קידום ממומן באינטרנט

מה בעמוד זה?

קידום ממומן באינטרנטבעבר, על מנת לפרסם עסקים היה צורך בתקציבים גדולים ובקשרים לאנשי מפתח בתעשיית הפרסום. כיום, בזכות התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט, ניתן לבצע פרסום יעיל ואפקטיבי באינטרנט על ידי תקציבים נמוכים וללא קשרים כלל. אחת משיטת הקידום היעילות באינטרנט היא קידום ממומן. מהו קידום ממומן באינטרנט ולמה כדאי לבחור בו? המאמר הבא הוא בשבילכם.

 

מה זה קידום ממומן באינטרנט?

קידום ממומן באינטרנט הוא קידום שמתבצע על ידי מימון. קידום ממומן באינטרנט למעשה עובד בשיטה של מכרז. על המפרסם לבחור את מילות המפתח שיציגו את המודעה שלו ומה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל הקלקה על המודעה.

 

בגוגל 

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם שמאפשר לכל אדם לחפש מידע כמעט על כל נושא ולקבל תוצאות בהתאם. תוצאות החיפוש של גוגל מדורגות לפי המחיר ששולם עבור המודעה ועל פי איכות המודעה. קידום אורגני נוגע באיכות המודעה וקידום ממומן נוגע במחיר ששולם עבור המודעה.

קידום ממומן באינטרנט על ידי גוגל מתבצע על ידי מודעות תשלום שנקראות גוגל אדס Google Ads. לשם כך יש להגדיר את התקציב שאתם מוכנים להשקיע על הקידום במנוע החיפוש ומשלמים בהתאם להקלקה. כלומר, כל עוד לא הקליקו על המודעה שלכם אתם לא צריכים לשלם. יש לקחת בחשבון שיש תחומים בהם כל הקלקה יכולה לעלות 100 שקלים ואף יותר.

בפייסבוק

קידום ממומן באינטרנט על ידי פייסבוק הוא אחת האפשרויות הטובות ביותר לעסקים שרוצים לקדם את עצמם ברחבי האינטרנט. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם. מיליארדי אנשים משתמשים בה וכל שנה נוספים בה עוד ועוד חשבונות. בזכות כמות האנשים הרבה שגולשים בפייסבוק היא נחשבת לפלטפורמת פרסום מצוינת שיכולה להניב תוצאות מדהימות ומיידיות.

על מנת לבצע קידום ממומן באינטרנט על ידי פייסבוק יש לפתוח דף עסקי שבעזרתו ניתן לקדם פוסטים, תמונות ומודעות.

ניתן לבצע קידום ממומן בפייסבוק גם בדרכים מקצועיות יותר על ידי פיצ'רים שונים המסופקים לסקטור העסקי ביניהם מערכת לקמפיינים ממומנים.

 

באינסטגרם

קידום ממומן באינטרנט על ידי אינסטגרם מאפשר למפרסם לקדם פוסטים ולהתאים אותם לקהל היעד של העסק. ככל שהקידום הממומן באינסטגרם יתבצע באופן יעיל יותר כך תוכלו להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם ועל ידי כך את הרווחים של העסק.

אינסטגרם היא רשת חברתית שהמשתמשים העיקריים בה הם בגילאים צעירים יחסית בין 16 עד 35. לכן אם אתם עסק שפונה לקהל יעד צעיר אינסטגרם תהיה הרשת המומלצת לקידום.

על מנת לבצע קידום ממומן באינטרנט על ידי אינסטגרם יש קודם ליצור חשבון נעים וזמין לתצוגה. לשם כך יש לבחור שם קליט לחשבון ותמונת פרופיל ברורה ומקצועית. לאחר מכן יש למלא את הביו עם פרטים מעניינים על העסק שלכם ולהוסיף קישור לאתר העסק. ככל שתמלאו יותר פרטים באינסטגרם, כך העמוד שלכם ייחשף ליותר אנשים.

חשוב להפוך את חשבון האינסטגרם לחשבון עסקי שפתוח לכולם על מנת שיהיה ניתן לבצע קידום ממומן בהמשך.

 

בלינקדאין

לינקדאין היא הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם. בלינקדאין יש יכולות פילוח מתקדמות וסיווג של פרופילים לפי תעשיות, תפקידים, מיקום גאוגרפי ועוד. קידום ממומן באינטרנט על ידי לינקדאין מאפשר להגיע לאנשי מפתח רלוונטיים בעולם העסקים.

קידום באינטרנט על ידי לינקדאין עובד על ידי ממשק ניהול עצמי בשםLinkedin Campaign Manager. ממשק זה מאפשר ליצור קמפיין פרסום בשילוב עם יצירת מודעה ראשונה שתהיה מודעה רגילה או מודעת קידום ממומן מתוך דף עסקי.

על מנת לבצע קידום ממומן באינטרנט על ידי לינקדאין יש לפתוח חשבון עם שם קליט ולהציג את המידע העסקי של העסק. על מנת להשתמש בחשבון עסקי, יהיה עליכם להיות אדמינים (מנהלי הדף), מה שמצריך מכם להיות בעלי מייל עם דומיין החברה. במידה ואתם לא אדמינים, או שלא קיבלתם גישה, הדבר ימנע מכם לבצע קידום ממומן.

בלינקדאין קיימים שני מדדי פרסום-

CPC – עלות להקלקה על המודעה

CPM – עלות ל-1,000 חשיפות של המודעה

שימו לב כי מינימום לפרסום הוא עשרה דולר ביום ועלות ההקלקה על המודעה נעה בין 2-3 דולר בממוצע.

 

בטיקטוק

טיקטוק היא רשת חברתית יחסית חדשה שהצליחה לצבור תאוצה באופן מדהים והיא משמשת כפלטפורמה אליה מעלים בעיקר סרטונים קצרים. עיקר המשתמשים בטיקטוק הם חבר'ה צעירים בטווח גילאי 15 עד 30.

על מנת לבצע קידום ממומן באינטרנט על ידי טיקטוק יש לפתוח חשבון עסקי. שימו לב כי הדרך היחידה לניהול קידום ממומן בטיקטוק היא על ידי הכנסת כרטיס אשראי או הטענת החשבון שלכם בכסף.

חשוב מאוד לעקוב אחר קידום ממומן בטיקטוק. המעקב מלמד אתכם על יעילות הפרסום והאם צריך לשנות אותו. על ידי המעקב תוכלו לדעת כמה גולשים נחשפו למודעה, כמה לחצו עליה, האם היא הובילה לתוצאות הנדרשות וכך לפעול בהתאם.

למידע נוסף קראו: פרסום ממומן ע"י טיקטוק

מה החשיבות של קידום ממומן באינטרנט?

קידום באינטרנט מאפשר להעלות את האתר שלנו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. סדר התוצאות בגוגל הוא אחד הדברים החשובים ביותר מאחר שרוב הגולשים מסתפקים בדף התוצאות הראשון שהם מקבלים ולא ממשיכים לדפים הבאים. ככל שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל כך הוא יקבל חשיפה גדולה יותר והפרסום שלו יהיה אפקטיבי יותר.

על ידי קידום ממומן נכון בגוגל אתם למעשה מעלים את האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש, מגדילים את החשיפה שלו וכך יכולים להגדיל את מעגל הלקוחות ואת הרווחים של העסק.

לקידום ממומן יש מספר יתרונות שהופכים אותו לבעל חשיבות רבה:

  • מהיר- קידום באינטרנט הוא מהיר במיוחד. כאשר בוחרים בקידום ממומן ניתן להקים קמפיינים ולהעלות מודעות תוך מספר שעות. על ידי כך ניתן להוביל לקוחות פוטנציאליים לאתר שלנו בזמן מהיר לעומת קידום אורגני שמצריך זמן רב והשקעה.
  • תוצאות- כאשר מבצעים קידום באינטרנט מקבלים תוצאות מהירות תוך שבועות בודדים. תוצאות אלה יבואו לידי ביטוי ביעדי ההמרות שקבעתם. לעומת זאת קידום אורגני יכול לקחת זמן של חודשים ואף יותר.
  • ניתוח נתונים- כאשר מבצעים קידום באינטרנט ניתן לקבל דוחות על הקידום ולנתח את הנתונים השונים. כאשר מנתחים את הנתונים ניתן להבין האם הקידום יעיל, מתי הוא הכי יעיל (ימים, שעות), האם הוא עובד טוב יותר על מין מסוים ועוד. במידה שהגענו למסקנה שהקידום לא יעיל נוכל להבין כיצד לשפר אותו. כך ניתן להבין כמה טראפיק והמרות אתם מקבלים עבור כל הכסף שהשקעתם והאם זה משתלם.

החשיבות של מטרה בקידום ממומן באינטרנט

אחד האלמנטים החשובים בקידום ממומן באינטרנט הוא מטרה. המטרה היא למעשה המטרה של הקידום וחשוב מאוד להגדיר אותה באופן ממוקד, מדויק, ספציפי וברור. כאשר מגדירים מטרה בצורה נכונה ניתן לעקוב אחר תוצאות הקידום ולהבין האם הן ממומשות או לא. כך ניתן להבין האם הקידום יעיל, האם משתלם והאם הוא מניב את התוצאות שרצינו או לא.

קיימות מגוון מטרות אפשריות בהן הפניית הגולשים לאתר, הנעת הגולשים לרכישה, הפניית הגולשים ליצירת קשר ועוד.

קידום ממומן באינטרנט

קידום אתרים הוא היבט חשוב בשיווק דיגיטלי. ניתן לעשות זאת בערוצים שונים ובאסטרטגיות שונות, כאשר קידום ממומן באינטרנט לרוב מתייחס לנושא של שיווק דיגיטלי ופחות להיבט של קידום אורגני מסוג SEO. הנה כל מה שחשוב לדעת על שיווק דיגיטלי, המדריך המקיף לפניכם. 

שיווק דיגיטלי נקרא גם קידום ממומן באינטרנט, והוא תהליך של קידום מוצר או שירות באמצעות טכנולוגיות דיגיטליות, בעיקר במדיה חברתית ובאמצעות טכניקות קידום ממומן כמו PPC, גוגל מודעות ועוד. פרסום PPC או "תשלום לפי קליק", הוא אחד משיטות הקידום הממומן הנפוצות ביותר כיום. זהו סוג של פרסום מקוון שבו מפרסמים משלמים בכל פעם שהגולשים מקליקים על אחת מהמודעות שלהם.

מהו קידום אתרים ממומן ומה כולל? 

קידום אתרים הוא תהליך הגברת המבקרים באתר שלכם. זהו חלק חשוב בשיווק דיגיטלי הכולל גם קידום במנועי חיפוש (SEO), תשלום לפי קליק (PPC) ושיווק במדיה חברתית. במילים אחרות, בדרך כלל לא נוקטים בשיטה שיווקית אחת ובודדת כדי לקדם עסק. 

אם רוצים לצאת בקמפיין של קידום ממומן באינטרנט, בדרך כלל יהיה צריך גם לקדם את האתר בהיבטיו השונים, לרבות היבטיו האורגניים. במילים אחרות, שיווק ממומן באינטרנט הולך יד ביד עם SEO, קידום במדיות החברתיות, קידום PPC, מודעות של גוגל ועוד. 

שיטות עבור קידום אתרים שכדאי להכיר 

המטרה היא לגרום לכמה שיותר אנשים לבקר באתר ולהגדיל את מספר ההמרות, או העסקאות שמושלמות באתר האינטרנט. קידום אתרים יכול להתבצע במגוון דרכים, כולל יצירת תוכן באתר שימשוך מבקרים וקידום באתרי מדיה חברתית. 

כמו כן, מומלץ לתת דגש גדול על פרסום באתרים אחרים עם תוכן קשור, מה שנקרא גם בניית מערך לינקים נכנסים לאתר שלכם. ולא פחות חשוב, כתיבת מאמרים על המוצרים או השירותים שלכם עבור אתרי אינטרנט אחרים ועוד. 

כמו שאנו רואים, קידום אתרים הוא היבט מרכזי בשיווק דיגיטלי. זאת, כי אתר אינטרנט הוא "נקודת המגע" הראשונה של העסק עם הלקוחות הפוטנציאליים שלו. אתר מצליח לא רק צריך להיות אסתטי, אלא גם צריך להיות מותאם למנועי חיפוש. זה מה שאומר שהוא צריך להיות בעל מילות מפתח, מטא תיאורים ותוכן נכונים.

קידום ממומן באינטרנט מצריך מיקוד והגדרת קהלי יעד 

PPC ושיטות אחרות של קידום ממומן באינטרנט הן שיטות פרסום שבה מפרסמים משלמים בכל לחיצה על המודעה שלהם. זו יכולה להיות דרך יעילה להביא מבקרים לאתר שלכם, אבל אתם חייבים למקד לקהלים ספציפיים עם המודעות שלכם. מה שנקרא, להגדיר קהלי יעד. 

תפקידו של משווק הוא לדעת מי קהל היעד שלו, למי המשווק מנסה להגיע ומה הוא מנסה למכור לקהלי היעד. אם לא תבינו לעומק את קהל היעד שלכם, אז לא תוכלו ליצור קמפיין שיהדהד אצלם ויגרום להם לרצות לקנות את המוצר או השירות שלכם.

על מה מבוסס מחקר קהלי יעד?

אי אפשר לדבר על קידום ממומן באינטרנט מבלי לדבר על מחקר קהלי יעד, מחקר מתחרים וכולי. ובכן, כאשר מדברים על מחקר קהלי יעד, מחקר זה מבוסס על נתונים כמו גיל, מין, הכנסה, מיקום וגורמים דמוגרפיים או סוציו אקונומיים אחרים. מחקר זה יכול לשמש גם כדי להגדיר את קהל היעד לפי תחומי העניין או התחביבים שלהם, ככה שהמודעות השיווקיות שלכם יגיעו לעיניים הנכונות. 

כמו כן, חשוב גם להכיר מושגים כמו מיקוד פסיכוגרפי, כאשר זוהי שיטה המבוססת על תכונות אישיות שאינן קשורות לדמוגרפיה. מחקר זה יכול לכלול תחביבים, בחירות אורח חיים או ערכים כמו איכות הסביבה או אמונות דתיות, ניטור מידע לגבי זרמים שונים ביהדות בחלקים שונים של הארץ וכולי. 

כיצד מחקר קהלי יעד מדויק ישפר שיווק דיגיטלי? 

במילים הכי פשוטות, קידום ממומן באינטרנט ומחקר קהל יעד הם שני צדדים של אותו מטבע. אחד לא הולך בלי השני, אלא אם אתם רוצים להיכשל בקמפיין השיווקי שלכם. כל העניין בשיווק הוא למצוא את הקהל הנכון, לזהות את הצרכים והרצונות שלו ולהגיע אליהם עם המסר הנכון. זאת, כאשר הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות מחקר קהלי יעד. 

מחקר זה יכול להיעשות בבית או על ידי מיקור חוץ (OUTSOURCING) לסוכנות שיווק מקצועית. ככל שמחקר קהל היעד akfo מדויק יותר, כך סיכויי ההצלחה שלכם בשיווק דיגיטלי גבוהים יותר. בשורה התחתונה, שיווק ממוקד חיוני לכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית או קידום ממומן באינטרנט. הצלחתו של כל קמפיין תלויה ביכולתו להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון עם המסר הנכון. שיווק ממוקד מאפשר למשווקים ליצור מסרים מותאמים אישית הייחודיים לכל לקוח ולצרכיו, מה שמוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר.

כלים לקידום ממומן באינטרנט שכדאי להכיר 

כדי להצליח בשיווק דיגיטלי, צריך לדעת באילו כלים להשתמש. ישנם סוגים רבים ושונים של כלי שיווק דיגיטליים שבהם אתם יכולים להשתמש, אבל יש כאלה שחשובים יותר מאחרים. הסוג הראשון ואולי הכי נפוץ בימינו הוא שיווק ברשתות חברתיות. סוג זה של שיווק דיגיטלי כולל שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם ועוד, כדי לפרסם את המוצר או השירות שלכם. 

קידום ממומן באינטרנט ללא פרסום במדיות החברתיות עשוי להיות לא אפקטיבי. זאת, אלא אם השיווק הדיגיטלי הוגדר בתור השיטה העיקרית לקמפיין הקידום עקב מחקרים כאלו ואחרים. למשל, מחקר מתחרים, מחקר קהלי יעד. ייתכן שמחקר מתחרים או מחקר קהלי יעד יגלו כי הלקוחות הפוטנציאליים של העסק אינם מבלים במדיות החברתיות, מה שיצריך פתרון אחר. 

קידום ממומן באינטרנט ע"י שיווק במייל 

סוג נוסף של קידום ממומן באינטרנט כולל, למשל, שיווק במייל. צורה זו של שיווק דיגיטלי כוללת שליחת מיילים ללקוחות על בסיס קבוע על מנת לעדכן אותם במידע חדש על החברה, ועל המוצרים והשירותים שלכם. 

עם זאת ששיווק במייל יכול להיות מאוד יעיל, חשוב לדעת שבישראל קיימת חוקיות לגבי הנושא הזה. אם תחשדו בתור מפיצי ספאם, ייתכן שייקחו אתכם לבית המשפט על כך. צריך לעשות את זה חכם ובצורה נכונה וחוקית. 

טיפים למציאת ובחירת חברת שיווק דיגיטלי 

לא קל למצוא את חברת השיווק הדיגיטלי המתאימה לעסק . יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון לפני שמקבלים את ההחלטה. אבל, יש כמה נקודות מפתח שכדאי לזכור כשמחפשים את סוכנות השיווק הדיגיטלית הטובה ביותר. הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא הניסיון ותיק העבודות של סוכנויות הקידום השונות. איזה סוג של עבודה הן עשו בעבר? מה אומרים עליהן הלקוחות הקודמים שלהן? זה ייתן לכם מושג טוב כיצד הסוכנויות האלו פועלות וכיצד הן יכולות לעזור לכם בפרויקט הקידום שלכם. 

כמו כן, כשזה מגיע למציאת ובחירת חברת קידום ממומן באינטרנט, כדאי לחפש מישהו שהוא לא רק טוב במה שהוא עושה אלא גם בעל הניסיון הנכון בענף שלכם. המשווקים השונים צריכים להיות מסוגלים לתת לכם ציר זמן ריאלי ולהעריך את עלות השירותים שלהם מראש, אל תיפלו לידיהם של חובבנים שאומרים לכם שאין להם איך לספק צפי או הערכה. 

וטיפ אחרון, קבלו הצעת מחיר מראש על פרויקט הקידום שלכם, השוו את ההצעה לסוכנויות אחרות וחסכו כסף בכיס. 

 

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
משרד פרסום בחריש

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בעומר

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בתל-אביב

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום ביפו

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בקריות

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

משרד פרסום בשוהם

חברות ועסקים רבים גם כיום מחפשים דרכים כאלו ואחרות אשר מסוגלות לקחת אותם על השלב הבא ממנו הם יוכלו ליהנות. הרי שיש לדעת כי אנחנו

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך