ריטרגטינג

מה בעמוד זה?

מפרסמים באינטרנט? כנראה שלא פעם ולא פעמיים נתקלתם במונח ריטרגטינג. ברוב המקרים, בעלי העסקים לא מבינים בדיוק את פירוש המונח ומעדיפים להתעלם ממנו. אם אתם נמנים מבעלי העסקים שפועלים כך, שימו לב כי אתם עושים טעות חמורה בכל הנוגע לשיווק הדיגיטלי. מה זה ריטרגטינג? על כך נרחיב במאמר הבא.

מה זה ריטרגטינג?

מכירים את זה שאתם מחפשים לרכוש בגדים ברשת ואז מקבלים הצעות של אתרים שביקרתם בהם או של סגנוןמה זה ריטרגטינג בשיווק דיגיטלי באינטרנט בגדים שהתעניינתם בו קודם ואתם מרגישים שעוקבים אחריכם? תנו לנו לגלות לכם כבר עכשיו – זה בדיוק מה שקורה.

ריטרגטינג, היא שיטת פרסום דיגיטלית שמנצלת את הבעת העניין של הגולש במוצר, שירות, מותג או עסק מסוים על מנת להניע את אותו גולש לביצוע הפעולה שוב ושוב. כלומר, במידה וגולש התעניין ברכישת בגדים מאתר מסחרי כלשהו, על ידי ריטרגטינג הגולש ייחשף שוב ושוב לאותו אתר ויקבל הצעות לרכישה חוזרת.

שיטת הריטרגטינג עושה שימוש בעוגיות (cookies), כלומר קטע קוד שצובע/ מסמן את המשתמשים. העוגיות למעשה משמשות לזיהוי, מעקב ואגירת מידע על גולש באתר. על ידי כך, מוצגות למשתמש פרסומות הרלוונטיות להרגלי הגלישה שלו ולפעולות הקודמות שביצע בגלישה. הפרסומות למעשה מעוררות את המותג בתודעתו של המשתמש וכך מעודדות אותו ללחוץ על המודעה ולבצע את הפעולה הרצויה.

מה ההבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג?

רימרקטינג וריטרגטינג, הם מונחים נפרדים שקשורים לאותו עולם. כיום למעשה שני המונחים מתייחסים לאותההאם רימרקטינג וריטרגטינג זה אותו הדבר הכוונה- ריטרגטינג. הסיבה לכך, היא שגוגל קראו למערכת הריטרגטינג שלהם רימרקטינג וככה היום רוב האנשים משתמשים במונח רימרקטינג על מנת לתאר ריטרגטינג.

רימרקטינג

marketing= שיוווק, re= מחדש, כלומר, רימרקטינג הוא שיווק מחדש.
רימרקטינג נוגע לאיסוף איסוף מידע על משתמשים על מנת להצליח לשווק להם בהמשך על ידי אמצעים אחרים.

ריטרגטינג

targeting= מיקוד, re= מחדש, כלומר, ריטרגטינג הוא מיקוד מחדש.
ריטרגטינג נוגע לפרסום מודעות למשתמשים שכבר התעניינו בתכנים שאתה רוצה לשווק להם ו"נצבעו" באמצעות העוגיות.

מה החשיבות של ריטרגטינג?

ריטרגטינג הוא למעשה אחד הדברים החשובים ביותר ליצירת משפך שיווקי. משפך שיווקי הוא טכניקה שיווקימה היא חשיבותו של ריטרגטינג בשיווק באינטרנט להגדלת מכירות, אשר מובילה לקוח שלא מכיר אתכם, לרכוש מכם בסופו של דבר.

משפך שיווקי כולל ארבעה שלבים לפחות- מכירים, זוכרים, חושקים, קונים.

  • חשיפה והכרת המותג – השלב הראשון הוא השלב בו הקהל נחשף לראשונה לעסק ולמוצר שלכם. רוב האנשים, ימשיכו הלאה. עם זאת, תמיד יש אנשים שהמודעה מושכת להם את העין ומסקרנת אותם. על מנת למשוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים יש צורך בקופי חזק, תמונה או סרטון מושכים. חשוב מאוד שהשלב בו הלקוחות הפוטנציאליים נחשפים למוצר שלכם בפעם הראשונה ישאיר עליהם חותם.
  • סקרנות – הצלחתם לעורר את הסקרנות של חלק מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם? יופי. עכשיו מגיע השלב שהלקוחות הפוטנציאליים מבררים עליכם עוד. כאן כדאי לשווק להם תכנים, ידע, ערך טיפים וכל מה שיבסס את המקצועיות שלכם. בשלב הזה אתם תשארו בזיכרון של הלקוחות הפוטנציאליים.
  • רצון – השלב בו הלקוחות חושקים במוצר שלכם. רוב הלקוחות כבר החליטו כי הם רוצים לרכוש והבינו את היתרונות ברכישה. שלב הרצון כולל בדרך כלל שיקולים והתלבטויות שונות. לעתים ההתלבטויות יכולות לארוך מספר דקות ולעתים מספר ימים. לכן, יש צורך בהנעה לפעולה שתסגור את הרכישה.
  • רכישה – השלב הרביעי והאחרון הוא שלב הרכישה. הלקוח שלמד להכיר את המותג ופיתח אליו חשק גדול מחליט שהוא רוצה לבצע את הרכישה. כך בסופו של דבר, הלקוח ביצע את מה שרצית מההתחלה וזה לרכוש את המוצר שלך ולהגדיל את הרווחים לעסק שלך.

כלומר, בריטרקטינג אנחנו למעשה ממשיכים את השיווק מהנקודה ממנה הופסק ולא מתחילים אותו כל פעם מחדש. על ידי כך אנחנו משפרים את הסיכויים שהלקוח יבצע את הרכישה בסופו של דבר.

ריטרגטינג דינמי

מה זה ריטרגטינג דינמי וכיצד משתמשים בו למטרות שיווקריטרגטינג דינמי הוא שלב אחד מעל. למעשה, הריטרגטינג הדינמי מאפשר לנו לייצר מודעות שונות לכל גולש בהתאם למוצרים בהם הוא הביע עניין כאשר הוא גלש באתר שלנו. כלומר, במידה ואנחנו מוכרים בגדים ולקוח מסוים הביע עניין באחד המעילים שלנו. על ידי ריטרגטינג דינמי נוכל להציג לו את המעיל בו הביע עניין במודעת הפרסום. כך ניצור אצלו את התודעה למעיל ואת החשק לרכוש אותו. על ידי ריטרגטינג דינמי אנחנו מביאים לעליות גדולות מאוד באחוזי הרכישה. לכן, אם יש לכם אתר מכירות אונליין כדאי לכם מאוד לפתח ריטרגטינג דינמי.

זה  נכון שמדובר באופרציה לא פשוטה כלל. הדבר יצריך מכם מקצועיות רבה ושעות עבודה רבות, אך בסופו של דבר, כשתראו את אחוזי הרכישות עולים יותר ויותר תבינו שזה שווה את זה.

ריטרגטינג – איך זה עובד?

כאשר גולש נכנס לאתר מסוים, נשתלת אצלו במחשב עוגייה. העוגייה, למעשה משמשת למעקב אחר הגולש ואגירת מידע עליו באתר הספציפי אליו נכנס. כך ניתן לשמור העדפות של הגולש למוצרים מסוימים או לעמודים מסוימים בהם הביע עניין. על ידי העוגייה שנשתלה אצל הגולש, בעלי האתרים יכולים להמשיך לעקוב אחריו. כך, בעלי האתרים יכולים לשווק את העסק שלהם ולפרסם אותו בכל מקום הנותן להם גישה אליך- רשתות חברתיות, אתרים אחרים, אפליקציות ועוד.

ריטרגטינג והחשיבות של פיקסל פייסבוק

על מנת להמשיך את הפרסום בפייסבוק, יש לשתול באתר את הפיקסל של פייסבוק.

פיקסל פייסבוק, הוא מקטע קוד קצר שיש להטמיע באתר שלנו או בדף הנחיתה שלנו. פיקסל פייסבוק למעשה יוצר חיבור מידע רציף בין מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק לבין האתר שלנו או דף הנחיתה שלנו.

אם אתם מבצעים פרסום בפייסבוק ואתם רוצים להעביר את הגולשים לאתר חיצוני או לדף נחיתה, אך לא משתמשים בפיקסל פייסבוק אתם מפסידים בגדול. פיקסל פייסבוק למעשה הופך את פייסבוק לפלטפורמת פרסום עדיפה על פני פלטפורמות פרסום אחרות.

כך ניתן לחזור לקהלים שוב ושוב בתוך פייסבוק או ברשתות החברתיות הקשורות אליו.

מה המידע שעובר דרך פיקסל פייסבוק?

כפי שציינו הפיקסל של פייסבוק יוצר חיבור מידע רציף בין מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק לבין האתר או דף הנחיתה שלנו. המידע שעובר דרך הפיקסל נוגע בשלושה אלמנטים-

  1. מי הגיע לאתר שלנו?

האלמנט הראשון שהפיקסל יודע להעביר לנו הוא מי הגיע לאתר שלנו. הפיקסל יודע לחבר בין המבקר באתר שלנו לבין פרופיל המשתמש שלו בפייסבוק. כך על ידי הגדרות מסוימות, פיקסל פייסבוק למעשה עוזר לנו ליצור קהל מאותם פרופילים של משתמשים שביקרו באתר שלנו.

על מנת שהפיקסל יחבר בין הביקור באתר לבין פרופיל המשתמש, הגולש צריך להיות מחובר לפייסבוק באותו דפדפן במקביל לביקור שלו באתר.

  1. מה הסיבה שהגיע לאתר שלנו?

כאשר מבצעים פרסום ממומן בפייסבוק, יכולים להוביל את הגולשים שנחשפים לפרסום לאתר שלנו. הפיקסל של פייסבוק מאפשר לנו לעקוב אחר המרות ולהבין מאיזה קמפיין הגיעה ההמרה, מאיזו קבוצת  מודעות ומאיזו מודעה ספציפית. על ידי כך נוכל לשדרג את הפרסום שלנו כל הזמן ולהשתפר בהתאם לנתונים השונים.

  1. מה הוא עושה באתר שלי?

האלמנט האחרון בו נוגע הפיקסל של פייסבוק הוא מה אותו משתמש עושה באתר שלנו. כך למעשה נוכל להבין מה הם יעדי ההמרה ומה התועלת של כל פרט בפרסום הממומן המנוהל בפייסבוק.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
הפייסבוק מכיל בתוכו מצב מעניין למדי בו דווקא האנשים בעלי הפעולות הקטנות הם אלו אשר דווקא מצליחים לקבל רווחים כלכליים יפים
חשבון עסקי באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית. יש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים והיא מציגה מודעות כדי לייצר הכנסה לבעלי עסקים קטנים וגדולים, אנשים פרטיים שיודעים

מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בטיקטוק
פרסום עסקים בטיקטוק

טיקטוק היא כיום כלי חשוב בשיווק ופרסום לעסקים שמתמקדים בקהל היעד הצעיר. עם יכולת ההתאמה האישית שלה והפופולריות המתמדת של הפלטפורמה, פרסום עסקים בטיקטוק יכול

קידום בטיקטוק
קידום בטיקטוק

אחד מהאפשרויות היעילות להצלחה של עסקים בעידן הדיגיטלי הוא היכולת להשתמש ברשתות החברתיות בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע לקהל היעד שלהם. טיקטוק, האפליקציה הפופולרית לשיתוף

ניהול עמוד טיקטוק
ניהול עמוד טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה מרתקת ויעילה לפרסום ושיווק עסקים בקרב הצעירים. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של סגנונות וכלים ליצירת תוכן מדהים ומעורר התעניינות שמגשים את הציפיות

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך