שיווק באינסטגרם

מה בעמוד זה?

שיווק באינסטגרםאינסטגרם, הפכה לרשת החברתית הטרנדית משנת 2020. היום בעלי עסקים אשר משתמשים בכלי זה, למטרת שיווק באינסטגרם, מוכרים את מוצריהם או שירותיהם ברשת חברתית זו ונחשפים ללא מאמץ. החשיפה באינסטגרם היא אדירה. ישנם עסקים  כגון מקצועות חופשיים כגון: עורכי דין רואי חשבון ומהנדסים שפעולות כמו שיווק באינסטגרם אינן מתאימות לרובד זה. יש לציין, כי שיווק באינסטגרם אינו פשוט היות ויש לשווק עסקים במקצועיות באופן איכותי וממוקד. על חברת שיווק דיגיטלי, אשר מתמחה בשיווק ברשתות החברתיות ובמיוחד כזאת שמתמקצעת בפרסום ושיווק באינסטגרם, יש לבצע מחקר מקיף, ללמוד על העסק, המוצרים או השירות שהוא משווק, לאפיין נכון את קהל היעד, להכיר את המתחרים, החולשות והחוזקות של בית העסק וכן, לאחר שלב זה יש להגדיר את המטרות.

 

כיצד ניתן לדעת מי קהל היעד שלכם באינסטגרם?

כאשר חברה לשיווק דיגיטלי, מבצעת חקר קהל היעד, היא עובדת על פי נתונים דמוגרפיים של מי שכבר רכש מכם מוצרים או שירות. חברת שיווק דיגיטלי, מנתחת פלטפורמות נוספות, אשר בהן הייתם פעילים, כך שניתן להבין מהתוצאות איזה סוג של קהל עוקבים יש לכם. השלב הבא, הוא ניתוח מתחרים יעיל. לאחר מכן, יש להיעזר בכותב תוכן מקצועי, על מנת שהטקסט ימשוך גולשים להתעניין במוצרים שלכם. יש לדעת, כי ניהול עמוד אינסטגרם עסקי, חייב להתנהל באופן שוטף.כשאר אתם מתחילים לבנות את קהל העוקבים שלכם, עוקבים אלה, יצפו לפוסטים וסטוריז קבועים. שימו לב, לפרסם את הסטוריז והפוסטים אבל לא באופן מוגזם. 

האסטרטגיות הטובות ביותר לשיווק עסקים באינסטגרם

ניתן למצוא כמה אסטרטגיות שיווק באינסטגרם שהוכחו כיעילות ביותר למשל, להוסיף או להסיר עוקבים של עסקים דומים, העלאה מאסיבית של סטוריז ופוסטים מדי יום, השקעה בפרסום ממומן (אגב  פרסום זה לא עולה הרבה)  וכן באמצעות הפרסום הממומן, ניתן יהיה לפרסם גם בפייסבוק. יש להשתמש נכון בהאשטגים וטרנדים חמים בשוק, יש לבצע שיתופי פעולה, כאשר העבודה היא עם מובילי דעת קהל.יש להתחיל כמובן  בפתיחת דף עסקי ולתת לידי המומחים בתחום של שיווק באינסטגרם לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. יש לזכור, כי דף עסקי , דומה לחנות שמעצבים נכון, על מנת שתמשוך לקוחות. לא כל אחד מומחה בפתיחת דף עסקי וכן, יוכל לבצע שיווק באינסטגרם שיהיה ויראה מקצועי ואיכותי.

 

מתי מומלץ להעלות סטוריז ופוסטים באינסטגרםמתי מומלץ להעלות סטוריז ופוסטים באינסטגרם?

זו גם שאלה טובה שיש לעמוד עליה. ישנם תחומים שונים וזמנים שונים שיש להעלות פוסטים או סטוריז באינסטגרם. אם מדובר על מסעדות, קייטרינג ועוד עסקים בתחום המזון, יש להעלות פוסטים וסטוריז בשעות הבוקר. אם מדובר על עסק העוסק בקורסים או לימודים תחומים שונים, יש לפרסם לאחר השעה 6 בערב. החוכמה היא לדעת, באיזה שעות הקהל הפוטנציאלי שלכם יצפה בהם. ישנו חלון מסוים באינסטגרם שנקרא AUDIENCE שניתן לגלגל בעכבר למטה ולהבין את שעות הפעילות של עוקבים בתחומים שונים. שימו לב, כי רצוי לפרסם לפחו בהתחלה, באמצעות קידום ממומן באינסטגרם, היות והתגובות של הגולשים יהיו מהירות ומידיות ופרסום ממומן, בהחלט משתלם מבחינת התשלום.

 

גילאי קהל היעד  לשיווק באינסטגרם

שימו לב, כי קהל היעד שמתאים למטרת שיווק באינסטגרם, הוא מתחת לגיל 35. מי שמעוניין לבצע שיווק באינסטגרם, חייב להכיר לעומק את הרשת החברתית הספציפית הזו. יש לנצל כל כפתור, לבצע פעולות שיווק באינסטגרם באופן מושכל. לדוגמא, אם תבצעו פרסום לא נכון, תמונות ללא כיתוב נכון ומקצועי, הפרופיל שלכם בדף העסקי באינסטגרם יראה לא מקצועי בעליל, מ שלא רק ימשוך גולשים, כי אם יגרום להם לעבור לפרופיל העסקי הבא באינסטגרם.

טיפים שיוקיים לשיווק באינסטגרם שמומלץ לכם לאמץ

יש לערבב בין תמונות וצילומי ווידיאו. בווידיאו, ניתן ליצור 3 קישורים שונים מלבד ההודעות שנכתבו בתמונות. כלי זה הוא די חזק שיגרום לעטקבים רבים, להיות מעורבים באינסטגרם העסקי שלכם. אמנם באינסטגרם מפרסמים סטוריז אבל יחד  עם סרטון ווידיאו, ניתן להמחיש יותר את הסיפור בצורה נכונה, מה שייצור גם אמת בפרסום. שימו לב, גם לגבי בעלי השפעה באינסטגרם, מה שיתרום רבות למטרת שיווק באינסטגרם. למשל, ישנם משפיענים בתחומים שונים כגון אופנה, איפור, בריאות אוגל ועוד. משפיענים אלה, הם מוכרים וידועים, כאשר הם יכולים ליצור תוכן דיגיטלי באיכות הגבוהה ביותר. ישנו קהל עוקבים רב שעוקב אחר המשפיענים אשר רואים את ההמלצות והתגובות של המשפיענים כמהימנות. 

 

ההמלצות הטובות ביותר של המומחים בשיווק באינסטגרם

יש לפרסם באינסטגרם בדף העסקי שלכם, תמונות  אותנטיות, מה שימשוך את קהל העוקבים ואף יגדיל אותו. יש להימנע משימוש בתמונות ממאגרים אחרים, מה שישדר חוסר אמינות. יש לצלם מוצרים באמצעות מצלמה איכותית. איכות התמונה חייבת להיות בחדת וברזולוציה גבוהה. יש לשים את התמונות הטובות  ביותר, לאחר שבחרתם אותן בקפידה. יש לשים לב, כי התמונות לא תהיינה צפופות מדי, כך שקהל העוקבים שלכם יוכל להתמקד טוב יותר. יש לתת עדיפות למוצרים מיוחדים שלא ניתן להתעלם מהם. 

אינסטגרם הינה אחת מהאפליקציות הפופולריות ביותר בקרב משתמשים בכל רחבי העולם, בעיקר בין אנשים בגילאי 18 עד 35 – למרות שיש משתמשים נוספים צעירים ומבוגרים שעושים שימוש שוטף באפליקציה, בעיקר למטרות פנאי, התעדכנות בכל הדברים הוויראליים וטרנדיים ביותר שיש וגם שיתוף מידע ופרטים מחייהם האישיים.

חברת מטא, האחראית בין השאר לפיתוח והפעלת פייסבוק שהיא אחת מהרשתות החברתיות הגדולות והפופולריות ביותר, היא זו שפיתחה ומנהלת את אינסטגרם במטרה לאפשר למשתמשים להעלות ולשתף קטעי וידאו קצרים ותמונות. בשונה מפייסבוק, אינסטגרם מתבססת על העלאת תכנים וויזואליים וגרפיים ופחות תכנים טקסטואליים. מאז שהוקמה ועד היום אינסטגרם השיקה לא מעט פיצ'רים מיוחדים ואטרקטיביים למשתמשים פרטיים ועסקיים כאחד, ולכן כיום היא נחשבת לאחת מהפלטפורמות הטובות ביותר לפרסום תכנים שיווקיים.

 

מהו שיווק באינסטגרם?

כשמדברים על שיווק באינסטגרם הכוונה היא לאפשרות של פרסום חנות, עסק, חברה או מותג עסקי באמצעות כלי הפרסום הייעודיים שאינסטגרם פיתחה עבור מפרסמים. כיוון שאינסטגרם פותחה על ידי חברת מטא ונמצאת בבעלותה, תהליכי הפרסום באינסטגרם מתבצעים דרך מערכת הפרסום של פייסבוק, ואלו יהיו פרסומים ומודעות ממומנות המאפשרות טרגוט ממוקד ופרקטי יותר של קהלי יעד על פי מנעד רחב של פרמטרים שונים. 

כיוון שרוב קהל היעד והמשתמשים אינסטגרם הם בני נוער וצעירים, שלא מפסיקים לצרוך תכנים בצורה מקוונת, הרבה מאוד חברות ועסקים מצליחים למנף את המותג שלהם באמצעות תהליכי שיווק באינסטגרם כשחשיפה ומודעות הם אלו שמעצימים את הצלחת השיווק.

 

מה היתרונות שיש לשיווק באינסטגרם?

אפליקציית אינסטגרם היא אהובה וטרנדית, ואפילו ידוענים מכל רחבי העולם בוחרים בה כדי להעלות ולשתף את קהל העוקבים שלהם בתכנים ופרטים מחייהם האישיים. כיוון שהיישום כל כך פופולרי ומאפשר יצירת קשרים ואינטראקציות עם כל משתמש, זוהי הפלטפורמה האידיאלית ביותר לפרסום ושיווק של עסקים שזקוקים להגדלת החשיפה אליהם, משיכת לקוחות חדשים וביסוס המקצועיות והאיכות שלהם בתחום כזה או אחר.

כיום משתמשי האינסטגרם מגדירים את עצמם כמוכרים ומצליחים רק בגלל כמות העוקבים שיש להם לעמוד הפרופיל, וכך למעשה נולדו לא מעט "משפיעני רשת" שהפכו להיות מפורסמים גם בכלי התקשורת המסורתיים והצליחו להקים קריירה בתחום המשחק, שירה, עסקים וכו'. כתוצאה מכך אפשר להבין כי כל משתמש שמחזיק בעמוד פרופיל נמדד באיכותו בפני משתמשים אחרים רק על פי כמות העוקבים שיש לו בעמוד – כשהמטרה היא להגיע למאות אלפי עוקבים ופחות מכמה מאות משתמשים שהפרופיל עוקב אחריהם.

על מנת שעסקים יוכלו להפוך להיות פופולריים ועם חשיפה גבוהה יותר ברשת החברתית, עליהם להחזיק בעמוד פרופיל שיש לו כמות גדולה של עוקבים במקביל לשפע של תכנים אטרקטיביים, קלילים וכמה שיותר רלוונטיים. הדרך להגיע לליבם של משתמשים באינסטגרם, וכך לגרום להם להוסיף עוקב לעמוד העסקי, נעשית לרוב באמצעות מגוון הפיצ'רים שאינסטגרם פיתחה עבור המשתמשים שלה – החל מסטוריז שיוצרים אינטראקציה עם המשתמשים, דרך היילטס מסודרים שמושכים את העין כבר בכניסה ראשונית לעמוד הפרופיל ועד שימוש ב-REELS המציג רצף סרטונים שמלאים בתוכן שיווקי ממוקד ומעניין.

 

שיווק וקידום אורגני באינסטגרם

כל בעל עסק יודע שתהליכי השיווק המקוון ברשת מוכרחים להתמקד בקידום המותג שלו, שאלו הם מהלכים שיווקיים חשובים שניתנים לביצוע דרך מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, בלוגים ופורומים ועוד מגוון של נכסים דיגיטליים אחרים. במקרה של שיווק וקידום עסק/מותג באמצעות הרשת החברתית אינסטגרם, יש אפשרות למפרסמים להשקיע בקידום אורגני שמצד אחד איננו מצריך עלויות פרסומיות כלשהן – אך מצד שני מחייב השקעה של זמן, סבלנות ואיכות ללא פשרות.

שיווק באינסטגרם בצורה אורגנית מתבצע על ידי תפעול וניהול שוטף של עמוד הפרופיל העסקי, כשהמטרה היא לשפר את האיכות והנראות שלו עבור קהל המשתמשים בכדי שהם ימשכו אליו וירצו לצרוך את התכנים שהעמוד מציע. כדי לעשות זאת יש להקפיד על העלאת תכנים מעניינים ברמה שוטפת, בין אם מדובר על פוסטים או סטוריז, הגדלת התפוצה של העמוד באמצעות ביקור ומעקב אחרי עמודים עסקיים ופרטיים אחרים שרלוונטיים למותג, התמקדות באינטראקציות עם קהל העוקבים הקיים וכן יצירת אינטראקציות עם משתמשים שעשויים להיות עוקבים פוטנציאליים.

נוסף לכך, קידום ושיווק אורגני באינסטגרם שם דגש על אופטימיזציה של העמוד העסקי עם עדכון שוטף של פרטי העסק, יצירת תכנים אטרקטיביים שיש להם המשכיות לביסוס של פיד מעניין ורלוונטי, מענה שוטף להודעות שמתקבלות בעמוד ובחירת תמונות פרופיל מושכות ומסקרנות.

 

שיווק וקידום ממומן באינסטגרם

יחד עם יישום של תהליכים אורגניים לשיווק עמוד האינסטגרם, בעלי עסקים יכולים וצריכים לקדם את עצמם באמצעות שימוש בכלי הפרסום והשיווק שאפליקציית אינסטגרם מעניקה להם. כפי שצוין קודם, תהליכי השיווק הממומן של אינסטגרם מתבצעים דרך מנהל המודעות של פייסבוק, כיוון שגם אינסטגרם וגם פייסבוק מנוהלים על ידי חברת מטא.

באמצעות שימוש בכלי הקידום הממומן באינסטגרם, עסקים יכולים להגדיל את החשיפה לעמוד ולמותג שלהם בין מיליוני המשתמשים שקיימים ברשת החברתית הזו. בדומה לשיטת הפרסום והשיווק בפייסבוק, גם באינסטגרם מפרסמים יכולים למקד את קהלי היעד שיחשפו לתכנים השיווקיים שלהם על ידי בחירת פרמטרים מתאימים כמו גיל, תחומי עניין, אזורים גיאוגרפיים, מגדר ועוד. 

התכנים השיווקיים הממומנים שמפרסמים מעלים באינסטגרם יכולים להופיע במגוון מקומות, על פי בחירה והעדפה אישית שהם מבצעים כבר בתהליכי הפרסום. כך כל מפרסם יכול לבחור את מטרות השיווק שלו – האם מדובר על הגדלת מכירות, הגדלת חשיפות או הגדלת מספר העוקבים בעמוד.

האם כל עסק צריך לשווק את עצמו באמצעות האינסטגרם?

כאמור, אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות והגדולות ביותר בעולם, כשרק בארץ משתמשים בה בכל חודש מיליוני משתמשים פעילים בטווח גילאים משתנה. מהסיבה הזו אפשר לומר כי עסקים מוכרחים לפרסם את עצמם באמצעות הפלטפורמה השיווקית הזו, וכך להשיג כלי פרסומי נהדר ויעיל שעשוי להגדיל את הלקוחות של העסק ולמנף את הצלחתו.

מצד שני, יש לזכור כי תהליכים שיווקיים מוצלחים מתחילים תמיד מאסטרטגיה שיווקית שמותאמת אישית לכל עסק וחברה. אסטרטגיה כזו צריכה להתמקד במטרה השיווקית שיש לעסק, כשחשיפה לקהל יעד מתאים היא בין המטרות המרכזיות של מהלכי השיווק. במקרה ומדובר על קהל יעד ספציפי שאינו כלול כחלק מהמשתמשים באינסטגרם – הרי שהפלטפורמה השיווקית הזו איננה רלוונטית עבור העסק, ויש להתמקד ברשת חברתית מתאימה בה נמצאים המשתמשים המתאימים למותג.

 

תהליכי שיווק ופרסום באינסטגרם בליווי חברת שיווק דיגיטלי

כדי שתהליכי שיווק באינסטגרם יעבדו, עסקים צריכים לבנות את המהלך השיווקי הטוב ביותר שיביא להם חשיפה, מיתוג, עוקבים או כל מטרה שיווקית אחרת שהם הציבו לעצמם בתחילת הדרך. בניית מהלכים כאלו המותאמים אישית לכל עסק ומותג מתבצעים על ידי חברות שיווק באינטרנט, כשבראש ובראשונה הם עושים את ההתאמה הרלוונטית בתכנים השיווקיים לקהלי היעד שמשתמשים באפליקציה החברתית הזו.

לכן ההמלצה לבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים להיעזר בחברות שיווק דיגיטלי שיוכלו להביא תוצאות טובות לטווח ארוך, יבססו את איכות המותג בכל רחבי הרשת החברתית וידעו כיצד להשתמש בכלי הפרסום האפקטיביים שאינסטגרם מאפשרת למפרסמים.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

פרסום ממומן בטיקטוק
פרסום ממומן בטיקטוק

טיקטוק היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר. היא צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאחת הרשתות החברתיות המבוקשות, במיוחד בקרב הצעירים. אם העסק שלכם נוגע לקהל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך