך תחילה בדק בית לגבי אופי המותג כרגע, וכמובן תכנית מוסדרת לפי הפרמטרים המוצגים לעיל. באמצעות תכנית סדורה זו יהיה ניתן להגיע לתוצאות מדהימות בגזרת השיווק הממומן, ובכלל. לפרטים נוספים השאירו פרטים מתחת למאמר זה לשיחת ייעוץ עימנו.
האם הפרסום בפייסבוק בהכרח יביא עבורי את התוצאות שאני רוצה?
התשובה לשאלה הזו היא בהכרח- כן! וכעת, בהרחבה. מאחר ששאלת הפרסום ברשת החברתית פייסבוק וכן שאלת השאלות "כמה עולה פרסום בפייסבוק?" דורשות מענה ראוי ומדויק, יש לפנות לאיש מקצוע. בעת שנפנה לאיש המקצוע שלנו, אשר מתמחה בקידום ופרסום בפייסבוק, אנו לבטח נוכל להגיע למחוזות פרסום לא פחות ממעולים. מחוזות פרסום אלו יביאו את העסק להכרה תודעתית משמעותית, שבמאת האחוזים ישיגו עבורכם תוצאות מדהימות, ובמהירות שאפילו אתם לא תאמינו.
כמובן שעל מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר יש לקחת בחשבון הן את הגזרה האורגנית והן הגזרה הממומנת, ולהשקיע במפרסם ובמשווק מקצועיים ובעלי ניסיון. בהתאמה מושלמת לעסק שלכם וביחס אישי וליווי לכל אורך הדרך, נוכל להשיא את העסק שלכם למחוזות מדהימים של פיתוח והכרה, השאת רווחים ומכירות והיד עוד נטויה.