בניית אתר אינטרנט בעצמך

מה בעמוד זה?

בניית אתר אינטרנט בעצמךעסקים רבים הבינו שאם אין להם נוכחות ברשת האינטרנט, הם כאילו לא קיימים עבור קהל יעד מסוים, שאלו הם אותם גולשים שעושים שימוש שוטף ברשת כדי לצרוך תכנים מסוגים שונים, וכן גם לבצע רכישות מקוונות בצורה יעילה, מהירה ופשוטה יותר. לכן בין אם יש לכם עסק קטן שמוכר מוצרים, עסק בינוני שמציע שירותים או אפילו עסק שמספק מידע לציבור הרחב – כדאי שתעבירו את הפעילות העסקית שלכם לרשת האינטרנט, בנוסף לפעילות העסקית השוטפת השגרתית שאתם מנהלים בחנות/משרד או כל עסק אחר.

כדי שתוכלו להציע את השירותים/מוצרים/מידע שלכם לקהל הגולשים בגדול בצורה נגישה, עליכם להחזיק באתר אינטרנט איכותי ונוח לשימוש שניתן למצוא אותו ברחבי האינטרנט. בעבר היה נהוג לפנות למתכנתים מקצועיים שיבנו אתרי אינטרנט ייעודיים בהתאמה אישית, אך כיום מדובר על פעולה שאפשרית גם עבור אנשים שלא מחזיקים בידע טכני בתחום הפיתוח.

בניית אתר אינטרנט לבד – לא מורכב כמו שחשבתם

לא טעיתם, גם אתם כמו כל אחד אחר יכולים לבנות במו ידיכם אתר אינטרנט נגיש ונוח לשימוש, ללא צורך ברישום ללימודי תוכנה או מדעי המחשב. אם בעבר בנייה ופיתוח אתרים היו מורכבים משפות קוד מורכבות, כיום ניתן לעשות את זה בצורה ידידותית ופשוטה באמצעות מערכות ניהול תוכן (CMS). מערכות אלו הינן תוכנות מחשב מוכנות לשימוש, ולכן מאפשרות לכל אדם להשתמש בהן כדי להקים אתר אינטרנט מאפס וללא ידע בקודים, שפות פיתוח או כל רקע טכני אחר.

בניית אתר אינטרנט בעצמך – כיצד זה אפשרי?

מערכות ניהול תוכן בנויות כמו מערכות סטנדרטיות של תכונות מחשבים, כך ששימוש ראשוני בהם יעניק לבונה האתר את כל הכלים להתחיל ולבנות אתר אינטרנט עם דפי אינטרנט ממשיים, שלאחר חיבורם לשרת אחסון וירטואלי יוכלו להיות מוצגים ברשת האינטרנט. מערכת ניהול התוכן מאפשרת בכמה לחיצות עכבר וממשק נוח וברור מאוד ללוות את בונה האתר צעד צעד, עם תבניות עיצוב משתנות, פיצ'רים מסוגים שונים וגם כמובן כלים בסיסיים שיאפשרו להקים אתר אינטרנט בסיסי.

למרות שהשימוש בפלטפורמות ניהול תוכן הללו הוא ברור ונוח, רצוי מאוד להיעזר במדריכים שונים בתחום בניית אתר אינטרנט בעצמך, בין אם אלו מדריכים כתובים או מדריכים מצולמים, רק חשוב שהם יהיו מקיפים ויעניקו מידע שלב אחר שלב בתהליך בניית האתר.

פלטפורמות ייעודיות לבניית אתרים לבדפלטפורמות ייעודיות לבניית אתרים לבד

כאמור, בניית אתר אינטרנט בעצמך אפשרית רק בזכות אותן מערכות ניהול תוכן שמשתמשות בקוד פתוח, ולכן גם נגישות לכולם בצורה חופשית ופשוטה. כיום אפשר למצוא סוגים שונים של מערכות כאלו:

  • וורדפרס WordPress – זוהי מערכת ניהול תוכן הכי נפוצה כיום, ולמעשה גם בין הפופולריות שיש בין אלו שרוצים לבנות אתר אינטרנט בעצמם. ההתקנה של המערכת על גבי המחשב היא די פשוטה, וממשק המערכת עצמה הוא מאוד נוח וידידותי ומאפשר מגוון של תוספי ותבניות עיצוב.
  • וויקס WIX מערכת תוכן נוספת ופופולרית, המתבססת על עורך וויזואלי קל לשימוש וברור גם לאנשים ללא ידע טכני. יש משתמשים שיוכלו למצוא את הממשק הזה מאוד נוח לשימוש לצורך בניית אתר, במיוחד אנשים שרוצים אתר לצרכי תדמית כמו מעצבים שמציגים את עבודותיהם, או בלוגרים שמעלים תכנים שונים באופן שוטף. 
  • אישופ e-shop – זוהי מערכת תוכן שפותחה בארץ, והיא משמשת לבנייה של אתר וירטואלי שאלו הם אתרי מסחר מקוונים. יש לדעת כי מערכת זו מאפשרת הקמה של אתר מסחר רק בארץ.
  • שופיפאיי Shopify – בשונה ממערכת אישופ שהיא ישראלי., מערכת שופיפאיי היא בינלאומית ולכן מאפשרת לבנות אתר מסחר בינלאומי עם שלל תבניות עיצוב.
  • דרופל Drupal – למרות שזוהי מערכת ניהול תוכן שנחשבת "מוכנה לשימוש", מדובר על מערכת מעט יותר מורכבות מאלו האחרות שציינו, ולכן בניית אתר באמצעותה נחשב לתהליך מורכב שדורש ידע טכני בתחום הפיתוח.
  • ג'ומלה !Joomla – מערכת ניהול תוכן נוספת שהיא חופשית לשימוש ונוחה עבור אל ושרוצים לבנות אתר בעצמם, אם כי היא פחות מוכרת ונפוצה בשימוש עבור אלו שמעולם לא התנסו בה בעבר.

איזו פלטפורמה היא הכדאית ביותר?

בין היצע מערכות ניהול התוכן הקיימות כיום, קשה להצביע על המערכת המומלצת והטובה ביותר כיוון שבחירה זו תלויה בשלל משתנים כמו סוג האתר שרוצים לבנות, הגודל והמורכבות שלו מבחינת דפי אינטרנט, אילו אפשרויות עריכה/בנייה רוצים שיופיעו בממשק הניהול, וכן גם האפשרויות של תהליכי הקידום (SEO) שמערכת ניהול התוכן מאפשרת.

אפשר להגיד כי הביקוש הרב ביותר הוא עבור בניית אתרים באמצעות וורדפרס, כשמערכת וויקס היא האופציה השנייה המועדפת ביותר על אנשים שרוצים לבנות אתר בעצמם. וורדפרס מציעה מגוון תבניות עיצוב, תוספים ופיצ'רים אך בעיקר מתאימה את עצמה לתהליכי קידום האתר שרוצים לעשות – כי בזירה התחרותית ברשת לא מספיק רק לבנות אתר אינטרנט, אלא צריך לעשות את הכל כדי שהוא יהיה יקבל חשיפה רחבה ויופיע בראש תוצאות החיפוש של הגולשים. 

בניית אתר היא מיומנות שניתן ללמוד במהירות וביעילות. ישנם משאבים רבים בחינם באינטרנט שיכולים לעזור לך לבנות את האתר שלך. בניית אתר היא אחד הדברים המאתגרים ביותר שאפשר ללמוד כי היא דורשת ידע ומיומנויות רבות הקשורות לעיצוב אתרים, כתיבת תוכן, קידוד, עיצוב גרפי ועוד. כמו כן יש להתייעץ עם מומחה בבניית אתרים לצורך מיקום נכון של תוכן האתר במנועי חיפוש גדולים כמו גוגל, יאהו, בינג' ועוד. נדרשת סבלנות כדי ללמוד את כל המיומנויות הללו ולחבר אותן יחד על מנת ליצור אתר אינטרנט אטרקטיבי ,מעניין ואיכותי. זה יכול גם לקחת יותר זמן עד שתראה תוצאה כלשהי מכל העבודה הקשה שלך. אבל אם הדברים ילכו כשורה ותפעל לפי השלבים הנכונים וההוראות, זה יהפוך בסופו של דבר לנכס עם יתרונות ברורים לשנים הבאות.

בניית אתר מאפס

חלק זה עוסק בבניית אתר מאפס. הוא מדבר על היסודות של בניית אתר וכיצד לעשות זאת. נהצעד הראשון הוא לחשוב ולתכנן מה תרצה שיהיה באתר החדש שלך, זה יעזור לך להגדיר יעדים ולזהות את התכונות שאתה רוצה שיהיו באתר החדש שלך. אתה צריך לחשוב איזה סוג תוכן אתה רוצה שיהיה בו, מי יהיה באתר, אם זה יהיה אתר מסחר אלקטרוני ,אתר פרטי וכו'. לאחר מכן עליך לבחור שם משתמש לאתר שלך שניתן לרכוש מכל מספר ספקים שונים בשוק. אתה גם צריך אירוח אתרים, המספק מקום מקוון עבור שם המשתמש שלך והתוכן שלו. ישנן אפשרויות אירוח רבות זמינות בשוק, אך אם אינך בטוח לאן תבדוק לפני את כל האפשרויות.

אז איך מתחילים לבנות את האתר

תתאר לעצמך, שאתה יכול לעשות הכל לבד! זה אולי נראה כמו חלום, אבל זה בכלל לא כל כך קשה. אתה יכול ליצור את האתר שלך ולקדם אותו במו ידיך.

ישנן 1000 דרכים שונות ליצור אתר אינטרנט. הדרך הפופולרית והקלה ביותר היא עשה זאת בעצמך (עשה זאת בעצמך). ישנם כלים רבים זמינים כיום אשר הופכים את התהליך הזה לפשוט ופשוט:

– אתה יכול להשתמש במערכת ניהול תוכן עבור האתר שלך בגלל הפשטות והיציבות שלו.

– אתה יכול להשתמש בבונה אתרים שונים שיש בשוק כדי ליצור את האתר שלך ללא כישורים כלשהם. 

– אתה יכול לרכוש ערכות נושא מובחרים מספקים שונים לתהליך קל עוד יותר של עיצוב האתר לבחירתך- יש גם בחינם.

מהו אתר אינטרנט

אתר אינטרנט הוא פרופיל ציבורי של עסק או אדם הזמין לציבור דרך האינטרנט. לניהול אתר אינטרנט יש יתרונות רבים כמו שיווק, ניהול קשרי לקוחות ומכירות. מאמר זה נספר לכם כיצד לבנות אתר מאפס באמצעות הכלים והתבניות הנכונים כדי להקל על התהליך שלכם. הצעד הראשון ביצירת אתר משלך הוא לשקול איזה סוג של תוכן צריך להיות בו. זה מורכב מדפים שונים כגון דף אודות, דף יצירת קשר, פוסטים בבלוג, המלצות, שאלות נפוצות וכו'. לאחר שעשית זאת תוכל להשתמש בכל אחד מבוני התבניות הללו הזמינים בחינם באינטרנט וליצור את האתר שלך על ידי בוני תבניות אלו האתר החדש שלך יקבל מראה ייחודיות ותחושה משלו. אתה יכול גם למצוא בוני תבניות המציעים לך לראות את האתר לפני הקמתו.

שלבים לבניית אתר

מדריך זה יעבור על השלבים לבניית אתר אינטרנט. הוא ילמד כיצד להשתמש בספקי השירות ובוני האתרים . כמו כן לתת לך כמה משאבים שיעזרו לך ללמוד אם אתה צריך אותם. בחלק זה נסקור את היסודות של בניית אתר מאפס. נעבור על מה שצריך כדי ליצור אתר פשוט ובסיסי, ונעשה זאת באמצעות מבחר בוני אתרים שיש בשוק. המדריך הזה מיועד למי שרוצה לעצב אתרים משלו אבל לא יודע איך ומאיפה להתחיל – נעבור על כל היסודות של עיצוב אתרים כדי שכל אחד יוכל לבנות אתר משלו! לכל מסמך אינטרנט חדש צריך להיות תג פתיחה בראש המסמך. תגים אלה מגדירים היכן במחשב שלך ימוקם האתר.

שלבים נוספים בבניית אתר

אם אתה מחפש לפתוח אתר או בלוג ללא כל ידע בהקמת אתרים, אתה במקום הנכון. מאמר זה יראה לכם שלב אחר שלב כיצד לבנות אתר בעצמכם בעזרת כמה שירותים חינמיים. כדי ליצור אתר אינטרנט, אתה צריך שני דברים: שם משתמש ושירות אירוח אתרים. שם המשתמש הוא השם שאנשים משתמשים בו כדי למצוא את האתר שלך באינטרנט. ניתן לרכוש שם משתמש בכל עת, אך מומלץ לרכוש אותו קודם כל לפני שמתחילים עם כל דבר אחר מכיוון שלוקח זמן עד ששם המשתמש יהיה פעיל. שירות אירוח אתרים הוא המקום שבו האתר שלך יהיה ממוקם באינטרנט, כך שאם מישהו מקליד את שם המשתמש שלך בדפדפן שלו הוא יראה מה יש בחשבון המתארח במקום הודעת שגיאה האומרת "דף זה אינו פעיל".

בניית אתר אינטרנט

סעיף זה עוסק כיצד לבנות אתר בעצמך, והתוכן בחלק זה קשור מאוד למילות המפתח. בחלק זה, אני אדריך אותך מה נדרש כדי לבנות אתר מאפס.

מה צריך בשביל לבנות אתר?

יש כמה דברים שתצטרכו להחזיק לפני בניית אתר אינטרנט. אתה צריך ידע באתרי האינטרנט הבסיסיים הדבר השני שתצטרכו הוא אירוח- אתר אינטרנט מארח. אירוח יכול להינתן על ידי ספק שירותי האינטרנט שלך או שאתה יכול לרכוש שירותי אירוח עבור האתר שלך. כל מי שרוצה לבנות אתר לשימוש אישי או מקצועי יכול ללמוד את היסודות של בניית אתרים מאפס. אין צורך בידע או ניסיון קודם בעיצוב וקידוד.

השלבים הראשוניים שצריך לדעת לפני בניית אתר אינטרנט הם:

-כיצד לבחור שם משתמש ואירוח אתרים.

-איך לבחור חברת עיצוב אתרים וחברת יצירת תוכן – החשיבות של חשיפה מקסימלית מנועי חיפוש  עבור האתר שלך.

שוקל לבנות אתר אינטרנט לעסק?

אתה שוקל לבנות אתר לעסק שלך. אתר וורדפרס הוא פלטפורמת האינטרנט הפופולרית ביותר עבור בעלי עסקים מקוונים. זה קל לשימוש ויש הרבה כלים שאתה יכול להתאים אישית לפי הצרכים שלך. עם זאת, תמחור אתר וורדפרס בהתאמה אישית יכול להיות די מבלבל. אולי אינך יודע מה לגבות וכמה עליך להקציב עבורו. עם אתר וורדפרס, אתה כבר לא צריך להתמודד עם העבודה הכבדה של השגת שם דומיין ואירוח. אתה יכול ליצור אתר וורדפרס משלך מאפס או להתחיל מאתר קיים.

במדריך זה, ניקח אותך דרך השלבים ליצירת אתר וורדפרס חדש מאפס. אנו גם נראה לך כיצד להגדיר את האתר החדש שלך ולבצע אופטימיזציה עבור SEO. אתרי וורדפרס הם חינמיים וקלים להגדרה שהם מאפשרים למשתמשים ליצור אתר משלהם מבלי שיהיה להם ניסיון רב בקידוד אינטרנט. כאשר עסק מחליט לבנות אתר אינטרנט, הוא צריך קודם כל להחליט כמה זה יעלה. כאן נכנסת וורדפרס לתמונה – זו התוכנה הפופולרית ביותר לבניית אתרים. העלויות האופייניות לבניית אתר וורדפרס נעות בין $500 לאתר ועד $10,000 לאתר. הכל תלוי במספר התכונות שאתה רוצה שיהיו באתר שלך ועד כמה הן מורכבות. המחיר של בניית האתר שלך יהיה תלוי באילו תכונות אתה צריך ובאיזו רמת מורכבות אתה רוצה שהאתר שלך יהיה. בנייה עם וורדפרס משתלמת יותר משימוש בפלטפורמות אחרות כמו Shopify או Wix, אבל פחות משתלמת מעלות שכירת סוכנות או מפתח.

Picture of חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך