ישנם סוגים שונים של מאמרים, עכשיו נתייחס למאמרי קידום או בשמם השני – מאמרי SEO. התפקיד של מאמרי קידום הוא לדרג אתכם גבוה יותר במנועי החיפוש בצורה אורגנית. מצד שני, כאשר אנחנו מפרסמים מאמרי כיתוב נוכל לעשות זאת בשני דרכים, הדרך הראשונה היא על ידי קידום ממומן בגוגל (PPC) או באמצעות קניית קישורים. לשתי הדרכים יש יתרונות וחסרונות – ריכזנו לכם את כל המידע.
מהם מאמרי קידום?
מאמרי קידום הם מאמרים שאמורים לקדם אתכם אורגנית כל עוד עשיתם מחקר מילות מפתח איכותי. המאמרים נוגעים בנושא מסוים שאמור לעסוק בנישה של האתר. המאמר אינפורמטיבי, אך גם מביא צדדים של שירות אותו אתם נותנים. למרות שרבים נוטים להמעיט בערכם של מאמרי קידום, אנחנו דווקא חושבים שצריך לבחור כותב תוכן בכובד ראש. האלגוריתם של גוגל עובד בצורה פשוטה, גם אם עכשיו נכנסו לאתר שלכם והתחילו לקרוא מאמר קידום, כל עוד לא יקראו אותו עד הסוף או לפחות חלק נכבד ממנו, הקידום לא יהיה איכותי.
איך גוגל יודעת כמה הגולשים קוראים? לפי זמני שהייה בעמוד. אנחנו פוגשים מקדמי אתרים רבים שמציעים את שירותיהם ולמעשה מבססים את ההצלחות של על לחיצות וכניסות לאתר. למעשה, כל קידום ממומן יכול לתת לכם גישה לכמות לחיצות גבוה – גם אם התוכן בינוני. לכן, גם כאשר מדובר על מאמרי קידום אנחנו לא ממליצים להתפשר על איכות כותב התוכן.
היכן מפרסמים אתרי קידום?
פרסום מאמרי קידום כולל שני דברים, האחד הוא קידום אורגני והשני הוא קידום ממומן. מעבר לשני הנושאים האלה קיימות עוד פלטפורמות לפרסום המאמרים. לפניכם הרשימה:
קידום אורגני | קידום אורגני הוא קידום ללא הוצאות כספיות מלבד לכתיבת התוכן עצמו. קידום אורגני הוא על בסיס מילות מפתח. כאשר לקוח רוצה לבדוק משהו, הוא מגיע למנוע החיפוש ומזין את המידע שהוא מחפש וכאן נכנס קידום אורגני. קידום אורגני מביא את האתר שלכם לחשיפה על ידי הגבהת דירוגו במנוע החיפוש. קידום אורגני היא תחרות מתמדת, מדובר על תחזוקה קבועה וכל ביצוע קידום אורגני לאורך זמן מביא לתוצאות טובות שמתורגמות גם להכנסות בסופו של דבר. קידום אורגני כולל בניית תוכנית מקיפה, מחקר מילות מפתח, גישה לאתרים הרלוונטים, יצירת קשר לשיתופי פעולה עסקיים וכמובן מעקב אחרי תוכנית הקידום. שימו לב, כל תוכנית קידום חייבת להיות מוכנה לשינויים מרגע לרגע. |
קידום ממומן | קידום ממומן הוא קידום בתשלום. לרוב הקידום יהיה תחת מנוע החיפוש של גוגל לפי PPC – תשלום פר לחיצה. קידום ממומן נחשב לפחות אפקטיבי במנועי החיפוש של גוגל, אבל מצד שני הוא כן עובד מעולה ברשתות החברתיות. קידום ממומן הוא לצורך חשיפת האתר, החיסרון המרכזי של קידום ממומן הוא שהקידום מופיע תחת הכותרת "פרסומת" או "מודעה". |
קישור חיצוני | תחת תוכנית הקידום יש לנו גם פרסום מאמרי קידום באתרים חיצוניים – קישור חיצוני. מה שלמעשה קורה הוא שאנו כותבים תוכן עם מחקר מילות מפתח ומוסיפים לאחד האנקורים קישור שמוביל לאתר שלנו או לדף מסוים בשירות שאנחנו מציעים. קישור חיצוני הוא קישור שאנחנו קונים אותו או על ידי שיתוף פעולה עם אתר אחר. גם כאן, הדגש הוא מאוד גדול בבחירת הקישור. פרסום מאמרי קידום באתרים חיצוניים חייב להיות מבוסס מחקר, הכרה של האתר, רלוונטיות, מיקום של הפרסום ובדיקת כל הנתונים של האתר לפי תוכנות של מקדם אתרים (לרוב בתשלום). |
רשתות חברתיות | פרסום מאמרי קידום יכול להיות גם ברשתות החברתיות, באמצעות קידום ממומן והוספת קישור. הרשתות החברתיות הן פלטפורמה מעולה לקידום, אבל גם כאן התחרות גדולה ואתם צריכים לדעת להבדיל את עצמכם מהמתחרים. ההבדל צריך להיות בסגנון הכתיבה, כותרות מושכות, מיתוג, תמונות, סרטונים והשירות אותו אתם נותנים כמובן. |
איך כותבים מאמרי קידום?
פרסום מאמרי קידום מחייב אותנו לשמור על תוכן באיכות גבוה, למרות שרבים רואים במאמרי קידום כאמצעי לעלייה בדירוג מנועי החיפוש בלבד. עם זאת, האלגוריתם של גוגל בכל פעם עובר שינויים וכיום ידוע שהטמנת מילות מפתח בלבד ללא ערך מוסף בתוך מאמרי קידום לא תורם לעליה בדירוג, ואף עשוי לפגוע. הנה טיפים לכתיבת מאמרי קידום:
- תוכן – תוכן איכותי הוא תוכן שמושך קהלים, תוכן שמושך קהלים הוא תוכן שגוגל תקדם. אף אחד לא באמת יודע איך האלגוריתם של גוגל עובד, אבל מה שבטוח הוא שככל שזמן השהייה באתר גבוה יותר כך הדירוג שלכם במונעי החיפוש עולה. מצד שני, אם השהייה היא לפרק זמן קצר, גוגל תתייחס לאותו תוכן כתוכן לא איכותי.
- מילות מפתח – מחקר מילות מפתח מקצועי היא הדרך הנכונה לכתיבת תוכן. יש סוגים שונים של מילות מפתח, החל ממילות בודדות ועד לביטוי זנב ארוך. לכל מילת מפתח יש משמעות אחרת, אבל מה שבטוח הוא שהתחרות גדולה ויש להיזהר ולהימנע מכתיבת מאמרי SEO קלאסיים שנכתבו רק כדי לשתול מילות מפתח. המטרה היא להעשיר את הידע של הקורא ולגרום לו לשהות בדף הנוכחי זמן מה.
- פרסום מאמרי קידום – לא מפרסמים בכל אתר! לפני שאתם בוחרים בקישור מתאים עליכם לבדוק את איכות האתר. גוגל קובעת את איכות האתר שלכם ובאם היא תבחר לקדם אותו במנועי החיפוש גם לפי הקישורים היוצאים לאתר. ככל שתבחרו באתרים אמינים יותר כך הקישורים יהיו איכותיים. מומלץ גם לא לבחור באתר אחד בלבד לפרסום הקישורים, אלא לשתף בכמה שיותר אתרים איכותיים. כשאנחנו אומרים כמה שיותר, הכוונה היא לא להגזים עם כמות הלינקים. ההמלצה היא להתחיל משני קישורים חיצוניים ולהסתמך גם על קישורים פנימיים.