מה זה UI /UX

מה בעמוד זה?

חוויית המשתמש היא אחד ממושגי המפתח בעולם בניית האתרים, העיצוב הגרפי והפרסום באינטרנט. אחד הדברים החשובים ביותר להצלחה של אתר כלשהו באינטרנט הוא חוויית המשתמש שהאתר מספק. מה זה UI /UX ומה ההבדל ביניהם? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

מה זה UX/ UI?

גם UI וגם UX שניהם מושגים הקשורים לחוויית המשתמש ולכן רבים מחברים ביניהם.
אך חשוב להבין כי קיים הבדל בין השניים:

UX- עיצוב חוויית המשתמש

חווית משתמש היא למעשה ביטוי המתאר את חווייתו של משתמש בזמן גלישה באתר, אפליקציה, תוכנה, מערכתUX- עיצוב חוויית המשתמש באתר ועוד. חוויית המשתמש מושפעת מגורמים שונים כשהמרכזי בהם הוא ממשק המשתמש או בשמו המקצועי UI.

חווית המשתמש היא אחד הדברים החשובים להצלחתם של אתר, אפליקציה, תוכנה, מערכת, מוצר, שירות וכל דבר אחר. במידה והאתר לא מספיק נגיש או נוח, המשתמש לא ישקיע בו יותר מידי זמן. התפתחות האינטרנט והטכנולוגיה הובילה לכך שאנשים רגילים לקבל הכל במהירות ולכן חוויית המשתמש חשובה להצלחת האתר שלכם.

עיצוב חוויית המשתמש נוגע למאפייני המערכת- אפליקציה, אתר, מוצר, תוכנה ועוד. אנשי UX יחקרו לעומק על מנת להצליח לגלות את כל הפוטנציאל הגלום בהצלחת פרויקט כלשהו וכיצד להפוך אותו לקל, פשוט וידידותי. חוויית המשתמש מושפעת ממגוון דברים שונים כמו עיצוב האתר, שמשפיע על הגולש באופן חיובי או שלילי. בעיצוב חוויית המשתמש ינסו למקסם את התחושות החיוביות של הגולש בזמן הגלישה באתרים או באפליקציות.

UI– עיצוב ממשק המשתמש

חוויית המשתמש מושפעת באופן ישיר מממשק המשתמש, ה-UI. ממשק המשתמש הוא זה שיגרום בסופו של דברUI- עיצוב ממשק המשתמש באתר האינטרנט לחווייה של הגולש בזמן הגלישה באתר, באפליקציה או בתוכנה.

ממשק המשתמש יושפע משימוש באלמנטים מעוררי חוויה המותאמים לקהל היעד שלכם. ביניהם יהיו צבעוניות האתר, השפה הגרפית, אנימציות, גדלים ומשקלים ועוד אלמנטים שיחברו את המשתמש לחוויה ויספקו לו חוויה טובה.

ממה מורכבת חוויית משתמש באתר?

חוויית המשתמש באתר מורכבת מאלמנטים שונים-

  • מראה – אחד האלמנטים המרכזיים בחוויית המשתמש הוא מראה האתר, כלומר, החוויה הוויזואלית שלו. הרושם הראשוני שמגבש גולש על האתר מסופר על ידי המראה שלו. במידה ומראה האתר לא נעים לעין או לא מספיק מושך המשתמש כנראה יבחר לעזוב את האתר מהר. לכן, עיצוב האתר והחוויה הוויזואלית שהוא מספק נחשבים לאחד הלאמנטים החשובים ביותר בחוויית המשתמש.
  • נגישות – אלמנט מרכזי נוסף יהיה נגישות האתר למשתמש. ככל שהאתר יהיה מתוכנן בצורה נוחה ונגישה יותר כך למשתמש יהיה כיף יותר להשתמש בו. תכננו את הפונקציות השונות באתר כך שיהיו קלות לתפעול ונגישות לכל משתמש. במידה והגולשים באתר לא יצליחו להבין את האתר והם יצטרכו להשקיע שעות על מנת לפענח את הגלישה בו, הם יתייאשו ויעזבו אותו. רוב הגולשים אוהבים אתרים נוחים, ברורים, נגישים שלא מצריכים ידע רב על מנת להבין כיצד להשתמש בהם.
  • אמון – חוויית המשתמש מורכבת גם מאמון המשתמש באתר. במידה והמידע המוזן באתר יהיה שגוי, או לא מדויק, במידה ויהיו טעויות איות, למשתמש יהיה קשה להאמין לתוכן האתר וברוב המקרים הוא יבחר לעזוב אותו. לכן חשוב מאוד לשים לב כי תוכן האתר מדויק ולא מכיל שגיאות שונות. קחו בחשבון, כי תוכן איכותי וברור יאפשר לכם גם לקדם את האתר שלכם באופן אורגני במנועי החיפוש, לכן לתוכן שאתם מעלים לאתר יש השפעה מהותית עליו.
  • תנועה – התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט הובילה לכך שאנשים מחפשים את מה שקל, נגיש ומושך. יכול להיות שהאתר שלכם יכיל מידע מצוין ויהיה נגיש אך לא ימשוך את הקהל להיכנס אליו. אנימציה היא אחד המרכיבים החשובים במשיכת לקוחות. היא מעניקה תחושת זרימה טבעית לגולשים ומושכת אותם להיכנס לאתר.

כיצד לשפר את חוויית המשתמש באתר?

במידה וחוויית המשתמש שלכם זקוקה לשיפור, נסו בראש ובראשונה להיכנס לראשו של הלקוח וחשבו- מה האתר UI /UX כיצד לשפר את חוויית המשתמש באתר מספק, למי הוא מיועד, האם הוא מושך, מה הזרימה שלו ועוד. לאחר שתבינו כיצד המשתמשים באתר חווים אותו, תצליחו להבין טוב יותר מה ישפר את חוויית המשתמש וכיצד יש לעשות זאת.

לשם כך, יש לבדוק אילו אלמנטים עובדים באופן הטוב ביותר עבור המשתמשים שלכם. וודאו כי הרושם הראשוני של האתר שלכם טוב וכי החוויה הוויזואלית נעימה ומושכת את עיני הלקוחות.

שימו לב כי אחד הדברים שיכולים להרוס את חוויית המשתמש שלכם הוא מהירות הטעינה של האתר. כלומר, אתר שלוקח לו זמן רב להיטען. על מנת לשדרג את חוויית המשתמש באתר שלכם חשוב מאוד שטעינת האתר תהיה מהירה וכי הגולשים לא יתייאשו מזמן ההמתנה.

דגשים חשובים

בסופו של דבר, חוויית המשתמש מושפעת מכל הדברים שהמשתמש צריך באתר שלכם. מלבד העיצוב שמשפיע באופן פסיכולוגי, קיימים אלמנטים שהופכים את השימוש באתר לחיובי ומושכים לקוחות.

  • התאמה לטלפון הנייד- התאמה לטלפון הנייד היא הכרחית בעולם של היום. כיום, רוב האנשים גולשים באינטרנט דרך הטלפונים הניידים ולא במחשבים. לכן חשוב מאוד שהאתר שלכם יותאם לטלפון הנייד. הטלפון הנייד מאפשר גלישה בכל זמן ובכל מקום, כך שהמשתמשים יוכלו לגלוש באתר המכירות גם בתור לפקיד הבנק, בשירותים או בכל מקום שאין מחשב בהישג יד. קחו בחשבון שאתר שלא מותאם לטלפון הנייד בדרך כלל מצליח משמעותית פחות מאתר מותאם.
  • מערכת ניהול- בניית אתר מצריכה בחירה של מערכת ניהול מתאימה ויעילה. חשוב לבחור במערכת ניהול מקצועית ולוודא לפני האם המערכת מעודכנת, האם היא מתאימה לטלפונים ניידים, האם היא מהירה, האם היא מתאימה לשפה העברית ועוד. יש לקחת בחשבון כי קיימות מערכות ניהול רבות וחלקן כבדות מאוד. כאשר משתמשים במערכת ניהול כבדה יש לבצע בשבילה אופטימיזציות רבות, דבר שיכול לקחת זמן רב ולעלות הרבה כסף. לכן, לפני שאתם בוחרים במערכת כזו נסו לחשוב האם זה שווה את זה ואם כן אז מה המערכת הזו מאפשרת שמערכות אחרות לא. בדרך כלל אתם תגיעו למסקנה שהמערכת לא שווה את המאמץ. אחד האלמנטים החשובים ביותר לבחירת מערכת ניהול הוא השאלה האם היא מתאימה לשימוש בעברית. בסופו של דבר אנשים בארץ אוהבים לגלוש באתרים בשפה העברית ולכן חשוב שהאתר יותאם לשפה העברית.
  • קטגוריות – הקטגוריות מאפשרות לגולשים לנווט בקלות באתר. חשוב מאוד לסדר את הקטגוריות השונות כך שיהיו נוחות וברורות לגולשים. ככל שיש יותר קטגוריות כך חשוב יותר ליצור היררכיה ביניהן ולבחור נכון את התכנים בכל קטגוריה. שימו לב שקטגוריות שלא מסודרות נכון יביאו את המשתמש לבלבול, תסכול, חוסר סבלנות ובסופו של דבר המשתמש יתייאש וכנראה יעזוב את האתר שלכם. יש לקחת בחשבון כי התפריטים באתר צריכים להתאים למטרות המסחריות שלכם.
  • אבטחה – במידה ואתם רוצים לאפשר רכישה דרך האתר שלכם חשוב מאוד שהאתר יהיה מאובטח. את פרטי הלקוח יש לשמור רק אם הוא מסכים לכך וכדאי לאפשר ללקוחות לשלם גם דרך Paypal או דרך הטלפון. במידה ונשמרים נתונים באתר שלכם חשוב מאוד להצפין אותם בתוך מסד נתונים. כמו כן, חשוב מאוד להתקין תעודת אבטחה בתוקף ולהשתמש בתקן HTTPS.
Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

בניית תכנית שיווק באינטרנט
בניית תכנית שיווק באינטרנט

מפרסמים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק שלהם לעולם הדיגיטל. עולם הדיגיטלי מבטיח לכלל המפרסמים בו ליהנות מיתרונות רבים על פני אפשרויות הפרסום

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך