כל מה שצריך וכדאי לדעת על בניית תקציב שיווק

מה בעמוד זה?

בניית תקציב שיווקבניית תקציב שיווק

אם יש לכם עסק, מותג או שאולי אתם בעצמכם מוכרים שירות שאתם מספקים, בניית תקציב שיווק היא קריטית לקידום העסק שלכם ומקסום היכולות שלכם. תתפלאו לגלות אבל יש עסקים שמשקיעים בשיווק עשרות אלפי שקלים בחודש. כמובן שלא חייבים להשקיע את הסכומים האלה וזה מאוד תלוי מה המטרות שלכם, באיזה תחום העסק שלכם עוסק, כמה לקוחות אתם רוצים שיהיו לכם ואיך את רואים את העסק שלכם בשנים הקרובות צומח ומתפתח? רק אחרי שתענו על כל השאלות הללו, תוכלו לבנות תקציב שיווק לעסק שלכם. בבואנו לתכנן מהלכים שיווקיים לקידום העסק שלנו עולות מספר שאלות קריטיות. איך נחליט מה גובה התקציב שלנו לשיווק במהלך השנה? באיזה ערוצים כדאי לנו 

להתמקד בתהליך השיווק? איזה כלים קיימים כדי לעזור לנו בדרך?

כל עסק מצליח צריך אסטרטגיית שיווק מאחוריו כדי לשמר את הקהל הקיים שלו ולהתרחב לקהלים פוטנציאליים חדשים. עסק שלא רואה ערך בבניית תקציב שיווק עלול למצוא את עצמו מאחור, לאבד לקוחות למתחרים או להפסיק לקבל לקוחות חדשים. שכן שיווק זו הדרך הטובה ביותר להעלות מודעות לעסק או למותג שלכם, ולהגיע לכמה שיותר לקוחות עם המוצר או השירות שאתם מציעים

בניית תקציב שיווק – מה זה כולל?

תקציב השיווק שלכם יכול לכלול פרסום בכלים שונים. למעשה, את תהליכי השיווק של כל עסק צריך להתאים לסוג העסק, התחום בו הוא עוסק, התקציב שאתם יכולים וגם מוכנים להשקיע וכמובן מה המטרות שלכם. הכלים שתבחרו צריכים להתאים לתקציב ולסוג השירות או המוצר שאתם מציעים. כלי הפרסום שונים ומגוונים ותוכלו לעשות שימוש במגוון הגדול הקיים כמו:

  • פרסומות במסך, בעיתונות וברדיו
  • יחסי ציבור
  • חלוקת פליירים 
  • כנסים ואירועי מכירות ויחסי ציבור
  • קמפיינים אורגניים וממומנים ברשתות החברתיות כמו למשל פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, יוטיוב, טוויטר ועוד.  
  • קידום אורגני של תוכן
  • דיוורים

 

בניית תקציב שיווק תוך התמקדות בשיווק דיגיטלי

בשנים האחרונות אנחנו רואים נהירה משמעותית של תקציבי שיווק לכיוון של שיווק דיגיטלי במקום באמצעי הפרסום הקלאסיים שהיו נפוצים עד כה כמו פרסומות בטלוויזיה או ברדיו. ישנם נתונים רבים שמחזקים את היתרונות של השיווק הדיגיטלי ומוכיחים את היעילות הרבה של הכלים בדיגיטל, יש לכך כמה סיבות:

  1. באמצעות שיווק דיגיטלי קל יותר לטרגט קהל ספציפי או לפנות לקהל חדש שאתם יודעים שמתאים לעסק שלכם ובכך להגיע לתוצאות יעילות יותר.
  2. העלויות של שיווק דיגיטלי לרוב זולות יותר.
  3. שיווק בדיגיטל קל יותר למדידה, הנתונים חשופים וברורים ואפשר לשפר את התהליך תוך כדי עבודה יחסית בקלות.

 

איך אדע כמה כדאי לי להשקיע בתקציב השיווק?

בבניית תקציב שיווק אנחנו צריכים לקחת בחשבון את כל העלויות בדרך, החל מהמעצבים שיעצבו את המודעות שתפרסמו ועד לתשלום עבור כלי המדיה השונים בין אם זה בדיגיטל או בכלי הפרסום הקלאסיים. שיווק הוא הכרחי לעסק קיים כדי לשמר ולשפר את היכולות שלו וכמובן קריטי כשמדובר בעסק חדש שצריך לעורר לראשונה מודעות לקיומו. אפשרות טובה להסתכלות על בניית תקציב שיווק היא כאחוז מההכנסה הצפויה שלכם. אם יש לכם עסק חדש, ואתם מעריכים את ההכנסה הצפויה שלכם לרבעון לדוגמה כהכנסה של מאה אלף ₪, כדאי יהיה לכם להשקיע כעשר עד עשרים אחוזים מההכנסות בתקציב השיווק שלכם. אם העסק שלכם כבר קיים תקופה, בניית תקציב שיווק צריכה להתייחס לכך, ותוכלו לצמצם מעט את אחוזי ההשקעה בתקציב לאזורים של חמישה עד עשרה אחוזים. אם ישנם מהלכים שיווקיים צפויים במהלך השנה הקרובה שלכם כמו השקת מוצר חדש, אתר או הוספת סניף, כדאי לקחת זאת בחשבון כשתתחילו בבניית תקציב שיווק. חשוב גם להבין איפה אתם רוצים לשווק את העסק שלכם ולפי זה להחליט ולגבש את התקציב. למשל, אם משקיעים בכתבות ממומנות או בפרסומות שנמצאות בתוך הסרטונים שהגולשים צופים ביוטיוב, המחירים גבוהים לשיווק, אך אם בוחרים להשקיע בשליחת ניוזלטרים דרך המילים, ניתן לעשות את זה גם בתקציבים נמוכים יחסית.

לאיזה כלים דיגיטליים כדאי להתייחס בבניית תקציב שיווק?

בעידן שבו אנחנו נמצאים מצטרפים בכל עת כלי פרסום שונים לשיווק דיגיטלי. כנראה שהכלים המשמעותיים ביותר הם קידום באמצעות הרשתות החברתיות השונות. כשמדובר על קידום ברשתות חברתיות הכוונה לקידום אורגני או ממומן של המותג שלכם בפייסבוק, אינטסגרם, טיקטוק ועוד. רבים משקיעים גם בשיווק של ווידיאו בין אם ביוטיוב או ברשתות אלו, ישנה אפשרות לשיווק באמצעות ניוזלטרים, קמפיינים בגוגל להעלאת התוצאות במנועי החיפוש ועוד. הכלים הדיגיטליים צריכים להיות תואמים למוצר שלכם ולקהל היעד. אם קהל היעד שלכם צעיר במיוחד, כנראה שאין טעם לפרסם בפייסבוק ותעדיפו לשווק את עצמכם בטיק טוק לדוגמה

 

בניית תקציב שיווק במספר צעדים

בניית תקציב שיווק צריכה להיעשות לרוב אחרי שהגדרתם כבר את תוכנית השיווק שלכם. תוכנית שיווק טובה תכלול מטרות, אסטרטגיות, עלויות שונות ורווחים משוערים. בניית תקציב שיווק היא לא תהליך פשוט אבל זה חלק הכרחי במיקסום היכולות של העסק שלכם. אלו הצעדים ההכרחיים:

  1. קביעת יעדים – בשלב הראשון כדאי לכם להגדיר את היעדים שלכם ברמה הכמותית בכל הנוגע להכנסות, רווח, היקף לקוחות וכדומה. מה הייתם רוצים להשיג בעסק שלכם אחרי שתבנו ותשקיעו בתקציב לשיווק? האם המטרה שלכם היא להשיג יותר עוקבים באינסטגרם? האם אתם רוצים שיהיו לכם יותר חברים, שיתופים, לייקים ותגובות בעמוד העסקי של הפייסבוק שלכם? האם אתם רוצים להניע יותר גולשים אל תוך האתר שלכם ולהוביל אותם לפעולה כמו רכישה או השארת פרטים? רק אחרי שתגדירו באופן הכי מדוייק שאפשר את המטרות העסקיות שלכם בהיבט של השיווק והפרסום, תוכלו לבנות תקציב כזה. במידה והלכתם לאיבוד, תמיד אפשר לפנות למומחים.  
  2. תכנון אסטרטגי בשלב הזה של בניית תקציב שיווק כדאי שתגדירו מה האסטרטגיה שלכם כדי לעמוד באותם יעדים. איך תגדילו הכנסות? איך תרחיבו את הקהל? בניית אסטרטגיה בעצם נועדו לסייע לכם בתהליך של מימוש המטרות אותן הגדרתם בשלבים הקודמים
  3. הגדרת יעדים לכלי הפרסום האם המטרה שלכם היא להגיע לקהל חדש או לשמור על קשר עם קהל קיים? האם אתם רוצים להגדיל את כמות העוקבים שלכם באינסטגרם או את ההקלקות על מוצרים בחנות?
  4. תכנון קמפיינים תתכנו במדויק ככל האפשר את הקמפיינים שלכם בתהליך השיווק כולל ירידה לפרטים של הכלי המתאים לכל קמפיין.
  5. בחינת התוצאות הגדירו מראש באיזה שלב אתם בודקים את תוצאות המהלכים השיווקיים שלכם, ישנם כלים שיאפשרו לכם להבחין בתוצאות יחסית מהר, לדוגמה קמפיין לקידום מכירה של מוצר ספציפי בחנות און ליין, וישנם כאלו שהשפעתם ארוכה יותר ופחות נקודתית, כמו תשדיר ברדיו.

לסיכום, בניית תקציב לצורכי שיווק איננה עניין של מה בכך. עסק יכול להשקיע 1,000 שח בשיווק דיגיטלי והוא יכול גם להשקיע 100,000 שח. לכן כדי שלא תשקיעו את הכסף שלכם במקומות הלא נכונים עבורכם, חשוב לענות על כל השאלות, להתייעץ עם המומחים  ורק אז לקבל החלטה לכמה כסף אתם רוצים להשקיע בשיווק העסק שלכם

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
מכירות באינטרנט אפשרויות במגוון דרכים וזירות דיגיטליות פרסומיות
פרסום בלינקדאין

לינקדאין היא פלטפורמה חשובה לעסקים. חיוני שלחברות תהיה נוכחות בפלטפורמה זו, אבל לא לכל חברה יש את הצורך הזה של פרסום ושיווק בלינקדאין (או: לינקדין).

פרסום עסקים בגוגל
קידום אתרים ושיווק באינטרנט

מה זה SEO?  האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי עבור אנשים ברחבי העולם. בתוך כך, קידום אתרים ושיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד שניתן לחלק אותו

קורס שיווק באינטרנט מחיר
קורס שיווק באינטרנט מחיר

לא מעט מפרסמים בשנים האחרונות בוחרים לרכז את מירב מאמצי השיווק שלהם באינטרנט. עד לפני מספר שנים מרבית המפרסמים התרכזו באפיקי פרסום פיזיים המגיעים לעיני

שיווק במנועי חיפוש
שיווק במנועי חיפוש

רוצים לקחת את השיווק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות שיווק במנועי חיפוש. בשנים האחרונות

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להעביר את מירב מאמצי השיווק והפרסום של בית העסק לעולם הדיגיטל. עד לפני מספר שנים בודדות כל עולם השיווק והפרסום

משפך שיווקי
משפך שיווקי

בתור התחלה – בואו ננסה להבין מה זה משפך שיווקי, ולמה מדובר על משהו כל כך טוב עבורנו? אם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שנתקלתם פעם

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך