קידום ממומן באמזון

מה בעמוד זה?

קידום ממומן באמזוןאמזון הוא אחד המקומות בהם ניתן למצוא כל מוצר שרוצים. קידום ממומן באמזון יכול להגדיל לכם את מעגל הלקוחות, להגדיל את המכירות וכך להגדיל את הרווחים. מהו קידום ממומן באמזון וכיצד הוא מתבצע? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

קצת על אמזון

על מנת להבין מהו קידום ממומן באמזון כדאי לדעת קצת מידע על אמזון. אמזון היא חברה שהתחילה בשנת 1994 בתור פלטפורמה לרכישת ספרים. בהמשך החברה המשיכה למכור מוצרים נוספים כמו דיסקים, סרטים, מוצרי אלקטרוניקה ועוד. עם הזמן אמזון הפכה למעצמה טכנולוגית והחלה למכור ספרי קריאה אלקטרוניים- קינדל. 

כיום אמזון היא אחת החברות הגדולות בעולם והיא  מחזיקה ב-31% משוק המחשוב בענן. 

לעומת גוגל שמאפרת לגולשים לחפש מידע ולקבל מידע בהתאם, אמזון מציעה מוצרים. כלומר, כאשר מחפשים בגוגל בדרך כלל מחפשים מידע ולא בהכרח מחפשים לבצע רכישה. לעומת זאת, כאשר מחפשים באמזון בדרך כלל מחפשים מוצרים לצורך רכישה אונליין וכך גם מקבלים מוצרים שניתן לרכוש בהתאם. 

כלומר, האלגוריתם של אמזון מכוון למכירת מוצרים. זו המטרה של אמזון וזו המטרה של האלגוריתם. לכן, עסקים שנמצאים בדירוג גבוה בתוצאות של אמזון ימכרו יותר מאחרים. 

קצת על קידום ממומן

קידום ממומן הוא קידום שמתבצע על ידי מימון. קידום ממומן בגוגל למעשה עובד בשיטה של מכרז. על המפרסם לבחור את מילות המפתח שיציגו את המודעה שלו ומה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על המודעה. כך עבור מילות המפתח שיחפשו הגולשים הם יקבלו את המודעות הממומנות. ככל שמדובר בתחום יותר תחרותי כך יהיה צורך במחיר גבוה יותר על מנת לקדם את המודעה לראשית תוצאות החיפוש. 

 

מהו קידום ממומן באמזון?

הקידום  הוא אחד הכלים השיווקיים החשובים ביותר לעסקים שרוצים למכור מוצרים אונליין. כמו קידום ממומן בגוגל, קידום ממומן באמזון מאפשר להציג מוצרים ומודעות בצורה ממומנת ולהגדיל את החשיפה. 

יש לקחת בחשבון שכאשר בוחרים בקידום ממומן באמזון מתמודדים מול מתחרים מהשוק עולמי ולא רק מישראל. כיום לרוב הגולשים לא משנה מאיזו מדינה הם מזמינים את המוצרים שלהם והם בוחנים את המחיר של המוצר ואת הדירוג שלו. 

שימו לב שחוץ מקידום ממומן באמזון מומלץ לבצע גם קידום אורגני. קידום אורגני הוא שיטת קידום בה מבצעים פעולות על מנת להעלות את המוצר שלנו במעלה תוצאות החיפוש. באמזון חשוב להשקיע בשתי שיטות הקידום על מנת להנות מכל היתרונות. אם תחליטו לבצע רק קידום ממומן באמזון או רק קידום אורגני אתם עלולים לפספס חלק מהאפשרויות העומדות לפניכם. 

 

כיצד מתנהל קידום ממומן באמזון?

הקידום מתנהל בכמה מקומות שונים ולא כמו שרגילים בגוגל. אז כיצד מתנהל קידום ממומן באמזון?

  • מודעות ממומנות- אחת האפשרויות לקידום ממומן באמזון היא על ידי מודעות ממומנות בעמודי החיפוש, כלומר, תוצאות ממומנות. בדרך זו למעשה משלמים לאמזון על מנת להציג מודעות ולהופיע בתוצאות החיפוש הראשונות. לעומת גוגל באמזון קשה יותר להבדיל איזו תוצאת חיפוש ממומנת ואיזו אורגנית.
  • כותרות- מותגים שיש בקטלוג שלהם יותר משלושה מוצרים יכולים לבחור קידום ממומן בכותרות החיפוש. מדובר במודעות שמופיעות למעלה בדפי החיפוש. בדרך כלל במודעות אלה ניתן גם לכתוב מעט טקסט על המוצר או על החברה.
  • עמודי מוצר- ישנם עמודים בהם מוצגות פרסומות ממומנות למותגים שונים. 
  • מחוץ לאמזון- קידום ממומן באמזון מאפשר לקדם עסקים גם מחוץ לאתר. קיימות שתי דרכים בהן ניתן לקדם מצרים מחוץ לאתר. הדרך הראשונה היא על ידי מודעות ממומנות באתרים אחרים. כך ניתן להבחין במודעות כאשר גולשים באתרים מובילים אחרים ובלחיצת כפתור ניתן להגיע למודעה. הדרך השנייה היא על ידי ניוזלטר שאמזון שולחת מידי פעם ללקוחות שלה. כלומר, אם קניתם מוצר באמזון נרשמתם מחדש לקבל ניוזלטרים.  

 

כיצד מבצעים קידום לאמזון?

על מנת לבצע קידום ממומן באמזון יש בראש ובראשונה לפתוח חשבון מוכר באמזון. בלי חשבון מוכר באמזון לא תוכלו לבצע קידום ממומן. קידום ממומן מצריך יצירת קמפיין שיווקי ולשם כך יש לעבור מספר שלבים-

  • קמפיין מודעות אוטומטי

השלב הראשון הוא לפתוח קמפיין מודעות אוטומטי באמזון. מומלץ לתת לקמפיין לרוץ שבוע ולאסוף נתונים עליו. על ידי אסיפת הנתונים תוכלו לדעת האם הקמפיין יעיל, מתי הוא פעיל יותר ומתי פחות, על מי הוא עובד טוב יותר ועוד. כך ניתן להסיק מסקנות ולהשתפר בהתאם. 

  • מילות חיפוש

לאחר שנתתם לקמפיין לרוץ שבוע ואספתם עליו נתונים אתם יכולים לעבור לשלב הבא בו עליכם להנפיק מידע אודות מילות החיפוש שהקמפיין אסף. נסו להבין מה המילים שנתנו לכם הכי הרבה המרות. שימו לב שמומלץ לא לבחור במילים תחרותיות ברמות על מנת שתוכלו לשלם פחות. נסו לייצר מהמילים שהנפקתם ביטוי ארוך, כלומר, Longtail. 

  • קמפיין מודעות ידני

לאחר שהנפקתם את מילות החיפוש ניתן לעבור לשלב השלישי והוא לפתוח קמפיין באופן ידני על ידי הנתונים שאספתם. חשוב לתת גם לקמפיין הידני לרוץ במשך שבוע שלם ולאסוף נתונים. במהלך השבוע בו הקמפיין רץ הנפיקו מידע ועקבו אחר ההתפתחויות. 

  • תיקונים

השלב האחרון הוא ביצוע תיקונים. לאחר שאספתם נתונים בנוגע לקמפיין ועקבתם אחר ההתפתחויות אתם יכולים לבצע תיקונים בהתאם. חשוב מאוד לבצע תיקונים ולהמשיך להשתפר על מנת שהקידום יניב לכם תוצאות טובות ויציבות ויממש את המטרות שלו. 

טיפים בקידום ממומן באמזון

על מנת להצליח בקידום ממומן באמזון, להגדיל את המכירות וכך את הרווחים, ריכזנו לכם מספר טיפים נוספים-

  • ביקורות- אחד הדברים החשובים ביותר לגולשים באמזון הוא הביקורות. ככל שלמוצר יש יותר ביקורות ושהביקורות איכותיות כך הוא ירגיש בנוח יותר לבצע רכישה. 
  • אופטימיזציית מוצרים- על מנת להגדיל מכירות חשוב מאוד שהדירוג של המוצר יהיה גבוה ושתופיעו בתוצאות החיפוש. 
  • קהל יעד- כאשר מבצעים קידום ממומן ניתן להגדיר את קהל היעד באופן ספציפי. קהל היעד הוא הלקוחות הפוטנציאליים של העסק והגדרה ספציפית של קהל היעד הופכת את הקידום לאפקטיבי יותר. את קהל היעד יש להגדיר לפי פרמטרים שונים כמו גיל, מין, מצב כלכלי, השכלה, מצב משפחתי, מוצא, דת ואדיקות דתית, הרגלי צריכה, סגנון חיים, תחביבים, מקום מגורים ועוד.
  • ייחודיות- כל מוצר בא לתת פתרון לבעיה שיש בשוק. חשוב מאוד להבדיל את המוצר שלכם ממוצרים אחרים שקיימים בשוק ולגרום לאנשים להבין למה כדאי להם לרכוש דווקא את המוצר שלכם. 
  • לא רק אמזון- נכון אנחנו מדברים על קידום אבל בשביל להצליח בעולם העסקים צריך לחשוב בגדול. פרסמו ברשתות החברתיות, בגוגל, פתחו אתר, בצעו קידום אורגני וקידום ממומן. השמיים הם הגבול. 

 

כמה עולה קידום ממומן באמזון?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה קידום  באמזון מאחר שתלוי בגורמים שונים. למעשה עד שלא תעלו את המוצר שלכם לאמזון יהיה קשה לדעת כמה יעלה לקדם אותו. עם זאת, חשוב לזכור שהקידום יכול לעזור לכם להגדיל את המכירות באופן משמעותי. כמובן חשוב לשלב גם קידום אורגני אך יש לזכור שבלי קידום יהיה קשה להתחיל למכור מוצרים ולקבל דירוגים ולכן מומלץ לבצע אותו.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית תכנית שיווק באינטרנט
בניית תכנית שיווק באינטרנט

מפרסמים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק שלהם לעולם הדיגיטל. עולם הדיגיטלי מבטיח לכלל המפרסמים בו ליהנות מיתרונות רבים על פני אפשרויות הפרסום

פיתוח אתרים
פיתוח אתרים

פיתוח אתרים – עולם השיווק והפרסום בעולם שינה את פניו במהלך השנים האחרונות ככלל ניתן להגיד שהדרך שבה מרבית העסקים מפרסמים ומשווקים את העסקים שלהם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים – בשל מעבר העולם לשיווק ופרסום בצורה דיגיטלית, כל בעל עסק חייב להחזיק בידיו אתר אינטרנט עסקי לא מדובר על סוד שעולם השיווק

נכסים דיגיטליים
נכסים דיגיטליים

כיצד הקורונה השפיעה על תחום הנכסים הדיגיטליים והביאה את התחום הזה לקדמת הבמה בימינו? לעתים קיימת כבר הרגשה שאנשים משתמשים בקורונה ככלי לתאר כל שינוי

קידום אתרים לעסקים
קידום אתרים לעסקים

מרגישים שהעסק שלכם תקוע? ההכנסות לא גדלות והקהל לא מתרחב? הגיע הזמן להשקיע קצת באתר העסק שלכם. כפי שכבר הבנתם, היום הכל מתחיל ונגמר באינטרנט.

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך