בניית אתר בוויקס

מה בעמוד זה?

בניית אתר בוויקסוויקס היא אחת מחברות בניית אתרים הפופולריות ביותר בארץ בעולם, ונכון להיום היא נמצאת במקום הרביעי והמכובד בתחום זה. עד לא מזמן זו הייתה מערכת מעט פחות מועדפת לשימוש, אך הודות ללא מעט שיפורים ושדרוגים שמפתחי המערכת ביצוע בה – כיום היא משמשת בממשק נוח, ידידותי ופשוט לשימוש גם עבור אנשים חסרי כל ניסיון טכני או ממשי בבנייה והקמה של אתרים. 

לכן אם העסק שלכם צריך אתר אינטרנט איכותי ונגיש עבור קהל הלקוחות שלכם, וכן כדי שיגיעו אליכם קהל גולשים חדש ורלוונטי, במאמר הבא תגלו כיצד אפשר לעשות בניית אתר בוויקס ואיך לעשות זאת בצורה נכונה.

בניית אתר בוויקס – למה דווקא באמצעות וויקס?

וודאי שמעתם על לא מעט ממשקים נוספים שמאפשרים לאנשים חסרי ניסיון להקים אתרים בעצמם, ביניהם גם מערכת וורדפרס הפופולרית שמשמשת לא מעט בעלי עסקים שצריכים אתרי אינטרנט פשוטים לתפעול ובמהירות. ממשקים אלו הם למעשה מערכות ניהול תוכן (CMS) שנבנו רק למטרה של הקמת אתר, זאת באמצעות שיטת Drag&Drop שחוסכת את הצורך בכתיבת שפות קוד כדי להקים את האתר מאפס.

בניית אתר וויקס נעשית בצורה נוחה ופשוטה במיוחד, הודות למערכת ניהול תוכן נגישה וברורה מאוד המציעה בחירה בין מאות תבניות עיצוב מוכנות לשימוש, כך שעליהן אפשר להקים אתר אינטרנט עם הטקס המתאים, תמונות מתאימות, חלוקה לדפים וקטגוריות ואלמנטים רלוונטיים אחרים. ווקיס אפילו יזייעו לבעלי עסקים להקים בעצמם את האתר המתאים להם ביותר, זאת לאחר שהם יענו על מספר שאלות המאפיינות את קונספט העסק וכך וויקס תציע להם תבנית אתר מוכנה שלא מצריכה שינויים רבים.

איך כל אחד יכול לבנות אתר באמצעות מערכת WIX?

התהליך לכך הוא פשוט מאוד, ומצריך רק כמה לחיצות כפתור פשוטות בלבד. לאחר שנרשמים לאתר עם כתובת המייל, מערכת וויקס מאפשרת לאפיין את מהות האתר כדי להציע את תבנית האתר המתאימה ביותר, בין אם רוצים אתר מוכן מראש או אתר שרוצים לערוך אותו בהתאם לאחר בחירת תבנית עיצוב מתאימה. בכל שלב במהלך הקמה ועיצוב האתר אפשר ליצור טיוטות כדי לקבל מראה וויזאולי של האתר שנבנה, מבלי שהוא יוצג לעיני הגולשים ברשת.

נוסף לתהליך בניית האתר יש צורך לבחור כתובת דומיין שתשויך לאתר שמקימים, שזוהי כתובת האתר שמזוהה ברשת ומעניקה את האפשרות לגולשים למצוא את האתר בתוצאות החיפוש. 

קרא עוד: בניית אתר Wix בחינם בעברית

מה היתרונות בהקמת אתרים באמצעות מערכת WIX?

  • הקמה ועיצוב אתר בכמה קליקים – הודות למערכת ניהול תוכן נוחה ופשוטה לשימוש, הן מבחינת הוספת דפי אתר והן תהליכי העיצוב, שמאפשרת גם לצפות בתצוגה מקדימה של האתר שבונים כדי לשפר ו/או להוסיף דברים.
  • שירות תמיכה יעיל וזמין – שירותי התמיכה של וויקס הם נוחים מאוד לכל המשתמשים, כך שכל אחד יכול למצוא באתר החברה טיפים, מידע ומדריכים שילוו אותם בתהליכי הקמת האתר.
  • חיבור לכלי ניתוח וקידום של האתר – וויקס מאפשרת לחבר כלים ותוספים חיצוניים לאתר האינטרנט שמקימים, אם כדי לנטר את פעילות האתר באופן שוטף, לבדוק נתונים אודות פעילות האתר, להוסיף כלי קידום SEO ותוספים חשובים אחרים.
  • פיצ'רים נוחים לתפעול שוטף של האתר – גם לאחר סיום בנייתו של האתר בעלי האתר נהנים מנוחות תפעול ושליטה, עם שלל אפשרויות לפיצ'רים פשוטים וקלים לתפעול וניהול של האתר.

אפשרויות הדומיין במערכת וויקס

גם בנושא הדומיין וויקס מציעה מגוון אפשרויות יעילות ונגישות עבור מקימי האתר, כך שקיימת אפשרות לבחור בין דומיין חינמי, דומיין חדש או דומיין קיים אותו רוצים לשייך לאתר שבונים דרך מערכת וויקס. יש לקחת בחשבון כי בחירה של דומיין בחינם מציבה כמה מגבלות, עליהם נרחיב בהמשך, ולכן אם רוצים אתר אינטרנט איכותי ומקצועי של העסק – כדאי לבחור באפשרות של דומיין בתשלום, שהוא פותח את הגרסה המשופרת של וויקס.

בניית אתר בוויקס בחינם – למה זה לא כדאי?

בניית אתר בחינם דרך וויקס משמעה שבוחרים להקים אתר באמצעות דומיין חינמי, שזהו כתובת דומיין שמערכת וויקס משייכת לבונה האתר, לרוב על פי כתובת המייל שהוא נרשם דרכו. דומיין כזה ייראה גנרי ולעיתים לא ברור, כיוון שנלווה אליו שמה של מערכת וויקס כמו כך: https://SAMPLE.wixsite.com. זוהי כתובת זמנית שוויקס משייכת לבונה האתר, והיא מאפשרת את מציאת האתר במנוע החיפוש בצורה רגילה – אך מבחינה וויזואלית מדובר על כתובת אתר שאיננה נראית מקצועית.

נוסף למראה הלא מקצועי, דומיין חינמי מגביל את השימוש והתפעול של האתר עבור בעלי האתר, כך לדוגמא לא ניתן לחבר לדומיין חינמי תוספים כמו חיבור למערכת גוגל אנליטיקס, שהיא מערכת שמאפשרת מדידה וניתוח של ביצועי האתר. גם דומיין חינמי יכלול בתוך האתר פרסומות של וויקס, אלמנט נוסף מהותי שפוגע במראה המקצועי של האתר עבור קהל הגולשים.

יש לקחת בחשבון כי דומיין חינמי בוויקס לא מאפשר לפתוח חנות ווירטואלית בפלטפורמה הזו, שזהו חיסרון מהותי עבור עסקים שמוכרים מוצרים באופן מקוון.

בניית אתר בוויקס

אנשים רבים מבינים את הרעיון של בניית אתר אינטרנט אך נבהלים מהתהליך. הם לא יודעים מאיפה להתחיל או להיתקע כשהם הולכים לאיבוד בפרטים הטכניים והפרטים הרבים הכרוכים בכך. וויקס היא פלטפורמה מבוססת אינטרנט שמקלה על המשתמשים לבנות אתר אינטרנט אטרקטיבי ופונקציונלי גם אם אין להם כישורי קידוד. הוא מספק לך את כל התכונות והתבניות שאתה צריך עבור האתר שלך, וכל מה שאתה צריך לעשות הוא להוסיף תוכן.

מאפייני האתר

אתר אינטרנט מעוצב אינו רק דף אינטרנט. זוהי דרך לתקשר עם הלקוחות שלך וליצור חוויה שמעבירה את האישיות של החברה שלך.

גם צוות וויקס רוצה להיות מעורב בתהליך היצירה. זו הסיבה שבונה האתרים שלנו מציע עשרות תבניות, יותר מ-100 אלמנטים של גרירה ושחרור, ויותר מ-400 גופנים כדי לעזור לך לעצב אתר מקורי התואם את החזון שלך.

תהליך בניית אתר בוויקס

ישנן שתי דרכים לבנות אתר ב-וויקס. אתה יכול להשתמש באפשרות 'צור אתר חדש' מלוח האתר או להשתמש באפשרות 'ייבא אתר קיים'.

אפשרות ראשונה: הצעד הראשון הוא להיכנס לחשבון וויקס שלך ולאחר מכן ללחוץ על "צור אתר חדש". זה יעביר אותך לדף שבו תצטרך להזין את כל המידע על האתר שלך.

אפשרות שנייה: אם כבר יש לך אתר קיים, נווט לאפשרות "ייבוא אתר קיים" מלוח המחוונים שלך ובצע את ההוראות הבאות.

שלבי בניית אתר בוויקס 

נתחיל בסקירת התכונות ברמה העליונה של וויקס , ולאחר מכן נראה כיצד ליצור דפים ופוסטים, להעלות קובצי מדיה ולהתאים אישית את עיצוב האתר שלך.

1) תכונות

2) צור דפים

3) צור פוסטים

4) העלה קבצי מדיה

5) התאמה אישית של עיצוב

וויקס הוא בונה אתרים חינמי וקל לשימוש עם עורך אתרים. לא צריך שום כישורים טכניים כדי לבנות אתר וכל התכונות הכלולות בו. כדי להתחיל עם וויקס אתה רק צריך להירשם ואז תהליך בניית האתר שלך יהיה מוכן לשימוש. אתה יכול להתחיל בהוספת לוגו אתר או שם חברה מתחת לתמונת הכותרת שלך, ואז להוסיף אזור תוכן ולמלא אותו בטקסט או בתמונות. אתה יכול גם להוסיף מידע ליצירת קשר כמו שעות פתיחה וכתובת דוא"ל אם אתה רוצה שהמבקרים יוכלו ליצור איתך קשר לקבלת מידע נוסף על החברה שלך.

תהליך בניית האתר מאפס.

נתחיל בהרשמה לוויקס וניצור אתר אינטרנט. לאחר מכן, עלינו להעלות תמונה לרקע של האתר שלנו. אנחנו יכולים גם להעלות לוגו וליצור לוגו מותאם אישית לאתר שלנו. לאחר מכן, נצטרך להחליט אילו תבניות אנו רוצים לבחור עבור האתר שלנו. התבניות מעוצבות מתוך מחשבה על מטרות שונות – חלק מהתבניות נוצרות אך ורק עבור בלוגים בעוד שאחרות מיועדות לאתרי מסחר אלקטרוני או אתרים עם עמוד אחד. אנחנו יכולים גם להתאים אישית את צבעי התבנית אם הם לא מתאימים למיתוג או לצרכים שלנו.

למה דווקא בניית אתר בוויקס

וויקס הוא בונה אתרים לאנשים שרוצים ליצור אתר משלהם ולא יודעים איך. הוא הושק ביולי 2017 וצמח מהר מהצפוי. וויקס הוא פתרון מושלם עבור אלה שאין להם זמן או כישורים ליצור את האתר שלהם, אבל עדיין רוצה להופיע בצורה מקצועית באינטרנט. וויקס מציעה פלטפורמה קלה לשימוש שבה אתה יכול לבנות אתר משלך באמצעות אחת מהתבניות שלנו, לשנות את הפריסה והצבע, להוסיף את פרטי הקשר שלך ולפרסם אותם באינטרנט. אתה יכול גם ליצור בלוג או דף בוויקס בכמה לחיצות בלבד – מה שנותן לך דרך קלה לחלוק רעיונות עם הקהל שלך בכל נושא.

תחילת העבודה

ראשית, היכנס לחשבונך, בחר בכרטיסיית תוכניות ותמחור ובחר את התוכנית המתאימה ביותר לצרכים שלך מתוך התוכנית הבסיסית שלנו או התוכנית המקצועית שלנו. אתה יכול גם לבחור לשלם את התוכנית החודשית שלנו, אשר מחויבת ב-4 ₪ לחודש לכל האתר.  בניית אתר אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. אתה צריך לוודא שיש לך את כל המרכיבים המרכזיים כדי שהאתר שלך יצליח – שם דומיין, אירוח, עיצוב וכו'. כדי למצוא את האלמנטים האלה, עליך לדעת היכן לחפש.

הדבר הראשון שתרצה לעשות הוא להבין איזה סוג אתר אתה רוצה. מחפשים חלון ראווה? בלוג? מגזין דיגיטלי? לאחר שהבנת איזה סוג אתר אתה מנסה ליצור, השלב הבא הוא למצוא את שירות האחסון המתאים לצרכים שלך. ישנן חברות רבות המציעות שירותי אחסון אתרים ולכן חשוב שתקדיש זמן ותעשה קצת מחקר לפני שאתה מקבל החלטות לגבי איזו חברה הכי מתאימה לאתר שלך.  וויקס היא חברה חדשה יחסית והיא עדיין בגרסת בטא, אבל היא כבר מכה גלים בתעשייה. יש לה הרבה תכונות והיא מאוד ידידותית למשתמש למתחילים. וויקס הוא כלי אינטואיטיבי לבניית אתרים שמקל על עיצוב ופיתוח אתרים מאי פעם. וויקס מאפשרת לך ליצור כל סוג של אתר שתרצה ללא כל ידע בקידוד על ידי מתן התהליך הפשוט ביותר לבניית האתר שלך עם פונקציונליות של גרירה ושחרור.

אתרי אינטרנט הם עמוד השדרה של כל ארגון. הם עוזרים לך לתקשר עם הלקוחות שלך, להגדיל את העסק שלך ולהגביר את הנראות. רכישת אתר אינטרנט היא רק הצעד הראשון במסע להצלחה. כיום, די והותר להקים אתר אינטרנט ולהפעיל אותו. עליך לעדכן אותו ללא הרף בתוכן חדש כדי להישאר רלוונטי. זה המקום שבו וויקס יכול לעזור לך. וויקס מציעה שתי אפשרויות לבניית אתרים: עשה זאת בעצמך או היעזר בצוות המומחים שלנו. לא משנה באיזו אפשרות תבחר, אנו דואגים שהאתר שלך יקבל את העדכונים האחרונים בזמן ולא יפגר מהמתחרים שלו.

כתיבה באתר

כתיבה עבור וויקס היא קלה. או, אתה יכול לכתוב פוסט בבלוג או ליצור אתר חדש כדי להציג את המוצרים והשירותים שלך. אם אתה רוצה להציג את המוצרים והשירותים שלך, אנו ממליצים לך ליצור אתר חדש. כך, תהיה לך יותר גמישות ושליטה על התוכן והעיצוב של האתר. וויקס הוא בונה אתרים שנועד לעזור לך ליצור אתר משלך ללא כישורי קידוד כלל. אתה יכול לבחור מתוך אחת מהתבניות המוכנות מראש שלהם או להתחיל עם דף ריק אם תרצה.

זוהי מערכת גרירה ושחרור קלה לשימוש המאפשרת לך להתאים אישית את האתר שלך על ידי גרירת אלמנטים אל הדף, סידורם מחדש ומיקום מחדש כרצונך. זה גם נותן לך גישה לאלפי תוספים של צד שלישי שיעזרו לך להתאים אישית את האתר שלך עוד יותר. אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור החשוב ביותר לכל עסק. ניתן להשתמש בו כדי לקדם מוצרים ושירותים, להציג את ההיסטוריה של החברה, להסביר את הצעת הערך של החברה, או לשמש לניהול פרטי הקשר שלה. התוכן של אתר אינטרנט צריך להיות מנוהל היטב על מנת לספק חווית משתמש מעולה. נקודת המפתח היא שלא יהיה בו יותר מדי תוכן שיסיח את דעת המבקרים מהמטרה הרצויה להם. וויקס היא הדרך הקלה ביותר ליצור אתר אינטרנט. גרור ושחרר את התוכן שלך, ערוך את הדפים שלך ופרסם אותו. רצית פעם לבנות אתר אבל לא ידעת איך? וויקס כאן כדי לעזור לך. עם ממשק קל לשימוש שגם גמיש מספיק עבור כל סוג של פרויקט, תוכל ליצור את האתר המושלם תוך זמן קצר!

בניית אתר וויקס 

בעידן הדיגיטלי בו אנחנו נמצאים נוכחות ברשת היא קריטית לכל עסק, מותג או אישיות שרוצה להתקדם. לשמחתנו, בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות בתחום שמאפשרות כמעט לכל אחד להקים אתר מבלי להעסיק צוות פיתוח ותכנות בעלויות גבוהות ובתהליכים ארוכים. בניית אתר וויקס היא אחת הדוגמאות לפלטפורמה נוחה, גמישה ואינטואיטיבית לבניית אתרים. אם תבחרו ללכת בכיוון של בניית אתר וויקס תוכלו להעסיק בעל מקצוע שיעזור לכם בבניית האתר או לעשות זאת בעצמכם אם אתם בעלי יכולות קליטה והבנה של כלים דיגיטליים. לוויקס יש מעל 150 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם, ובכל שנה מצטרפים עוד ועוד משתמשים.

 

מה התהליך לבניית אתר וויקס?

אם החלטתם שבניית אתר וויקס היא הדבר הנכון עבורכם, בין אם תעשו זאת באופן עצמאי ובין אם תיקחו את שירותיהם של אחת החברות בתחום, ישנם כמה שלבים שיש לעבור בדרך. 

  • אפיון – ראשית, עליכם לעשות אפיון לאתר שלכם. ככל שהאפיון יהיה מדויק יותר וירד יותר לפרטים כך יהיה לכם קל יותר בהמשך לעצב ולבנות האתר. הגדירו את התחום שבו אתם עוסקים, מה המטרות שלכם, מי הקהל שלכם, איזה כלים אתם חייבים שיהיו באתר שלכם לדוגמה חיפוש או טופס השארת פרטים ועוד. נסו לייצר מפה של האתר שתכלול את כל העמודים שלו ומה כל עמוד צריך לכלול לדעתכם.
  • עיצוב – לאחר שהאפיון מוכן, חשבו על השפה העיצובית הכללית של האתר, לוגו, פלטת צבעים וכדומה. אם יש לכם מעצב הוא יוכל לעצב בשלב זה את האתר על פי האפיון, אם לא תוכלו להתקדם עם אחת התבניות הקיימות ולעצב תוך כדי.
  • הקמה – זהו השלב שכבר נכנסים למערכת של וויקס ומתחילים לבנות את עמודי האתר, לסדר את כל האלמנטים בכל עמוד, צבעוניות וכדומה כל זאת על פי האפיון והעיצוב שכבר עשיתם.


איזה בעלי מקצוע יש בתחום של בניית אתר וויקס?

עקרונית בניית אתר וויקס מתאפשרת באופן דיי עצמאי למי שמרגיש בנוח בסביבות דיגיטליות ומערכות מהסוג הזה. יחד עם זאת, כדי להגיע לאתר עם יכולות מקסימליות, בנראות מעולה, שיעבוד טוב לגולשים שלכם, יעבוד טוב באתרי החיפוש, יעלה ויטען בקלות צריך לדעת איך לעשות זאת. לכן, ישנן חברות רבות בתחום שמציעות בניית אתרי וויקס. בכלליות כל חברה מציעה שירות אחר ברמה מקיפה יותר או פחות. תוכלו להיעזר בחברות האלו כבר בתהליך האיפיון והעיצוב ברמת יצירת לוגו, שפה וצבעוניות ובניית מעטפת האתר וגם העמודים הפנימיים, ובהמשך תוכלו להיעזר באותן חברות גם בתהליך השיווק והקידום. ישנן חברות שילוו אתכן גם בתהליך החשיבה על התוכן והזנתו ויעניקו לכם שירות לכל אורך הדרך. תוכלו גם להיעזר בבעל מקצוע שרק יקים את האתר על פי עיצוב ואפיון קודמים.


בניית אתר וויקס – למה זה כדאי?

  1. וויקס היא חברה מבוססת, מוכרת, עם ניסיון של מיליוני משתמשים ברחבי העולם, יכולות אבטחה גבוהות ושירות לקוחות זמין.
  2. האתרים של וויקס מציעים טווחי מחירים רחבים ונוחים, תוכלו להקים אתר בחינם או בתשלום בדרגות מחיר שונות.
  3. המערכת של וויקס גמישה ונוחה לשימוש.
  4. האתרים של וויקס מותאמים גם למחשבים נייחים, גם למחשבים ניידים וגם למכשירי סלולר ומכשירי טאבלט.
  5. בניית אתר וויקס מאפשרת התממשקות למערכות שיווק שונות, שליחת ניוזלטר ועוד.
  6. תוכלו להתממשק באופן מלא לרשתות חברתיות.
  7. תוכלו לטייב את הגדרות ה-SEO שלכם כדי לשפר את הופעת האתר במנועי חיפוש שונים.
  8. בניית אתר וויקס מתאימה לכל עסק, מותג או אדם שמעוניין בנוכחות דיגיטלית.
  9. באמצעות בניית אתר וויקס תוכלו להקים חנות און ליין למכירת שירותים או מוצרים, בין אם כאלו שאתם מייצרים ובין אם כאלו שאתם מייבאים או מתווכים את המכירה שלהם.
  10. בניית אתר וויקס מאפשרת לכם להציג תוכן שחשוב לכם ולקדם אותו ברשת.
  11. אם חשוב לכם לשתף את העולם במחשבות וברעיונות שלכם, תוכלו להקים בלוג אישי
  12. באמצעות בניית אתר וויקס תוכלו לייצר זיכרונות דיגיטליים, לדוגמה אתר עם מתכונים מבית אמא, אתר של עץ משפחתי וכדומה.

 

טיפים לבניית אתר וויקס

  1. לשים לב להבדלים בין גרסת המובייל לבין גרסת הדסקטופ – בדקו היטב את שתי התצוגות כדי לראות שלא נעלמו לכם פריטים חשובים מהמסך או השתבשו.
  2. שימו לב למרווחים בין האלמנטים בעמוד שלכם – בפורמטים המקוריים של וויקס לעיתים אלמנטים בעמוד מופיעים בצפיפות, רווחו אותם כדי לייצר אתר נעים לעין
  3. הוסיפו כפתורים לפעולה – תוכלו להוסיף לאתר שלכם אינספור כפתורים שימושיים לגולשים כמו כפתור יצירת קשר, טלפון, וואטס אפ, מייל, דרכי הגעה אליכם ועוד.
  4. כפתור שמחזיר את הגולשים לראשית האתר – אם האתר שלכם ארוך ועמוד בתוכן כדי להוסיף אולי כפתור שמקפיץ את הגולשים לתחילת העמוד.
  5. בחרו צבעים מרכזיים לאתר – אומנם מאד קל להשתגע עם העיצובים בוויקס אבל נסו לשמור על אתר נעים עם כמה צבעים מרכזיים שעובדים יחד. אל תגזימו עם צבעים מנוגדים.
  6. תבניות לטקסט – צרו לכם תבניות של תיבות טקסט לשמירה על אחידות בגדלי הטקסטים והפונטים לכל אורך האתר. השתדלו לבחור בפונט אחד שיתאים לכל האתר, זה גם נראה טוב יותר וגם מקל על הטעינה של האתר.
  7. השקיעו בתוכן שלכם – התוכן שעולה לאתר שלכם צריך להיות מעניין, רלוונטי או מדויק כדי שהגולשים לא ילכו לאיבוד. תדאגו לתוכן איכותי בעל ערך מוסף והציגו אותו בצורה ברורה ופשוטה לגולשים שלכם. השתמשו בריווחים מתאימים, בכותרות מודגשות, הוסיפו תמונות וקטעי וידיאו מעניינים.
  8. כווצו תמונות שעולות לאתר – כדי להקל על טעינת האתר ועל מהירותו, השתדלות להעלות תמונות באיכות הגבוהה ביותר ובמשקל הנמוך ביותר. תוכלו להשתמש באתרים שונים לכיווץ תמונות.
  9. השקיעו ב-SEO באתר – שימו לב לעדכן את הגדרות ה-SEO כדי לאפשר לכמה שיותר גולשים להיחשף אליכם במנועי החיפוש. יש כל מיני שיטות לעשות זאת בין אם באמצעות הוספות Title ו-Description לעמודי האתר, הוסף אלט טקסט לתמונות כך שגוגל ידע לסרוק אותן ועוד, בחרו כתובת URL  לאתר, קצרה ובאנגלית ועוד.
  10. שמרו על עיצוב אלגנטי ונעים – אל תשתגעו עם אפקטים מוגזמים ואנימציות באתר שמכבידים על הטעינה שלו ועל חווית המשתמש.
  11. חברו את האתר לגוגל אנליטיקס – באמצעות גוגל אנליטיקס תוכלו לקבל נתונים מעודכנים על האתר, ללמוד מה עובד יותר ומה עובד פחות.

כמה עולה בניית אתר וויקס?

מבחינת עלויות כפי שכבר ציינו אפשר להקים אתר וויקס גם לבד ולגמרי בחינם. הגרסאות החינמיות יותר מצומצמות ואינן מאפשרות גישה לכל הכלים של וויקס. אם תבחרו להשתמש בבעל מקצוע בתחום, המחיר יהיה תלוי בחבילת העבודה שתבחרו ובספק. ישנם אנשים מקצוע שיעזרו לכם באופן מינימלי בתהליך ההקמה וישנן כאלו שיעזרו לכם בכל התהליך כל שלב האפיון, עיצוב, הקמה, הזנת תוכן, שיווק וקידום. עוד אלמנט שמשפיע על המחיר הוא גודל האתר, ככל שיש יותר עמודים וככל שעמודים אלו יותר מורכבים כך האתר שלכם יהיה יקר יותר. כמו כן יש הבדל בין אתר תוכן, אתר תדמית ואתר מכירות. בכלליות ניתן לומר שהמחירים נעים בין 2,000 ₪ ל-10,000 ₪ ואף יותר.

בניית אתר wixהצורך של בניית אתר קיים בכל עסק כיום, בין אם מדובר על עסק קטן או גדול, גם אם זהו עסק קטן שמוכר שירותים מסוימים ולא מציע מוצרים לרכישה אונליין. למעשה, אתרי אינטרנט אינם משמשים רק לרכישות מקוונות אלא למגוון צרכים אחרים שעונים על העדפותיהם של הגולשים כמו קריאת וצריכת מידע, חיפוש מידע רלוונטי בצורה נוחה ומהירה, ביצוע השוואות בין עסקים שונים, קריאת חוות דעת, צריכת תכנים לשעות הפנאי ועוד אינספור דברים אחרים.

כיוון שקהל הגולשים מהווה קהל צרכנים גדול ומהותי עבור עסקים, עליהם להעניק להם אתרי אינטרנט איכותיים ונגישים בהם הם יוכלו למצוא את מבוקשם, וכך גם למתג את עצמם כעסק איכותי ומקצועי ששווה לצרוך ממנו שירותים, ואף להמליץ עליו בפני בני משפחה ומכרים. לכן ככל שיותר עסקים עוברים לאונליין, כך עולה הביקוש להקמה ובניית אתרים כשהעדיפות היא לבנות אתר בצורה פשוטה, מהירה וזולה – אפשרויות שמציבות את WIX כמערכת הפופולרית לבניית אתרים.

מהי מערכת WIX?

מדובר על מערכת ניהול תוכן (CMS) נוחה וקלה לתפעול, כך שכמעט כולם יכולים להשתמש בה כדי לבנות אתר במו ידיהם. וויקס נוסדה לראשונה בשנת 2006, מתוך רעיון להעניק לעסקים ואנשים פרטיים את האפשרות להקים אתר בעצמם, מבלי שיצטרכו לפנות למתכנתים, ללמוד שפות קוד או ללמוד אודות תהליכי עיצוב אתרים.

הרעיון של בניית אתר WIX הוא פשוט אך גאוני, תהליכי בניית האתר מתבצעים בשיטת גרירה והתאמה (בתרגום חופשי, המונח המדויק הוא Drag & Drop) וכך שלב אחרי שלב להקים אתר אינטרנט מאפס. אפשר להשוות את תהליכי ההקמה של אתר במערכת וויקס למהות של יצירת מצגת בפאוורפוינט – פשוט בוחרים תבנית עיצוב, מוסיפים לה כל מיני עיצובים ופיצ'רים מיוחדים, ונהנים מהצגה של מצגת מעוצבת, נגישה וברורה שמעבירה לצופים בדיוק את המסר הנכון.

בניית אתר WIX – כל אחד יכול?

עד לא מזמן הביקוש לבניית אתרים בצורה מהירה ופשוטה הייתה בעיקר דרך מערכת וורדפרס, שגם היא מערכת ניהול תוכן נוחה וידידותית למשתמש באמצעות מערכת ברורה ופשוטה להבנה. בשונה מוורדפרס שהיא מערכת בקוד פתוח, וויקס מושתת על מערכת בקוד סגור ולכן היא הייתה מעט מגבילה עבור אנשים שרוצים ליהנות מהיצע אפשרויות בתהליך בניית האתר, כמו הוספת פיצ'רים באמצעות כתיבת קוד בעצמם בתבנית/תוסף הקיים.

בתקופה האחרונה חברת וויקס שדרגה את עצמה ואת מערכת ניהול התוכן, כך שהיא הרבה יותר נוחה וגמישה עבור המשתמשים שלה (על אף שהיא ממשיכה להתקיים בקוד סגור), ולכן בעלי עסקים רבים בוחרים בה כמערכת המועדפת להקמת אתר בצורה חופשית וללא ידע קודם. נכון לומר שהודות לקלות המערכת של וויקס כל אחד יכול לבנות אתר בעצמו, אך יש להקדיש לכך זמן למידה וניסיון כדי להכיר את המערכת ולהתנסות בהקמת האתר בפועל.

איך בונים אתר בוויקסאיך בונים אתר בוויקס?

תהליך ההקמה של אתר באמצעות מערכת WIX הוא פשוט ונוח, כשלרוב מדובר על תהליך של כמה שלבים מרכזיים:

  • רישום באמצעות כתובת מייל וקביעת סיסמא אישית
  • הגדרת קוסנפט האתר שרוצים לבנות, כמו אתר שהיה אתר תדמית, אתר בלוג, אתר שישמש מעצבי פנים או מוזיקאים וכו'. שלב זה מאפשר למערכת להכיר טוב יותר את המשתמש שרוצה להקים אתר בעצמו, וכך היא תציע לו את התבניות הייעודיות למטרת האתר שלו. בשלב זה קיימת אפשרות גם ליצור טיוטות של האתר, מבלי שהוא יוצג אונליין ברשת.
  • בשלב הבא צריך לבחור דומיין, שהוא כתובת האתר שיופיע בשורת החיפוש ברשת האינטרנט. קיימת אפשרות לבחור דומיין חינמי המותאם לכתובת המייל שהוזן בתהליך הרישום, דומיין חדש שעולה כסף או דומיין שכבר קיים בבעלותכם וגם הוא עולה כסף.
  • בשלב הבא מתחילים לעצב את האתר בהתאם להעדפות, כאשר כמעט כל האלמנטים המופיעים על המסך ניתנים לשינוי והחלפה עם כלי העריכה.
  • לאחר העיצוב מומלץ לבדוק כיצד האתר ייראה אונליין באמצעות כפתור ייעודי המעניק תצוגה מקדימה, וזהו השלב בו גם אפשר לבצע התאמות להתאמת האתר לגרסת המובייל.
  • אתר אינטרנט לא מספיק להיות מוצג לגולשים, הוא צריך גם להיות חשוף לכמה שיותר מהם ולכן יש ליישם בו תהליכי SEO. מערכת וויקס מאפשרת זאת באמצעות אזור ייעודי בלוח הבקרה, שהוא אחראי על הוספת כלים שונים שמשפרים את הקידום של האתר במנוע החיפוש.
  • רק לאחר שבוחרים לפרסם את האתר באמצעות כפתור ה- Publish, האתר עולה לאוויר וניתן להצגה עבור הגולשים בכתובת הדומיין שנבחרה בשלבים הראשונים.

מה היתרונות בבניית אתר עם WIX?

כפי שניתן לראות, תהליכי הבנייה של בניית אתר עם WIX הם מאוד נוחים ופשוטים ואינם מצריכים ידע טכני מסוים. נוסף לתהליכי עיצוב נוחים ופשוטים ליישום, גם עבור אלו שבונים אתר לראשונה בחייהם, תהליכי הניהול והתפעול של האתר הם מאוד נוחים וגם מאפשרים כלי ניתוח ומדידה למעקב יעיל אחרי הפעילות של האתר.

יש לכם עסק, חברה, ארגון, עמותה או כל דבר אחר שדורש פוש שיווקי? אתם חייבים לבנות אתר אינטרנט! אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, עידן שבו אין מקום לטעויות ומי שאין לו אתר אינטרנט, מי שלא משקיע כסף,

עוד מלפני שהאינטרנט והטכנולוגיה השתלטו כולם על התחום הנ"ל, היה מדובר על שיטות שיווק ופרסום שונות לחלוטין, אשר לא מסכמות אך ורק באמצעות בניית אתרים WIX. זמן ואנרגיה בקידום, שיווק ופרסום ברשת האינטרנט ובפלטפורמות השונות, פשוט נשאר מאחור. נשאר מאחור וגם משאיר על הדרך מקום למתחרים שלו. ראשית כל, חשוב להבין שכמעט לא ניתן למצוא כיום בעל עסק, חברה, מוצר כלשהו, או אדם אשר מספק שירותים כלשהם, אשר לא קיים בידיו דף אינטרנט אשר מפרסם את העסק הנ"ל שלו. ובמידה שאין לו עדיין אתר אינטרנט עבור פרסום ושיווק העסק שלו, אנו ממליצים לכם להפנות אותו לכתבה זו. לא סתם ל87 אחוזים מבתי העסק והחברות בישראל יש כיום דף אינטרנט, או עמוד באחת מהרשתות החברתיות, זאת על פי מאמר אשר פורסם בכתב עת מוביל בשנה שעברה, שכן בשנת 2022 המדיה האינטרנטית, הרשתות החברתיות, ומנועי החיפוש, תפסו את הנפח העיקרי והגדול ביותר של עולם השיווק, הפרסום, ושל קידום העסקים.

יש להבין – עולם שיווק העסקים ופרסום החברות עבר במהלך השנים האחרונות להיות עולם דיגיטלי כמעט כולו, זאת יד ביד להתקדמות האינטרנט והטכנולוגיה בעולם באופן כללי בשנים האחרונות. עולם השיווק והפרסום היה קיים מאז ומתמיד, ועוד מלפני שהאינטרנט והטכנולוגיה השתלטו כולם על התחום הנ"ל, היה מדובר על שיטות שיווק ופרסום שונות לחלוטין, אשר לא מסכמות אך ורק באמצעות בניית אתרים WIX. המטרה הייתה זהה מאז ומתמיד – בעלי עסקים וחברות רצו להגדיל את ההכרה של הציבור ושל לקוחות פוטנציאליים עבורם בעסק שלהם, כך שבסופו של דבר מספר הלקוחות יעלה וכך גם ההכנסה החודשית של העסק שלהם.

אם בעבר שיטות הפרסום והשיווק השונות היו – חלוקת פלאיירים ועלונים במקומות ציבוריים, שלטי חוצות וכרזות בכבישים ראשיים ומקומות הומי אדם, פרסומות וכרזות בעיתונים וכתבי עת, פרסומות טלוויזיה, ועוד, אזי שכיום כלל השיטות מסתכמות בעולם השיווק הדיגיטלי, אשר מהווה תחום גדול ונרחב כיום עם שיטות פרסום ושיווק רבות תחתיו. אחת מהשיטות הפופולאריות והנחוצות ביותר עבור חברות כיום בעולם הינה בניית אתרים WIX.

כיצד בניית אתרים WIX מתאימה לקידום העסק שלכם? ולמה היא נוחה בעיקר לעסקים קטנים וחברות קטנות?

עולם השיווק הישן והפיזי היה מסובך יותר בוודאות מעולם השיווק כיום. אם בעבר עסק היה צריך להחזיק תחתיו רשימה ארוכה של ספקים ועובדים אשר אמונים על התחום השיווקי בעסק שלו, אזי שכיום אגףהפשטות מבחינת משאבים אשר שיטת השיווק הדיגיטלית דורשת, בנוסף לעובדה כי מדובר בתחום אשר ניתן בקלות ללמידה עצמאית, הפכו כולם את האופציה של בניית אתרים WIX, השיווק תחת חברה קטנה יכולה להיות מורכבת מאדם אחד או מספר בודד של אנשים. הפשטות מבחינת משאבים אשר שיטת השיווק הדיגיטלית דורשת, בנוסף לעובדה כי מדובר בתחום אשר ניתן בקלות ללמידה עצמאית, הפכו כולם את האופציה של בניית אתרים WIX, ושל הפרסום והקידום הדיגיטליים בפרט לעולם כה נגיש ויעיל.

אתר אינטרנט הוא חשוב ביותר לעסקים כיום שכן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אשר מסתובבים ברחבי המרחב האינטרנטי, ואנשים אשר יכולים להביע עניין במוצר שאתם מוכרים, או השירות שאתם מוסרים, יכולים למוצא באתר האינטרנט שלכם את כל המידע הנחוץ מנת להכיר את המוצר שלכם, ואת החברה שאתם. בסופו של דבר, לאחר שהלקוח יקבל את כל המידע אשר נחוץ בעיניו לגבי העסק או המוצר שלכם, הוא יוכל לפתח אמון במוצר שלכם, ובסופו של דבר הוא יוכל לרכוש, או לשכור את השירותים או המוצרים שאתם מציעים.

השפעת העלייה של בניית אתרים WIX על המגוון הגדול ועל התחרות בשוק –

בעבר, הלקוחות הפוטנציאליים של כל עסק היו נמצאים בעיקר לפי מיקום גאוגרפי, כלומר, קרבה מסוימת לחנות שלכם או למיקום שממנו אתם עובדים. דבר זה הגביל את עולם השיווק למקומות מחייה, דבר אשר בא ליידי ביטוי בצורה פחותה משמעותית בכל הקשור לקידום העסק. עליית עולם המסחר האינטרנטי, והעובדה שבני אדם מבצעים את הקניות השגרתיות שלהם באמצעות האינטרנט, ולעתים קרובות מאוד בלי לצאת בכלל מהבית, קידמה עוד יותר את עולם השיווק הדיגיטלי ועולם בניית אתרים WIX, שכן בעלי עסקים וחברות הבינו שהלקוחות עברו לבצע את הקניות שלהם באינטרנט הרבה יותר.

עובדות אלו גם הביאו בשורה פחות טובה לבעלי העסקים – כעת התחרות של כל עסק היא גדולה יותר, שכן לכל עסק אשר מוכר מוצר כלשהו או מספק שירות כלשהו, יש כעת מתחרים רבים אשר מופיעים גם כן באותם מנועי חיפוש ואותם רשתות חברתיות. התחרות הרבה הזאת הפכה את התחום של בניית אתרים WIX למורכב עוד יותר, שכן בשל ריבוי העסקים ודפי החברות ברשת האינטרנטית כיום, בני אדם פיתחו את היכולת להעיד על אתר אשר בנוי בצורה לא מקצועית, לבין אתר אינטרנט מקצועי אשר בנוי בצורה טובה מאוד. בסופו של דבר חשוב להבין שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ברשת האינטרנט יבנו את האמון שלהם במוצר שהם רוצים לרכוש לפי אתר האינטרנט, אשר מהווה את הפנים של העסק שלכם. והמסקנה היא פשוטה – אתר אינטרנט ברמה גבוהה לעומת המתחרים שלו יוביל לאמון של לקוחות אשר יוביל להגדלת הלקוחות ומחזור ההכנסה שלכם, וכך בדיוק להפך עם אתרי אינטרנט אשר בנויים ברמה נמוכה.

בניית אתרים WIX – מהי מערכת WIX לבניית אתרים, וכיצד ניתן להשתמש בה על מנת לבנות אתר אינטרנט חדשני לגמרי בעצכם

הפלטפורמה של WIX הינה אחת מהפלטפורמות המובילות ביותר כיום לבניית עסקים בצורה עצמאית לגמרי. WIX מאפשרת לכל בן אדם לבנות אתר אינטרנט חדשני ומהיר באמצעות מספר קטן של קליקים, ותוך כמה שעות בלבד. מעל ל100 מיליון אנשים ברחבי העולם נרשמו כבר לאתר WIX, והקצב נמצא בצמיחה וגדילה תמידית. אנשים רבים רואים במערכת WIX מערכת מסורבלת ומורכבת, והם נוטים מאוד מהר לוותר על האפשרות של בניית אתר אינטרנט בצורה עצמאית, זאת כאשר מדובר במערכת פשוטה וקלה לתפעול, אשר ניתנת לביצוע כמעט על ידי כל אדם כיום. על מנת לחסוך לכם את הייאוש הרב אשר יכולה להתרחש כאשר אתם מתחילים לבנות אתר באמצעות WIX, הכנו לכם מספר טיפים שימושיים וחשובים לבניית אתר האינטרנט הבא שלכם בצורה עצמאית

טיפים ועצות לבנייה פשוטה ומועילה של אתר אינטרנט חדשני ומוביל באמצעות WIX –

  • התחלה עם בחירה של תבנית שאתם אוהבים ושמתאימה לעסק שלכם כאשר מתחילים לעצב אתר בWIX תבחינו בכך שעליכם לבחור תבנית בסיסית, שתכיל על גביה את כל בניית האתר שתעשו.התחרות הרבה הזאת הפכה את התחום של בניית אתרים WIX למורכב עוד יותר, שכן בשל ריבוי העסקים ודפי החברות ברשת האינטרנטית כיום, בני אדם פיתחו את היכולת להעיד על אתר אשר בנוי בצורה לא מקצועית התבניות הללו מחולקות לקטגוריות שונות, כאשר כל קטגוריה מתאימה לסוג אחר/ אופי אחר של עסק. בחירה מושכלת של תבנית לאתר שלכם, תעשה את בניית האתר קלה הרבה יותר.
  • כדאי לשים דגש גדול על התאמה לטלפונים כפי שרובנו כבר יודעים, הנפח שגלישה באינטרנט דרך המחשבים יורד בצורה משמעותית מיום ליום, זאת כמובן בשל הנפח גדול שהטלפונים החכמים תופסים בחיי הגלישה שלנו באינטרנט, ובחיים שלנו בכלל. על אף שהגלישה בטלפונים החכמים הינה הרבה יותר פופולארית כיום, עדיין ישנם אתרים רבים אשר לא מותאמים לגלישה בסמארטפונים, זאת כאשר חווית הגלישה יורד בצורה משמעותית. בנוסף לכך, גוגל שמה דגש על התאמה לטלפונים החכמים של האתר שלכם, זאת כאשר היא בוחרת את דירוג האתרים השונים במנוע. כדי להתאים בצורה מירבית את אתר האינטרנט שאתם הולכים לבנות לטלפונים, שימו לב לבצע עריכה למובייל במערכת של WIX
  • פונטים וצבעים ככלל, זה ידוע שאנשים נמשכים למוצרים אשר נראים יותר טוב מבחינה אסתטית, כך בדיוק גם כאשר מדובר על אתרי אינטרנט, על מנת שהאתר שלכם יהיה חדשני ונגיש – עליו להיות מעוצב בצורה אסתטית מבחינת צבעים ופונטים של צבעים . נסו לשלב פונטים מוכרים ויפים, בנוסף לפלטת צבעים יפה ומאוזנת, זאת על מנת לשפר את האסתטיקה של האתר שלכם.
  • תוכן ייחודי בסופו של דבר, מה שיגרום לאנשים לרכוש את המוצר שלכם או לחזור לביקור באתר האינטרנט שלכם זה סוג התוכן שמופיע באתר. בין אם מדובר בכתבות תוכן, גרפיקות, סרטוני וידיאו, אנימציה, ועוד, חשוב כי התוכן שתעלו לאתר יהיה איכותי וברמה גבוהה מאוד. אנשים כיום למדו להבחין בין סוגים שונים של תוכן, כאשר סרטון באיכות רעה וברמה ילדותית לצורך העניין, צפוי לגרום להרמת גבה מצד הלקוח שנכנס לאתר שלכם, דבר אשר בסופו דבר עלול להוביל לכך שאותו הלקוח יבחר לא לרכוש את המוצר שאתר האינטרנט שבחרתם לבנות יציע למכירה. על כן, מומלץ להשתמש בשירותים של קופירייטרים, גרפיקאים, יוצרי תוכן, ועוד.

מה יתן לכם לבנות אתר אינטרנט דרך המערכת של WIX?

למעשה, מדובר במערכת חכמה, מתקדמת אשר מאפשרת לבנות אתר או חנות אנטרנטית מקצועיים בצורה פשוטה וקלה. גם אם אין לכם שום ידע בשפת קוד או ניסיון בתהליכי בניית אתרים, הממשק של וויקס סופר נוח ואינטואטיבי לשימוש. התהליך מבוסס בעצם על גרירה של אובייקטים אותם אנחנו מעבירים על גבי הממשק. למערכת של וויקס יש כל כך הרבה תבניות, מאות של תבניות שבעצם מאפשרות לכל אחד שרוצה לבנות אתר לבחור את העיצוב שמתאים לו. לא משנה אם יש לכם אתר בתחום העיצוב, התקשורת, עריכת דין או חופשות, דרך וויקס אפשר לבנות אתר מהמם, איכותי, מקצועי עם כל המידע הרלוונטי.

לבנות לבד אתר וויקס או להיעזר בחברה מקצועית?

אחת השאלות אותה בעלי עסקים רבים אשר מעוניינים לבנות אתר שואלים את עצמם היא האם בעצם כדאי לנסות לבנות את האתר לבד, או שאולי בעצם כדאי לפנות לחברת אתרים מקצועית. אז ככה. לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית וזה מאוד תלוי מה המטרות שלכם, מה הניסיון שיש לכם בתחום ומה הידע שיש לכם. בעיקרון, העדיפות היא לפנות לחברה מקצועית משום שבניית אתר גם בוויקס, גם בוורדפרס וגם במערכות תוכן האחרות וככה בעצם האתר שלכם יהיה מקצועי ואיכותי וישרת אתכם לאורך זמן. בנוסף, חשוב להבין כי קיים קשר ישיר בין תהליך בניית האתר לבין הקידום שלו ויש לשים לב לכל הקריטריונים והניואנסים בתהליך של בניית אתרים.

כמה יעלה לי לבנות אתר וויקס מקצועי?

המחיר לבניית אתר וויקס משתנה ותלוי במגוון רחב של קריטריונים אך בגדול העלות הממוצעת של בניית אתר נעה בין 2,000-20,000 ש“ח, תלוי אם יש לבצע פיתוחים מיוחדים, אם יש תוכן מיוחד שצריך להוסיף ועוד. החלטתם לבנות אתר, ואתם לא בטוחים מאיפה להתחיל? בכתבה הבאה נצלול אל אחת הפלטפורמות המוכרות ביותר לבניית אתרים: פלטפורמת וויקס (Wix). נפרוט את היתרונות והחסרונות של המערכת, ניתן לכם כמה טיפים לעיצוב אתר מקצועי וגם נתייחס לשאלה – האם וויקס היא באמת מערכת חינמית? יאללה, מתחילים.

 

בניית אתרים wix – יתרונות

  • קל לשימוש, לא דורש ידע טכני.
  • מאות תבניות מעוצבות ומוכנות מראש.
  • מערכת נוחה לניהול בלוג.
  • כלים לקידום האתר באמצעות כלי SEO ושיווק דיגיטלי.
  • שירות לקוחות 24/7 וקהילה גדולה שחולקת מידע באופן שוטף.
  • מעל ל-250 פיצ'רים שתוכלו להתקין מחנות וויקס באתר שלכם.

 

בניית אתרים wix – חסרונות

  • הגרסה החינמית מגיעה עם פרסומת לוויקס.
  • ניטור תנועת גולשים מחייב מנוי בתשלום.
  • אי-אפשר להעביר את האתר מהפלטפורמה של וויקס לפלטפורמה אחרת באופן אוטומטי.
  • מנוי הפרימיום תקף לאתר אחד בלבד. אם תרצו לנהל אתר נוסף במערכת וויקס, תצטרכו לשלום על כך בנפרד.

 

בניית אתרים  wix – זה באמת בחינם?

וויקס משווקת את עצמה כפלטפורמה חינמית לבניית אתר. הם לא טועים. בעיקרון, באמצעות וויקס תוכלו להקים אתר בחינם וללא השקעה כספית. אבל קחו בחשבון – הגרסה החינמית מגיעה עם פרסומות לוויקס במעלה העמוד, שמשדרות חוסר מקצועיות. כדי להסיר את הפרסומת, תצטרכו לרכוש מנוי פרימיום. בנוסף, הגרסה החינמית לא כוללת דומיין, עליו תצטרכו לשלם בנפרד.

 

כמה עולה להקים אתר בוויקס?

וויקס מציעה מספר מנויים במחירים שונים. כדאי להתעדכן במחירים המינויים, כי לעיתים קרובות הם מציעים מחירים במבצע.

חיבור דומיין תוכנית קומבו תוכנית בלתי מוגבלת תוכנית VIP
מחיר 18 ₪ לחודש 35 ₪ לחודש 56 ₪ לחודש 52.50 ₪ לחודש
דומיין ייחודי כן כן כן כן
ללא פרסומות לא כן כן כן
רוחב פס 1GB 2GB ללא הגבלה ללא הגבלה
מקום אחסון 500 MB 3 GB 10 GB 35 GB
שעות וידאו 0 30 דקות 1 שעה 5 שעות
תוכנה לקידום האתר בגוגל לא לא כן כן
נתונים אנליטיים על תנועת לקוחות לא לא כן כן
לוגו מקצועי לא לא לא כן
שורה תחתונה מתאים לשימוש בסיסי בלבד מתאים לשימוש אישי מתאים לעצמאיים ובעלי עסקים מתאים לחברות בינוניות וגדולות

 

חשוב מאד לציין כי מבחינת רוב האנשים, תוכנית קומבו מציעה את כל מה שתצטרכו במחיר סביר.

 

שתי הדרכים ליצור אתר באמצעות וויקס

התחרות הרבה הזאת הפכה את התחום של בניית אתרים WIX למורכב עוד יותר, שכן בשל ריבוי העסקים ודפי החברות ברשת האינטרנטית כיום.

לפני שמתחילים, כדאי שתדעו – יש שתי אפשרויות להקמת האתר שלכם בוויקס. האחת היא באמצעות העורך של וויקס (Wix Editor) והשנייה באמצעות בינה מלאכותית (Wix ADI).

העורך של וויקס מאפשר יותר חופש יצירתי ומרחב תמרון. הגרסה הזאת מתאימה לבעלי עסקים קטנים, עצמאיים, בלוגרים, חנויות אונליין ואתרי תדמית. אם אתם רוצים שליטה מלאה בנראות האתר שלכם, השתמשו בעורך של וויקס.

הדרך השניה ליצור אתר, היא באמצעות הבינה המלאכותית של וויקס. אתם עונים על מספר שאלות כמו מהו סוג העסק, מידע ליצירת קשר וכד'. האשף מקים עבורכם אתר שלם באופן אוטומטי. אל דאגה, אם אתם לא מרוצים תוכלו לערוך אותו בהמשך, אם כי באופן מוגבל יותר מאשר בעורך הרגיל. אשף הבינה המלאכותית מתאים למי שלא אוהב להתעסק עם טכנולוגיה ולאנשים עסוקים שרוצים לבנות אתר במהירות.

 

כיצד לבחור את התבנית המתאימה

וויקס מספקת יותר מ-800 תבניות עיצוב לבחור ביניהן. ספריית התבניות מחולקת לפי קטגוריות, עם מגוון אפשרויות. כולל אתרי תדמית, בלוגים, אתרים עסקיים ממגוון ענפים, חנויות וירטואליות ועוד. שימו לב – ברגע שבחרתם תבנית, אי-אפשר להחליף אותה לתבנית אחרת בהמשך, אך אפשר לערוך אותה כך שתתאים לטעם הייחודי שלכם. כמו כן, תמיד אפשר להוסיף דברים חדשים לאתר.

 

הוסיפו עמודים נוספים לאתר שלכם

מלבד עמוד הבית, חשוב להוסיף לאתר עמודים נוספים. סוג העמודים שתוסיפו תלוי באופי האתר שהחלטתם להקים, אך כמעט כל אתר יכלול עמוד אודות ועמוד ליצירת קשר. בנוסף, תוכלו ליצור בלוג באתר ולהוסיף בו תוכן מעניין שיסמן אתכם כבעלי סמכות בתחום שלכם. אנשים העוסקים במקצועות יצירתיים יכולים להוסיף תיק עבודות או גלריה מעוצבת בקלות ובמהירות.

 

הוסיפו פיצ'רים מהחנות של וויקס לאתר שלכם

וויקס מציעה מעל ל-300 פיצ'רים שונים שתוכלו לשלב באתר שלכם, בלחיצת כפתור. בין הפיצ'רים תמצאו מערכת טפסים, שאלונים אינטראקטיביים, מערכת הזמנות למסעדות ועוד. האפשרויות הן כמעט אינסופיות, ומספקות מענה לכל סוג אתר ובעל עסק. שימו לב, חלק מהיישומים פתוחים רק לבעלי מנוי בתשלום.

השתמשו בתמונות באתר שלכם

רוב העיצובים מגיעים עם תמונות מובנות, שתוכלו להחליף בקלות. תוכלו לעלות תמונות מקוריות משלכם, או להשתמש בספריית התמונות של וויקס, שהיא חינמית ומציעה מגוון רחב. אם החלטתם לעלות תמונות בעצמכם, הקפידו לכווץ אותם לפני כן כדי לשפר את מהירות הטעינה של האתר. בנוסף, חשוב שתוסיפו טקסט אלטרנטיבי (ALT) לכל תמונה. טקסט אלטרנטיבי מנגיש את האתר לכלל המשתמשים ומשפר את הקידום האורגני של האתר בגוגל.

 

קידום אתר וויקס

קידום אתרים המכונה גם SEO (Search Engine Optimization) קשור להתאמת האתר שלכם למנועי החיפוש. כדי לקבל דירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל, יש כמה כללים שנצטרך להקפיד עליהם. קיימת מחלוקת בשוק מקדמי האתרים בנוגע ליכולות של וויקס בקידום אתרים. בעבר, וויקס התקשתה להתאים את עצמה למנועי החיפוש של גוגל. בשנים האחרונות וויקס הוסיפו מגוון כלים שעוזרים לקידום האתר. בסופו של דבר, אתר איכותי שנבנה בהתאם לכללים יצליח להתקדם בגוגל גם אם הוא נבנה בוויקס.

וויקס בניית אתריםמערכת וויקס היא פלטפורמה קלה ונוחה לשימוש לבניית אתרים. למעשה, כל אחד יכול לבנות אתר באמצעות וויקס, מבלי לדעת אפילו שורת קוד אחת. מערכת וויקס תומכת בעברית ומציעה מבחר עיצובים ופיצ'רים שישדרגו את האתר שלכם פלאים. בין אם אתם רוצים להקים אתר תדמית לעסק שלכם או חנות וירטואלית, וויקס זאת הפלטפורמה בשבילכם. במדריך הבא נפרט את היתרונות והחסרונות של מערכת וויקס, וניתן לכם כמה טיפים שיהפכו את האתר שלכם למקצועי ופופולרי.

ההיסטוריה של וויקס

וויקס היא אחת מהפלטפורמות המוכרות ביותר לבניית אתר אינטרנט. וויקס היא חברה ישראלית שנוסדה ב-2006 על-ידי ארבעה סטראפיסטים: אבישי אברהמי, נדב אברהמי, ד"ר אורית מוסינזון וגיורא קפלן. הארבעה ביקשו להקים אתר לסטרטאפ אחר שהמציאו, אך נתקלו בקשיים טכניים בדרך. כתוצאה מכך הם הגו את הרעיון של וויקס: פלטפורמה לבניית אתרים שלא מצריכה ידע טכני. כיום, מעל ל-180 מיליון איש משתמשים בשירותיה של וויקס במאות מדינות ברחבי העולם. נכון לכתיבת שורות אלה, שווי החברה מוערך בכ-3.8 מיליארד דולר.

וויקס בניית אתרים – למי זה מתאים?

פלטפורמת וויקס מתאימה במיוחד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, בעלי חנות Ecommerce ועצמאיים. הממשק של וויקס פשוט ונוח לתפעול, וההוצאות הכספיות הן מינימליות. כל אחד יכול להקים אתר בוויקס ולתפעל אותו באופן שוטף לאחר מכן, בלי להיעזר במתכנתים ואנשי מקצוע. וויקס מספקת מגוון עצום של עיצובים, תבניות ופיצ'רים שתוכלו להוסיף לאתר שלכם בקלות ובמהירות.

יתרונות השימוש בפלטפורמת וויקס

היתרון הגדול ביותר של פלטפורמת וויקס זה נוחות השימוש. אפשר להוסיף ולהסיר פיצ'רים לאתר באמצעות גרירה של האלמנטים הנבחרים על המסך. כן, זה עד כדי כך פשוט. מערכת וויקס תומכת ב-HTML5, שפת התקן העדכנית ביותר לבניית אתרים. ומה לגבי קידום האתר בגוגל? תשמחו לגלות כי בשנים האחרונות וויקס שיכללה מאד את הכלים שלה לקידום SEO ואופטימיזציה. בנוסף, מערכת וויקס תומכת בשפה העברית ומאפשרת לכם להקים גרסה סלולרית לאתר שלכם בקלות וביעילות.

קראו עוד: בניית אתרים WIX 

שאלת השאלות – וורד פרס או וויקס?

אז מה עדיף, אתר בוורדפקס או בוויקס? קהילת בוני ומפתחי האתרים עסוקה מאד בשאלה הזאת. ההבדל העיקרי בין וויקס לוורדפרס נעוץ בעובדה שוורדפרס מבוססת על קוד סגור, ומערכת וויקס מבוססת על קוד פתוח. מכיוון שוויקס מבוססת על קוד סגור, לכם כבעלי האתר אין גישה לקוד התכנות. אתם יכולים לעצב ולעבוד על האתר רק לפי הפונקציות שוויקס מספקת. עבור רוב המשתמשים זה די והותר, משום שוויקס מספקת מגוון כמעט אינסופי של אפשרויות. חיסרון אחר ומאד מדובר של וויקס הוא הקושי לקדם את האתר באמצעות SEO ביחס לוורדפרס, אם כי בשנים האחרונות חברת וויקס עושה שיפור ניכר בתחום.

מה צריך לקחת בחשבון כשמקימים אתר בוויקס?

לפני שמתחילים במלאכת האתר, עליכם לשאול את עצמכם מהי מטרת האתר שלכם? מה המסר אותו אתם מבקשים להעביר ללקוח? השאלות הללו יקבעו את האופן שבו תמתגו את האתר שלכם ואת עצמכם. לאורך כל התהליך של בניית האתר, חשוב לחשוב מנקודת המבט של הגולש – מה הוא מחפש? למה הוא הגיע דווקא לאתר שלכם, ומה אתם מציעים לו כדי שיישאר אצלכם? חשוב שתעצבו את האתר בצורה שתהיה נוחה לתפעול. הטקסטים צריכים להיות נוחים לקריאה והניווט באתר צריך להיות פשוט.

קראו עוד: בניית אתר בוויקס

וויקס בניית אתרים – איך מתחילים?

בשלב הראשון עליכם לבחור תבנית עיצוב שתתאים לעסק שלכם. וויקס מספקת מאות תבניות שתוכלו לבחור מהן. התבניות מתחלקות ומתאימות כמעט לכל קטגוריה: בלוגים בנושא תיירות, מגזין תזונה וכושר, אתרים לבעלי עסקים מסוגים שונים, אתר תדמית או תיק עבודות, ועד ועוד. כל קטגוריה מעוצבת בסגנון המתאים לה, ומגיעה עם כלים שמתאימים לאופי האתר.

טיפים מנצחים לעיצוב האתר בוויקסשישה טיפים מנצחים לעיצוב האתר בוויקס

באמצעות וויקס תוכלו להקים אתר מקצועי ומעוצב, ממש כאילו עוצב על-ידי גרפיקאי. אך לשם כך תצטרכו להקפיד על כמה כללי יסוד:

  1. בחרו בפלטת צבעים נעימה לעין.
  2. השתמשו בפונט אחיד בכל האתר.
  3. שמרו על אחידות בגודל הטקסט והכותרות.
  4. בחרו בצבע פונט שבולט מספיק על הרקע.
  5. חלק מהאלמנטים העיצוביים בוויקס נראים נהדר, אך עלולים להאט את מהירות הטעינה ולכן רצוי לוותר עליהם.
  6. כווצו את התמונות של האתר לפני שאתם מעלים אותן, כדי להאיץ את מהירות הטעינה של האתר.

חנות האפליקציות של וויקס

וויקס מציעה למשתמשים שלה חנות אפליקציות שכוללת לא פחות מ-250 יישומים לאתר שלכם. היישומים הללו כוללים טפסים מתקדמים ליצירת קשר, גלריות מובנות, גישה למנויים ועוד. בעזרת היישומים תוכלו לשדרג את האתר שלכם ולהפוך אותו לאתר מקצועי לכל דבר ועניין. רוב היישומים ניתנים בחינם, אך חלקם דורשים מנוי פרימיום.

צעדים חשובים לאחר הקמת האתר שלכם בוויקס

לבנות אתר זה רק הצעד הראשון בדרך ארוכה. לאחר שהקמתם את האתר, עליכם להשיג תנועת גולשים. וויקס מספקת מגוון כלים לקידום האתר שלכם במנועי חיפוש, וכן כלים לשיווק דיגיטלי כמו רשימת דיוור. לשונית Marketing Tools בממשק של וויקס היא חשובה, וכדאי שתבקרו בה לעיתים קרובות. הדבר הראשון שתצטרכו לעשות לאחר הקמת האתר הוא להיכנס אליה וללחוץ על הלינק "Get Found on Google". לאחר מכן יתחיל תהליך האינדוקס של האתר, במהלכו גוגל תסרוק את האתר שלכם ותוסיף אותו לתוצאות החיפוש. אם לא תעשו את הצעד הזה, האתר שלכם לא יופיע בגוגל.

קידום האתר שלכם בוויקס

לאור ביקורות שנשמעו בעבר כנגד וויקס בהקשר של קידום אתרים, וויקס הוסיפה כלים פשוטים לקידום SEO. היכנסו אל תפריט ההגדרות של כל עמוד, ופעלו לפי השלבים הבאים:

  • צרו כתובת URL קצרה המורכבת מארבע עד חמש מילים, מופרדות במקף.
  • צרו כותרות SEO לכל עמוד, אורך הכותרת יעמוד על 50-60 תווים.
  • כתבו תיאור מטא המושך את העין, באורך של 150-160 מילים. הימנעו מתיאורים שנשמעים שיווקיים מדי, גולשים מזהים תוכן שיווקי וסולדים נמנעים ממנו.

חשיבות התוכן באתר שלכם

האלגוריתם של גוגל התפתח מאד בשנים האחרונות. כיום, גוגל מקדמת אתרים שלדעתה מספקים ערך ממשי לקורא. לכן, חשוב להקפיד על תוכן איכותי ומעניין באתר שלכם. ספקו לגולשים שלכם מידע מקצועי שהם לא יוכלו למצוא אצל המתחרים. לא רק שהמידע הזה יקדם אתכם במנוע החיפוש, הוא גם ישדר מקצועיות ללקוחות פוטנציאלים ויוכיח להם שיש לכם ידע בנושא שבו אתם מתמחים. מערכת וויקס מספקת מערכת נוחה לניהול בלוג באתר. עדכנו את הבלוג שלכם באופן קבוע עם כתבות מקוריות, ואל תשכחו ליצור רשימת דיוור.

לסיכום

באמצעות וויקס, כל אחד יכול לבנות אתר ולתפעל אותו בקלות. הממשק של וויקס נוח מאד וכולל מאות תבניות ועיצובים מוכנים מראש. אם תקפידו על הכללים שפירטנו בכתבה, תוכלו ליצור אתר מקצועי בקלות. לאחר שהקמתם את האתר חשוב לעבוד על הקידום שלו, באמצעות כלים לשיווק וקידום שמערכת וויקס מספקת. ולבסוף, אל תשכחו לספק לגולשים תוכן איכותי, עם ערך מוסף. הדרך מכאן לאתר מצליח קצרה. אז למה אתם מחכים? האתר שלכם נמצא במרחק כמה קליקים.

לסיכום

וויקס היא פלטפורמה חינמית לבניית אתרים. עבור אפשרויות מתקדמות יותר, תידרשו לשלם דמי מנוי חודשיים. היתרון הגדול ביותר של וויקס הוא קלות השימוש. בניית אתר באמצעות וויקס לא מצריכה ידע טכני. וויקס מאפשרת לכם לבחור מתוך מאות עיצובים ותבניות לבחירתכם. בנוסף, בוויקס יש חנות עם כלים שונים שתוכלו להתקין באתר שלכם כדי לשפר אותו. בעוד שבעבר אתרים של וויקס התקשו לטפס במעלה הדירוג של גוגל, בשנים האחרונות חל שיפור משמעותי בתחום. בשורה התחתונה, אתר בוויקס מתאים למתחילים, לבעלי עסקים קטנים ולמי שלא רוצה לבזבז זמן או לשלם למתכנת מקצועי.

חברת ירדן גרופ
חברת ירדן גרופ

גאים להוביל את ענף האינטרנט בישראל עם 800+ אתרים בבעלותנו במגוון רחב של תחומים פורטלים מובילים עם מאות אלפי גולשים, בנוסף מקדמים מגוון רחב של אתרים באמצעות קידום אורגני, מומן, וקניית קישורים

להזמנת קישורים ותוכן אונליין
לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ בחינם:
מבצע מיוחד לבאים דרך האתר
בניית אתר תדמית
בניית אתר תדמית

מהו אתר תדמית כשמדובר בתדמית של בית עסק, לא מדובר רק על אתר יפה ומעניין ברמה העיצובית, אלא אתר מתוכנן היטב עוד בשלבים המוקדמים של

דרושים בניית אתרים
דרושים בניית אתרים

בעלי עסקים שרוצים לקחת את הפרסום והשיווק של בית העסק שלכם שלב אחד קדימה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים

קורס בניית אתרים בחריש

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בתל-אביב

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בקריות

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

קורס בניית אתרים בגדרה

בעלי עסקים רבים כיום בוחרים להרחיב את מאמצי השיווק והפרסום שלהם לעולם הדיגיטל. מרביתם בוחרים לעשות זאת בעזרת בניית אתרים איכותיים לבית העסק. חושבים להתחיל

התקשרו עכשיו!
הכירו את מערכת המתקדמת בישראל להזמנת קישורים ותוכן אונליין

רוצה שגשוג והצלחה כלכלית

אנחנו מדברים תוצאות - לידים לעסק שלך!

מלאו פרטים בטופס וקבלו ייעוץ ראשוני ללא עלות.

הצוות שלנו כאן עבורך