נכון לשנת 2022, אין בעל עסק או נותן שירות שהקמת עמוד פייסבוק עסקי אינה מתאימה לו. לא משנה מהו תחום העיסוק שלכם, קידום של עמוד הפייסבוק העסקי שלכם מתאים לכל אחד ואחת. פייסבוק כבשה את עולם האינטרנט לפני מספר שנים, פייסבוק יודעת כיצד לטרגט את קהל היעד שלכם בצורה הכי מדויקת שאפשר, כך שמעבר להעלאה של פוסטים והעלאה של תמונות וסרטונים, אתם יכולים גם להשתמש בקמפיינים ממומנים בקלות רבה. המודעות הממומנות שלכם יגיעו רק לקהל היעד אליו הן רלוונטיות, לא משנה אם מדובר בפילוח של קהל העיד על פי גיל, על פי תחביב מסוים, על פי מגדר או כל דבר אחר.
קידום פוסט בפייסבוק: סוגי הפוסטים השונים הקיימים בפייסבוק
לאחר שאתם מסיימים להקים את דף הפייסבוק העסקי שלכם, עליכם למלא אותו בתוכן רלוונטי. בפלטפורמת פיייסבוק קיימות מספר אפשרויות ליצירת פוסטים. כל תוכן שתפרסמו בדף הפייסבוק העסקי שלכם יוביל ליצירה של מעורבות בצורה שונה. האסטרטגיה בה אתם משתמשים על מנת לקדם את דף הפייסבוק שלכם והמטרות שלכם בקידום דף הפייסבוק ישפיעו באופן ישיר על סוג הפוסטים בהם תשמשו לפרסום.
כעץ נציג בפניכם את סוגי הפוסטים השונים הקיימים בפייסבוק.
- פוסט סטטוס – פוסט סטטוס יכול להיקרא גם פוסט תוכן. פוסט סטטוס מכיל בתוכו אך ורק מילים ללא שימוש בתמונות, סרטוני וידאו או קישורים. ישנה חשיבות רבה ביצירת עניין חזותי בהמשך מכיוון ששימוש במלל בלבד לא מספיק כדי לעורר עניין. פוסטים בפייסבוק צריכים להיות כתובים בצורה קצרה וקולעת, אך במקרים בהם מטרת הפוסט היא להשיג תנועה לאתר או להשיג לידים למכירה, פוסטים המכילים אך ורק טקסט הם לא האפשרות הטובה ביותר. גם האלגוריתם של פייסבוק אשר אחראי לדירוג של פוסטים לא אוהב במיוחד פוסטים המכילים אך ורק מלל ולכן הם לא מגיעים למקומות גבוהים בפיד. פוסטים המכילים מלל יכולים לשמש אתכם בצורה מצויינת כדי לעורר שיחה, תוכלו להשתמש בפוסט סטטוס כדי להעלות שאלה כזו או אחרת או כדי לגרום לקהל שלכם לתת משוב לגבי נושא מסוים. בנוסף על כך, פוסטים המכילים מלל יכולים לשמש אתכם גם כדי להודיע לקהל שלכם הודעות חשובות כמו למשל שעות הפתיחה של העסק.
- פוסט תמונה – שימוש בפוסטים המכילים תמונות על מנת לקדם את דף הפייסבוק העסקי שלכם יעזור לכם להשיג מעורבות הרבה יותר גבוהה מאשר שימוש בפוסטים המכילים רק מלל. תמונה מיוחדת שתופסת את תשומת הלב של הגולש או איור מסוים אשר מושך את העין הן דרכים מעולות לתפוס את תשומת הלב של גולשים בפייסבוק. אם מדובר בעסק שמוכר מספר מוצרים ספציפיים, תמונות שונות אשר מציגות את המוצרים יהיו אפקטיביות במיוחד. לצורך הדוגמא, אוהבי הכלבים יכולים להישאר במשך זמן רב על תמונה של מעיל חמוד שמתאים לכלב שלהם. לא משנה אם אתם לא יודעים כיצד לצלם או שמא אתם מעוניינים להתחיל בקידום דף הפייסבוק שלכם אך המוצרים שלכם קשים מאוד לצילום, אתם תמיד יכולים להשתמש במאגרי תמונות שונים, חשוב מאוד לציין כי עליכם לבדוק את נושא זכויות היוצרים לפני שאם משתמשים בתמונה כזו או אחרת.
- פוסט וידאו – פוסטים אשר כוללים בתוכם סרטוני וידאו יעזרו לכם להשיג מעורבות גבוהה מאוד, אפילו יותר מפוסטים של תמונות. סרטון וידאו שמצולם בצורה איכותית ומכיל בתוכו את התוכן נכון, יכול למשוך כמות עצומה של לקוחות פוטנציאלים. כאשר אתם משתמשים בסרטוני וידאו על מנת לקדם את דף הפייסבוק העסקי שלכם, הגולשים קולטים את המידע בקלות ויכולים להגיב ולשתף את הסרטון בלחיצה אחת. פוסט וידאו מופעל באופן אוטומטי כאשר עוברים עליו בפיד, הדבר עוזר מאוד למשוך את תשומת הלב של קהל הגולשים.
- פוסט שידור חי – במידה ואתם לא מעוניינים להשתמש בסרטונים אשר צולמו מראש, אתם יכולים לקיים שידור חי דרך עמוד הפייסבוק העסקי שלכם. מדובר בשיטה מוצלחת מאוד שרק הולכת וצוברת תאוצה במהלך השנים האחרונות. שידור חי יגרום לצופים שלכם להתחבר אליכם, תוכלו לעשות שידורים חיים של שאלות ותשובות, תוכלו להציג את המוצרים שאתם מוכרים בשידור חי וכן הלאה.
- פוסט קישור – כאשר אנו מדברים על פוסט קישור אנחנו למעשה מדברים על פוסט בו נעשה שיתוף של כתובת URL עם הגולשים. כל מה שעליכם לעשות הוא להדביק את הקישור הרלוונטי אל התיבה בה כותבים את הפוסט, התצוגה המקדימה של האתר אותו שיתפתם תופיע בצורה אוטומטית. פוסט המכיל בתוכו תמונות מטא מעניינות ומלל מושך ומעניין יחד עם קישור של אתר, יגרום לחלק גדול מן הגולשים ללחוץ על הקישור ולהתעניין באתר. יש אפשרות לשתף קישור שמוביל לאתר מסוים, אך אתם יכולים גם לשתף מידע ממקורות שונים, כמו למשל מאמר מעורר עניין אשר עוסק בתחום בו אתם נותנים שירות. חשוב מאוד להוסיף לפוסט מספר מילים משלכם לפני שאתם מפרסמים אותו, זאת על מנת להסביר לקוראים שלכם מה מכיל הפוסט.
- סטורי – ממש כמו ברשת החברתית אינסטגרם, כאשר אנו מעלים סטורי בפייסבוק אנחנו יכולים להעלות תמונה או סרטון וידאו קצר והם יעלמו לאחר 24 שעות. התמונות שתעלו יופיעו במשך 5 שניות לכל היותר, הסרטונים שתעלו יכולים להימשך עד 20 שניות לכל היותר. הסטורי בפייסבוק נמצא בחלקו העליון ביותר של הפיד, האלגוריתם של פייסבוק לא עובד עליו ולכן הוא נחשב לדרך מעולה לקידום של דף פייסבוק. מעל לחצי מיליארד אנשים מסתכלים בסטורי של פייסבוק בכל יום.
קראו עוד: פרסום בפייסבוק לעסקים