איך התאמה אישית של תוכן תורמת לשיווק דיגיטלי של המותג שלך

מה בעמוד זה?

אנו חיים בעידן של תקשורת מיידית, אך מעטים מהמסרים שאנו מופצצים בהם משפיעים עלינו. האמת היא, שזה לא מפתיע. האדם הממוצע נחשף ל- 6,000 עד 10,000 מודעות ביום. זה כולל את שלטי החוצות, המודעות ברשת, תיבת הדואר הנכנס במייל ועוד. למעשה, המצב מתסכל לא פחות עבור משווקים שנאבקים להגיע עם המסרים שלהם אל קהלי היעד בזמן הנכון ובאמצעות אפיקי שיווק דיגיטלי רבים.

למרבה המזל, יש פתרון. חוויות תוכן מותאמות אישית יכולות לפרוץ את המחסום שנוצר כתוצאה מעומס המודעות והפרסומים ולעזור לכל מפרסם למצוא את הקהלים שלו, ואף לחבור אליהם בדרכים שמרגישות ישירות ואישיות יותר במגוון אפיקי שיווק דיגיטלי.

מהי התאמה אישית של תוכן?

התאמה אישית של תוכן משתמשת בנתוני הצרכנים כדי להתאים להם אישית את החוויות שלהם כאשר הם מקיימים אינטראקציה עם המותג. בעזרת המידע הזה, האלגוריתמים של המפרסם יכולים להבין מי מבקר באתר שלו או בחשבונות המדיה החברתית שלו, מי מקבל ממנו את האימיילים והיכן מתרחשות נקודות מגע נוספות. לאחר מכן הם יכולים להתאים את התוכן שהקהלים רואים, כך שיתאים לצרכים ולהעדפות שלהם.

במיטבה, אסטרטגיית התאמה אישית של תוכן מביאה גם ערך ללקוחות וגם תועלת לעסק, מעודדת מעורבות של הלקוחות ויוצרת מערכת יחסים חזקה יותר ביניהם.

אין לטעות בהשפעה שיש להתאמה אישית על השורה התחתונה. מחקר שנערך לאחרונה על ידי מקינזי, אחד מתאגידי הייעוץ האסטרטגי היוקרתיים והגדולים בעול, הראה כי "40% מההכנסות של חברות שחוות צמיחה מהירה מגיעות מהתאמה אישית של תכנים שיווקיים". עוד נמצא, שמשווקים שאחראים לחוויות לקוח מגיעים לתוצאות טובות יותר באופן משמעותי הודות לתוכן בהתאמה אישית.

הקישור בין הקהלים שלכם לתוכן רלוונטי יותר שהם מתעניינים בו ישירות כבר אינה בגדר שיטת עבודה עסקית מומלצת. יותר ויותר, זו הציפייה של הצרכנים, בעיקר כשמדובר בשיווק דיגיטלי.

איך יוצרים תוכן בהתאמה אישית?

ניתן להתאים תוכן באמצעות 3 סוגי נתונים:

  1. נתונים דמוגרפיים – הם מספרים לכם מי הלקוחות שלכם.. מדובר בנתונים האישיים שרוב האנשים מכירים, כמו גיל, הכנסה, פרטי תעסוקה, תחומי עניין ועוד. בעזרת המידע הזה, המשווקים יכולים, למשל, להציג הצעה להורים לילדים צעירים לעומת פנסיונרים.
  2. נתונים הקשריים – אלו מגיעים מסביבת הלקוחות, וחושפים איך ומתי הם מקיימים עם המותג אינטראקציה. זה עשוי לכלול את המכשיר או הדפדפן שהם משתמשים בהם, פלטפורמות ואתרים מהם הם מגיעים, המדיה החברתית שהם מבלים בה, מזג האוויר המקומי שלהם והשעה ביום.
  3. נתונים התנהגותיים – הנתונים הללו נאספים מפעילות של מישהו באתר שלכם ומנקודות מגע אחרות של המותג. מדובר בדרך כלל במידע שמתמקד בדפוסי רכישה (מה הם קונים ולאיזו פעילות או אירוע הם נרשמים לדוגמה), היתרונות שהם מחפשים ועוד.נתונים אלו מאפשרים לכם לדעת כיצד לקוחות מקיימים אינטראקציה עם המותג שלכם, איזה תוכן הם צורכים ומאיפה.

כמו נתונים דמוגרפיים והקשריים, נתונים התנהגותיים עוזרים לכם לפתח תוכן מותאם אישית. בעזרת שיווק דיגיטלי נכון אתם יכולים לשלב מידע מאחד או מכל סוגי הנתונים הללו כדי ליצור חוויות לקוח מושכות עוד יותר.

שיווק דיגיטלי – חמש דרכים פופולריות להתאמה אישית של תוכן

  1. דפי אינטרנט מותאמים אישית – אלה מעניקים למבקרים המקוונים שלכם חוויית אתר שנבנתה במיוחד עבורם. במקום גישה אחת לתוכן, המובילה לחוויה גנרית אחת, התאמה אישית של אתרים מאפשרת לכם להציג תוכן דינמי שמשתנה על סמך נתונים בודדים. עם תוכן שמותאם לפרופיל של כל מבקר, העניין והמעורבות עולים.
  1. המלצות למוצרים – זוהי דרך פופולרית להפוך את נתוני ההתנהגות של הלקוחות באתרי מסחר אלקטרוני לרשימות קניות מותאמות אישית של פריטים שהם עשויים להתעניין בהם. לקוחות רואים מוצרים הקשורים לחיפושים שלהם, כמו הנחות או הצעות עבור קטגוריות מוצרים ספציפיות או רכישות דומות שלקוחות אחרים ביצעו.נתונים עבור המלצות אלה יכולים להגיע מחיפושים קודמים באתר, כולל ביקורים ספציפיים בדפים. מידע שנוצר על ידי משתמשים מהגדרות חשבון, סקרים והתנהגויות יכול גם הוא לתרום, כמו גם לחשוף את סוג המכשיר שמישהו נחשף דרכו. נתונים בזמן אמת, כולל היכן נמצא הלקוח ואיזו שעה או יום בשבוע, נותנים לכם מסד להמלצות למוצרים. לדוגמה, ידיעת יום ההולדת של הלקוח מאפשרת לכם להוסיף לחגיגה שלו הצעה עם מבצע ליום אחד או הנחה מיוחדת.
  1. מודעות ממוקדות מחדש – באפשרותכם להגיע לקבוצות דמוגרפיות ספציפיות או לקבל הזדמנות שנייה לבצע מכירה למבקרים אחרונים באמצעות מודעות אלו. פלטפורמות מדיה חברתית נותנות לכם גישה לנתונים דמוגרפיים, כולל גיל, מין, מיקום ותחומי עניין מיוחדים, כך שהטירגוט מחדש הוא פשוט. אתם יכולים ליצור פוסטים שפונים לקהל היעד שלכם, ואז להגיש אותם ישירות לאותם לקוחות בזמן שהם גולשים בחשבונות המדיה החברתית שלהם. לחלופין, תוכלו למקד מחדש אנשים שביקרו באתר שלכם בעבר אך לא השלימו המרה – לדוגמה, הם גלשו אך לא רכשו דבר או מילאו טופס יצירת קשר.
  1. אפליקציות מפות מבוססות  GPS אפליקציות אלו מאפשרות התאמה אישית של תוכן על ידי מיקוד ללקוחות היכן שהם נמצאים באותו רגע. חשבו על הפעמים שחיפשתם סוג של חנות "קרוב אליי". העסק שלכם יכול להיות מוכן להגיב לחיפושים דומים – אנשים עם אפליקציות כמו מפות Google מקבלים הצעות מעסקים מקומיים על מקומות בהם הם יכולים לקנות, לסעוד, לצרוך דלק ועוד. אם אתם, למשל, קמעונאי עם  מיקומים בכל רחבי תל אביב, אבל יש לכם מבצע רק בחנות באלנבי, אתם יכולים למקד את המידע לקונים קודמים ומבקרים באינטרנט רק באזור זה ובסביבתו.
  1. התאמה אישית של דוא"ל – התאמה מסוג זה מאפשרת לכם להראות ללקוחות שהם לא סתם עוד שם ברשימת תפוצה. התאמה אישית של אימייל יכולה להיות פשוטה כמו הכללת שמם בשורת הנושא עם אסימון התאמה אישית, או נרחבת כמו מסעות פרסום מרובים המפולחים לפי סוג לקוח. תוכן מותאם זה מתחבר ללקוחות שלכם באופן אינדיבידואלי יותר, כך שסביר יותר שיוביל אותם לאתר שלכם ויבצע את הפעולה הרצויה.

מדוע אנשים שמים לב להתאמה אישית של תוכן?

הלקוחות שלכם מוצפים במודעות ובהודעות קידום מכירות – כשהם עושים קניות באינטרנט, מחפשים באינטרנט, קוראים חדשות או מזמינים נסיעות. מודעות דיגיטליות נמצאות בכל מקום, אבל במקום להוביל לקבוצות ברורות של אפשרויות, הן יכולות ליצור עומס יתר של אפשרויות.

התאמה אישית של תוכן היא שחותכת את הרעש, ועוזרת לצרכנים לצמצם את הבחירות שלהם בהתבסס על ההעדפות שלהם. תוכן מותאם אישית וחשיבותו של תוכן ממומן להמשך קריאה לחצו כאן מסיר את ההיסוס שמגיע עם יותר מדי מידע ויותר מדי אפשרויות, ומחליף אותו בסיבות מותאמות וספציפיות לפעול או לקנות.

בשורה התחתונה, זה טוב לצרכנים, אבל היתרון הכי גדול שהמפרסמים מרוויחים מזה הוא החזר השקעה ROI גדול יותר.

 

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
שיווק דיגיטלי- כל מה שחשוב לדעת

כל בעל עסק, חברה או ארגון יודעים כי בכדי להיות מוצלחים, רווחים ונבחרים על ידי קהל לקוחות רחב, עליהם להשקיע בשיווק. בעוד שבעבר שיטות השיווק

חשיבות איכות הסביבה

איכות הסביבה היא מדד לתנאים המשפיעים על איכות החיים במקום נתון. זה קשור קשר הדוק לבריאות, רווחה וקיימות, שכן הוא לוקח בחשבון גורמים כמו זיהום

מה חשוב לדעת על בטון מוחלק לבית?

בעבר, בטון מוחלק היה משמש בעיקר לחניונים, מוסכים, מפעלים ועוד, אך כיום ניתן למצוא את הבטון המדובר גם בבתים פרטיים. בטון מוחלק יכול להעניק לכל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך