קידום בפייסבוק

מה בעמוד זה?

קידום בפייסבוקכל עסק צריך לקבל את החשיפה השיווקית הנכונה כדי להגיע לקהל לקוחות גדול יותר, בין אם מדובר על עסק חדש או וותיק בתחום עסקי כזה או אחר. הפרסום הפופולרי כיום של עסקים מתבצע באמצעות רשת האינטרנט, אליה נחשפים בכל יום מיליוני משתמשים בארץ ובעולם הודות לנגישות של מכשירים דיגיטליים בכל מקום שנמצאים. משום כך קיים ביקוש ותחרות גדולה על ערוצי פרסום מקוונים, ביניהם גם פרסום וקידום של עסקים בפייסבוק – הרשת החברתית הוותיקה והגדולה ביותר בעולם.

כיוון שמדובר על רשת חברתית מצליחה וגדולה, אינספור עסקים גילו את היתרונות של פרסום העסק בפלטפורמה הזו, המעניקה כלים ייעודיים למפרסמים שרוצים לשווק את המוצר/שירות שלהם בתפוצה גדולה וטובה יותר. אז כיצד ניתן להשתמש ברשת החברתית הזו כדי שתוכלו לשווק את העסק שלכם? הכנו לשם כך מאמר מקיף העוסק בנושא קידום בפייסבוק מדריך.  

קידום בפייסבוק – מה המשמעות והמטרה בכך?

קידום בפייסבוק הינו למעשה פעולה שיווקית-פרסומית שנועדה לפרסם עסק, חברה או מותג בין אם מדובר על אדם עצמאי, עוסק זעיר, חברה בע"מ או ארגון גדול וכלל עולמי. כיום רשת האינטרנט מונה אינספור משתמשים שעושים שימוש בה באופן יומיומי, ולכן גם במרחב זה ניתן לפרסם עסקים שונים כדי שיקבלו חשיפה טובה יותר שתגדיל את הכנסות העסק בסופו של דבר.

באמצעות קידום בפייסבוק עסקים שונים יכולים לפרסם את השירותים ו/או המוצרים של העסק שלהם תוך שימוש ברשת החברתית ככלי שיווקי יעיל, כאשר המשתמשים ברשת החברתית הם אלו הנחשפים לתכנים השיווקיים שעסקים מעלים ברשת. בדרך הזו ניתן לקדם את המותג של העסק, ליצור בידול מהמתחרים, לבצע אסטרטגיות שיווקיות מצליחות ולהגיע אל קהל לקוחות גדול ורלוונטי יותר.

האם ניתן לקדם כל פרופיל/דף בפייסבוק?

למרות שתהליך הקידום בפייסבוק מאפשר לבעלי עסקים לפרסם את עצמם בפלטפורמה הזו, לא כל עמוד פייסבוק שנפתח ניתן לקידום שיווקי. המהות המרכזית של הרשת החברתית פייסבוק היא לשמש כקהילה מקוונת ליצירת קשרים וחברויות בין אנשים, דרך להכיר אנשים אחרים, ליצור קשר עם אנשים קרובים ורחוקים ולהתעדכן במידע מגוון בנושאי פנאי, תרבות, ספורט וכו'.

משום כך פייסבוק ערכה הפרדה בין משתמשים שעושים שימוש בפייסבוק למטרות פנאי, לבין משתמשים שעושים שימוש ברשת לצורך מטרות עסקיות. לכן משתמשים פרטיים יכולים לפתוח פרופיל אישי ולגלוש ברשת, ואילו משתמשים עסקיים צריכים לפתוח פרופיל/דף עסקי כדי לקדם ולפרסם את עצמם וליצור פוסטים ומודעות שיווקיות שיפורסמו ברשת החברתית.

מה ההבדל בין פרופיל עסקי לאישי?

כדי לעשות הפרדה ברורה בין דף עסקי לאישי, ישנן פעולות שונות שפרופיל אישי יכול לעשות לעומת דף עסקי שאין לו את האפשרות לעשות זאת. בראש ובראשונה כדי שעסק יפרסם פוסטים שיווקיים בפייסבוק עליו להחזיק בדף עסקי, שזהו דף ייעודי לפרסום המשויך רק לפרופיל אישי. בשונה מפרופיל אישי, דף עסקי לא יכול לצבור חברים אלא רק עוקבים, ולכן לא ניתן לשלוח תגובות לפרופילים פרטיים אלא רק לדפים עסקיים אחרים.

נוסף לתכונות אלו, רק דף עסקי יכול להעלות פוסטים פרסומיים הכוללים כפתורי הנעה לפעולה, שאלו מאפשרים להעביר את המשתמש לעמודים חיצוניים וצרכים שיווקיים אחרים. כיוון שהפרסום נעשה רק דרך הדף העסקי, באמצעות ההגדרות של העמוד ניתן לגשת לנתוני החשיפה של כל פוסט פרסומי שנעשה ולקבל מידע על כמות לייקים, תגובות, הקלקות ופרטים טכניים אחרים שיסייעו להבין האם הפרסום היה אפקטיבי.

כיצד פותחים דף עסקי בפייסבוקכיצד פותחים דף עסקי בפייסבוק?

כאמור, פתיחה של דף עסקי בפייסבוק אפשרית רק באמצעות קישור אותו דף לפרופיל אישי. לכן אם אין לכם עדיין פרופיל פעיל בפייסבוק, זה הזמן לפתוח אחד כזה כדי ליצור דף עסקי לפרסומים. כדאי לדעת גם שקיימת אפשרות לפתוח כמה דפים עסקיים למותגים שונים, כך שאם בבעלותכם יותר מעסק אחד – תוכלו לפתוח לכל עסק דף עסקי רלוונטי כשכולם נמצאים תחת הפרופיל האישי שלכם.

לאחר בחירת יצירת דף עסקי, יש לבחור את הקטגוריה המתאימה של העסק ולרשום את שם העסק שלכם. ההמלצה היא לרשום את שם העסק כפי שהוא מוכר ומפורסם על ידכם עד היום, כך שללקוחות שונים יהיה קל יותר למצוא אתכם ברחבי הרשת. לאחר מילוי תיאור קצר ותמציתי על מהות העסק, ניתן לומר כי כעת יש לכם דף עסקי מוכן לשימוש.

למרות שפעולת פתיחת דף עסקי היא פשוטה, קלה ומהירה יש לזכור כי עליכם למלא את הדף בתוכן רלוונטי ומועיל מבחינה עסקית, ולשם כך יש לעבור ארבעה שלבים מרכזיים להגדרת דף עסקי איכותי ופרקטי:

  • אודות העסק – בחלק הזה יש להכניס את המידע הבסיסי על העסק, שמידע ותוכן זה יופיע לגולשים במנועי החיפוש. לכן כדאי להוסיף בתיאור את שם העסק, יתרונותיו בקצרה וכן כתובת אתר העסק במידה ויש.
  • הוספת תמונת פרופיל – תמונה אכן שווה יותר ממילים, במיוחד אם מדובר על שיווק ברשת חברתית, ולכן בשלב זה יש להוסיף את התמונה המייצגת של העסק שלכם. הבחירה הנכונה והטובה ביותר תהיה תמונת לוגו ברורה של העסק.
  • הוספה למועדפים – בחלק הזה ניתן להוסיף את הדף העסקי לרשימת המועדפים שלכם בפייסבוק.
  • הגדרת קהל יעד – חלק חשוב בתהליך פתיחת דף עסקי, כיוון שזהו המקום בו עליכם להגדיר את קהל היעד אליו אתם מכווני בפרסומים שלכם מבחינת מיקום, גילאים, מגדר, תחומי עניין ושפה.

קידום בפייסבוק באמצעות העלאת קמפיין פרסום בפייסבוק

הדף העסקי שלכם מוגדר ומוכן, וכעת נותר להעלות בו פוסטים ותכנים שיווקיים רלוונטיים לעסק, אליו משתמשי הפייסבוק יכולים להיחשף בכל יום. כיוון שלא מדובר על תהליך פרסומי אוטומטי, עליכם ליצור את הפרסום והחשיפה לעסק שלכם על ידי "דחיפת" פרסומות למשתמשי הפייסבוק, כך שבמהלך צריכת תכנים שונים של פרופילים אחרים אליהם הם מחוברים – יופיעו להם גם מודעות פרסומיות אטרקטיביות שיניעו אותם להגיע לדף העסקי שלכם, להתעניין בתוכן החדש אליו הם נחשפו, ליזום יצירת קשר או אפילו לבצע רכישה מקוונת.

את הפרסום הזה ניתן לעשות דרך הדף העסקי על ידי העלאת קמפיין פרסום, שזהו אמצעי הקידום בפייסבוק היעיל והמבוקש ביותר בקרב עסקים קטנים וגדולים. כל דף עסקי יכול לבחור אילו פוסטים שיווקיים הוא יפרסם, אילו משתמשים/קהלים יחשפו אליו, מה התקציב הכספי שיוקצב לכל פוסט פרסומי כזה וכו'. כדי לקבל מידע שימושי על הצלחת הקידום בפועל, פייסבוק מעניקה לדפים עסקיים את האפשרות לנתח את הנתונים המתקבלים מהפרסומים כמו כמות חשיפות, הקלקות, לייקים, תגובות וכו'. 

כיצד להעלות פוסטים שיווקיים נכונים בדף העסקי?

פוסט שיווקי אפקטיבי שמופיע בפייסבוק מורכב מכותרת, גוף מודעה, מדיה וקישור. מדובר על מודעה פרסומית קצרה שמופיעה כחלק מתכנים רבים אליהם הגולש נחשף במהלך השימוש בפייסבוק, ולכן פוסט כזה מוכרח להיות כמה שיותר אטרקטיבי ומושך עם כותרת ייחודית, תיאור קצר ותמציתי וכן גם תמונה/סרטון רלוונטי למודעה שיצליחו ליצור עניין במשתמש כדי להניע אותו ללחוץ על הקישור שמופיע במודעה. 

למרות שתהליך קידום בפייסבוק מאפשר לעשות זאת לבד, ההמלצה היא להשאיר את ההקמה והניהול של דף עסקי בפייסבוק לחברת דיגיטל מקצועית שיודעת כיצד לבנות מהלכים שיווקיים נכונים ומותאמים לכל עסק.

 

כיצד להעלות פוסטים שיווקיים נכונים בדף העסקיקידום בפייסבוק

פייסבוק היא אחד האמצעים הטובים ביותר לקידום עסקים. קידום בפייסבוק הפך ליעיל כל כך בזכות מערכת הפרסום של פייסבוק. מערכת זו נמצאת בהתפתחות תמידית והיא פשוטה ונעימה מאוד לעבודה. אז כיצד עובד קידום בפייסבוק? ריכזנו לכם מידע רב על קידום בפייסבוק במאמר הבא.

 

קידום בפייסבוק- כיצד זה עובד?

קידום בפייסבוק עובד בעזרת שטחי פרסום שחלקם נמצאים בפייסבוק עצמה וחלקם ברשתות שותפות לפייסבוק כמו אינסטגרם

מערכת הפרסום של פייסבוק מחולקת ל-3 חלקים מרכזיים שונים-

  • קמפיין- בחלק זה, על המפרסם לקבוע מה סוג הפרסום שהוא רוצה ומה תהיה מטרתו, כשאפשר לבחור יותר ממטרה אחת. חשוב מאוד לדעת מה אנחנו רוצים מהפרסום על מנת להגדיר נכון את המטרה ולהפוך את הקמפיין ליעיל יותר. קיימים סוגי קמפיינים שונים במערכת הקידום בפייסבוק. הבחירה בסוג הקמפיין המתאים ביותר למטרה שלנו תהפוך את הפרסום הספציפי שלנו ליעיל יותר. לדוגמא- אם חשוב לנו יותר שהקמפיין יוביל להשגת לייקים רבים, נבחר בסוג קמפיין מתאים לכך. 
  • סדרת מודעות- בחלק זה, על המפרסם לקבוע את יתר הפרמטרים שישפיעו על הפרסום. בין הפרמטרים השונים יש את קהל היעד- אילו גילאים, מה המין, לאילו מדינות אנו מפרסמים, באיזה שפות ועוד. כמו כן יהיה על המפרסם לבחור את גובה התקציב לקידום בפייסבוק, את מיקומי הקידום ועוד. כל אלה ידייקו את הקידום וייעלו אותו. 
  • המודעה שלנו- בחלק זה, על המפרסם לקבוע מה יהיו פרטי המודעה שתתפרסם. מה יהיה כתוב בה, האם לצרף אליה תמונה, סרטון, שיר, קישור לאתר חיצוני ועוד. 

 

קידום בפייסבוק מאפשר מעקבקידום בפייסבוק מאפשר מעקב

אחד הדברים החשובים ביותר שמספקת מערכת הקידום בפייסבוק הוא מעקב אחר הפרסום. כך נוכל לעקוב אחר הקידום בפייסבוק, להבין אם הוא עובד, ואם הוא לא עובד להבין כיצד אפשר לשפר אותו. כך נוכל לדעת אם המודעה שלנו משפיעה יותר על גברים, האם היא משפיעה יותר ביפן וכל נתון אחר. מה הדרכים לעקוב אחר הקידום בפייסבוק?

  • החזר השקעה- אחת הדרכים הראשונות לבדוק האם הקידום יעיל ומוצלח, היא לבדוק האם ההשקעה מחזירה את עצמה. כלומר, האם אנחנו מרוויחים יותר משאנחנו משקיעים. 
  • מעקב אחר הנתונים בפייסבוק- כפי שציינו, מערכת הקידום בפייסבוק מאפשרת מעקב אחר נתונים. הנתונים הנ"ל נמצאים בטבלאות הנתונים במנהל המודעות וניתן לסנן אותם לפי תקופת זמן מסוימת שתבחרו. טבלאות הנתונים מסודרות לפי הרמות שמרכיבות קמפיינים וממשיכות להתקדם עד שמגיעים למודעה הספציפית. בטבלה ניתן לראות מגוון נתונים שונים על המודעה ביניהם נתונים המראים אם המודעה פעילה או לא, מה הסטטוס שלה, מה הבעיה בה ועוד. ניתן לבחור בצפיית נתונים על פי התאמה אישית. אפשר לבחור בצפיית נתונים על פי מין, גיל, מיקום, שעות ועוד. בזכות הנתונים השונים ניתן להסיק מסקנות על הקידום בפייסבוק ולהבין כיצד לייעל אותו. אם המודעה פעילה במיוחד בשישי שבת, שווה לשקול להשקיע תקציב גבוה יותר בימים אלה.
חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית תכנית שיווק באינטרנט
בניית תכנית שיווק באינטרנט

מפרסמים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק שלהם לעולם הדיגיטל. עולם הדיגיטלי מבטיח לכלל המפרסמים בו ליהנות מיתרונות רבים על פני אפשרויות הפרסום

פיתוח אתרים
פיתוח אתרים

פיתוח אתרים – עולם השיווק והפרסום בעולם שינה את פניו במהלך השנים האחרונות ככלל ניתן להגיד שהדרך שבה מרבית העסקים מפרסמים ומשווקים את העסקים שלהם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים – בשל מעבר העולם לשיווק ופרסום בצורה דיגיטלית, כל בעל עסק חייב להחזיק בידיו אתר אינטרנט עסקי לא מדובר על סוד שעולם השיווק

נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים

כיצד הקורונה השפיעה על תחום הנכסים הדיגיטליים והביאה את התחום הזה לקדמת הבמה בימינו? לעתים קיימת כבר הרגשה שאנשים משתמשים בקורונה ככלי לתאר כל שינוי

קידום אתרים לעסקים
קידום אתרים לעסקים

מרגישים שהעסק שלכם תקוע? ההכנסות לא גדלות והקהל לא מתרחב? הגיע הזמן להשקיע קצת באתר העסק שלכם. כפי שכבר הבנתם, היום הכל מתחיל ונגמר באינטרנט.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך